جمعه 26 آذر 1395 - 16:21

در معرفی کهگیلویه و بویراحمد به کشور خوب عمل نشده/ اراده جدی تامین مالی برای رونق کسب و کارها در استان نیست

متاسفانه بسیاری از مصوبات این کارگروه عملیاتی نمی شود و اگر خواهان رفع موانع تولید در استان هستیم باید با شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی استان به حل مشکل آنها و برگشتن به چرخه فعالیت، تولید و اشتغالزایی کمک شود.

گروه اقتصادی- متاسفانه بسیاری از مصوبات این کارگروه عملیاتی نمی شود و اگر خواهان رفع موانع تولید در استان هستیم باید با شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی استان به حل مشکل آنها و برگشتن به چرخه فعالیت، تولید و اشتغالزایی کمک شود.

جبار کیانی پور در خصوص ضرورت ایجاد و گسترش روابط بین المللی اظهار داشت: در گذشته تحریم ها شرایط دسترسی به بازهار های اقتصادی، تکنولوژیه و ماشین آلات را سخت کرده بود که همین امر موجب هزینه های بالای تولید و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده کالاهای ایرانی می شد و الان شرایط پسا برجام و قرارگیری ایران در نقطه کلیدی منطقه فرصت های خوب برای مبادلات خارجی فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: در کل کشور سیاست بر گسترش ارتباطات است و در استان هم بخش خصوصی با همراهی خوب بخش دولتی به دنبال استفاده از شرایط موجود در سایه رفع بخشی از تحریم ها برای حرکت به سمت توسعه و رونق فضای کسب و کار است.

kiani

ارائه توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد به خارج از مرزها بی تاثیر در جذب سرمایه و حرکت به سمت توسعه نیست

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی دارد و همینکه بتوانیم هیئت هایی را برای بازدید و ارائه توانمندی های استانی فراهم آوریم بی تاثیر در بهبود شرایط نیست کما اینکه الان قریب به 3 پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک از روسیه داریم که اتاق بازرگانی یاسوج به جد پیگیر آنهاست.

کیانی پور با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر در مسیر توسعه سرمایه گذاری، تصریح کرد: باید همراستا با تلاش برای جذب سرمایه گذاری های خارجی شرایطی را برای توسعه سرمایه گذاری داخلی فراهم آوریم و در این مسیر حذف برخی بروکراسی های اداری و استعلام های غیر ضرور از لوازم اصلی کار است.

این فعال اقتصادی با اشاره به ضرورت تلاش برای شناسایی و تدوین ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان و معرفی واحدهایی در ارائه قابل قبول این  پتانسیل ها و اخذ مجوزهای لازم، گفت: بستر سرمایه گذاری فراهم است و برای گام برداشتن در مسیر توسعه باید به سمت دنیای بیرون برویم.

نگاه مدیران میانی به ارتباطات خارجی باید عوض شود

کیانی پور بیان کرد: شرایط استان بسیار خوب است اما نگاه مدیران  باید به مقوله سرمایه گذاری خارجی عوض شود، استاندار به خوبی پیگیر عملیاتی شدن روابط و سرمایه گذاری خارجی است اما لازمه کار اینست نگاه مدیران از نگاه صرف به داخل به سمت نگاه به بیرون معطوف شود و از طرفی قوانین سفت و سخت را برای تحقق به مقوله سرمایه گذاری های خارجی منعطف تر نمود.

وی در خصوص همراهی بخش دولتی در جذب و توسعه سرمایه گذاری های خارجی هم اینطور گفت: تحرک و مشارکت خوبی آغاز شده اما کافی نیست، باید حوزه سرمایه گذاری خارجی به خوبی فعال شود و از طرفی مدیر ارشد استان به کمک مشاورین توانمند به دنبال تهیه بسته ای جذاب در بعد اقتصادی و فنی از ظرفیت های سرمایه گذاری استان برای ارائه باشد.

در بحث سرمایه های داخلی خوب عمل نکردیم/به جای تخریب بومی ها باید حمایت کنیم

کیانی پور گفت: در حوزه معرفی مزیت های استان در بعد سرمایه گذاری هنوز کارهای قابلی انجام نشده و از طرفی در بحث سرمایه های داخلی هم خوب عمل نکردی و باید بگویم مجموعه دولتی و بانک های استان اراده جدی برای تامین مالی کسب و کارها ندارند.

وی به اشاره به نقصان زیرساخت های توسعه ای در استان، بیان کرد: ظرفیت های خدادادی متنوعی داریم اما استفاده هدفمند و بهینه نکردیم لذا ضروری است تحول جدی در برنامه ریزی، شناسایی ظرفیت ها و آماده سازی زمینه های سرمایه گذاری ا فراهم آوریم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ضمن بیان وجود واحدهای خوب اما کم تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: باید سرمایه گذاران داخلی را به جای تخریب حمایت کرد، باید به جای سنگ اندازی در مسیر تولیدشان، روان سازی را به ارمغان آوریم چرا که اولین پیام حمایت ویژه از سرمایه گذاران بومی، اشتیاق به جذب سایر سرمایه گذاران و ایجاد اعتماد برای آنهاست.

مصوبات ستاد تسهیل به درستی اجرا نمی شود/واحدهای نمیه و فعال و راکد را برای توسعه صنعت و اشتغال فعال کنیم

وی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مصوبات این کارگروه عملیاتی نمی شود و اگر خواهان رفع موانع تولید در استان هستیم باید با شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی استان به حل مشکل آنها و برگشتن به چرخه فعالیت، تولید و اشتغالزایی کمک شود.

کیانی پور خاطر نشان کرد: متاسفانه نتوانستیم کهگیلویه و بویراحمد را در کشور هم به خوبی معرفی کنیم که در این حوزه هم باید تورهای ویژه بازدید و مراوده فعالان اقتصادی با توانمندی های سایر استان های کشور را پیش بینی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی عنوان کرد: هم صنعت و نفت و گاز و هم کشاورزی و داروهای گیاهی مورد اقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و در برخی از حوزه ها و صنایع از جمله(کارخانه بین المللی دنا صنعت، کوبودنا، سینره،آسه، زرد بند و…) نیز توان رقابت با نمونه های خارجی را نیز داریم و نکته مهم اینجاست که از این ظرفیت ها به خوبی برای حرکت در مسیر توسعه وتوان رقابتی بهره ببریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210219
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما