سه شنبه 12 فروردین 1393 - 11:50

عذرخواهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم

بویرنیوز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران بخش های درمانی و بهداشتی در ایام نوروز تاکید کرد: از زمان آغاز طرح نوروزی تاکنون اورژانس ۱۱۵ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ ماموریت انجام داده و همچنین بالغ بر دو هزار نفر نیز به چادرهای سلامت، برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کردند.

2CHMAN از مردم به خاطر معطلی در اورژانس ها معذرت می خواهم/ دو هزار و 300ماموریت امدادی اورژانس 115 در ایام نوروز

، دکتر رضا چمن که در برنامه زنده” سفربه خیر” که ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب ۱۱ فروردین ۹۳ به صورت زنده از شبکه ی استانی دنا پخش شد، افزود: ۳۱ پایگاه اورژانس جاده ای با بیش از ۲۴۰ نیروی امدادگر، این تعداد ماموریت را انجام دادند که از این تعداد ۱۵۰ ماموریت، مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

وی یادآور شد: در زمینه تعداد ماموریت های تصادفات جاده ای؛ خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد کاهش ماموریت را نشان می دهدکه این موضوع، بیانگر رعایت بیشتر قوانین و مقررات از طرف مردم است.

دکتر چمن در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ مورد فوت به دلیل حوادث رانندگی در ایام نوروز اتفاق افتاد و این آمار در ۱۱ روز گذشته بر اساس آمار اعلامی مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان ۸مورد اعلام شده است، از مردم خواست در دور دوم سفرهای نوروزی نکات ایمنی را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهند.

مراجعه بیش از دو هزار نفر به چادرهای سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته با هدف خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی راه اندازی چادرهای سلامت بوده که یش از دو هزار نفر به همکاران ما در این چادرها مراجعه و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام ۱۸ مرکز بهداشتی درمانی در دو شیفت صبح و عصر و ۱۰ مرکز نیز به صورت شبانه روزی به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات درمانی ارائه دادند.

حجم بالای مراجعه با اورژانس بیمارستان ها/ عذرخواهی دکتر چمن از مردم در صورت معطلی در اورژانس ها

دکتر چمن در ادامه با اشاره به حجم بالای مراجعه در شبانه روز به اورژانس ها که خدمت رسانی را به “عزیزان مراجعه کننده” در بعضی موارد با کندی و یا مشکل مواجه کرده بود، عنوان داشت: مراجعات بالا به اورژانس ها در این ایام و ازدحام جمعیت نارضایتی هایی را نیز به وجود آورد.

وی تاکید کرد: با توجه به فعال نبودن بخش خصوصی در ایام نوروز و از آنجا که تعدادی زیادی از همکاران پزشکان عمومی خود را برای آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه آماده می کنند و هم اکنون در مرخصی هستند و از طرف دیگر ازدحام همراهان بیمار در هنگام مراجعه به اورژانس، کمبود پزشک، نمود بیشتری داشته است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم و مراجعین اورژانس های استان به دلیل به دلیل بروز مواردی از کندی و معطلی در دریافت خدمات به خاطر حجم بالای مراجعات، تاکید کرد: در ۱۰ روز گذشته به صورت متوسط و در طول شبانه روز قریب۷۰۰ نفر جهت ارائه خدمات درمانی به اورژانس شهید بهشتی یاسوج مراجعه کردند.

وی ادامه داد: این آمار مراجعه در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بیش از ۶۰۰ نفر، بیمارستان شهبد رجایی گچساران قریب ۵۵۰ نفر و همچنین اورژانس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج نیز بیش از ۲۰۰ نفر بوده است.

دکتر چمن عنوان داشت: به دلیل کمبود پزشک و با هدف رضایت مندی مردم و تسریع در خدمت رسانی، مدیران، روسای بیمارستان ها و شبکه ها نیز ، گاهی اوقات علاوه بر امور محوله مدیریتی خود، با توجه به پزشک بودن، مجبور به ویزیت بیماران در اورژانس ها شدند.

وی تاکید کرد: لازم به یادآوری است بسیاری از مراجعین به اورژانس ها در این ایام بیماران اورژانس نبودند و بیمارانی غیز اورژانس هستند که به دلیل عدم دسترسی به کلینیک ها، مطب ها و پزشکان بخش خصوصی، ناگزیر به مراجعه به اورژانس ها هستند.

تقدیر دکتر چمن از رسانه ها به دلیل انعکاس مشکلات

وی با تاکید بر افزایش رضایت مندی مراجعین بیمارستانی، تاکید کرد: همه همکاران و اعضای هیات رئیسه تلاش کردند که مشکلات را به حداقل ممکن برسانند و از رسانه ها نیز به دلیل انعکاس مشکلات و اطلاع رسانی تشکر می کنم.

تلاش همکارانم در دانشگاه ستودنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گریزی به شرایط همکاران خود زد و آنان را لایق سپاس و قدردانی ویژه دانست و تاکید کرد: عزیزان همراه ما سال گذشته را در شرایط سختی از نظر معوقات پرسنلی پست سر گذاشتند و در کنار تمام این کمبودها از هیچ کوششی در خدمت رسانی فرو گذار نشدند.

دکتر چمن ادامه داد: به لطف خداوند و با تلاش طاقت فرسا توانستیم بخشی از معوقات پرسنلی همکاران که از سال های گذشته تاکنون باقی مانده بود را در روزهای پایانی سال پرداخت کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات این حوزه نسبت به گذشته کمتر شود.

مجری و تهیه کننده “سفر به خیر” بارها در طول برنامه به خاطر شجاعت و صراحت لهجه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در بیان کمبودها و عذرخواهی از مردم تقدیر کردند.

دکتر چمن همچنین از صدا و سیما به خاطر عدم امکان حضورش در برخی از برنامه های صدا و سیما در ۵ ماهه گذشته عذرخواهی نموده و این عدم حضور را به دلیل مشغله های فراوان کاری در ماه های اخیر دانست و وعده داد در هفته سلامت به صورت مشروح و کامل تری دستاوردها و برنامه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان را از طریق این رسانه به اطلاع مردم برساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=97899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    ضمن تشکرازمجموعه همکاران محترم ایشان ،من فرزندم مشکل تهوع داشت مراجعه کردم هیچ کمکی جز راهنمایی جهت مراجعه به مراکزدرمانی نتونستند بکنند

    • مصطفي گفت:

      از پيگيري هاي شبانه روزي دکترچمن جهت پرداخت مطالبات معوقه کارکنان خالصانه و صميمانه سپاس گذاريم وخداوند را شاکريم که اين مسئول باصداقت و باشجاعت سکان بهداشت و درمان استان را به دست گرفته است .انشائ الله در همه ي مراحل زندگي موفق و مويدباشند.

  2. یکی از همین مردم گفت:

    از سایت وزین بویرنیوز بخاطر انتشار به انصاف عملکرد علوم پزشکی استان ممنونیم انشاالله که در سال جدید همه رسانه ها و برای همه دستگاههای اجرایی استان همین روش را داشته باشند.

  3. واقعا گفت:

    متاسفم براتون اسم خودتونونو كذاشتين رسانه جرا كامنتا رو نميزتري 

  4. صاحب گفت:

    اقا با اين حرفا نميشه سر مردم شيره ماليد جواب اين خوانواده هايي رو كه به علت بي دقتي شما عزادار شده رو كي ميخواد بده  شما بايد اول در دادكاه به اين مردم جواب بدين به خدا ا تقاص همه اين جنايات رو ميدين  خدا اون بالا نشسته ناظره همه اين ظلمها هست من كه نميكذرم

  5. کارشناس گفت:

    مردم فهیم استان قدردان زحمات مسولین علوم پزشکی هستن نباید بی جهت از طرف مردم نظر بدیم – کدوم خانواده و چرا عزادار شده و چه ربطی به علوم پزشکی داشته مگه قراره علوم پزشکی جلوی عزرائیل را هم بگیره- باید وضعیت سلامت را طی چند سال بررسی و مقایسه کرد و بعد نظر داد و قضاوت کرد – کسی که از خدا می ترسه هرگز بی جهت کامنت غیرواقعی نمی ذاره- همه جا و همیشه ممکنه در خدمت رسانی مشکلاتی پیش بیاد(که اتفاقا در اثر بی مسولیتیهای خارج از دانشگاه ازدحام بیماران در اورژانسها صورت گرفت) مهم اینه که با شهامت قبول مسولیت کنن و رفع مشکل کنن که الحق خوب عمل کردند.

  6. خداترس گفت:

    تشکر از بویرنیوز و سپاس بیکران از زحمات آقای دکتر چمن و همکاران زحمت  کششان. خداوند پشت و پناه مدیریت صادق و شجاع دانشگاه علوم پزشکی استان است و برخی اگر مغرضانه یاداشت بی ربطی و دروغین می گذارند  باید به دل نگیرند و اونها را به خداواگذار کنند. همه میدونن که در همین مدت شما از عزادار شدن بسیاری از خانوادهها جلوگیری کردید و بیماران بیشماری دعاگوی شما هستند.ت

  7. اصفهان گفت:

    با سلام خدمت هم استانيهاي عزيز دكتر در زمان مديريتش خوب عمل كردند متاسفانه به علت كوتاهي كردن برخي عوامل  دانشكاه اتفاقات وخيمي افتاد كه شايد اكر كمي دقت بود كز اتفاق نمي افتاد  اميدواريم با كمي حوصله و دقت اين سهل انكاريها به حداقل برسد اين مسايل  متاسفانه بسيار ناكوار و دلخراش بود خدا به همه ما صبر بده

  8. از دانشگاه گفت:

    آیا بهتر نیست که مسولین علوم پزشکی صبر و متانت را کنار گذاشته و با شناسایی آی پی فردی که با نام مستعار اردلان، ارسلان، رامتین و صاحب در سایت های مختلف کامنت های کذب و ناروا منتشر می کند او را توسط محاکم قضایی به سزای اعماش برسانند؟

  9. همکار گفت:

    باز عرضه و لیاقت ایشان که از مردم عذرخواهی کرد به خاطر معطلی ولی انصافا بیشتر این مردمی که در ایام تعطیلات به اورژانس مراجعه می کنند می تونستن صبر کنن تا اونایی که نیازمندن معالجه بشن. دکتر چمن این مدت خیلی تلاش کرد دستش درد نکنه

  10. کارمند بهداشت گفت:

    انصافا مديريت جدپد دانشگاه همه بي سر وسامانيهاي بهداشت ودرمان استان را سامان بخشيدند و جلوي خواسته هاي نا صواب را گرفتند. انشائ الله که با اين برنامه ريزي و دراپت شاهد ارتقائ خدمات بهداشتي ودرماني استان باشيم.

  11. ممدوح گفت:

    همیشه کاری کنیم که دود ناسپاسی به چشممان نرود و دیگران چوبش را نخورند؟

  12. ناشناس گفت:

    با سلام. واقعا دستش درد نکنه بالاخص این پایان سال که برای پرداخت مطالبات پرسنلی زحمت زیادی کشید. خدا قوت

  13. ناشناس گفت:

    کارش درسته

  14. سيسخت گفت:

    دكترچمن لطفا پزشكان مجرب رابه مركز بهداشت ما روانه كنيد…دانشجو وطرحي برازنده مردم سيسخت نيست….

دیدگاه شما