شنبه 4 دی 1395 - 7:37

حامیان طبیعت زاگرس به یاری پرندگان گرسنه جنگل‌های یاسوج شتافتند (+تصاویر)

حامیان طبیعت زاگرس در اقدامی جالب و زیبا به یاری پرندگان گرسنه جنگل‌های یاسوج شتافتند.

به گزارش «بویر نیوز»، در سال‌هایی که طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات غیر قانونی و خودسرانه و گاه منفعت‌طلبانه اشخاص و برخی سازمان‌ها و ادارات از بین می‌رود جوانانی عاشق طبیعت به دنبال احیا و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از این همه تخریب و هجمه به طبیعت هستند.

تشکل‌های مردم‌نهادی در استان وجود دارد که هر هفته برنامه‌ای خاص تدارک می‌بینند و از لذت گردش و تفریح پایان هفته منصرف می‌شوند و گاه برای خود هزینه‌ای ایجاد می‌کنند تا طبیعت استان و شهرشان زنده بماند.

جوانانی که گرما و سرما خللی در عزم راسخ آن‌ها برای حفاظت از طبیعت ایجاد نمی‌کند و در هر زمان و مکان به دنبال حفظ این موهبت الهی هستند.

دلسورانی که بدون ریا زباله‌ها را از طبیعت جمع‌آوری می‌کنند و کاری به کار زخم زبان‌ها و بی‌تفاوتی مردم و مسؤولان ندارند.

زحمت کشان بی‌ادعایی که تاکنون در هیچ نشست و جلسه استانی از آن‌ها حتی یک تشکر خشک و خالی هم نشده و البته که کار عاشقانه آن‌ها برای تقدیر و تشکر نیست و آن‌ها تنها برای دل خودشان به دل طبیعت می‌زنند و به جنگ ناملایمات می‌روند.

یکی از این تشکل‌های فعال انجمن حامیان طبیعت زاگرس است که به تمام معنا جوانانی عاشق طبیعت و محیط زیست استان خود هستند و از هر فرصتی برای خدمت به محیط زیست استفاده می‌کنند.

در آخرین برنامه‌ای که اجرا کرده‌اند اعضای انجمن حامیان طبیعت زاگرس با ساخت دانه‌خوری از مواد بازیافتی به کمک پرندگان در فصل سرما شتافتند.

در این برنامه که در روز جمعه سوم دی ماه در پارک جنگلی یاسوج اجرا شد، بیش از 40 عدد دان‌خوری از مواد بازیافتی ساخته و نصب شد و سپس با دانه پر شد.

به گفته مسؤول این انجمن، با توجه به سردی هوا و نبود دانه و مشکل پرندگان برای پیدا کردن دانه در فصل سرما، این برنامه برای کمک به پرندگان اجرا شد.

این برنامه قرار است در فازهای بعدی نیز اجرا شود، هدف فازهای بعدی ایجاد دان‌خوری و تامین دانه برای پرندگان در سطح شهر و همچنین خارج از شهر است.

اعضای انجمن عهد کردند که هر 10 روز یک بار دان‌خوری‌ها را با دانه مجددا پر کنند، در این برنامه اعضای انجمن به صورت خودجوش به کاشت بذر بلوط نیز پرداختند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211044
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گچساران ... ع. گ گفت:

    سلام دستتون درد نکنه ولی خدایی کت شلوار تو طبیعت چیکار میکنه اصلا میشه کاری رو درست انجام بدیم وقتی کت و شلوار تنمون باشه

  2. مراقلی گفت:

    اصلا جالب نیست چرا میخ به تنه درخت بیچاره میزنید مگه داخ کتاب دوم ابتدایی نخواندیم که کار درستی نیست

دیدگاه شما