یکشنبه 17 فروردین 1393 - 16:34

خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از انجام مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای خرید تضمینی گندم و جو در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: مقدمات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، ظهر امروز برای نخستین بار، حدود یک ماه قبل از آغاز زمان برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد، نشستی به منظور فراهم کردن مقدمات خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی و با حضور عمده سازمان‌ها و مدیران دخیل در این امر برگزار شد.

جعفر گوهرگانی در این نشست اظهار کرد: هیچ اولویتی در جهاد کشاورزی این استان مهم‌تر از امر تولید نیست و اکنون که فصل تولید و برداشت محصولات زراعی است باید به این مهم به ویژه در محصول گندم که به نوعی گل سرسبد محصولات زراعی است، توجه لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رویکرد تولیدمحور این سازمان افزود: یکی از اقدامات مهم که نیاز به فراهم شدن مقدمات انجام آن وجود دارد، همین موضوع خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان است.

گوهرگانی گفت: کشاورزان در این استان با زحمت شبانه‌روزی خود، یک محصول را تولید می‌کنند ولی متاسفانه وقتی زمان فروش و کسب درآمد فرا می‌رسد، دلالان و عده‌ای سودجو از راه می‌رسند و حاصل دسترنج کشاورزان را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری می‌کنند و به قیمت‌های بسیار بیشتر از آن می‌فروشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم هم به نفع دولت و مصرف کنندگان است و هم به نفع کشاورزان، تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه جدی شود، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان است که به هیچ عنوان نباید بیش از یک هفته به طول انجامد.

پیش‌بینی خرید تضمینی 70 هزار تن گندم معمولی و بذری در کهگیلویه و بویراحمد

وی ابراز داشت: از بانک کشاورزی به عنوان مسئول تامین اعتبار و بانک سپه به عنوان متولی پرداخت هزینه گندم کشاورزان انتظار می‌رود که تمهیدات لازم را برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی صورت دهند.

گوهرگانی از پیش‌بینی خرید تضمینی 60 هزار تن گندم معمولی و دوروم و بیش از 9 هزار تن گندم بذری در این استان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم به منظور خرید تضمینی گندم و جو تولیدی کشاورزان این استان از آمادگی نیروی انتظامی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، سازمان تعاون روستایی، شرکت غله و بانک‌های عامل کشاورزی و سپه خبر داد.

به گزارش فارس، از سوی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی خرید تضمینی گندم و جو و شرکت غله به عنوان مباشر درا ین طرح مشخص شدند.

گفتنی است هر ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد ناهماهنگی‌ها و نارضایتی‌هایی در امر خرید محصولات کشاورزان وجود داشت که امید است با این  نشانه‌های امیدوار کننده در ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی از حدود چندین ماه قبل از آغاز برداشت گندم، شاهد کمتر شدن نواقص این طرح در کهگیلویه و بویراحمد و در دوران مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=98573
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما