چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 16:43

کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست/ برهنگی “مجری زن” باعث اخراجش شد/ افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز اردوغان با پسرش

مشت محکم رئیس‌جمهور، کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست، برهنگی مجری زن باعث اخراجش شد، افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز اردوغان با پسرش، سمی‌ترین گودال جهان، با همسر دوم امیر کبیر آشنا شوید، اولین ‌فرماندار زن‌ کابینه ‌یازدهم‌، اعلامیه‌ای براي‌ يافتن رييس‌جمهور فراری و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز چهارشنبه 7 اسفند است.

به گزارش بویرنیوز؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

رفتارهای توهین‌آمیز با “زائران ایرانی” در عربستان

“سید علیرضا واسعی” عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درخصوص رفتارهای “غیرمحترمانه سعودیان” نسبت به ایرانیان شیعه در کشور عربستان نوشت: برخوردهای زشت و ناپسند البته در کنار “بقیع” یا در حرم خلاصه نمی‌شود، بلکه گاه معطل کردن‌های بی‌جا در فرودگاه، بی‌اعتنایی در بازار، بدگویی در مسیرها، رفتار غیرمودبانه و غیربهداشتی راننده‌های دون مایه اتوبوس‌ها و نیز مزاحمت‌هایی که در زیارت‌های دوره ایجاد می‌کنند، حاکی از نوع نگاه حاکم به ایرانی و کوچک‌انگاری ایرانیان است. گویی آنان از سر لطف و مرحمت ما را به کشور سعودی راه می‌دهند و مجازند هر رفتاری را با ما داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه می‌افزاید: به نظر می‌رسد بخش عمده مشکلات با گفتگوهای رسمی و تنظیم قراردادهای محکم در سطح کلان که البته برای هر دو طرف الزام‌آور باشد، حل شدنی است و برخی دیگر به مدیریت شرکت‌های سرویس‌دهنده ایرانی برمی‌گردد که منافع مذهبی، ملی و کلان دغدغه اولی آنان نیست!

باید از آبروی تمدنی ایران اسلامی صیانت کرد و نسبت به استیفای حقوق حداقلی‌شان با عربان وارد عمل شد و اگر واقعا راهی برای تعامل مبتنی بر اصول مشخص وجود ندارد، راه‌کار دیگری جستجو کرد! این که مردمی در کشور دیگر از هیچ پشتوانه قانونی برخوردار نباشند و معامله ناشایستی با آنان شود، تنها نوع تعاملی است که هنوز در ادبیات سیاسی و دیپلماتیک جهان واژه‌ای برایش ساخته نشده است!

روز نو/ ممنوع التصویرهای تلویزیون در سال ۵7

قانون جنجالی مجلس رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار بین اعراب مسلمان و مسیحی ساکن فلسطین اشغالی تفکیک قائل می‌شود. این اقدام خشم فلسطینیان را برانگیخته است. بر اساس این قانون که روز دوشنبه به تصویب رسید، تعداد اعضای کمیسیون ملیِ برابری فرصت‌های شغلی از پنج نفر به ده نفر افزایش می‌یابد و در این کمیسیون کرسی‌هایی جداگانه برای نمایندگان کارگران عرب مسلمان و عرب مسیحیِ ساکن فلسطین اشغالی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش جام، “یاریو لوینگ از نمایندگان حزب لیکود (به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل) و پیشنهاد دهنده این طرح گفت: ما اشتراکات زیادی با مسیحیان داریم. آنها متحدان ما هستند و با مسلمانانی که می‌خواهند اسرائیل را از درون نابود کنند، تفاوت دارند. در این قانون جدید، همچنین کرسی‌هایی برای اقلیت‌های دروزی، یهودیان تندروی ارتودوکس، و مهاجران یهودی اتیوپیایی که آمار بیکاری بین آنها بیش از میانگین بیکاری در فلسطین اشغالی است، اختصاص داده شده است. یکی از نمایندگان عرب اسرائیلی در کنست با انتقاد از این قانون و تاکید بر فرقه‌گرایی بی‌سابقه در فلسطین اشغالی گفت که این حرکتی سیاسی از سوی راست افراطی است.

سازمان‌ آزادیبخش فلسطین نیز این قانون را رد کرده است. اعراب اسرائیلی از نوادگان 160 هزار فلسطینی هستند که پس از جنگ 1948 میلادی، در فلسطین اشغالی باقی ماندند. تعداد افراد وابسته به این اقلیت در حال حاضر به بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر رسیده است که بیش از 20 درصد جمعیت کل فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهد.

اعلامیه‌ای براي‌يافتن رييس‌جمهور فراری

مشرق نوشت: معترضان اوكراين در پي فرار رييس‌جمهور “ویکتور یانوکوویچ” و تحولات اين كشور، پوستري را براي رييس جمهور فراري طراحي كردند. يانوكوويچ صبح شنبه از كيف گريخت و كاخ رياست جمهوري به دست مخالفان افتاد. مخالفان رييس جمهور فراري اوكراين اين پوستر را طراحي و در سطح شهر منتشر مي كنند.

فقر در سودان جنوبی

 

 

درخواست غرامت از دولت چین بدليل آلودگی

منابع خبری چین اعلام کردند: “لی گوین‌شین”، ساکن شهر “شیجیاژوانگ” مرکز استان هبی در شمال این کشور، شکایت‌نامه‌ای را به دادگاه محلی تسلیم کرده و از اداره حفاظت از محیط زیست شهرداری این شهر درخواست کرده که به وظیفه قانونی خود در کنترل آلودگی محیط زیست عمل کند.

به گزارش بهار، لی در شکایت‌نامه خود همچنین پرداخت غرامت به ساکنان این شهر به دلیل خسارات ناشی از آلودگی هوا را خواستار شده است. این نخستین‌بار در چین است که یک شهروند عادی دولت را به خاطر کوتاهی در مقابله با آلودگی محیط زیست تحت پیگرد قانونی قرار داده و خواستار دریافت غرامت شده است.

“لی گوین‌شین” در مورد دلیل اقدام قانونی خود گفت: باید به دولت یادآوری کرد که ما شهروندان، قربانیان واقعی آلودگی هوا هستیم. این شهروند چینی در شکایت‌نامه خود گفته است که مبالغی را برای خرید ماسک، دستگاه تصفیه هوا و وسیله ورزشی تردمیل برای پیاده‌روی در داخل خانه هزینه کرده و دولت موظف است دست‌کم این مبالغ را به او بپردازد. علاوه بر خطرات جانی آلودگی هوا، وضعیت موجود باعث وارد شدن خسارت اقتصادی به مردم هم می‌شود که دولت و ادارات دولتی که وظیفه حفاظت از محیط زیست را برعهده دارند، مسئول جبران آن هستند زیرا دولت دریافت‌کننده مالیات بر سود شرکت‌هایی است که در آلوده کردن محیط زیست سهیم هستند.

هنگام محبوس شدن در خودروی در حال انفجار چه کنیم؟

شهریار نوری الاصل کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه در صورت محبوس شدن در خودروی در حال انفجار و یا خودرویی که در حال غرق شدن است و درهای آن نیز قفل شده چه باید کرد، اظهار داشت: حفظ خونسردی همراه با سرعت عمل در این شرایط از مهمترین شروط لازم برای نجات از این شرایط است.

نوری الاصل در گفتگو با ایسنا، بیان داشت: چنانچه افراد وسیله و یا شی‌ء سنگینی برای شکست شیشه‌های خودرو در اختیار نداشتند، مردان می‌توانند از سگک کمربند و زنان می‌توانند از دسته کلید خود برای این کار استفاده کنند. مردان باید سگک کمربند خود را دور کفششان طوری بپیچند که سگک آن درست زیر کف کفش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان نیز برای شکستن شیشه می‌توانند دسته کلید خود را داخل جوراب خود انداخته و آن را طوری دور کفش خود ببنندند که کلید درست زیر کف کفش آنها قرار گرفته و در این‌صورت با زدن ضربه پا به شیشه خودرو، شیشه به سرعت شکسته خواهد شد.

حیوان خانگی عجیب فرح پهلوی

اولین ‌فرماندار زن‌ کابینه ‌یازدهم‌ در‌ سیستان ‌و بلوچستان

حضور زنان در پست‌های مهم و مدیریتی استان سیستان و بلوچستان، بیشتر می‌شود. پس از “سامیه بلوچ زنی” که لقب اولین شهردار زن این استان را گرفته است، حالا سه زن دیگر روی صندلی‌های مدیریت این استان نشسته‌اند. با صدور حکمی از سوی وزیر کشور، “زهرا اربابی” به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شده است. غیر از زهرا اربابی، بنا به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان “حمیرا ریگی” هم به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و “معصومه پرندوار” به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان منصوب شده‌اند که البته ریگی پیش از این هم بخشداری چابهار را تجربه کرده بود.

 

زهرا اربابی

به گزارش مهر، “زهرا اربابی” که دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی واحد علوم تحقیقات تهران است، تنها مسوول زن ستاد انتخاباتی دکتر روحانی بود و پیش از آن هم در دوره‌های مختلف انتخابات مسئولیت‌هایی چون مسئول کمیته بانوان سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و عضو هیئت بازرسی هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای استان را برعهده داشت و از سال 84 هم رئیس تشکیلات حزب اعتدال و توسعه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

“حمیرا ریگی” هم مانند سامیه بلوچی یک لقب اولین را با خود دارد؛ اولین بخشدار زن استان سیستان و بلوچستان. او که فیزیوتراپیست است و تجربه مدیریتی در سازمان بهزیستی و بخشداری چابهار را دارد، از سال 80 تا 85، بخشدار چابهار بود و می‌گویند با لباس محلي زنان بلوچ، با وجود بارداري تمام نقاط مرزي حوزه استحفاظي و مديريتي خود را سركشي مي‌كرد و حالا هم باید به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند فعالیت کند.

“معصومه پرندوار” هم که قرار است از این به بعد فرماندار شهرستان هامون باشد، فوق لیسانس برنامه شهری داشته و 14 سال کارمند استانداری سیستان و بلوچستان بوده است. او از سوی استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان اولین فرماندار زن کابینه یازدهم انتخاب شد.

مشت محکم رئیس‌جمهوری

افشای اسناد دخالت دولت میانمار در کشتار مسلمانان

روزنامه “جاکارتا پست” نوشت: گروه تقویت حقوق بشر منطقه جنوب شرق آسیا روز چهارشنبه براساس اسنادی اعلام کرد که “دولت میانمار” به طور مستقیم در سیاست‌های تبعیضی و آزار و اذیت مسلمانان “روهینگیا” در این کشور دست دارد. این گروه حقوق بشر تاکید کرد که اسناد و مدارک به دست آمده نشان‌دهنده ایجاد محدودیت مسافرتی، مذهبی، تعمیر خانه، ازدواج و سایر مسائل خانوادگی مرتبط با مسلمانان میانمار است.

به گزارش ایرنا، این گروه افزود: هر چند که این سیاست‌ها از مدت‌ها پیش وجود داشته است و برخی از آنها از چندین دهه پیش تاکنون اعمال می‌شود، اما برای نخستین‌بار است که مقامات رسمی نسبت به انتشار آنها اقدام کرده‌اند. این امر نشان‌دهنده سطحی از دانش و آگاهی مقامات میانماری است که نقض حقوق بشر را امکان‌پذیر می‌کند. نقضی که بیش از سه سال با مصونیت کامل در حال انجام شدن است و جمعیت مسلمانان میانماری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کشتار مسلمانان میانمار از اوایل سال 2012 آغاز شد و در حمله بوداییان استان راخین دست کم 650 مسلمان کشته و بیش از 140 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهنیگیا را به رسمیت نمی‌شناسد و آنان را مهاجرانی می‌داند که از کشورهای اطراف به میانمار سفر کرده‌اند، طبق گزارش‌های سازمان ملل، مسلمانان روهنیگیا با جمعیت 800 هزار تا یک میلیون نفری یکی از بزرگترین اقلیت‌های مذهبی جهان محسوب می‌شود که مورد ظلم واقع شده‌اند.

کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست؟

“محمدعلی ابطحی”، در آخرین استاتوس فیس‌بوکی خود با اشاره به بررسی لیست اموال وزرای دولت روحانی در قوه قضاییه، “زنگنه” وزیر نفت دولت را کم ثروت‌ترین وزیر کابینه دولت روحانی دانسته است.

به گزارش تابناک، او نوشت: شنیدم که وقتی وزرای دولت آقای روحانی، لیست اموال‌شان را بنابر قانون به قوه قضاییه داده‌اند، بعضی‌هاشان خیلی پولدار بوده‌اند. اما کم‌ثروت‌ترین‌شان گویا آقای زنگنه، وزیر نفت بوده است که قبلا هم هشت‌ سال وزیر نفت بوده است.

گرامیداشت سومین سالگرد انقلاب لیبی در طرابلس

عصر ایران منتشر کرد، اعتراض و گردهمایی کارگران راه آهن اروپا در مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه

ادای احترام اوکراینی‌ها به دهها کشته شده حوادث اخیر در این کشور

کمپ جهانگردان در بزرگ‌ترین غار جهان در ویتنام. این غار که ” هنگ سون دونگ” در نزدیکی مرز ویتنام و لائوس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است

برهنگی مجری زن باعث اخراجش شد

روسیا الیوم نوشت: شبکه “ITV” کشور آذربایجان مجری زن خود “لیلا أصلانووا” را به دلیل پوشش نامناسب از دست داد! این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که انتقادهای فراوانی به نحوه پوشش وی در برنامه‌های تلویزیونی وجود داشت، از منظر منتقدان، رفتارها و نوع پوشش این مجری زن مغایر با ارزش‌ها، آداب و رسوم مردم این کشور است.

به گزارش جام، البته انتقادها از اعتراض مردمی فراتر رفته و پای کارشناسان امور فرهنگی را نیز وارد گود مخالفت کرد، به طوری که آنها ابتذال برخی از این رسانه‌ها را حاکی از بی‌مسئولیتی مدیران آن در جذب مخاطب به هر قیمت دانستند. به اعتقاد این کارشناسان، پوشش زنان در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای دیگر بسیار مناسب‌تر است.

اتفاق فوق در حالی رخ داده که بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اما برای جذب هر بیشتر مخاطب، هر روز نمایشی تازه از برهنگی و ابتذال را رو می‌کنند، در این میان شبکه من و تو تقریبا بی‌رقیب است. این شبکه لندنی با ادعای پخش برنامه برای ایرانیان بارها و بارها با نمایش برهنگی و رفتارهای دور از شئون ایرانی به عقائد و فرهنگ مردم ایران توهین کرده است.

آلودگی تاسیسات اتمی دیمونا تهدیدی برای آب‌های کشورهای عربی

“محمود سعاده” معاون رئیس بخش خاورمیانه‌ای کمیته پزشکان مخالف جنگ اتمی (IPPNW) اعلام کرد: آلودگی ناشی از فعالیت تاسیسات اتمی “دیمونا” که سفره‌های زیرزمینی در جنوب فلسطین وارد شده، مناطق بزرگی از کشورهای عربی را تهدید می‌کند. آلودگی ناشی از دیمونا پس از اینکه آبهای جنوب کرانه باختری را به شدت آلوده کرد، به آبهای زیرزمینی
منطقه “تبوک عربستان”، “الکرک”، “الطفیه” و “مادبا” در “اردن” و منابع آبی “لیبی” رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از القدس العربی، این پژوهشگر با اشاره به خطرات ناشی از آلودگی آبهای کشورهای عربی، خواستار تحرک جامعه بین‌المللی در راستای توقف فعالیت‌های تاسیسات اتمی دیمونا شد که از سال‌ها پیش عمر مفید فعالیت آن به پایان رسیده است و آلودگی‌های ایجاد شده در سفره‌های زیرزمینی فلسطین، اردن، عربستان و لیبی ناشی از دفن زباله‌های اتمی در مناطق مختلف فلسطین است که به مرور زمان اثرات منفی آن به دیگر کشورها سرایت می‌کند.

افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز  اردوغان با پسرش

انتشار فایل صوتی مکالمه تلفنی “رجب طیب اردوغان”، نخست وزیر ترکیه با پسرش “بلال اردوغان” به دنبال عملیات فساد مالی 17 دسامبر 2013 در شبکه‌های اجتماعی، کارشناسان صدا را به آنالیز صدای نخست وزیر واداشت اما اردوغان دیروز در واکنش به این اقدام آن را مونتاژ خواند و مدعی شد مخالفان آن را برای لطمه زدن به اعتبار او ساخته و صحت ندارد.

به گزارش روز نو، او در این فایل از پسرش بلال که خود از متهمان اصلی فساد مالی عملیات 17 دسامبر است، می‌خواهد وجوه نقدی موجود در خانه را به بیرون انتقال دهد. بعد از اینکه اردوغان فایل منتشر شده را مونتاژ خواند، کارشناسان به بررسی آن پرداخته و در نهایت به واقعی بودن آن صحه گذاشتند.

“علی بیوک”، کارشناس صدا با آنالیز نوار صوتی با نرم‌افزارهای مختلف اعلام کرد: صدا قطعا متعلق به اردوغان بوده و واقعی است و صدا به هیچ وجه مونتاژ نیست و بررسی‌های صورت گرفته حکایت از واقعی بودن آن دارد. روند مکالمه و پیوستگی کلمات در نرم‌افزارهای آنالیز صدا به راحتی با چند تست کارشناسی این موضوع را ثابت می‌کند.

این کارشناس صدا در حالی بر واقعی بودن فایل صوتی منتسب به نخست وزیر اردوغان صحه می‌گذارد که درست 23 روز پیش در اواسط بهمن ماه، دستگاه‌های شنود در دفتر کار اردوغان کشف و خود نهاد نخست وزیری گزارش بازرسی در این خصوص را اعلام کرد و در حقیقت برکناری محافظان ساختمان نخست وزیری و شخص اردوغان در آن زمان به همین علت یعنی کشف دستگاه‌های شنود بود.

سمی‌ترین گودال جهان

گودالی در کنار “معدن مس برکلی” آمریکا قرار دارد و در آن تمامی عناصر خطرناک برای بدن انسان یافت می‌شود، طوری که با خوردن ذره‌ای از آب آن مرگ انسان حتمی است.

 

با همسر دوم امیر کبیر آشنا شوید

دومین همسر “امیر کبیر” خواهر تنی ناصرالدین‌ شاه بود که ملک‌زاده خانم” نام داشت و به “عزت‌الدوله” ملقب بود که در ۲۶ بهمن ۱۲۲۷ با وی ازدواج کرد.

به گزارش روز نو، عزت الدوله دختر “محمد شاه” و “مهدعلیا” بود و در شانزده سالگی به عقد ازدواج امیر در آمد. امیر در این هنگام حدود 44 بوده است. این ازدواج ظاهراً به خواست و اشاره ناصرالدین شاه صورت گرفته است. این معنا از نامه‌ای که امیر به پادشاه نوشته است بر می‌آید: از اول بر خود قبله عالم معلوم است که نمی‌خواستم در این شهر صاحب خانه و عیان شوم. بعد، به حکم همایون و برای پیشرفت خدمت شما، این عمل را اقدام کردم.

دیدار مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی”

باز هم شادی عربستانی‌ها در استادیوم آزادی

شاید تنها یک شکست در لیگ قهرمانان آسیا چندان مهم نباشد. اما شکست برابر یک تیم فوتبال عربستانی چند سالی است که به نماد تحقیر فوتبال ما بدل شده است. بعد از شکست تیم ملی فوتبال ایران در نوروز 88 و در ورزشگاه آزادی برابر تیم ملی عربستان و علی‌رغم همه موفقیت‌هایی که در این سال‌ها کسب شده هنوز که هنوز است شکست برابر یک تیم عربستانی دردناک است. خاصه اینکه یک هوادار این تیم هم در ورزشگاه آزادی جشنش را با رقص عربی همراه کند.

 

حاشیه دیدار استقلال تهران و الشباب عربستان

وقتی فیل به دار آویخته شد

معمولا شعبده‌بازان و کسانی که در سیرک کار می‌نمایند، تمام تلاش خود را می‌نمایند تا با انجام حرکات و ترفندهای جدید بینندگان را به سمت و سوی خود بکشانند. گروه سیرک “چارلی اسپارک” در 16 فوریه سال 1916 در شهر “اروین ایالت تنسس” آمریکا مشغول اجرا بود که یکی از سیرک‌بازان توسط فیل عظیم‌الجثه به نام “ماری” از پای درآمد و صحنه سیرک به حمام خون تبدیل شد.

 

به گزارش جام، در پی اعتراض و خونخواهی بییندگان مسولین سیرک تصمیم گرفتند تا فیل قاتل را در ملا عام اعدام نمایند. به همین خاطر جرثقیلی آماده نمودند و فیل را به دار مجازات آویختند. معمولا فیل‌ها به علت ذهن خوب حرکات دیدنی از خود به نمایش می‌گذارند اما آنها در حین آرامی برخی مواقع که فشار روی آنها بیاید مرتکب رفتارهای کشنده می‌گردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=92931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما