جمعه 22 فروردین 1393 - 0:56

آقای روحانی؛“از طلا گشتن پشیمان گشته ایم/مرحمت فرموده ما را مس کنید”

گروه اقتصادی – کسی یادش نمی رود چند سال پیش را، همان موقع  را می گویم که همه شناسنامه و کارت ملی به دست قرا بود تا خود را برای دریافت یارانه آماده کنند.

به گزارش بویرنیوز، وقتی احمدی نژاد با آب و تاب از هدفمندی یارانه ها و تضییع حقوق مردم متوسط و محروم جامعه سخن می گفت، همه می گفتند عجب طرحی است این هدفمندی یارانه ها که البته خود احمدی نژاد در توصیف این طرح چنین می گفت: تداوم اجرای قانون هدفمندی را به گونه ای دیده ایم که کسی در صد سال آینده نتواند به آن خللی وارد کند.

احمدی نژآد البته در توصیف پول یارانه هم کم نگذاشت و دائما این پول را پول اما زمان می دانست که به زندگی . رزق مردم برکت می دهد!

قرار شد تا همه خانوارها ثبت نام کنند و اطلاعات اقتصادی خود را به دولت بدهند و دهک ها و خوشه ها مشخص شود و طوری نشود که کسی که ماشین 300 میلیونی دارد حق کسی را که ماشین نداشته و بنزینی مصرف نمی کند را بخورد!.

اما پس از مدتی جنس حرف های احمدی نژاد تغییر کرد:

احمدی نژاد گفت: من از مردم خواهش می کنم اصلاً خوشه بندی را از ذهنشان کنار بگذارند.به همه یارانه می دهیم!

حالا داستان این بود که قیمت حامل های انرژی افزایش یابد و در عوض هزینه این کار به مردم داده شود تا هر طور دلشان خواست هزینه کنند و این شد که بنزین از لیتری 80 تومان به لیتری 400 تومان البته به شکل سهمیه مشخص درآمد و آب گاز و برق و نان و.. نیز گران شد و دولت به خیال خودش هزینه اضافه شده را به شکل دستی به مردم به عنوان یارانه پرداخت نمود.

افزایش حامل های انرژی به یکباره تورم افسار گسیخته ای را در بازار ایجاد نمود که نه تنها در این سالها مهار نشد بلکه روز به روز افزایش پیدا کرد.

اما اکنون دولت روحانی با توجه به بودجه کشور خود را عاجز از پرداخت ماهیانه حدود سه هزاردمیلیارد پول به مردم می بیند و از مردم درخواست انصراف از آن را دارد.

گویا که این یارانه از ابتدا صدقه ای به مردم داده شده و نه این که حق آنها باشد.

در حقیقت دولت حامل های انرژی را چند برابر کرد و در عوض پول آن را نقدی به مردم داد و در این بین برخی از روستائیان که مصرف حامل های انرژی آنها پایین بود توانستند به عنوان پس انداز ناچیز از آن استفاده کنند.

هر چند این طرح از ابتدا هم بد اجرا شد و در یک قلم دولت طی چند سال گذشته به ۵۰۰ هزار متوفی یارانه داده است که رقم آن ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

به هر روی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها که ثبت نام آن تازه شروع شده در نهایت وزن تدبیر دولت روحانی را مشخص خواهد کرد اما آنچه مردم امروز در آروزی آن هستند برگشتن به روزهای قبل از یارانه است.

انگار مردم دیگر باورشان نمی شود می توانند روزی ارزانی را ببینند.

مردم حاضرند که یارانه نگیرند اما وضع به حالت سابق آن بازگردد و حتی امروز آنهایی که قرار است از یارانه انصراف دهند مایل خواهند بود ماهیانه به دولت یارانه بدهند اما به گذشته برگردند.

اینجاست که شاعر می گوید : از طلا گشتن پشیمان گشته ایم/مرحمت فرموده ما را مس کنید”

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=99485
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. eee گفت:

    حالت نیمه تعطیل در دانشگاه یاسوج برای آخرین حمایت از سرپرست دانشگاه
    http://snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=9&Id=303845&Sgr=95

  2. یک بیسواد گفت:

    از این هم پشیمان تر خواهید شد

  3. جيب خالي گفت:

    بقل مثل لري شكم خالي گپ گپو

  4. ناشناس گفت:

    فکر کردیم احمدی نزاد رفت وضعیت معیشت مردم بهتر میشه زهی خیال باطل.اقای روحانی دولت تدبیر وامید شما که مردم را ناامید کردید این تدبیرتون بود!مردم تو نیاز اولیه خودشون موندن چطور می خوای ملتی که نمیتوانند شکم فرزندان خود را سیر کند و حداقل نیاز اولیه خود را برطرف کند سربلند کنی!!!!!!!!!تو را خدا یا شعار ندید یا بهش عمل کنید.

دیدگاه شما