چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 11:46

تولید پراید ۷۰ میلیونی در ایران/ زبانه‌های “آتشفشان دماوند” سه استان را می‌بلعد/ آيا باورتان مي‌شود اينجا “مدينه” است + تصاویر

آيا باورتان مي‌شود اينجا مدينه است، زنده شدن زنی که دو نیم شده بود، اهداف ریاض از نزدیک شدن به اسلام آباد، پوستر خواهر زن “تونی بلر” در خیابان‌های تهران، زبانه‌های خشم دماوند سه استان را می‌بلعد، تولید پراید ۷۰ میلیونی در ایران، ضرب شست نصرالله به صهیونیست‌ها و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز دوشنبه 29 بهمن است.

به گزارش بویرنیوز؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

کودک 4 ساله سوری پای پیاده به مرز اردن رسید

انتشار تصویر کودک سرگردان و تنها سوریه‌ای در حالی که به همراه خانواده از صحنه جنگ داخلی سوریه گریخته و پس از جدا شدن از خانواده به طور اتفاقی و تنها به امدادرسانان بین‌المللی مستقر در مرز اردن رسیده است، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است. تصاویر این کودک 4 ساله سوری روز گذشته نخست در صفحه توییتر “اندرو هارپر” عضو تیم امدادرسان بین‌المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد.

به گزارش عصر ایران، مروان4  ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده‌اش به طرف مرز اردن، از خانواده‌اش جدا مانده بود و باقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود و در حالی که یک بسته پلاستیکی را تنها در مرز سوریه و اردن حمل می کرد به امدادرسانان سازمان ملل برخورد کرد. ” کوپر” در صفحه‌اش نوشت که او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.

طبق گزارش های سازمان ملل مروان؛ یکی از 1 میلیون کودک آواره جنگ داخلی سوریه و 2 میلیون بزرگسال آواره است که  در طی 3 سال گذشته در اثر جنگ و کشتار مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده‌اند، جهان باید در عصر فضای مجازی، اینترنت، ماهواره و حقوق بشر و …از آنچه در سوریه و دیگر نقاط درگیر جنگ داخلی می‌گذرد شرمسار باشد.  بیش از 7 میلیارد انسان ساکن روی کره زمین نتوانسته‌اند، جلوی خون‌ریزی 3 ساله در سوریه را بگیرند و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب پس از نشست بین‌المللی ناکام اخیر در سوییس درباره بحران سوریه، از مردم سوریه به دلیل تداوم این رنجی که می‌برند و ادامه مرارت‌هایی که می‌کشند تنها توانست عذرخواهی کند!

بازی رسانه‌های پاکستانی درباه مرزبانان ربوده شده ایرانی

پس از اظهارات مقامات ایرانی درباره ربوده شدن مرزبانان این کشور و نیز امنیت مرزهای پاکستان، رسانه‌های خبری پاکستانی بازی رسانه‌ای بر ضد ایران به راه انداختند. شمار زیادی از سایت‌های این کشور، به خصوص سایت‌های نوای وقت و بی بی سی اردو، به بازتاب گسترده اظهارات مقامات ایرانی درباره تأمین امنیت مرزهای پاکستان پرداختند و با تیترهای جنجالی چون “ایران تهدید کرده است که سربازان خود را به پاکستان وارد می‌کند” یا “ایران درباره اعزام سربازانش به داخل خاک پاکستان هشدار داد” به بازتاب این سخنان پرداختند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی زبان “تریبون” پاکستان نیز سعی کرد این اظهارات مقامات ایرانی را با سفر “سلمان بن عبدالعزیز” ولیعهد عربستان به پاکستان مرتبط کند. پس از اعلام این خبر، این روزنامه با اشاره به اینکه این تغییر موضع اسلام‌آباد می‌تواند باعث نگرانی ایران شود، بلافاصله به اظهارات مقامات ایرانی در خصوص مرزبانان ربوده شده پرداخت و نوشت که هشدار روز دوشنبه وزیر کشور ایران درباره اعزام سربازان به خاک پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده، ناشی از ناراحتی این کشور از گرم شدن روابط ریاض- اسلام‌آباد است.

نیویورک تایمز: خوشبینی چندانی نسبت به مذاکرات وجود ندارد

روزنامه “نیویروک تایمز” با انتشار مطلبی در مورد آغاز مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین برای دستیابی به توافقی نهایی در مورد برنامه هسته‌ای تهران، اذعان کرد که در وهله اول خوشبینی چندانی نسبت به (موفقیت) این مذاکرات که احتمالا یک سال به طول بینجامد، وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات روز گذشته رهبری معظم انقلاب نوشت: “آیت‌الله خامنه‌ای”، رهبر عالی ایران در سخنان روز گذشته (دوشنبه) خود اعلام کرد که مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد. وی بار دیگر بی‌اعتمادی خود به انگیزه‌های آمریکا و متحدان آن را ابراز داشت، با این حال آیت‌الله خامنه‌ای گفت که ایران بر عهد خود باقی مانده و به راهی که آغاز کرده ادامه خواهد دارد. به این ترتیب رهبر عالی ایران از مذاکرات حمایت کرد اما نسبت به موفقیت آن در آینده ابراز تردید کرد.

این نشریه همچنین با اشاره به فضای سیاسی داخلی آمریکا عنوان داشت: کنگره آمریکا نسبت به انگیزه‌های ایران بی‌اعتماد است. اما “اوباما” نسبتاً دیدگاه خوشبینانه‌تری داشته و عنوان کرده است شانس موفقیت مذاکرات 50 درصد است و با شاره به تهدیدات آمریکا مدعی شده است که شکست مذاکرات ممکن است منجر به اتخاذ گزینه نظامی شود.

در این مطلب ادعا شده است که دستیابی به توافق دائمی بسیار پیچیده است، زیرا مواردی همچون سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، آینده تأسیسات اتمی فردو، راکتور اراک و بازدید بازرسان بین‌المللی از پایگاه نظامی پارچین باید مورد بررسی قرار گیرد. در همین ارتباط این روزنامه با استناد به گفته‌های یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد، مذاکرات امروز تنها آغازی است از یک فرایند طولانی و سخت که به مرور پیچیده‌تر نیز می‌شود.

ایران تاکنون به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای عمل کرده است

“وندی شرمن” مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران، در آستانه آغاز دور دیگری از مذاکرات هسته‌ای در وین، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: تاکنون همگی، هم ایران و هم ما به عنوان طرف‌های دیگر مذاکره که برخی تحریم‌ها را به صورت بسیار محدود و هدفمند کاهش داده‌ایم، به تعهداتمان پایبند بوده‌ایم.

این مقام آمریکایی درباره روند مذاکرات هسته‌ای پیش رو گفت: با چشمانی کاملا باز و هوشیار به این گفتگوها وارد می‌شویم، چرا که مذاکرات بسیار دشواری خواهد بود و با بیان این که من بیشتر از آنچه ایران بر زبان می‌راند، به آنچه عمل می‌کند، اهمیت می‌دهم، افزود که هر گونه توافق نهایی منوط به گام‌های عینی و قابل راست‌آزمایی ایران که مانع از دستیابی همیشگی این کشور به سلاح هسته‌ای شود، خواهد بود.

نمایی از پوستر این دور از مذاکرات

مهر نوشت: رونمایی از پوستر معروف مذاکرات هم یکی از حاشیه‌های مذاکرات وین بود که در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شد. این پوستر تقریبا شبیه همان پوستر مذاکرات ژنو است. “اشتون” و “ظریف” امروز در کنار این پوستر عکس یادگاری می‌گیرند.

پسر مرسی: اخوان المسلمین مرتکب اشتباه شد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه المصریون، “احمد مرسی”، پسر محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در فیس‌بوک خود نوشت: گروه اخوان‌المسلمین در اقدامات خود اشتباه کرده و پس از آن به اشتباهات خود اعتراف کردند. آیا در جامعه مصر قشری وجود دارد که مخالف جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا باشد و صرف نظر از اینکه عملکرد این جریان‌ها چگونه باشد آن‌ها را قبول نداشته باشد؟ باید بگویم این علامت سلامتی جامعه است که خواهان آزادی و دموکراسی باشد.

احمد مرسی تاکید کرد: چرا نیمی از جریان اسلام‌گرای مخالف و به ویژه اخوان المسلمین انسانیت خود را از دست داده و پذیرفته‌اند که کشته و بازداشت شوند؟ دلیل پذیرش این امر چیست که نیمی از ملت‌ ما بازگشت فساد و فاسدان را به جامعه می‌پذیرند؟ به عقیده من مشکل مصر این است که در تعلیم، فرهنگ‌سازی و تربیت شخصیت‌های مستقل ناتوان است.

دعوت رهبر وهابی‌های اردن برای هدف قرار دادن حزب‌الله

به گزارش جام، روزنامه الرای الیوم نوشت: “شیخ الطحاوی” رهبر جریان سلفی اردن طی نامه‌ای از جهادگران خواست که نیروهای حزب‌الله لبنان را در داخل و خارج از لبنان هدف حملات نظامی قرار دهند.

وی در این نامه که از داخل زندان اردن نوشته، آورده است: از تمام مجاهدین در سوریه درخواست دارم که اختلافات بین خود را کنار بگذارند و درجنگ ضد حکومت بشار اسد متحد شوند و حزب‌الله را در داخل و خارج از لبنان به خاطر مشارکت‌اش در جنگ سوریه مورد هدف قرار دهند. اتهامی که بارها حزب‌الله لبنان آن را نفی کرده است و گفته که مشارکت حزب در جنگ سوریه فقط در حد جنگ شهر القصیر بود.

آيا باورتان مي‌شود اينجا مدينه است

اين تصوير در يكي از خيابان‌هاي اصلي شهر “مدينه منوره” و در نزديكي مسجد “ذوقبلتين” گرفته شده است كه اين صحنه ناهنجار همه زائران را متعجب كرده بود كه چگونه كشوري اسلامي و در شهري كه ورود غيرمسلمانان به آن شهر حرام است، برخي آشكارا اينگونه به كارهاي حرام مي‌پردازند.

به گزارش جهان، اين گزارش حاكي است، با توجه به جايگاه شهر پيغمبر اكرم و مكه مكرمه، دولت عربستان قوانين سختي را در اين دو شهر لحاظ مي‌كند تا مردم شان و جايگاه اين دو شهر مقدس را حفظ كند، اما متاسفانه اين روزها شاهد برخي ناهنجاري‌هاي هستيم كه هرگز در شان و جايگاه اين شهر نيست.

گفتني است، سالانه ميليون‌ها زائر از كشورهاي اسلامي به سرزمين وحي سفر مي‌كنند تا به زيارت حرم نبوي و ائمه بقيع عليهم‌السلام بروند، اما اينگونه ترويج فرهنگ غربي در چنين كشور اسلامي هرگز پسنديده به نظر نمي‌رسد.

جدیدترین عکس بازیگرنقش امام خمینی(ره)

رجا نوشت: “شکرخدا گودرزی” بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مدرس، کارگردان و نویسنده تئاتر؛ در سریال 45 قسمتی “معمای شاه” به کارگردانی “محمدرضا ورزی” و تهیه‌کنندگی “علی لدنی” در نقش امام خمینی(ره) بازی می‌کند.

“معصومه ابتکار” در سفارت اشغال شده آمریکا/1358

ضرب شست نصرالله به صهیونیست‌ها

روزنامه “الاخبار” در مطلبی با عنوان “تهدید حزب‌الله برای ورود به الجلیل جدی است” به واکنش نظامیان رژیم صهیونیستی در قبال تهدیدات اخیر “سیدحسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله درباره توان مقاومت برای ورود به الجلیل در فلسطین اشغالی در جنگ آتی با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به گزارش تسنیم، الاخبار با اشاره به اقدامات نظامی صهیونیست‌ها به نقل از “یائیر گولان” از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی آورده است: هنگامی که نصرالله تهدید به اشغال الجلیل می‌کند مفهوم آن انتقال رزمندگانش به اراضی ما (فلسطین اشغالی) در جنگ آینده به‌ عکس اتفاقات جنگ سال 2006 است.

یکی دیگر از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی درباره دلایل جدی گرفتن تهدیدات دبیرکل حزب‌الله گفت: علت این موضوع به حضور حزب‌الله در سوریه مربوط می‌شود، زیرا نیروهای حزب‌الله در سوریه در حال کسب مهارت جدید هستند. حزب‌الله تشکل نظامی جدی است و در سوریه ابتکارات و مهارت‌های جدیدی فرا گرفته است و احتمال استفاده از آن علیه ما بعید نیست.

الاخبار بیان کرد: نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی تهدیدات حزب‌الله برای ورود به الجلیل را جدی گرفته‌اند. به‌اعتقاد آنها از دست دادن رزمندگان حزب‌الله در سوریه و نیز اقدامات گروه‌های تکفیری ضد آن، تأثیری بر توان حزب‌الله نداشته است و این حزب همچنان بر جنوب لبنان سیطره دارد.

زنده شدن زنی که دو نیم شده بود

پزشکان بدن یک زن مبتلا به سرطان را در یک عملیات نادر جراحی، بطور کامل از ناحیه کمر به دو نیم کرده، بخشی از لگن خاصره و یکی از پاهای او را جدا کردند و سپس دو بخش مذکور را به هم پیوند دادند.

جشنواره شیرینی و صنایع دستی با هدف حمایت از کودکان کار

جشنواره شیرینی، شکلات و صنایع دستی با هدف حمایت از کودکان کار و به همت خیریه حامیان کودک کار(کوک) از سوم تا هفتم اسفند در دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در حاشیه این جشنواره گروه‌های موسیقی سنتی، پاپ و کلاسیک اجرای برنامه خواهند داشت. منافع حاصل از برگزاری جشنواره شیرینی، شکلات، صنایع دستی و این کنسرت‌ها صرف حمایت از کودکان کار می‌شود. خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز (دانشکده هنر) و مرکز آموزش علمی- کاربردی خانه کارگر از حامیان این جشنواره هستند.

مسافرت رهبر واتیکان با پاسپورت آرژانتینی

وزارت کشور آرژانتین اخیرا تصویر پاسپورت تازه صادر شده برای “پاپ فرانسیس” را منتشر کرده است که این پاسپورت با نام “خورخه ماریو برگوگلیو” است و نمایانگر این مطلب است که “پاپ فرانسیس” رهبر 77 ساله کلیسای واتیکان هنوز ترجیح می‌دهد با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند.

به گزارش عصر ایران، روز جمعه سرکنسول آرژانتین در رم به همراه معاون خود شخصا به منظور دریافت امضا، عکس و اثر انگشت پاپ فرانسیس به هتل پاپ در باغ واتیکان رفته است و عکس جدید و اثر انگشت پاپ را برای صدور پاسپورت و کارت شناسایی جدید پاپ که تاریخ آن رو به انقضا بوده است، از این رهبر مذهبی گرفته است و پاپ طبق قوانین 55 دلار برای صدور پاسپورت به کنسولگری این کشور در رم پرداخت کرده است.

وزارت کشور آرژانتین نیز اعلام کرده است که فرایند صدور پاسپورت جدید برای پاپ به لحاظ رعایت تشریفات قانونی هیچ تفاوتی با دیگر شهروندان آرژانتینی نداشته است. پاپ هم اکنون با رهبری کلیسای واتیکان به طور اتوماتیک شهروندی واتیکان را نیز دارد اما سرکنسول رم در واتیکان اعلام کرده است، اینکه او ترجیح می‌دهد همچنان با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند، برای دولت بوینوس آیرس مایه مباهات است.

اهداف ریاض از نزدیک شدن به اسلام آباد/ درخواست استقرار ۳۰ هزار سرباز پاکستانی در عربستان

روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم “احمد المصری” به بررسی نزدیکی روابط بین عربستان و پاکستان در برهه اخیر و اهداف پشت پرده آن پرداخت و نوشت: هفته‌های گذشته شاهد سفر مسئولان سعودی به شهر “اسلام آباد” پایتخت پاکستان و سفر مسئولان نظامی پاکستانی به شهر “ریاض” پایتخت عربستان بود.

به گزارش فارس، درهمین راستا، “سعود الفیصل” وزیر خارجه و سپس “سلمان بن سلمان” معاون وزیر دفاع سعودی به پاکستان رفتند و در نهایت نیز “سلمان بن عبدالعزیز” ولیعهد سعودی سفری به این کشور کرد و با مسئولان نظامی و سیاسی پاکستانی ملاقات نمود. ناظران برگزاری این سفرهای فشرده مسئولان سعودی را با امضای توافقنامه هسته‌ای ایران با غرب و تصمیم ریاض برای تقویت نقش منطقه و بین‌المللی خود در ارتباط می‌دانند.

ناظران معتقدند: این سفرها برای تجدید امضای توافقنامه شراکت راهبردی بین دو کشور صورت می‌گیرد که براساس آن، پاکستان همه توانمندی‌ها و قدرت (نظامی) خود را برای محافظت از عربستان در برابر هرگونه خطر احتمالی علیه این کشور ارایه می‌دهد. مجله “فارین پالسی” در گزارش ماه نوامبر گذشته خود درباره توسل عربستان به سلاح هسته‌ای پاکستان دارای موشک‌های با کلاهک هسته‌ای هشدار داد و یادآور شد که عربستان برنامه هسته‌ای پاکستان را در سال 1999 میلادی پشتیبانی مالی می‌کرد.

مطبوعات پاکستان نوشتند: ریاض از اسلام آباد خواست تا در چارچوب یک توافقنامه نظامی بین دو کشور که چه بسا شامل فروش هواپیماهای نظامی پاکستانی به عربستان باشد، 30 هزار نظامی خود را در خاک عربستان مستقر کند. این درخواست عربستان در جریان سفر ژنرال “راحیل شریف” فرمانده کل ارتش پاکستان به ریاض مطرح شد. وی با مسئولان سعودی دیدار و با این درخواست مواجه شد.

عطاران به دیدار “خاتمی” رفت

به گزارش ایرنا، صفحه فیسبوک موسسه سینمایی فیلمیران اخیرا تصویری را از دیدار “رضا عطاران” با “سید محمد خاتمی” رییس جمهوری اسبق کشورمان منتشر کرده است.

خاتمی در این تصویر در حال نگارش مطلبی برای رضا عطاران است.

اعتراض پناهجویان آفریقایی تبار در پشت حصارهای امنیتی در منطقه هولوت در اسرائیل

عصر ایران منتشر کرد، تصویری از دیدار روز دوشنبه اقشاری از مردم آذربایجان با “آیت‌الله خامنه‌ای” مقام معظم رهبری که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است

نیروهای ارتش اندونزی در حال پاک کردن مجسمه های یک معبد در نزدیکی کوه آتشفشانی که غبارهای آتشفشان روی آن نشسته است

دستگیری کمک خلبان یک هواپیمای مسافربری که روز دوشنبه می خواست با ربودن یک هواپیمای اتیوپیایی به مقصد رم در ژنو از دولت سوییس درخواست پناهندگی کند (فرودگاه شهر ژنو)

توهین نماینده مجلس فرانسه به مسلمانان

به گزارش جام به نقل از العالم،”کلودی گاسگوین” نماینده جنبش اتحاد مردمی در پارلمان فرانسه، دوم فوریه جاری هنگام حضور در یک ضیافت شام که به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی برپا شده بود، جملاتی اهانت‌آمیز علیه مسلمانان به زبان آورد.

یک وبسایت یهودی به نقل از این نماینده فرانسوی نوشت: “از ترس واکنش جوانان مسلمان که در مساجد مغزهایشان شستشو می‌شود، جرأت نمی‌کنیم در دبیرستان‌ها درباره جنایت‌هایی که در تاریخ علیه یهودیان صورت گرفته صحبت کنیم”. در پی این سخنان، شورای اسلامی فرانسه از یک نماینده زن در پارلمان این کشور به دلیل اهانت به مسلمانان شکایت کرد.

این سخنان نماینده پارلمان فرانسه در میان مسلمانان واکنش‌های تندی در پی داشت چنان که وبسایت مزبور به ناچار سخنان کلودی گاسگوین را اندکی بعد از انتشار حذف کرد. قرار است دادگاه “نیمس” روز هفتم آوریل آینده به این شکایت رسیدگی کند.

پوستر خواهر زن “تونی بلر” در خیابان‌های تهران

رییس ستاد روحانی، خبر کیهان را تکذیب کرد

درحالی که روز گذشته روزنامه کیهان به نقل از “حجت‌الاسلام علی عسگری” مدعی “رایزنی محمد هاشمی رفسنجانی با اسحاق جهانگیری برای انتصاب وی به استانداری خراسان‌رضوی” شد، وی در گفتگو با انتخاب، نسبت به انتشار این اخبار واکنش نشان داد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد ضمن رد ادعای کیهان و یک سایت خبری که مدعی مصاحبه با وی شده، اظهار داشت: اینجانب هیچ گفتگویی با این سایت یا روزنامه کیهان انجام نداده‌ام و طبعاً بحثی در مورد رایزنی آقای “محمد هاشمی” نداشته‌ام.

عسگری ضمن ابراز شگفتی از انتشار این ادعا که “محمد هاشمی در حال رایزنی با جهانگیری برای استانداری وی است”، افزود: این ادعا هیچ ربط و شباهتی به حقیقت ندارد و بنده خود را سرباز کوچکی از  نظام دانسته و هیچ موقع برای مسولیت تلاش و لابی نکرده‌ام.

وی در عین حال گفت: البته هر کسی به این سمت منصوب شود، مورد حمایت قاطع اینجانب و جریان حامی اعتدال در خراسان رضوی خواهد بود و اتلاف وقت بیش از این در معرفی استاندار خراسان رضوی به ضرر مردم و دولت اعتدال است، امیدوارم هر چه زودتر دولت به خواست نخبگان و مردم این استان توجه کرده و فرد مورد نظر خود را معرفی کند.

زبانه‌های خشم دماوند، سه استان را می‌بلعد

“محسن مرتضوی” عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان، در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و توسعه پایدار که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، در خصوص آخرین دستاوردهای علمی آتشفشان اظهار داشت: “دماوند” آتشفشان خفته‌ای است که در گذشته فعالیت داشته و در آینده نیز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش شبکه ایران، وی با بیان اینکه جریان گدازه از جمله مخاطرات آتشفشان دماوند است که می‌تواند تمام شهرهای مازندران را تحت تاثیر قراردهد، گفت: جریان گدازه‌ها خانه‌های35  هزار نفر واقع در دامنه دماوند را تخریب می‌کند و نمونه‌برداری از آب و گازهای آتشفشانی برای پیش‌بینی از وقوع آتشفشان در دماوند می‌تواند موثر باشد.

مرتضوی با بیان اینکه تخصص لازم برای پیش‌بینی وقوع آتشفشان در کشور وجود ندارد، بیان داشت: در این زمینه باید اطلاعات لازم را از مراکز معتبر دنیا در اختیار بگیریم. آتشفشان دماوند برای سه استان سمنان، مازندران و گلستان چالش‌هایی را در بر دارد و در این راستا مسؤولان باید بودجه لازم و مناسب را برای پیش‌بینی وقوع آتشفشان اختصاص دهند.

تولید پراید ۷۰ میلیونی در ایران

شفاف نوشت: صاحب این پراید با خلاقیت و حوصله‌ای که داشته با صرف هزینه‌های بسیار زیاد پراید خودش را تغییر داده و به شکلی زیبا و اسپرت تبدیل کرده که البته چیزی در حدود ۷۰ میلیون قیمتش تخمین زده شده!

عضو جدید شورای شهر

“علی صابری” عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر تهران به عنوان جانشین “مسعود سلطانی‌فرد” صبح امروز بدون حضور فرماندار تهران و توسط نماینده وی در جلسه علنی شورا منصوب شد.

عکسهای جدید رضا صادقی با دخترش “تیارا”

 

 

غیبت ناطق نوری در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی

“حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری” رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که پیش از این قرار بود در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس بین‌المجالس حضور یابد در این مراسم حضور نیافت. غیبت علی اکبر ناطق نوری، که رییس دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بوده، در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی، در حالیست که او در سال 77 و در زمان ریاست مجلس، اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی را تاسیس کرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته گفته شده بود که علاوه بر روسای سه قوه، “حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی”، “آیت‌الله مهدوی کنی”، “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی”، “آیت‌الله جنتی”، “حجت‌الاسلام سید حسن خمینی”، “حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری” و “علی اکبر ولایتی” مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی در تهران هستند.

با آغاز مراسم افتتاحیه علی اکبر ولایتی و حجت‌الاسلام ناطق نوری در مراسم حضور نیافتند.

پوشش توهین‌آمیز خانم سخنگو!

“هنگامه افشار” مجری شبکه ضدانقلاب پارس parstv که عمده مأموریت رسانه‌ای او بر محور ترویج فمینیسم و تبلیغ بی‌‌حجابی استوار است، با اشاره به مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آقای “ظریف” دارای دو شخصیت متفاوت است. داخل ایران همیشه اخم می‌کند ولی وقتی به خارج از ایران می‌آید دائما می‌خندد. هروقت هم بخواهد اظهارات تندی ایراد کند، بیان آن را به سخنگوی خودش خانم “مرضیه افخم” می‌سپارد. در واقع این خانم سپر بلای این وزارتخانه شده است.
این عنصر سلطنت طلب و دین گریز در ادامه با عصبانیت مدعی شد:

به گزارش جام، وی افزود: من نمی‌دانم چرا خانم افخم با روسری و چادر ظاهر می‌شود؟ پوشش چادر توهین به زنان ایرانی است[!] صحبت‌هایش هم توهین‌آمیز است. از خودش که حرفی نمی‌زند، بلکه نوشته‌های وزیر امور خارجه را روخوانی می‌کند. معلوم نیست چرا این پست به او داده شده است!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=91559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما