جمعه 1 فروردین 1393 - 16:08

از جهاد نكاح تا همجنس‌گرايی تروريست‌ها در سوريه/ گفتگوی ر‌ئيس‌جمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ / محمد خاتمی در يك جشن خانوادگی +تصاویر

زني كه دولت آمريكا را تعطيل كرد، هنيه جامه‌دار بانوي اول قطر!، از جهاد نكاح تا همجنس‌گرايي تروريست‌ها در سوريه، گفتگوي ر‌ئيس‌جمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ، امام جماعتي كه خواننده “راك” شد، مجرميني با مدرن‌ترين امكانات در زندان، در اسرائیل هر شب از هر 5 بچه یکی گرسنه می‌خوابد، کمپین دعوت از احمدی‌نژاد و مشایی برای انتخابات آینده،

به گزارش بویرنیوز؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار فضای مجازی سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

گفتگوي ر‌ئيس‌جمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ؟!

یک سایت خبری مدعی تبادل توییت بین حسن روحانی و جک دورسی موسس توییتر درباره فیلترینگ شد!
به گزارش ايسنا، جک دورسی، موسس توییتر در توییتی از حسن روحانی پرسید: “عصر بخیر رئیس‌جمهور! آیا مردم ایران میتونن توییت‌های شما رو بخونن؟”

جك دورسی موسس توییتر

حسن روحانی به او پاسخ داد: “عصر به خیر جک. به کریستین امانپور (خبرنگار سی ان ان) هم گفتم تلاش می‌کنم مردمم به اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند چون حق آنهاست”.

زني كه دولت آمريكا را تعطيل كرد

برای اولین‌بار طی17 سال اخیر یک نفر به تنهایی توانست دولت آمریکا را تعطیل کند؛ این فرد یک نماینده کنگره نبود بلکه زنی با نام سیلویا بورول، مدیر جدید سازمان مدیریت و بودجه بود كه با ارسال یک نامه فرآیند تعطیلی پارک‌های ملی، مراکز نمایشگاهی و بخش‌های دیگری را رقم زد.

به گزارش تسنيم، بورول 47 ساله هرچند در شغل جدید خود تنها سابقه‌ای 6 ماهه دارد اما سه سال سابقه معاونت در سازمان مدیریت و بودجه را دارد و طی 12 سال اخیر مشغول انجام فعالیت‌های خیریه بوده است و آغاز فعالیت وی به سال 1992 و پس از انتخاب کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مربوط مي‌شود، وی برای اولین‌ بار در سال 1998 وارد سازمان مدیریت و بودجه شد و تا سال 2001 به عنوان معاون مدیر این سازمان مشغول کار بود و دومین زنی است که به سمت مدیریت این سازمان برگزیده شده است.

از جهاد نكاح تا همجنس‌گرايي! جبهه النصره به كجا مي‌رود!؟

اخیرا با وجود فتواهای متعدد از سوی وهابی‌ها برای حضور زنان در سوریه و تامین نیاز جنسی شورشیان جبهه النصره اما انحرافات اخلاقی در میان نیروهای این گروهک تروریستی رو به افزایش است و این‌بار جهادگرایان(!) از طریق همجنس‌گرايی سعی در تامین نیازهای جنسی خود دارند.

به گزارش آصف‌نيوز، علی‌رغم اینکه این گروهک تروریستی ادعای پیروی از دین اسلام را دارد و بر آموزه‌های اسلام تاکید می‌کند اما اعمالشان به شدت توهین به اسلام است و آن‌ها با اقدامات خود در بین مردم هر روز منفور‌تر می‌شوند.

لحن تمسخرآمیز مقام وزارت خارجه آمریکا در توصیف ظریف

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا مشروح اظهارات مطرح ‌شده در نشست خبری یکی از مقامات ارشد این کشور که در مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک حضور داشته را منتشر کرده است و این مقام وزارت خارجه آمریکا که نام وی منتشر نشده، در بخشی از اظهاراتش در مورد نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵، با لحنی تمسخرآمیز در مورد وزیر خارجه ایران محمدجواد ظریف سخن گفته است.

به گزارش عصر هامون، در بخشی از اظهارات این مقام وزارت خارجه آمریکا آمده است: همانطور که می‌دانید، بعد از آنکه وزرای ۱+۵ دیدار کوتاهی داشتند، ظریف وزیر خارجه ایران هم به ما پیوست او ارائه‌ای حدود فکر می‌کنم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای داشت و وي، آنطور که خانم اشتون گفت، “پرانرژی” بود، فکر کنم او (ظریف) به درستی نمی‌داند که منظور ما از پرانرژی چیست، زيرا ما پرانرژی را عبارتی تملق‌آمیز می‌دانیم. (خنده)

این مقام آمریکا در ادامه به بیان جزئیاتی از مذاکرات ۱+۵ در نیویورک پرداخته و گفته است وزیر خارجه ایران در ادامه این نشست، “ارائه‌ای حساب‌ شده” داشت و خواسته‌های ایران را تشریح کرد و به گفته وی، بر اساس طرح مورد نظر ایران، در عرض یک سال نه تنها می‌توان به توافق رسید، بلکه می‌توان این توافق را کاملا اجرا کرد.

عكس يادگاري مجري سابق VOA  با ظريف

عکس یادگاری نگار مرتضوی مجری سابق صدای آمریکا با جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نیویورک

دولت آمريكا براي چندمين بار تعطيل مي‌شود؟

آنیا کُل خبرنگار کانال اول تلویزیون دولتی آلمان “آ.اِر.دِ” مستقر در تالار بورس فرانکفورت آلمان گزارش داد: پس از آنکه کنگره آمریکا نتوانست درخصوص افزایش سقف بدهی‌های حدود 17 هزار میلیارد دلاری دولت به اجماع برسد دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هفدهمین تعطیلی دولت وقت آمریکا را به نام خود ثبت کرد و این وقفه مالی دولتی بدان معنا است که دولت آمریکا در اداره امور دولتی کشور دیگر پول بیشتری برای خرج کردن ندارد، در نتیجه ادارات تعطیل و کارمندان نیز به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد اما کنگره آمریکا باید تا هفدهم اکتبر امسال در مورد افزایش مجدد سقف دیون دولت تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرآنلاين، از دهه هفتاد میلادی تا به امروز تاکنون 17 بار دولت‌های وقت آمریکا بر اثر فقدان نقدینگی به تعطیلی کشیده شده‌اند. طولانی‌ترین زمان تعطیلی دولت‌های آمریکا 21 روز و مربوط به سال 1996 در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون بوده است كه این مدت تعطیلی در آن زمان 400 میلیون دلار برای دولت کلینتون هزینه دربرداشت.

هنيه جامه‌دار بانوي اول قطر شد!

اسماعيل هنيه، نخست‌وزير جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در نوار غزه که در پي تحولات اخير منطقه به حکومت قطر گرايش خاصي پيدا کرده است، جامه‌دار بانوي اول اين کشور شد، وي که پيش از اين عکس يادگاري‌اش در حال گرفتن ناخن‌هاي شيخ فتنه (يوسف القرضاوي) در کنار خودرو حامل وي خبرساز شده بود، اين بار به اقدام جديدي روي آورد.

به گزارش مشرق، طبق فيلمي که به ‌تازگي از هنيه در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است، وي در حال پوشاندن لباس به شيخه موزه بنت مسند، همسر امير سابق قطر ديده مي‌شود که تصوير اين اقدام وي از امروز در مقياس وسيعي در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود و سوژه خنده برخي بدخواهان مقاومت شده است، مخالفت حماس با دولت سوريه و حمايت گهگاه برخي بخش‌هاي غيرنظامي حماس از مخالفان محور مقاومت طي دو سال اخير، باعث بدبيني مردم به اين جنبش و زير سؤال رفتن دستاوردهاي چند دهه اخير آن شده است.

كودكان سوري قربانيان تحجر و زياده‌خواهي تروريست‌ها

به گزارش آصف‌نيوز، به دلیل تداوم جنگ داخلی در سوریه و با وجود وقایعی از جمله گسترش استفاده از مواد مخدر، رابطه با زنان دیگر تحت عنوان جهاد نکاح، همجنس‌بازی که گروهک‌های تروریستی انجام می‌دهند، تنها گروهی که در معرض خطر آموزش نامناسب قرار دارند، کودکان سوریه هستند.

تجمع خنده‌دار كودكان و پيرزن‌هاي آفريقايي تبار در حمايت از منافقين!

تجمع برگزار شده هفته گذشته از سوی سازمان تروریستی مجاهدین خلق، شاید خنده‌دارترین تجمع چند سال اخیر این گروه بود و با وجود کشته شدن تعدادی در قرارگاه اشرف، قریب به اتفاق حاضران در این تجمع، شباهتی به ایرانیان نداشتند و اکثر این افراد را پیرزن‌ها و کودکان با چهره آفریقایی تشکیل می‌دادند که ظاهرا با مبالغی جیره، چند ساعتی برای شرکت در این تجمع و بلند کردن پرچم یک گروه تروریستی قبول زحمت کردند! رادیو آمریکایی فردا هم اذعان کرد: امسال سازمان‌های حقوق بشری ترجیح دادند برنامه اعتراضی ترتیب ندهند.

 

 

به گزارش آينده، البته در میتینگ سامان داده شده از سوی منافقین برخی از تندروترین سیاستمداران آمریکایی از جمله جان بولتون، نماینده جورج بوش در سازمان ملل که از کاهش تنش بین ایران و آمریکا نگرانند، حضور داشتند و گزارشگر این رسانه آمریکایی نوشت: در صحبتی که با این افراد داشتم، می‌گفتند که نظری ندارم و در عین حال یک مرد سیاهپوست سالخورده که ساکسيفون به گردن و کلاه زرد رنگ مجاهدین را بر سر داشت و همچنین سه نوجوان سیاهپوست گفتند که از طرف کلیسای خودشان و کشیشان به جمعیت پیوستند و اطلاع دقیقی از سازمان مجاهدین نداشتند.

چرا ديگر كسي از آمريكا نمي‌ترسد؟

در سال 1991 آمریکا بر این گمان بود که خلاصی یافتن از رقیب در عرصه بین‌الملل، باعث کاهش بودجه نظامی این کشور و به تبع آن شکوفا شدن اقتصادش خواهد شد، به همین سبب جورج بوش پدر، پس از عملیات طوفان صحرا فورا شمار نیروها و تشکیلات نظامی خود را کاهش داد و بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز این شیوه را پی‌گرفت و بودجه نظامی آمریکا را محدودتر کرد.

به گزارش تدبير24، اما بازگشت جمهوری‌خواهان به کنگره در سال 1995 به بازنگری در مساله بودجه جنگی آمریکا انجامید و با این که آمریکا دیگر دشمنی برای جنگیدن نداشت، به افزایش تسلیحات خود روی آورد؛ تا این که نومحافظه‌کاران زمینه را برای حمله آمریکا به تمام جهان به منظور پایه گذاری نخستین امپراتوری جهانی فراهم کردند و حملات 11 سپتامبر سال 2001، فرصتی مناسب برای جورج بوش پسر بود که از آن برای حمله به افغانستان و عراق استفاده کند تا پس از آن نوبت به سوریه، لیبی، سومالی و سودان برسد و آمریکا برنامه خود را با حمله به ایران و پس از آن به چین به پایان برساند.

در حال حاضر روشن است که آمریکا، با وجود برتری نظامی بر 20 کشور بزرگ جهان که از میان آن‌ها می‌توان به روسیه و چین هم اشاره کرد، دیگر قادر به برپا کردن جنگ‌های کلاسیک گسترده نیست به همین دلیل آمریکا به محض استقرار ناوهای جنگی روسی در دریای مدیترانه، از حمله به سوریه منصرف و ناچار شد ناوهای خود را در دریای سرخ مستقر کند تا بتواند موشک‌های تام هاک خود را از آن جا شلیک کند. اما برای شلیک این موشک‌ها هم ناچار به استفاده از حریم هوایی عربستان و اردن بود.

در آن زمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مقاله‌ نیویورک تایمز در خصوص آنچه “عزم و اراده استفاده از قدرت وحشیانه در سیاست خارجی” توصیف شده، زبان به نصیحت مقامات واشنگتن گشود و این مقاله خشم سیاستمداران آمریکایی را برانگیخت و رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ پوتین را در سخنرانی خود در سازمان ملل داد و گفت: “هیچ کشوری در جهان، اعم از روسیه وجود ندارد که آرزو داشته باشد، باری که آمریکا به دوش می‌کشد را بر دوش داشته باشد، آمریکا نقش کلانتر جهان را در رعایت برابری بین انسان‌ها ایفا کرده است”. اما پاسخ اوباما کافی نبود.

وقتی دیلما روسف رئیس‌جمهور برزیل از آمریکا خواست برای جاسوسی از همه کشورهای جهان، عذرخواهی کند، ناگهان تمام حضار برای او دست زدند و این واکنش، شکوه سخنرانی اوباما را فروریخت، پس از آن نیز رئیس‌جمهور سوییس سیاست قدرت‌طلبی آمریکا را محکوم کرد. در این میان اوا مورالس رئیس‌جمهور بولیوی پا را از این نیز فراتر گذاشت و محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا را در دادگاه بین‌المللی به اتهام ارتکاب جنایت ضد بشریت خواستار شد. پس از آن تامیسلاو نیکولیک رئیس‌جمهور صربستان دادگاه‌های بین‌المللی را به دلیل اینکه تنها دشمنان آمریکا را محاکمه می‌کند، تئاتری مسخره و مضحک خواند.

در طول تاریخ، هیچ قدرت جهانی به اندازه حال حاضر آمریکا آماج انتقادات نبوده است و این انتقادات نشان می‌دهد که آمریکا پس از عقب‌نشینی خفت‌باری که در برابر سوریه داشت، دیگر قادر نیست کشوری را بترساند.

هاشمي يا روحاني، كداميك خانه كعبه را طواف خواهد كرد؟

همین چند روز پیش بود که غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در سایت خود اعلام کرد که پادشاه عربستان سعودی نامه جالبی را برای آیت‌ا… هاشمی ارسال کرده و نوشته: ملک عبدا… پادشاه عربستان سعودی برای حج امسال از آیت‌ا… هاشمی دعوت کرده است، این خبر اما در حالی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که پیش از این موضوع به حج رفتن حسن روحاني نیز مطرح شده بود و میان اما و اگرها نه تایید شد نه تکذیب و این احتمال وجود دارد که وی به جای روحانی عازم سفر حج شود چرا که او به داشتن روابط حسنه با عربستان معروف است.

به گزارش پارسينه، سفر قبلی آیت‌الله هاشمی 12 خرداد 1378 به عربستان به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی گفتگوی مذاهب اسلامی صورت گرفت و به نظر می‌رسد هاشمی به سفر به عربستان تمایل دارد چرا که با بیان اینکه نزدیکی ایران و عربستان به‌عنوان دو قطب مهم منطقه و جهان می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات بین‌المللی باشد، تاکید کرده است، متاسفانه مسئولان در چند سال گذشته در اتخاذ مواضع و بیان مسایل در خصوص سیاست خارجی به منافع مالی کمتر توجه می‌کردند و روابط ایران و عربستان را‌ رو به تیرگی بردند، در حالی‌که اگر نگاه درستی در سیاست خارجی حاکم بود، می‌توانستیم با کمک عربستان که جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای اسلامی و حتی دنیا دارد، خیلی از مسایل را حل کنیم.

گفتنی است، حسن روحانی نیز  در سال 84 در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملی در سفری به ریاض با ملک عبدالله پادشاه این کشور دیدار کرده است، به این ترتیب به نظر می‌رسد هم روحانی و هم هاشمی برای سفر به عربستان بی‌تمایل نیستند و باید دید برای بهبود روابط با همسایه عرب کشور که چند سالی است روابط خوبی با ایران ندارد، هاشمی راهی عربستان خواهد شد یا روحانی. شاید هم هر دو با هم راهی سفر حج شوند.

من با مرگ بر آمريكا موافق نبودم همچنان كه…

طنز/ با شعار مرگ بر آمريكا موافق نبوده ايشان. يعني مي‌گويد كلاً با حرف‌هاي تند موافق نبوده است. حرفي نيست، بالاخره آدميزاد مختار است كه با يكسري چيزها موافق باشد و با يكسري چيزها هم مخالف. از ما كه كاري بر نمي‌آيد. فقط مي‌توانيم دعا كنيم انشاالله هر كس با هر چيزي كه موافق بوده است محشور شود! آمين.

رجانيوز نوشت، اما اميدواريم هر كس كه الان دارد خاطرات سي چهل سال پيشش را مي‌نويسد سي چهل سال ديگر، خاطرات اين روزهايشان را هم بنويسد، و احتمالا از ساير چيزهايي هم كه موافقش نبوده بگويد. مثلاً: من با شلوغ‌كاري موافق نبودم. به دخمل هم گفتم موافق نبودم برود وسط معركه. اما گفت گرسنه‌ام، دلم قار و قور مي‌كند. در يخچال هم چيزي نداشتيم. گفتم پس لااقل زنگ بزن ساندويچت را بياورند دم در! قبول نكرد، گفت من دودي و تنوري دوست دارم، بايد خودم آنجا باشم بگويم حرارتش چقدر باشد، مي‌ترسم درست نپزد!

من با ريختن در خيابان موافق نبودم. اما عيال است ديگر! وقتي كه گفت ديگر نمي‌شد كاريش كرد. خدا لعنت كند آنها را كه روي پله از عيال آدم سوال می‎پرسند… من با پولشويي موافق نبودم. به او هم گفتم. گفتم پول به اندازه كافي هست، اگر كثيف شد بريز دور، تميزش را بردار! گفت مگر نشنيدي النزافت من العيمان! گفتم برو همان پولت را بشور نمي‌خواهد براي من حديث بخواني! من با جنگ موافق نبودم. باعث شد از بچه‌هايم دور بيفتم. شايد اگر جنگ نبود همينجا درس مي‌خواندند!

حسین شریعتمداری در لباسي ديگر

خبرگزاری شبستان: حسین شریعتمداری که در کسوت مدیر مسئول روزنامه کیهان فعالیت می‌کند، زمانی عضوی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

حضور 30 هزار يهودي در ايران

واشنگتن پست نوشت: در زمان حاضر، كمتر از ۳۰ هزار يهودي در ايران زندگي مي‌كنند كه بزرگ‌ترين جامعه يهوديان خاورميانه خارج از اسراييل را تشكيل مي‌دهند و با اشاره به يك بررسي وزارت خارجه آمريكا با محور آزادي‌هاي مذهبي در سراسر جهان به نقل از آن آمده است: خطابه‌هاي ضديهود برخي حكومت‌ها، فضايي از دشمني را براي جامعه يهوديان آفريده و به هر ترتيب، همواره نسبت به يهوديان تبعيض‌هايي رسمي اعمال شده است و متاثر از اين تبعيض‌ها، يهوديان در بسياري از كشورها غالبا امنيت شغلي ندارند و ورود به دانشگاه‌هاي دولتي بدون دشواري نيست، اما در ايران وضعيت اينگونه نيست.

به گزارش ايرنا، روزنامه آمريكايي مي‌افزايد: يهوديان در ايران مي‌گويند كه هيچ منعي براي انجام امور مذهبي خود ندارند، آزادانه اين كشور را ترك مي كنند و ادامه اقامت نيز خودخواسته است و هيچ اجباري براي ماندن يا ترك ايران ندارند و يهوديان ايران معتقدند كه ادعاهاي اخير اسراييل مبني بر عقيم‌گذاردن توطئه تروريستي ايران در تل آويو يا اتهام اينكه تهران مشغول ساخت سلاح اتمي است تا عليه اسراييل بكار گيرد، همه تحريف واقعيت است و اين هدف را دنبال مي‌كند كه رابطه جمهوري اسلامي با يهوديان جهان را تباه كند.

روزنامه آمريكايي در شرح بيشتر ديدگاه منفي يهوديان ايران درباره ادعاهاي نخست وزير رژيِم صهيونيستي عليه ايران، ادامه داده است: اسراييل به شدت با برقراري روابط بين آمريكا و ايران مخالف است، اما يهوديان در ايران همسو با قاطبه ملت اين كشور از برقراري رابطه استقبال مي كنند و خوشنود هستند و اين باور را دارند كه اين رابطه صرف‌نظر از دستاوردهاي بسيار، تحريم‌ها را هم از بين خواهد برد و از زبان نمايندگان كليميان در مجلس افزوده است: از زمان سلسله قاجار در قرن ۱۹، پيروان دين يهود هميشه نماينده‌اي در مجلس دارند و سيامك مره صدق نماينده كنوني يهوديان در مجلس اين كشور نيز گفته است ما در ايران، استيجاري زندگي نمي‌كنيم. ايراني هستيم و بيش از ۳۰ قرن است كه اين كشور وطن ما است. هم‌اكنون ۱۲ باب از ۶۰ كنيسه در تهران فعاليت مي‌كند و همه مجالس و مجامع يهوديان نيز با حضور جمع كثيري از پيروان اين دين برگزار مي‌شود.

گردهمايي 300 نفر از اديان مختلف عليه تروريسم

300 نفر از شخصیت‌های ادیان مختلف علیه تروریسم دینی در رم نشست مشترکی تشکیل دادند، رهبرانی که از دین‌های مختلف من جمله اسلام و مسیحیت در این نشست شرکت کرده بودند، اعلام کردند: همگی ما به صورت علنی و آشکار تروریسم دینی را رد می‌کنیم، به کار بردن نام خدا برای کشتار، ناسزاگویی و محکوم است، تروریسم دینی با طبیعت خود حتی دیانت را آلوده و زشت جلوه می‌دهد و ما خواستار صلح و آرامش هستیم.

به گزارش شبکه ایران، در این نشست سه روزه به نمونه‌های عینی این مسائل در خاورمیانه پیرامون کینه دینی ـ مذهبی، انتشار جریان‌های افراط‌گرای اسلامی و جنگ و خشونت علیه زنان و مهاجرت‌های اجباری طایفه‌ای و… پرداخته شد و اعلام كردند كه خواستار صلح و آرامش هستیم و  موعد دیدار بعدی اين شخصیتهای دینی ضد تروریسم، سال 2014 و در بلژیک تعیین شد.

گردش احمدي‌نژاد با اسكورت در خيابان‌هاي شمال تهران!

خوانندگان روزنامه جمهوري اسلامي در تماس با ستون جهت اطلاع خبر دادند، روز پنجشنبه آقاي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق را در خيابان‌هاي شمال تهران در حالي كه با يك پژو پارس و چند خودروي اسكورت درحال سفر شهري بود ديدند كه به رسم هميشگي وانمود مي‌كرد به ابراز احساسات كساني كه در خودروهاي خود بودند پاسخ مي‌د‌هد.

به گزارش پارسينه، جالب اينكه براساس همين خبر،‌ علاوه بر خودروي چراغ چرخان پليس و پليس موتورسوار، چندين نفر در 4 خودرو احمدي‌نژاد را اسكورت مي‌كردند، احمدي‌نژاد در آغاز رياست جمهوري خود در سال 1384 گفته بود فقط با يك پژوي 405 رفت و آمد خواهد كرد!

حضور رییس‌جمهور در حج سال 1358

به گزارش شبستان، اولین تشرف رییس دولت یازدهم به سفر معنوی حج در سال 1358 صورت گرفته است و تصوير پیش‌‌رو دکتر حسن روحانی را در لباس احرام نشان می‌دهد.

چرا جو بايدن و اوباما همبرگر مي‌خورند؟!

پارسينه در مطلب طنزي نوشت: به دلیل تعطیلی دولت آمریکا، اوباما با جو بایدن از کاخ سفید بیرون آمدند و پیاده به یک همبرگر‌فروشی نزدیک کاخ سفید رفتند!

اما دلیل همبگر خوردن آنها چه بود؟ اوباما در یک مصاحبه در این باره گفت: اولا که آشپزخونه کاخ سفید تعطیل شده و یک مدل غذا بیشتر نداره که من دوست ندارم، در ثانی‌ اینجا به خاطر تعطیلی‌ دولت ۱۰% به کارمندان دولت تخفیف میده، این شد که با جو پا شدیم اومدیم اینجا!

رجانيوز/ همه گزینه‌ها روی میز قرار داره!

معرفي پرچم فلسطين به عنوان نماد گروهي تروريسم

ارتش آمریکا در صفحه 31 کتاب راهنمای سربازانش، برای معرفی گروهی تروریستی به جای استفاد از نماد یا پرچم این گروه تروریستی از پرچم فلسطین استفاده کرده است و این دفترچه راهنما که در سال 2009 توسط گروه آموزش ارتش آمریکا برای آموزش پرسنل چاپ و منتشر شده است کتابی مرجع برای سربازان محسوب می‌شود و حاوی آرم و نشان و دیگر مشخصات تمامی گروههایی در جهان است که از دید ایالات متحده به عنوان گروه‌های “شورشی و تروریستی و شبه نظامی” شناخته مي‌شوند.

 


شریان نیوز
به نقل از هارتص نوشت: استفاده از پرچم فلسطین در کتاب راهنمای آموزش محرمانه پرسنل ارتش آمریکا بعنوان نماد گروهی تروریستی خشم فلسطینیان را برانگیخت، معترضان معتقدند چرا در این کتاب راهنما باید در تدوینگر به راحتی پرچم رسمی یک کشور را که از سوی دنیا به رسمیت شناخته شده است و در مناسبات رسمی دنیا از آن استفاده می‌شود در مقابل نام یک گروه تروریستی قرار گیرد زيرا ناخواسته ذهن مخاطب به سمت تصویری وارونه از مردم مظلوم فلسطین که بزرگترین قربانیان تروریست هستند سوق می‌دهد پس مشخص می‌شود تدوین‌گراین کتاب به عمد این خطا را انجام داده و حقوق مردم فلسطین را نقض کرده است.

استقبال عربستان از رويكرد جديد ايران

به نقل از روزنامه الریاض،”سعود الفیصل” وزیر خارجه عربستان در مراسمی که در رم به مناسبت هشتادمین سال برقراری روابط میان عربستان و ایتالیا برگزار شده بود، گفت که مواضع و سخنان جدیدی از مسئولان ایرانی شنیده شده است که حاكی از تمایل تهران به بهبود روابطش با کشورهای همسایه و جهان است.

به گزارش ايلنا، الفیصل در این مراسم تاکید کرد که عربستان به طور کامل از رویکرد جدید ایران استقبال می‌کند و وزیر خارجه عربستان تصریح کرد که اگر رویکرد جدید ایران از سخن به عمل برسد، اوضاع بهتر می‌شود.

ايسنا/ حدادعادل در نوجوانی

زني كه باعث جنجال در ليبي شد

حمله ناتو به لیبی در سال 2011 موجب پدید آمدن جمعیت‌های مختلفی در حمایت از رژیم سرنگون شده قذافی در روسیه شد. ولی اکنون قتل یک افسر لیبیایی به دست یک زن جوان روس بحث و جدل فراوانی را در خصوص فعالیت این جمعیت‌ها در روسیه به وجود آورده است. برخی فعالان روس خواستار محاکمه کسانی شده‌اند که در رسیدن این دختر به لیبی دست داشته‌اند.

به گزارش مشرق، “یکاترینا استوجانینووا” (24 ساله) با قتل یک افسر لیبیایی، جرقه درگیری‌ها را مقابل سفارت روسیه در طرابلس و کشته شدن 2 لیبایی را روشن کرد. در پی این درگیری‌ها همه کارمندان سفارت روسیه از لیبی خارج شدند. با این حال سفیر روسیه در طرابلس تأکید کرد که این امر به معنای قطع روابط دو کشور نیست.

“روسیا الیوم” نوشت؛ این زن جوان روس در سال‌های اخیر مسئول یکی از سایت‌های اینترنتی حامی قذافی بود‌ و در فعالیت‌های اعتراض‌آمیز بسیاری ضد ناتو حضور یافت و همچنین مربی وزنه‌بردای است، سفارت روسیه در لیبی در سال 2011 پس از اطلاع از ورود وی به لیبی از طریق تونس، او را تحت اقامت اجباری قرار داد. با این حال ایکاترینا توانست در فوریه 2012 دوباره وارد لیبی شود ولی پس از پایان یافتن پولهایش، و هنگامی که نزدیک بود به زندان بیفتد با میانجیگری دیپلماتهای روس به کشورش بازگردانده شد و این زن روس پس از آن دوباره با کمک مالی یکی از جمعیت‌های حامی قذافی به لیبی بازگشت.

ایکاترینا صبح روز سه‌شنبه 1 اکتبر 2013 به در منزل “محمد الاندلسی السوسی” افسر لیبیایی رفت. هنگامی که این افسر لیبیایی در را باز کرد ایکاترینا با 7 گلوله کلاشینکف او را از ناحیه شکم ، کتف و سر هدف قرار داد و پس از آن مادر این افسر لیبیایی را با چاقو مجروح کرد و پس از آن با خون مقتول روی دیوار خانه نوشت: “مرگ بر موشها”. ایکاترینا اکنون در طرابلس زندانی است.

اسکورت روسای‌جمهور ايران بر چه اساسي است 

انتشار خبری از نحوه اسکورت محمود احمدی‌نژاد با خودروی چراغ چرخان پلیس و پلیس موتورسوار موجب شد که برخی کاربران درباره نحوه اسکورت آقایان خاتمی و هاشمی سوالاتی را مطرح کنند.

به گزارش پارسينه، غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نحوه اسکورت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: به دلیل مسائل امنیتی از پاسخ دقیق به این سوال معذورم اما اسکورت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ویژه است و با بقیه مقامات متفاوت است و در واکنش به بنزسواری آیت‌الله هاشمی متذکر شد كه نحوه اسکورت مقامات و اینکه با چه نوع خودرویی باشد مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و این دست آقای هاشمی نیست.

عبدالکریم تابش مسئول روابط عمومی بنیاد باران، درباره نحوه اسکورت محمد خاتمی رئیس دولت‌های هفتم و هشتم گفت:  خاتمي اسکورت پلیس و موتورسوار ندارد و یک پژو پرشیا و جی‌ال‌ایکس و یک راننده و چهار محافظ در ترددهای درون شهری خود دارد كه راننده و یک محافظ در ماشین حاج آقا و سه محافظ دیگر در جی‌ال‌ایکس می‌نشییند، محافظین و اسکورت روسای جمهور معمولا از شش ماه بعد از پایان ریاست‌جمهوريشان به تدریج کاهش مییابد، البته در مقاطعی همچون زمان انتخابات به تشخیص شورای عالی امنیت ملی تعداد محافظان زیاد می‌شود.

رویترز: منظور رهبر ایران تماس تلفنی بود

خبرگزاری رویترز می‌نویسد: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران، روز شنبه گفت، از سیاست معتدل حسن روحانی و گشایش دیپلماتیک با آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل که هفته گذشته اتفاق افتاد، حمایت می‌کند اما تاکید کرد که برخی از اقدامات صورت گرفته در نیویورک، مناسب نبوده است و در ادامه گزارش داده است كه آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت خود را به صورت کامل بیان نکرد، اما افزود، “به آمریکا در مذاکرات اطمینان ندارد” که به مخالف با گفتگوی تاریخی بین روحانی و اوباما اشاره داشت.

به گزارش جام‌نيوز، رویترز افزود: علی‌رغم این موضع‌گیری، تایید کلی آیت‌الله خامنه‌ای، قطعا موجب حمایت از روحانی در برابر مخالفت اصولگرایان تندرو خواهد بود که در مقابل تلاش وی برای “تعامل سازنده” با جهان و کاهش تحریم‌ها مقاومت می‌کنند و در مورد اینکه منظورش از “اصولگرایان تندرو و مخالف تعامل سازنده با جهان” چه کسانی هستند، توضیحی نداده است زيرا در روزهای اخیر تقریبا تمامی طیف‌های اصولگرا از سیاست تعاملی دکتر روحانی و دیپلماسی فعال وی حمایت کرده‌اند.

مهر/ شاید در این روزها، دیدن چهره‌ها در لباس احرام خالی از لطف نباشد، چهره‌هایی که کمتر در این لباس دیده بودیمشان:

شریعتی اواخر سال ۱۳۴۸ همراه با استاد شهید “مرتضی مطهری” و با کاروان حج حسینیه ارشاد راهی سفر حج شد.

سال 1973 میلادی(1352 شمسی) امام موسی صدر به سفر حج رفت

شهید دکتر محمد مفتح که خیلی ها او را با  اقامه نماز تاریخی عید فطر در سال 1357 و تلاش‌هایش برای “وحدت حوزه و دانشگاه” بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌شناسند.

سمت چپ عكس، مرحوم “شیخ احمد کافی” این عکس را در صحرای عرفات گرفته است.


شهید “سید مرتضی آوینی” و همراهانش در صحرای عرفات

اظهارات “جینی” نتانیاهو موجب تمسخرش شد!

به گزارش افكارنيوز، بنيامين نتانياهو که سه‌شنبه هفته گذشته با اظهارات ضدایرانی خشم ایرانیان را برانگیخته بود، این‌بار در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی خود را به چالش کشید. او در قسمتی از این مصاحبه گفته است که “من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می‌پوشیدند و به موسیقی غربی گوش می‌دادند”. همین اظهارات مضحک باعث شد تا بار دیگر ایرانیان علی‌رغم محدودیت دسترسی به فیس‌بوک و ماهواره به تمسخر او و افکارش بپردازند، تعدادی از نظرات مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی به شرح زیر است:

-حتی مردای یهودی نمی‌تونن سرلخت بیان بیرون، اونوقت ناتانیاهو غصه شلوارجین پوشیدن مارو میخوره.

-نتانیاهو: ایشالا همین جمع؛ سال دیگه چارشنبه سوری؛ ایرون خودمون، تخت جمشید/ گذاشتیم کنار برات!

-یکی نتانیاهو رو توجیه کنه ما ساپورت میپوشیم شلوار جین که هیچی!

-نتانیاهو ادعاش میشه در مورد ایران میدونه بعد میگه اگه مردم ایران آزاد بودن میتونستنن شلوار جین بپوشن :|”`پسته بی‌مغز چون لب واکند رسوا شود”مصداق بارزش نتانیاهو است.

– یکی نیست به این نتانیاهو بگه اونوقت که تو شتر سواری هم بلد نبودی ما سواره بودیم. کشور داشتیم نه مثل شماها به زور کشتن مردم کشورسازی کنیم.

-نتانیاهو گفته توایران نمی‌شه شلوار جین بپوشیم و آهنگ غربی گوش بدیم.کاش هرکی‌ یه عکس با شلوار جین بگیره بذاره.

-خدا کنه اسراییل به ایران حمله کنه،‌ مطمئنم نتانیاهو نمی‌دونه ایران کجاست، ممکنه اردن رو اشغال کنه بعد بفهمه ایران نبوده :دی

-نتانیاهو ما خوزستانی‌ها را جزو برزیل حساب کرده چون ما همه بعد انقلاب هم جین پوشیدیم هم عینک ری بن زدیم.

-چار روز دیگه: نتانیاهو: اگر مردم ایران آزاد بودند اجازه داشتند پیتزا بخورند.”

-این نتانیاهو که از وضع مردم ایران خبر نداره و فکر میکنه شلوار جین خلاف سنگینشونه

-با پولی که برا شلوار جین هام دادم میتونستم زندگی خوبی رو برا دختر نتانیاهو درست کنم…

-من در خیابون جین می‌پوشم و در خونه پیژامه کردی پس: در خیابون‌های ایران آزادی است و در خانه‌ها خفقان!

سياست تام و جري يا صهيونيستي آمريكايي

تام وجری مجموعه ای کارتونیست که بیش از نیم قرن از ساخت اولین قسمت های آن می گذرد و هنوز از تمام کانالهای تلویزیونی جهان برای کودکان پخش می گردد در سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ میلادی که ساخت آن با کمک هالیوود شروع شد، رژیم صهیونیستی اخراج مردم بی‌گناه فلسطین را در دستور کار خود داشت و جنگ‌های اعراب و اسرائیل شکلی عملی به خود گرفت.


الف‌نيوز
نوشت، آنچه در این مجموعه می‌بینیم بر خلاف رویه طبیعی که موش از گربه فرار می‌کند، موش زیرک که نماد اسرائیل است در مقابل گربه که نماد دشمنان است قرار می‌گیرد، مرتب گربه به خاطر بی‌فکری و روحیه خشن، موش کوچک را مورد حمله قرار می‌دهد ولی همواره شکست می‌خورد و ناکام می‌ماند.

در برخی قسمت‌ها می‌بینیم که سگی قدرتمند همواره پشتیبان موش است و سگ هم خود را مدیون موش دیده و سوتی به او می‌دهد تا هنگام خطر سگ را آگاه کند تا به کمک او بشتابد، هرگاه موش سوت می‌زند سگ بدون هیچ قصوری به کمک او رفته و گربه را به شدت سرکوب می‌کند، سگ هم نماد آمریکا و هم نماد سرمایه یهود است.

در قسمت‌هایی هم که گربه دست از شیطنت بر می‌دارد، موش در حق او نهایت لطف را دارد و تا زمانی که دست دوستی ندهند جدال بین آن‌ها تمامی ندارد و در نهایت بیشتر کارتون‌ها با دست‌دادن موش و گربه که بیانگر آرزوی دیرین اسرائیل است خاتمه می‌یابد. حال سیاست امروز همان چیزی است که ده‌ها سال یهودیان در این کارتون فریاد زده‌اند می‌بینیم که با سرمایه خود رای سنا و کنگره آمریکا را تغییر داده و آمریکا خود را در قبال امنیت اسرائیل متعهد می‌داند، دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با باراک اوباما تغییرات اساسی در نظرات اولیه آن‌ها که ظاهری ملایم داشت ایجاد کرد به نحوی که جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه فیسبوک خود با انتقاد از موضع‌گیری آمریکا که تاکیدی مجدد بر استفاده از قرار داشتن ابزار نظامی در دکترین منطقه‌ای این کشور داشت اعلام کرد که نباید سیاست آمریکا تحت فرمان اسرائیل باشد.

بازديد بابك زنجاني از پروژه دردسرسازش

حادثه ریزش خیابان ایران‌زمین همچنان خبرساز است. وسعت ریزش و خطری که ساکنان این خیابان را تهدید می‌کند، مسئله‌ای نیست که به این زودی از خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری حذف شود و امروز عکسی در برخی سایت‌های خبری با عنوان “بابک زنجانی در محل حادثه” منتشر شد که به نظر می‌رسید، مربوط به بازدید او از محل پروژه بعد از حادثه باشد اما اینطور نیست.

به گزارش انتخاب، عکسی که در سایت‌های خبری منتشر شد، برچسب پایگاه خبری فرهنگ نیوز را داشت و جست‌وجوی خبر مشخص کرد که این عکس مربوط به بازدیدی است که بابک زنجانی مدتی پیش از پروژه ایران زمین داشته است. زمانی که هنوز حادثه‌ای اتفاق نیفتاده بود و آسفالت خیابان ایران زمین سر جایش بود! پس از حادثه و همان شب مشخص شد که این پروژه متعلق به تیم بابک زنجانی است که توسط شرکت ستسا از زیرمجموعه‌های هلدینگ سورینت در حال ساخت است. اطلاعات پروژه هم به عنوان طرحی بزرگ و شگفت‌انگیز در سایت سورینت قرار دارد. بابک زنجانی پس از رسانه‌ای شدن نامش در این خبر و به عنوان یکی از پروژه‌های شرکت تحت مدیریتش، تاکنون اظهارنظری نکرده است.

نامه يكي از كارمندان صداي آمريكا به رئيس‌جمهور

پس از اقدام بحث برانگیز نگار مرتضوی که واکنش‌های منفی در فضای مجازی به دنبال داشت، کارمندان صدای آمریکا در اقدامی هماهنگ با کارمندان رادیو فردا مطلب نگاشته شده توسط “آرش سیگارچی” را در صفحات شخصی خود قرار دادند و از دولت آقای روحانی خواستند تا فشار بر خانواده‌های شان را تمام کند!!!

به گزارش بولتن‌نیوز، اگرچه تا پیش از این سناریوی فشار بر خانواده کارکنان رسانه‌های ماهواره‌ای توسط  بی‌بی‌سی فارسی اجرا شده بود اما سوال مهم و اساسی این است که چرا این دو رسانه فقط در مواقع خاص اقدام به بازنشر چنین مطالبی می‌کنند!؟ به عنوان مثال بی‌بی‌سی فارسی سناریوی فشار بر خانواده کارکنان را هنگامی منتشر کرد که تعدادی از مستندسازان وابسته به آن رسانه در ایران دستگیر شدند و یا صدای آمریکا هنگامی دست به انتشار چنین مطلبی می‌زند که “نگار مرتضوی” با آقای ظریف عکس یادگاری می‌گیرد!

اگر ادعای دروغ این دو رسانه خبری راست بوده باشد پس چرا کارمندان آن رسانه با اشتیاق تمام حتی حاضرند با حجاب اسلامی در کنار روسای ایرانی حضور یافته و با آنان عکس یادگاری گرفته و در فضای مجازی منتشر کنند؟ در جریان نامه آرش سیگارچی برای رئیس‌جمهور ایران وی از فشار بر عمو، دایی، خاله و عمه و مادر زن و … خود می‌گوید، براستی چطور می‌توان باور کرد که دستگاه اطلاعاتی یک کشور برای یک کارمند دون پایه این چنین انرژی تلف کند آن هم در شرایطی که مورد موضوع (آرش سیگارچی) در کشور آمریکا به سر می‌برد!!؟

معذوريت‌هاي سپاه براي ورود به فيس‌بوك چيست؟

سردار محمد علي آسودي معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه در سپاه، با اشاره به اينكه سپاه در ۵ سال اخیر بر مبنای شناسایی نخبگان و نفرات بر‌تر در بخش فرهنگی اقدام گسترده‌ای را داشته است، اظهار داشت: سپاه هر سال فراخوان مي‌دهد و طی این فراخوان‌ها، بر‌ترین‌ها را در رشته‌های مختلف انتخاب و از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش پارسينه، سردار آسودي در پاسخ به اينكه چرا‌ این همه انتقاد حول‌این نهاد است، گفته است كه انتقاد در دو بخش است، یک بخشي كه دشمن روی آن کار می‌کند و بخش دیگر هم به دلیل جهالت برخی‌هاست كه فکر می‌کنند این قرار‌گاه هر  پروژه‌ای را در دست می‌گیرد. خیر اینطور نیست این مجموعه پروژه‌های بالای ۰ ۱۰۰میلیارد را که هیچ شرکت داخلی توان اجراي آن را ندارد یا شرکت‌های خارجی قصد اجرای آن را دارند به عهده می‌گیرد و در زمان دولت آقای‌ هاشمی ‌و با درخواست وي اگر سپاه به کمک دولت نمی‌آمد محال بود سازندگی آقای‌ هاشمی ‌اتفاق بیفتد.

معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به اينكه اين نهاد در عرصه مجازی فعالیت زیادی دارد، تصريح كرد: اما حضور در عرصه‌ای مانند فيس‌بوك براي ما معذوريت دارد، زيرا ما به عنوان یک مجموعه نظامی ‌محدودیت‌هایی داریم که شاید فردی که در دولت کار می‌کند اینگونه مسائل را نداشته باشد بنابراین سپاه نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی و حفاظتی پا به هر عرصه‌ای بگذارد زيرا راه‌اندازی این شبکه‌ها با یک سری اهداف است و ما از نظر حفاظتی نمی‌توانیم داخل شویم.

جدیدترین لیست مشاغل شیک در دولت

طنز/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش گفته بود در حال مطالعه درباره شیک‌سازی اسامی مشاغل با هدف تمایل به انجام مشاغل مختلف در جامعه هستیم.

خبرآنلاين در اين گزارش نوشت، بر این اساس با استعانت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تقاضا برای ورود این نهاد تاثیرگذار در حوزه شیک‌سازی مشاغل، جدول پیشنهادی پیوست برای جناب وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی تنظیم شده است:

نام فعلی

نام شیک شده

بنگاهی

مدیرکل شرکت مادر تخصصی ملک و مایه

مسافرکش

کارشناس ترابری

پیک موتوری

خلبان زمینی

آمپول زن

سوزن بان/ کارشناس ارشد طب سوزنی

لحاف‌دوز

کارشناس محیط “زیست”

سرایدار

مدیرکل روابط عمومی

دنبال‌کار

عضوهیات علمی دانشگاه ایرانیان(در شرف تاسیس)

آپاراتی

جراح پلاستیک

دلاک

ماساژور

جیگرکی

مشاوره ازدواج

دلارفروش

کارشناس بورس

نمکی و نون خشکی

مهندسی مواد

بساز بفروش

آرشیتکت

رمال

عضو هیئت مدیره شرکت ایدهپردازان آینده نگر

راننده آژانس

ترانسفر/ عضو دائم ان پی تی

دادزن

سخنگوی اقتصادی

بقال

سوپر دریانی

پنبه‌زن

رییس اداره گزینش

زورگیر

مهندس سخت افزار

نظافتچی

کارشناس بهداشت محیط

واکسی

مهندس برق

آبدارچی

مدیر کل

بندانداز

مهندس زیباسازی

آشپز

کارشناس تغذیه

خودجوش=( شرکت کننده در مراسم کفش پرتاب‌کنی)

مهندس نرم‌افزار

کولرساز

کارشناس اطلاعات واحد شنود

پادو دستیار ارشد
آرایشگر فعال اصلاح طلب

كمپين جين‌پوشان در توئيتر

سایت صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: ایرانی‌ها در پیام‌های توئیتری خود، نتانیاهو را مسخره کردند و نوشتند: “چه کسی گفته، حکومت ایران شلوار جین و موزیک غربی را ممنوع کرده است؛ کسی که نمی‌داند ما شلوار جین می‌پوشیم، چطور می‌داند که ایران در حال تولید سلاح اتمی است؟

 

به گزارش جام‌نيوز، یدیعوت آحارنوت اعلام كرد كه جوانان ایرانی در توئیر با نشان دادن عکس‌هایی از شلوار‌های جین خود به نوعی حرف‌های نتانیاهو را مسخره کردند و شبکه توئیتر چند روزی است که پر شده از عکس‌های جوانان ایرانی که شلوار جین می‌پوشند و این عمل به نوعی تمسخر مستقیم حرف‌های نتانیاهو در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی بود.
در ادامه سایت یدیعوت آحارنوت چند عکس از عکس‌هایی که جوانان ایرانی از خود با شلوار جین در توئیتر گذاشته بودند را در خبر خود قرار داد.

نظر محسن هاشمي درباره كيهان

مشرق؛ تصاويري از محسن هاشمی پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و معاون عمرانی دانشگاه آزاد كه وي را در حال خریدن روزنامه کیهان نشان مي‌دهد

نشریه توهین کننده به پیامبر اسلام رو به ورشکستگی است

هفته نامه فرانسوی “چارلی ابدو” که در توهین به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) سابقه دیرینه دارد به زودی ورشکست می‌شود.

به گزارش شبستان، این در حالی است که این هفته نامه فرانسوی برای جذب مخاطب هر از گاهی تصاویر موهن به مقدسات اسلامی را روی جلد چاپ می‌کرد، به گونه‌ای که یکی از شماره‌های این هفته‌نامه تا 400 هزار تیراژ فروش کرد اما اين هفته‌نامه فرانسوی با وجود توهین‌های مکرر به اسلام برای جذب مخاطب نتوانست خود را از منجلاب ورشکستگی نجات بدهد.

نيويورك‌ تايمز: اشتباه فاحش نتانياهو بهانه‌اي براي تمسخر اينترنتي شد

نتانياهو هفته گذشته در مصاحبه با شبكه خبري بي‌بي‌سي با اين تصور كه مي‌تواند جوانان ايران را با ديدگاه‌هاي ضدايراني خود همراهي كند، گفت: اگر آنان (جوانان ايراني) واقعا آزاد بودند، مي‌توانستند جين بپوشند، موسيقي غربي گوش دهند و در انتخابات آزاد شركت كنند، بر اين اساس نيويورك‌تايمز نوشت كه نخست‌وزير اسراييل در مصاحبه پنجشنبه گذشته خود با شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي فارسي در تلاش آشكار براي تحريك افكار عمومي ايران نسبت به برنامه هسته‌اي، دستكم در ارتباط با مد ايراني، اشتباهي فاحش مرتكب شد.

به گزارش ايرنا، نيويورك‌تايمز در گزارش خود افزوده است: اما مشكل سخنان نتانياهو اين است كه ايراني‌ها درست مانند مردم ديگر نقاط جهان جز كره شمالي، هم جين مي‌پوشند و هم موسيقي دلخواه خود را گوش مي‌دهند و بايد باور كرد كه تلاش‌هاي نتانياهو براي برقراري ارتباط با جوانان ايراني نتيجه عكس داد و شبكه اجتماعي توئيتر نيز روز يكشنبه از پيام‌هاي تمسخرآميز مخاطبان به عنوان پاسخ به اظهارات نخست‌وزير اسراييل لبريز شده بود. سجاد دانشجوي ۳۱ ساله به روزنامه آمريكايي گفته است: نتانياهو ياوه مي‌گويد. ما در ايران مانند اروپايي‌ها لباس مي‌پوشيم و به موسيقي غربي هم گوش مي‌دهيم. حتي موسيقي به سبك غربي هم مي‌سازيم.

20 هزار دلار دستمزد براي سازماندهي معارضان سوري

دولت قطر اخیرا در اردن دفتری را با هدف تقویت معرضان سوری راه اندازی کرده است كه بر اساس اخبار رسیده این دفتر به هر تروریست ۵ هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند تا علیه دولت سوریه بجنگند.

به گزارش عصر امروز، همچنین این دفتر به هر کسی که بتواند گروه‌های ۲۰تا ۳۰ نفره را ترغیب و سازماندهی کند ۲۰ هزار دلار پرداخت میکند و در حال حاضر بیشترین جذب این دفتر از کشورهای یمن و سومالی بوده است.

اشتباه نكنيد! اين اشخاص مسلمان نيستند

زنان یهودی با حجاب مخصوص

مشرق/ هاشمي و همسرش در سفر به اروپا

 

شهردار تهران در لباسي متفاوت

انتخاب نوشت، شهردار تهران همراه با شهید شاطری مسئول ستاد بازسازی لبنان و داود تاجران نماینده شهرداری در بازسازی لبنان در سال ۱۳۸۴ در بیروت.

درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني

پس از انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به نقل از هاشمی رفسنجانی که گفته بود امام خمینی(ره) موافق حذف شعار “مرگ بر آمریکا” بودند، موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و انتقادات به این سخنان شکل گرفت. منتقدین به خاطرات و ماجراهایی که هر از گاهی هاشمی رفسنجانی به نقل از امام خمینی(ره) عنوان می‌کند، ایراد گرفته و ادعا دارند با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) که به صورت مکتوب و مستند موجود و در دسترس است، تناقضی آشکار میان صحبت‌های هاشمی و فرمایشات امام خمینی(ره) وجود دارد.

به گزارش مشرق، در این میان اما اقدام عجیب پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی جای تامل دارد. این سایت طی روزهای گذشته به بازنشر مطالب و صحبت‌های جنجالی از هاشمی پرداخته که اصحاب و نزدیکان امام(ره) نسبت به درستی و صحت آن‌ها تردید جدی دارند. در آخرین نمونه از این اقدات و پس از درخواست حذف شعار “مرگ بر آمریکا”، این سایت نوشته تا شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” را نیز حذف کنید!

پارسينه/ کمپین دعوت از احمدی‌نژاد و مشایی برای انتخابات آینده !

بهروز والا ناهيد داماد كرماني وزير امور خارجه آمريكا

زمانی که اوباما، جان کری را برای تصدی وزارت امورخارجه معرفی کرد، با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان راستگرای آمریکایی (طرفدار اسرائیل) مواجه شد، زیرا آن‌ها معتقد بودند که داماد جان کری یک پزشک جراح ایرانی‌ ـ الاصل است. دکتر ونسا بردفور کری (دختر کوچکتر جان کری از همسر اولش) در سال ۲۰۰۹ با دکتر بهروز (برایان) والا ناهید که یک پزشک ایرانی ـ امریکایی است، ازدواج کرده است و بنابر برخی اخبار غیررسمی این زوج پیشتر به ایران سفر کرده‌اند.

به گزارش تيتر يك به نقل از بوتيانيوز، والدین بهروز به نام‌های نوشین و رضا “والا ناهید”، در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند. بهروز والا ناهید به اختصار به نام برایان ناهید Brian Nahed در مطبوعات آمریکا شناخته می‌شود و زادگاه وی نیشز به ندرت مورد اشاره آن‌ها قرار گرفته است. نیویورک تایمز داستان زندگی برایان و نحوه شکل‌گیری ازدواج او با ونسا کری را اینگونه روایت می‌کند:

“داماد مدرک لیسانس خود را با درجۀ ممتاز از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دریافت نمود و در ادامه، مدرک پزشکی‌اش را نیز با درجۀ عالی از دانشگاه ییل (Yale University) اخذ نمود. پدر داماد نیز که متخصص ریه و پزشک بخش مراقبت‌های ویژه است، ریاست بیمارستان هولی کراس در میشن هیل کالیفرنیا را بر عهده دارد. بعلاوه، او مالک یک کلینیک پزشکی خصوصی است که توسط همسر وی (مادر برایان) اداره می‌شود.

ولی برخی منابع آگاه گفته‌اند که زمانی که جان کری یک سناتور بوده و بعد از ازدواج دخترش با بهروز والاناهید درخواست سفر به ایران می‌کند، جان کری نیز مدت سفر به ایران را ۲۰ روز و دیدن خانواده و محل تولد داماد خود و شهرهای کرمان و اصفهان اعلام می نماید.

روزشمار عجيب سايت حامي احمدي‌نژاد براي وعده‌هاي روحاني

به گزارش شفاف، سایت نکات پرس که چندی پیش مصاحبه‌ای جنجالی با اسفندیار رحیم مشایی  پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را منتشر کرده بود، طی اقدامی عجیب بنری روز شماری برای انجام وعده‌های رئیس‌جمهور کشورمان در سایت خود نصب کرده است.

واكنش مجري صداي آمريكا به سخنان جيني نتانياهو

به گزارش جام، آرش سیگارچی، مجری شبکه صدای آمریکا، در فیس بوک خود، در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو که مدعی شده بود “اگه مردم ایران آزاد بودن میتونستنن شلوار جین بپوشن” نوشت: «به تجربه، یک سیاستمدار را مشاورانش به کوه می‌برند یا بر زمین می‌زنند. آقای نتانیاهو هم معلومه مشاوران خوبی بخصوص درباره ایران ندارد؛ میگه “اگه مردم ایران آزاد بودن میتونستنن شلوار جین بپوشن” “مردم ایران دسترسی به فیس بوک و توئیتر ندارد”، وی افزود: واقعا؟! من ایران بودم دسترسی به شلوار جین داشتم، به جدم!

هشدار چين به بزرگترين بدهكار خود

چين به آمريكا هشدار داد مسئوليت‌پذير باشد و هرچه سريعتر مشكلات بودجه‌اي خود را حل كند، معاون وزير خارجه چين خطاب به سياستمداران آمريكايي هشدار داد كه اختلافات را كنار گذاشته و هرچه سريعتر مشكلات بودجه‌اي خود را به منظور جلوگيري از ورشكست شدن دولت آمريكا به سرانجام برسانند.

به گزارش الف از اينديپندنت، چين بزرگترين خريدار اوراق قرضه منتشره توسط دولت آمريكا به شمار مي‌رود و مبلغ بدهي‌هاي دولت آمريكا از اين بابت به چين حدود ۱.۳ تريليون دلار برآورد مي‌شود. پس از چين، ژاپن دومين اعتباردهنده بين‌المللي آمريكا محسوب مي‌شود. دولت آمريكا امروز در حالي وارد هشتمين روز تعطيلي خود شده است كه با وجود آشكار شدن نشانه‌هايي مبني بر واكنش منفي بازار بورس امريكا به اين رخداد، سياستمداران امريكايي تمايلي براي كوتاه آمدن از مواضع خود نشان نمي‌دهند.

رژيم صهيونيستي هر سال 15 بمب اتمي مي‌سازد

“جينز ديفنس ويكلي” Jane’s Defence Weekly مجله متخصص در امور نظامی نوشت: که تل‌آویو 690 تا 950 کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده است و به تولید این ماده به میزان لازم ادامه می‌دهد تا بتواند هر ساله 10 تا 15 بمب مشابه بمب ناکازاکی بسازد، این مجله با اشاره به آمارهای مرکز “سیبری” که  تاکید دارد “اسرائیل تنها قدرت هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است”، اعلام کرد: این رژیم دارای 100 تا 300 کلاهک هسته‌ای با قابلیت استفاده در موشک‌های بالستیک، ناوهای جنگی و هواپیماست.

به گزارش تابناك، در همین حال پایگاه “دام پرس” به نقل از روزنامه ” IL MANIFESTO” چاپ ایتالیا نوشت: گزارش‌های مختلف بین‌الملی حاکی از آن است که مسئولان اسرائیلی به توسعه سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در مرکز مطالعات بیولوژیکی واقع در “نیس زیونا”در جنوب شرق تل‌آویو اقدام کرده‌اند و نیروهای اسرائیلی در غزه و لبنان از سلاح‌های بیولوژیک استفاده کرده‌اند که در ظاهر به بدن انسان آسیبی نمی‌رساند، اما از داخل بافت‌های بدن را می‌شکافد.

به نوشته این مجله، ایتالیا به موجب پیمان نظامی ـ امنیتی مشترک با تل آویو، در ساخت این سلاح‌ها با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و نختسین شریک اروپایی اسرائیل در حوزه “تحقیق و توسعه” به شمار می‌آید.

حضور احمدي‌نژاد در دادگاه

رويداد نوشت، محمود احمدی‌نژاد در دادگاه روزنامه “سلام” به عنوان یکی از شاکیان

دفتر كار جديد محسن هاشمي

محسن هاشمی امروز ضمن حضور در دفتر کار جدید خود نشست خبری برگزار کرد. محسن هاشمی‌ رفسنجانی معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز پس از حضور در دفتر کار جدید خود در دانشگاه آزاد اولین نشست خبری خود در مقام معاونت عمرانی این دانشگاه را برگزار کرد.

به گزارش فرارو، گفتنی است هاشمی در تاریخ هشتم مهر ماه 92 با حکم حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

 

كدام رئيس‌جمهور به حج نرفت؟

شایعه حضور رئیس‌جمهور دولت یازدهم در مراسم حج، اگرچه رنگ واقعیت به خود نگرفت. اما پیش از دكتر حسن روحانی، روسای‌جمهور دیگر ایران سابقه پوشیدن لباس احرام و زیارت خانه خدا را دارند. هرچند این سفر برای بعضی از آنان در زمانی پیش یا پس از ریاست‌جمهوری‌شان اتفاق افتاده است و بعضی دیگر نیز در مقام رئیس‌جمهور به این سفر معنوی مشرف شدند. از میان روسای‌جمهور ایران، تنها شهید محمدعلی رجایی به سفر حج مشرف نشد.

به گزارش مهر، حالا که ماه ذیحجه آغاز شده است و حج گزاران امسال، خود را برای انجام اعمال مخصوص حج تمتع آماده می‌کنند، دیدن تصاویر دیدنی و خاطره‌انگیز روسای جمهور ایران در سفر به سرزمین وحی و انجام اعمال و مناسک این سفر، خالی از لطف نخواهد بود:

حاشیه مراسم حج سال ۱۳۵۸ و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع همسفرانشان. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن روزها عضو شورای انقلاب اسلامی بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجدالحرام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همراهانش در این سفر که خردادماه سال ۱۳۸۷ انجام شد به زیارت خانه خدا رفتند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور دولتهای هفتم و هشتم در لباس احرام. سفر رئیس‌جمهور اسبق کشورمان در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ و برای شرکت در نشست شورای تعامل انجام شده بود.

محمود احمدی‌نژاد آذر ماه سال ۸۶ و به دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان، به حج تمتع مشرف شد. احمدی نژاد سال ۹۱ هم عمره مستحبی به جا آورد. این سفر در حاشیه نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی انجام شد.

رئیس جمهور دولت یازدهم یکبار در سال ۱۳۵۸ به سفر حج مشرف شده بود که این عکس یادگار آن سفر است. آیت الله محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و جلال الدین فارسی هم در این عکس دیده می شوند.

تيتر1/تعطیلی دولت فدرال آمریکا


نامه 35 مسئول آمريكايي در حمايت از تعامل با ايران

35 سفير پيشين و کارشناس برجسته امنيتی آمريکا، روز سه‌شنبه در نامه‌ای به باراک اوباما، رئيس‌جمهوری اين کشور، از تعامل ديپلماتيک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمايت کردند.

به گزارش جام، اين ۳۵ کارشناس و مقام پيشين، با ستايش تصميم باراک اوباما برای استفاده از ديپلماسی در جهت دستيابی به توافق با ايران، از رويکرد جديد دولت حسن روحانی در مورد اعمال شفافيت بيشتر و پذيرش محدوديت‌های بين‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای اين کشور استقبال کرده‌اند و به نوشته رادیو فردا(Radio Farda)، امضا‌کنندگان اين نامه با اشاره به وجود دهه‌ها بی‌اعتمادی بين ايران و آمريکا و دشوار بودن کار ديپلماتيک و نيز قطعی بودن برخی مخالفت‌ها با رويکرد ديپلماتيک دولت اوباما در قبال ايران، بر حمايت خود از اين رويکرد تاکيد کرده‌اند.

در ميان امضا‌کنندگان اين نامه نام شماری از سفرای سابق آمريکا در خاورميانه از جمله رايان کراکر، سفير سابق آمريکا در عراق، ريچارد مورفی، سفير سابق در عربستان و جان ليمبرت، دستيار پيشين وزير امور خارجه در حوزه ايران ديده می‌شود.


شفاف نيوز
/ صفحه فیس بوک میلیار در جنجالی ایران

فرار صهیونیست‌های تحصیلکرده به خارج از اسراييل

طبق گزارش مرکز تاوب برای مطالعات سیاست اجتماعی در رژیم صهیونیستی، وضعیت نظام آموزش عالی رژیم صهیونیستی رو به وخامت است و صهیونیست‌های تحصیلکرده در حال فرار به خارج هستند، كه اين میزان مهاجرت در میان همه کشورهای غربی در رده بالا قرار گرفته است.

به گزارش قدس، در طول 40 سال گذشته هزینه‌های رژیم صهیونیستی برای دانشجویان و اعضای ارشد دانشگاه‌های اسراییل کاهش یافته است و دانشگاه‌ها در عوض استخدام اساتید مجرب افراد تازه کار را بکار می‌گیرند و بر اساس این گزارش در سال 1973 به ازای هر 100 هزار نفر در جامعه صهیونیستی 131 عضو ارشد دانشگاهی وجود داشت در حالی که در سال 2011 این مقدار 53% کاهش داشته و به 62 نفر رسیده است. در 3 سال گذشته کمیته‌ایی به منظور پیدا کردن راه‌حل برای جلوگیری از فرار مغزها ایجاد شده تا با رویکردهای مختلف اعضای ارشد دانشگاهی افزایش یابند.

مجرميني با مدرنترين امكانات در زندان

زندان سن آنتونیو در جزیره مارگاریتای ونزوئلا هیچگونه شباهتی به زندان های دیگر جهان ندارد؛ به گزارش عصر هامون، این زندان دارای بیشترین امکانات رفاهی از جمله شبکه اینترنت، منوی غدای مورد علاقه و درخواست مرخصی روزانه از زندان را به محکومین می‌دهد و از این بابت یکی از با امکانات‌ترین زندان‌های جهان بحساب می‌آید.

در اسرائیل هر شب از هر 5 بچه، یکی‌ گرسنه می‌خوابد

مئیر جاودانفر، کارشناس صهیونیست صدای آمریکا (VOA)، در مصاحبه با این شبکه با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی علیه ایران گفت: به‌رغم اینکه هیچ‌کس در اسرائیل نمی‌خواهد دولت جمهوری اسلامی ایران، مسلح به بمب اتم بشود، الان برای مردم اسرائیل مسئله ایران ارجح‌ترین نیست. در انتخابات اخیر ما دیدیم که فقط 12 درصد مردم اسرائیل، براساس نظرسنجی‌ها مسئله ایران، مهم‌ترین مسئله برای آن‌ها بود. در اسرائیل ما فقر داریم؛ در اسرائیل هر شب بین هر 5 بچه، یکی‌شان گرسنه می‌خوابد.

به گزارش جام، جاودانفر که سال‌هاست از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده و در آمریکا مقیم شده است، افزود: وقتی که من به اسرائیل مهاجرت کردم، یک گروه 25 نفره بودیم از کشورهای اروپایی که از بین آن 25 نفر، 9 سال پیش فقط 5 نفر در اسرائیل مانده بودند، همه آنها برگشتند، چون نمی‌توانستند کار پیدا کنند. بسیاری از جوانان اسرائیل دارند می‌روند. آقای نتانیاهو به جای اینکه بیاید همان تمرکزی را که روی ایران می‌گذارد را روی مسایل داخلی اسرائیل بگذارد، این کار را انجام نمی‌دهد؛ فقط و فقط در مورد ایران حرف می‌زند.

اخراج اشرف پهلوی از ايران

اخراج اشرف پهلوي از ايران توسط دولت محمد مصدق (۱۰ مرداد ۱۳۳۱)


فاطمه و محسن هاشمی در کودکی

عکس‌ رنگی‌شده منزل مصدق در فردای کودتا

 شفاف‌نيوز نوشت، منزل شخصی دکتر مصدق، چند ساعت پس از غارت توسط اراذل و اوباش حامی کودتا – روز ۲۹ مرداد

تدبير24/ محمد خاتمی در يك جشن خانوادگی


زنان عضو کابینه دولت تدبیر و امید

اعتدال/ شهیندخت مولاوردی/ الهام امین زاده / معصومه ابتکار

 

راك خواني امام جماعت

احمدمحسن توزار امام جماعت یکی از مساجد ترکیه که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده، مدعی شد که سرودهای دینی را با موسیقی راک درهم آمیخته و قرار است نخستین آلبوم خود را منتشر کند. امام جماعت مسجد ترکیه با این اقدام خود و به اصطلاح جدید توانسته تا طرفداران زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دور خود جمع کند و نام نخستین سرود آنها بشتاب به سوی مولا بوده است.

به گزارش جمهوریت، توزار که امام جماعت مسجدی در روستای بینارباشی در ایالت آنتالیا است، گفت: نخستین آلبومشان، هفت آهنگ دارد و سرودهای دینی را با موسیقی راک در هم آمیخته است این امام جماعت همچنین مدعی شده است که بسیاری از افراد ملحد پس از شنیدن موسیقی قرآن خوانده‌اند و این طریقه جدید معرفی اسلام است! به نظر می‌آید این اقدام امام جماعت مسجد، جدید‌ترین نمونه نماد اسلامی آمریکایی در ترکیه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=96642
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما