شنبه 23 فروردین 1393 - 3:21

تناقض های ظالمانه در حقوق کارمندان کهگیلویه و بویراحمد

نورمحمد حسینی سوق

 نورمحمد حسینی سوق – یادم هست با یکی از برادران در خصوص معاد بحث می کردیم. ایشان یکباره از من پرسید ایا واقعا به معاد اعتقاد داری؟ ناگهان جواب دادم که اگر معادی وجود نداشته باشد تمامی عدالت خدا زیر سوال است ؟ گفتم امید تمامی مظلومان به این است که خداوند در آن دنیا یقه همه این ظالمین اهالی تزویر و ریا را گرفته و شادمانی مظلومان را باعث خواهد شد.

چند سالی است در ادارات استان بحثی پیش آمد که دولت وقت حق محرومیت کارمندان استان را پرداخت نکرده است. شکایتها شده است. دستگاه دیوان عدالت احکام متناقضی صادر می کردند.دوفرد با یک رزومه کاری شکایت می کردند برای یک نفر حکم صادر شده است که ذی حق است برای فرد دیگر حکم فرمودند که ذی حق نیست.

این اولین تناقضی است که کارمندان این استان به آن گردن نهاده چون حق اعتراضی نداشته اند.  دومین تناقض ظالمانه را کارمندان این استان زمانی رویت کردند که بخشی از اداراتٰ این حق ماموریت چند ساله را به کارمندان خود پرداخت نمودند و برخی ادارات به دلیل دلسوزی و رویه عدالت مآبانه مدیران خود از پرداخت آن صرف نظر کردند. غافل از آنکه تمامی صرفه جویی های این مدیران عدالت پیشه را به همراه میلیاردها دلار دیگر یکجا باند خاوری و جهرمی و تتمه آن را جناب بابک زنجانی بالا کشیدند و به آن سوی مرزهافرستادند در این حالت هم. باز هم مردم نتوانستند اعتراضی بنمایند چون حق اعتراض نداشتد  اما سومین تناقض واقعا تماما ظلم بر ظلم است.

نمایندگان محترم موفق شدند برای مجاب کردن مدیران بندی را صراحتا در بودجه بیاورند تا از محل بودجه92این حق محرومیت داده شود .ولی این حضرات که انگار به دنبال راهی برای اعمال تبعیض و ظلم هستند.ابتدا تا توانستند بند و تبصره به آن اضافه کردند تا عده زیادی حذف شوند. سپس خبر از توقف کامل اجرای این بند آمدند و باز دیدند فایده ای ندارد یکباره فرمولی را خلق نمدند که از میان این همه شهرستان مرکز استان بعلاوه دهدشت و گچساران را جدا کردند و اعلام نمودند که اینها مناطق برخوردار هستند؟ و به کسانی که در این مناطق خدمت کردند حق محرومیت داده نمی شود. این آپارتاید منطقه ای از آن توجیهات ظالمانه ای بهره می برد که جای تعجب فراوان دارد؟ سوال این است دستگاههای نظارتی استان صراحتا به همه بگوید کارمندان سایر دستگاههایی که در این سه شهرخدمت نمودند با کدام مجوز قانونی این حق را گرفتند.

مگر مملکت یک قانون ندارد؟ مگر ما در یک کشور زندگی نمی کنیم؟ چرا مدیران دولت تدبیر ٰزیر بار این بی تدبیری ها می روند؟ چه دستهایی در کار است تا مردم مومن و کارمندان خدوم این استان را از دستگاههای اداری و نظام و دولت اعتدال دلزده نماید؟  چرا مدعی العموم و قوه قضاییه وارد نمی شود و با یک وحدت رویه ای در استان جلوی این تبعیضات ناروا را نمی گیرد.چه قبول کنید چه قبول نکنید اگر این رویه جدید و حذ ف سه شهر استان اعمال شد باید در پیشگاه خداوند، در روز جزا جواب این معلمان را بدهید.

  فراموش نکنید این معلمان همانهایی هستند که در زمان جنگ برای کمک به جبهه قبول کردند هفته ای چهار ساعت اضافه کار نمایند ولی الان که سالها از جنگ می گذرد این کمک به جبهه آنها را به عنوان مصوبه قانونی فرض نمودند و هنوز این چهار ساعت کار اضافه را بدون هیچ مزد و پاداش انجام می دهند. این حق هم خوردن ندارد چون اکثر معلمان رضایت ندار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=99595
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سالاری گفت:

    درود بر شما…
    متاسفانه دیواری کوتاه تر از دیوار معلمان وجود ندارد. حقوق های خیلی کم ،تبعیض های خیلی بزرگ ،خدمات اداری ضعیف همه برای این قشر بوده وهست… کارمندان بسیاری از شرکت ها و ادارات با متوسط درآمد چند میلیونی در ماه با خدمات و پشتیبانی کامل ،بیمه های رایگان ،حق استخدام فرزندان به جای خود و … هستند که شاید در طول هفته کار مفیدشان به یک ساعت هم نرسد…اکنون پس از پند سال غوغا سالاری قرار است پولی به تعدادی از معلمین داده شود و به تعدادی هم نه…آن هم به نرخ حقوق سال 88 …برای همه کارمندان سایر ادارات به نرخ روز داده می شود و برای این قشر به نرخ 6 سال پیش …انگاری که تورم برای همه هست فقط برای معلمین نیست…این همه غوغا مسولان برای پولی به نرخ 6 سال پیش…پناه می بریم به خدا از این همه ظلم…

  2. کارمنددارایی گفت:

    مظلوم ترازکارمندان سهام عدالت ندیدم،یک سال حقوق نگرفتن

  3. محمود گفت:

    دمت گرم دکتر حسینی

  4. ناشناس گفت:

    کتابداران کتابخانه های عمومی مظلوم ترین و بدبخترین کارمندان دستگاههای اجرایی کشور هستند

دیدگاه شما