شنبه 26 بهمن 1392 - 23:48

افزایش تصادفات شهری کهگیلویه و بویراحمد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات استان در دو ماه اخیر افزایش داشته است.

سرهنگ “ابوالحسن ملکی” در گفت و گو با (ایسنا) افزود: تصادفات شهری استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته تغییری نداشته اند اما تصادفات در دو ماه اخیر نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه علت بیشتر تصادفات رانندگی غفلت، عدم آگاهی، سهل انگاری است، اظهارکرد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی و آگاهی و اصلاح  رفتار ترافیکی در کاهش حوادث رانندگی یم تواند تأثیرگذار باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ ملکی تصریح کرد: اگر عابران پیاده و رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند قطعا حوادث رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشره به این مطلب که سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات نقش دارند که بیشترین نقش را انسان دارد، ادامه داد: ناهمواری ها و مشکلات سطح معابر و خیابانها منجر به تغییر مسیر ناگهانی خودروها می شود که یکی از عوامل تصادفات است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان مربوطه و متولیان امر در این زمینه به وظایف خود عمل کنند و برای ترمیم و مرمت خیابانها تلاش کنند تا شاهد حوادث ناشی از اختلاف سطح و ناهمواری های خیابانها نباشیم.

سرهنگ ملکی سالم نبودن وسایل نقلیه را از دیگر عوامل وقوع تصادفات عنوان کرد و از رانندگان و مردم خواست که با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از محلهای خط کشی، پل هوایی و زیر گذر استفاده کنند تا اینکه حوادث کمتر شود.

وی اظهارکرد: بیشترین علت برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در سطح خیابانهای شهرهای استان عدم توجه به جلو و سرعت مطمئنه بوده است و از رانندگان و عابران پیاده انتظار داریم که با صبر و حوصله در خیابانها و معابری شهری تردد و عبور و مرور کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که بیشتر تصادفات شهرهای استان در ساعات 23 تا دو بامداد اتفاق می افتد، اضافه کرد: ترافیک در سطح شهرهای استان در ساعات 12ظهر  تا 17 عصر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=90971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما