دوشنبه 21 بهمن 1392 - 23:33

شرکت در کلاس‌های “بهائیت” با پیشنهاد کاشت ناخن رایگان / واکنش “احمدی‌نژاد” به توزیع سبد کالا / خودروهای دولتی کیلویی فقط 420 تومان

دعوت به شرکت در کلاس‌های بهائیت با پیشنهاد کاشت ناخن رایگان، اعزام ناو جنگی ایران به سواحل آمریکا تیتر یک فاکس نیوز، عکسی که مقامات آمریکایی را عصبانی کرد، واکنش “احمدی‌نژاد” به توزیع سبد کالا، از عجایب شهرداری اهواز، هیلاری رئیس‌جمهور بی‌نظیری خواهد بود، ازدواج‌هایی که باعث افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، قیمت خودروهای دولتی کیلویی 420 تومان و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز دوشنبه 21 بهمن است.

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم

قیمت خودروهای دولتی کیلویی 420 تومان

روزنامه خراسان، از گران شدن خودروهای فرسوده دولتی خبر داد و نوشت: براساس نامه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به همه دستگاه‌های اجرایی، مقرر شده در سه‌ ماهه آخر سال 92، قیمت لاشه خودروهای فرسوده دولتی هر کیلوگرم 420 تومان و موتورسیکلت‌های فرسوده دولتی نیز هر دستگاه 25 هزار تومان محاسبه شود که این قیمت به نسبت 9 ماه اول سال، حدود 30 درصد رشد داشته است.

ادعای مقام آمریکایی در مورد سخنان “لاریجانی” در تونس

به گزارش جام به نقل از خبرگزاری تونسی  “یو پی ای”، جاکوب والاس طی مصاحبه‌ای با شبکه رادیوئی ” موزاییک FM ” عصر روز شنبه مدعی شد: تعدادی از اعضای دولت “مهدی جمعه” (دولت توافقی و جدید تونس) تماس‌های تلفنی با وی داشتند که از جمله این افراد وزیر خارجه  تونس” منجي الحامدي” می‌باشد و در این تماس‌ها از حرف‌های “علی لاریجانی” عذرخواهی کردند و در این ادعا متذکر شده است که وزاری دولت به من گفتند که لاریجانی از فرصت جشن سوءاستفاده کرده تا تهمت‌های ناروا به آمریکا نسبت دهد.

همچنین بر اساس گزارش منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها، “اوباما” از “مهدی جمعه” رئیس دولت تونس دعوت کرده است تا برای همکاری بیشتر به واشنگتن سفر کند.

همسر مرسی هم به تظاهرات ضد حکومتی در مصر پیوست

“نجلا محمود” همسر “محمد مرسی” رییس جمهور مخلوع مصر به همراه “جیهان سماها” همسر “هشام قندیل” نخست وزیر سابق مصر به تظاهرات خیابانی گروه زنان مخالف کودتای نظامی علیه مرسی پیوستند” .آیه علا” سخنگوی گروه زنان مخالف کودتای نظامی با اعلام این خبر گفت که همسر مرسی به همراه همسر قندیل روز گذشته در تظاهرات این گروه در منطقه “6 اکتبر” قاهره به جمع تظاهرات کنندگان پیوستند.

به گزارش عصر ایران، همزمان با این حضور و انتشار تصاویر حضور همسر مرسی و قندیل در تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی حامیان مرسی و اخوان، دادستانی مصر از تعقیب کیفری احتمالی همسران مرسی و قندیل و دیگر زنان عضو گروه زنان مخالف کودتا به دلیل اقدامات تحریک‌آمیزشان خبر داده است.

اوباما: در مورد ایران با یکدیگر متحد هستیم

“باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا و “فرانسوا اولاند” طی یادداشتی مشترک در واشنگتن پست نوشتند: امروز، دیپلمات‌های آمریکا و فرانسوی آماده مذاکره با ایران می‌شوند. این گفتگوها براساس توافقی است که پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده است.

به گزارش انتخاب، در مورد ایران، ما با شرکای پنج بعلاوه یک خود و اروپا متحد هستیم و هفته آینده در وین دیدار خواهیم کرد تا مباحثاتی که در مورد دستیابی به توافقی جامع است را اغاز کنیم. در مسئله سوریه، تهدید استفاده از زور راه را برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی این کشور هموار کرد. اکنون سوریه باید به تعهدات خود عمل کند.

باتوجه به اینکه جنگ داخلی سوریه منطقه از جمله لبنان را تهدید می‌کند، جامعه بین‌المللی باید تلاش‌ها برای مراقبت از مردم سوریه و تقویت اپوزیسیون میانه‌رو را تقویت کند و به سمت انتقال قدرت برود. یک دهه پیش برخی همکاری نزدیک آمریکا و فرانسه را پیش‌بینی کرده بودند اما در سال‌های اخیر اتحاد ما تغییر شکل داده است. از زمان بازگشت فرانسه به فرماندهی ناتو و باتوجه به تعهد آمریکا به تقویت اتحاد با ناتو همکاری دو کشور گسترش پیدا کرده است.

روایت همسر روحانی از شوخ طبعی امام

جهان نوشت: روز نهم دی ماه ۱۳۵۷ بعد از نماز مغرب و عشاء تعداد زیادی از خانم‌ها مصّر بودند که خدمت امام برسند. امام پذیرفتند و لذا خانم‌ها به منزل امام رفتند و در همان اتاق سمت راست (که معمولاً ملاقات‌های امام در آنجا انجام می‌شد) خدمت ایشان رسیدند.

همسرم نقل می‌کرد که در این ملاقات، خانم‌ها سوالات مختلفی را مطرح کردند و امام به سوالات آنها پاسخ داد. یکی از خانم‌ها پرسیده بود که چرا اسلام اجازه داده مردها چهار زن بگیرند. امام با لبخند پاسخ داده بودند: اسلام خواسته سر شما بی‌کلاه نماند!

منبع: خاطرات “حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی”، ص ۵۳۳.

صف تجارت با ایران شکل گرفته/ شرکت‌های آمریکایی شاکی‌اند

NTV” شبکه ترک” می‌گوید: علی‌رغم تمامی پیشرفت‌ها در مذاکرات ایران و 1+5، کاخ سفید درباره برقراری روابط اقتصادی با ایران هشدار داده است ولی آیا پرسش اینجاست که آیا همه کشورها به این هشدار توجه می‌کنند یا خیر؟ باید بگوییم خیر! زیرا بسیاری از کشورها هم اکنون برای تجارت با ایران صف کشیده‌اند تا آمریکا از رشد سریع و جهشی میزان تجارت‌های خارجی تهران ناخرسند باشد؛ امری که از نظرها پنهان نیست.

به گزارش عصر ایران، این شبکه می‌افزاید: نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، ایتالیا، استرالیا، سوئد، ایرلند، هندوستان، گرجستان و قزاقستان برای تجارت با ایران راهی شده‌اند. از فرانسه نیز هیئت‌هایی برای انجام امور تجاری به ایران رفته‌اند. چین و روسیه نیز ترجیح می‌دهند قبل از بقیه با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند. حتی تعداد گردشگران اروپایی که به ایران می‌روند نیز در همین مدت کوتاه 30 درصد افزایش یافته است. تهران نیز برای “جمع و جور کردن اقتصاد خود” برنامه‌های خود را آغاز کرده است و از جمله وزیر نفت ایران با شرکت‌های بزرگ نفتی مثل Chevron و Shell مذاکره کرده است.

با این حال، شرکت‌های آمریکایی نیز به خاطر محدودیت‌های قانونی این کشور برای ارتباط با ایران، از تجارت با آن محروم مانده‌اند و از این قضیه نیز بسیار شاکی هستند.

تمدید سبد کالا!

هشت روز از آغاز توزیع اولین سبد کالای حمایتی دولت یازدهم می‌گذرد و آمارها حکایت از آن دارد که حدود 6 میلیون نفر از سرپرستان خانوار، سبد کالایی خود را دریافت کرده‌اند.

اجازه تحقیقات هسته‌ای را هم از ایران بگیرید!

“دیوید آلبرایت”، بنیانگذار و مدیر موسسه “علوم و امنیت بین‌الملل آمریکا” در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) از ادامه تحقیقات هسته‌ای ایران، ابراز نگرانی کرده است و در ادامه اظهار داشت: ممکن است ادامه تحقیقات و گسترش تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای ایران، تحت قوانین بین‌المللی حفظ شود و محدود کردن این تحقیقات در بلند مدت، کار سختی خواهد بود. توانایی جامعه بین‌الملل در محدود کردن تحقیقات و توسعه برنامه هسته‌ای ایران، حتی 90 درصد هم تضمین شده نیست.

به گزارش جام، در واقع پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی سازمان‌ملل– که ایران آن را امضاء کرده است- فقط کشورها را از توسعه یا انتقال سلاح‌ها یا تجهیزات نظامی هسته‌ای، منع می‌کند و صریحا می‌گوید، این پیمان نباید به عنوان عاملی برای تحت تاثیر قرار دادن حق مسلم همه اعضاء در گسترش تحقیقات، تفسیر شود.

به نوشته جروزالم پست، دیوید آلبرایت طی سخنانی در جلسه با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفته: ضعف توافق موقت درباره تحقیقات و گسترش سانترفیوژهای ایران باید در توافق جامع و نهایی، اصلاح شود. هر توافق بلند مدتی باید به طور قابل توجهی برنامه تحقیقات و گسترش سانتریفیوژهای ایران را محدود سازد.

دژبانی در مقابل کاخ‌ سلطنتی

به گزارش فارس، با پیروزی انقلاب اسلامی مردم به صورت خودجوش تمام مراکز، ادارات و نهادهای رسمی و مهم چون صدا و سیما، پادگان‌ها و کاخ‌های سلطنتی را به تصرف خود درآورده و برای اینکه از طرف مزدوران پهلوی سوءاستفاده‌ای نشود. خود برای حراست از این مکان‌ها نگهبانی می‌دادند و مواظبت می‌کردند. تصویر زیر نشان می‌دهد نیروهای انقلابی خیابان منتهی به کاخ نیاوران را بسته و پست ایست بازرسی برپا کرده بودند.

امامزادگان مدفون درحرم‌ حضرت‌معصومه(س)

جالب است که بدانید که در کنار حرم حضرت معصومه(س) چندین امامزاده مدفون هستند.

امروز، ۱۰ ربیع الثانی، مصادف با روز رحلت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علی‌ها) است. بدین مناسبت نکاتی بیان می‌شود:

آن بانوی بزرگوار کمتر از یک سال پس از عزیمت امام رضا (ع) به مرو، به قصد زیارت برادر از مدینه کوچ کرد. در ساوه ماموران حکومتی به کاروان حمله‌ور شدند و ۲۲ نفر از مردان کاروان را به شهادت رساندند. در متون تاریخی هم احتمال مسموم کردن حضرت آمده است و هم احتمال بیماری پس از هجوم به کاروان نقل شده است. حضرت پس از این واقعه به سوی قم که آشیانه شیعیان بوده حرکت می‌کنند.

به گزارش فارس، پس از ۱۷ روز اقامت و عبادت در قم، دعوت حق را لبیک می‌گویند. محل عبادت وی هم‌اکنون در قم، خیابان ۴۵ متری عمار یاسر، میدان میر موجود است. این واقعه در سال ۲۰۱ اتفاق افتاده است، یعنی دو سال قبل از شهادت امام رضا (ع)

امام رضا (علیه السلام)، لقب معصومه را به ایشان داده است. وی، تنها خواهر مادری امام هشتم است. نجمه خاتون همسر امام کاظم، تنها دو فرزند داشته است؛ امام رضا و حضرت فاطمه معصومه.

برخی از بانوان بزرگواری که در جوار حضرت معصومه (س) دفن هستند؛ عبارتند از: یک. میمونه، دختر موسی مبرقع: میمونه نوة امام جواد ـ علیه السّلام ـ است/ دو.‌ام محمد دختر موسی مبرقع:‌ ام محمد نوة امام جواد ـ علیه السّلام ـ است/ سه.‌ام قاسم دختر کوکبی: از نوادگان امام سجاد/ چهار.‌ام حبیب: کنیز ابوعلی نوة امام رضا ـ علیه السّلام ـ است/ پنج.‌ ام اسحاق: کنیز محمد بن موسی مبرقع است.

گفتنی است، در قرن سوم هجری دو قبّه به جای گنبد بود که در یکی از قبّه‎ها حضرت معصومه (س) و ‌ام محمد و‌ام اسحاق مدفون بودند. در قبّه دومی نیز‌ ام حبیب،‌ ام قاسم و میمونه مدفون بودند که بعداً‌ به صورت یک گنبد درآمده و همه این بزرگواران در زیر گنبد فعلی مدفون هستند. در مجامع تاریخی، اسامی بانوان بزرگوار دیگری هم آمده که در کنار مضجع شریف ایشان مدفون هستند.

از عجایب شهرداری اهواز!

پارسینه نوشت: اسامی و نسبت‌های فامیلی بخش عمده‌ای از ساختار سازمان زیباسازی شهر اهواز بدین شرح است:

1-ارسلان جعفری شهنی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اهواز

2-سعادت جعفری شهنی، امور اجرایی، برادر مدیرعامل

3-بیژن جعفری شهنی، کارپرداز، برادر مدیرعامل

4-داودجعفری شهنی، نظارت پیمانها، پسرعموی مدیرعامل.

5-خانم اشرف پوری، مدیر قراردادها، همسر مدیرعامل.

6-پیمان کریمی بیرگانی، انباردار، پسرخاله مدیرعامل.

7-فرشادسلطانی، دفتردار سازمان، پسرخاله مدیرعامل

8-مصطفی نجف پور، معاون اداری مالی، پسردایی مدیرعامل

9-خانم حافظی، مدیرمالی، دختردایی مدیرعامل

دعوت به شرکت در کلاس‌های بهائیت با پیشنهاد کاشت ناخن رایگان

اخیرا تعدادی خانم در واگن‌های متروی تهران در خطوط مختلف آن به ویژه در خط یک و دو اقدام به دعوت از مردم به ویژه بانوان برای حضور در کلاس‌های فرقه ضاله بهائیت می‌کنند.

به گزارش دانا، این خانم‌ها در پوشش‌هایی مثل پیشنهاد برای کاشت رایگان ناخن و فروش لوازم آرایشی و … با مسافران شروع به گفت و گو  و در نهایت اهداف خود را تشریح می‌کنند تا در کلاس‌های آموزشی فرقه ضاله بهائیت حضور پیدا کنند و با مبانی آن آشنا شوند.

همچنین این افراد، در قالب کلاس‌های انرژی درمانی نیز اقدام به ترویج فساد اخلاقی خانم‌ها و بی‌قید و بندی نسبت به حجاب و بنیان خانواده می‌کنند.

این افراد که به  صورت تیمی( هر تیم متشکل از 3 الی 5 نفر) عمل ‌می‌کنند در نقاط مختلف از جمله مترو با طرح بحث‌های مختلفی که به چند مورد از آن اشاره شد، اقدام به پیاده سازی موارد مورد نظر خود می‌کنند. در نهایت هم زمانی این افراد نسبت به فرد مورد نظر اطمینان حاصل کردند آدرس و شماره تلفن محل این کلاس‌ها و کارشان که گفته شده درحوالی ورامین است، را به افراد متقاضی می‌دهند.

شفاف/ حرم حضرت معصومه(س) در قم 80 سال پیش

اسکناس‌ داعش با تصویر “بن‌لادن”

به گزارش پایگاه عراقی نون، اخیرا “احمد ابوریشه” رئیس کنفرانس بیداری عراق از ایجاد واحد پولی داعش در مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی خبر داده بود. در تصاویر جدید که از اسکناس‌های داعش منتشر شده تصویر “اسامه بن لادن” سرکرده سابق القاعده دیده می‌شود.

به گزارش مهر، البته روی این اسکناس‌های جدید امضای سرکرده داعش و وزیر دارایی داعش نیز (بدون نوشته شدن اسامی آنها) دیده می‌شود! “احمد ابوریشه” اخیرا در اظهاراتی صدور اسکناس‌های جدید توسط داعش را دلیل واضحی برای کسانی دانسته بود که حضور این گروه تروریستی در استان الانبار را زیر سوال برده بودند.

عمو پورشه سوار و بانک مهربون!

تهران امروز در مطلب طنزی نوشت:

دارن می‌رن مدرسه بچه‌های مهربون
مدرسه خیلی خوبه حتی تو برف و بارون
گلای خندون اگه مدرسه رو دوست دارین
فردا واسه مدرسه از خونه پول بیارین
اینو باید بدونین مدرسه پول نداره
چون که پولارو برده عمو پورشه سواره
بانک مهربون بهش یه وام گُنده داده
حالا عمو پورشه‌ای پولش خیلی زیاده

عموی کله گُنده! چه خوب پورشه می‌رونی!
چه دنیای قشنگی! چه بانک مهربونی!
معلم واسه خونه‌ش می‌خواد که وام بگیره
برای دوتا ضامن سه ماهه که اسیره
تو بازی بانک و وام، پورشه سوار برنده‌س
وام بدون ضامن واسه پولای گُنده‌س
هوای شهر آلوده‌س ماشینا درب و داغون
کاش بیاد از خارجه ماشین خیلی گرون
شلوغه کوچه هامون نمونده جای بازی
کارخونه مهربون چه خوب ماشین می‌سازی

دنیا رو پر کردی از گاز و کلاچ و دنده
جایی نذاشتی واسه گل و باغ و پرنده
ما گلای خندونیم جای هوای تازه
پر شده شهرمون از بانک و برج و مغازه
چهل تا دانش‌آموز تو یه کلاس می‌شینن
ماشینای با کلاس از پنجره می‌بینن
پاساژ و بانک و بازار، وزارت و اداره
پول همه جا هست فقط مدرسه پول نداره

وحدت جالب شیعه و سنی در اقتصاد ایران

تابناک نوشت: بر خلاف گروه‌هایی که بر اساس منافع خاص و تفرقه‌افکنانه دم از اختلاف بین گروه‌های اسامی می‌زنند، سال‌های سال است که ایرانیان فارغ از حیله‌های کثیف دشمنان در کنار یکدیگر به زندگی مشغولند و این زندگی مسالمت‌آمیز در گوشه گوشه زندگی ایرانی دیده می‌شود.

خانه‌ آیت‌الله طالقانی در آستانه تخریب

“مهدی طالقانی” فرزند آیت‌الله طالقانی، دیشب (20 بهمن‌ماه)، در حاشیه‌ بازدید استاندار البرز از خانه‌ “آیت‌الله طالقانی” گفت: وقتی خانه‌‍‌ای به لحاظ تاریخی ارزشمند است باید تدابیری اندیشید تا از هرگونه گزند در امان بماند تا برای آیندگان ثروتی تاریخی محسوب شود اما متأسفانه خانه‌ آیت‌الله طالقانی به علت بی‌توجهی مسئولان رو تخریب است.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر ضرورت بازسازی و نگهداری از این خانه تاریخی از استاندار البرز خواست تا در این زمینه دستورات لازم را مبذول کند و با اشاره به مشکلات روستای گلیرد گفت که این روستا به ‌لحاظ دسترسی به امکاناتی از قبیل آب آشامیدنی و خدمات درمانی به خصوص در فصل زمستان با معضلات بسیاری رو به رو است.

فرزند آیت‌الله طالقانی وجود نداشتن گاز و امکانات مناسب راهداری را از دیگر مشکلات این روستا دانست و اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان این معضلات هرچه زودتر برطرف شود.

اگر خواهر زاده‌ام با دختر غیریهودی ازدواج کند، خودم را زنده به گور می‌کنم

دکتر “هاگای بن آرتزی” که برادر سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو است در مصاحبه هفته گذشته خود با یک وب سایت بنیادگرای اسراییلی گفت: ازدواج خواهرزاده‌اش با یک دختر غیریهودی را بدترین حادثه ممکن دانست که کلیت جامعه یهودی را تهدید می‌کند و با توصیه به خواهرزاده‌اش برای قطع ارتباط با دختر نروژی گفت که در صورت ازدواج، دیگر حق ندارد به مقابر اجدادش نزدیک شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از “تایمز اسراییل”، بن آرتزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر خواهرزاده‌اش علی‌رغم همه این مخالفت‌ها با دختر نروژی ازدواج کند چه خواهد کرد؟ گفت: “اگر چنین کاری کند نمی‌دانم در این صورت با خودم چه می‌کنم، در آن موقع به خیابان می‌روم و موهایم را از سرم می‌کنم و خودم را زنده به گور می‌کنم.”

 

نتانیاهو در کنار دو پسرش یائیر و آونر

وی تاکید کرد: مطمئن است اگر پدرش (پدربزرگ یائیر نتانیاهو) زنده بود نیز چنین می‌کرد.

اظهارات دایی پسر نتانیاهو درباره ازدواج احتمالی خواهرزاده‌اش با یک دختر نروژی 25 ساله غیریهودی در حالی است که به نوشته روزنامه تایمز اسراییل وی سال‌هاست با سارا خواهرش بنا به دلایل نامعلوم قطع ارتباط کرده است. رابطه “یائیر نتانیاهو” 23 ساله که در نروژ تحصیل می‌کند با یک دختر نروژی غیریهودی در هفته‌های گذشته مورد مخالفت برخی احزاب و گروه‌های ارتدوکس یهودی قرار گرفته است. دین یهودی تبلیغ ندارد و 13 میلیون یهودی موجود در دنیا از طریق مادر یهودی می‌شوند. یکی از دلایلی که مردان یهودی از ازدواج با زنان غیریهودی منع می‌شوند در همین نکته است که چون این دین از طریق مادر به فرزندان منتقل می‌شود، در صورت از بین رفتن این قاعده جمعیت یهودیان در نسل‌های آتی کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

در اسراییل ازدواج مردان یهودی با زنان غیر یهودی ممنوع است چرا که این اقدام به منزله ترک دین محسوب می‌شود.

فارس/ حوادث 57 انقلاب اسلامی در اراک

 

 

ازدواج‌هایی که باعث افزایش فاصله طبقاتی می‌شود

برخی پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی اگرچه در ظاهر چندان مرتبط به نظر نمی‏رسند اما شاید بر یکدیگر تاثیرگذار باشند، برای مثال محققان دریافته‌اند که الگوی انتخاب همسر می‏تواند بر نابرابری درآمدی در یک جامعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج تحقیقی که توسط گروهی از محققان آمریکا و اروپایی انجام شده نشان می‌‌دهد که تغییر الگوی انتخاب همسر در آمریکا طی دهه‌های اخیر باعث افزایش نابرابری درآمد در خانوارهای این کشور شده است . هفته نامه “اکونومیست “این تحقیق را مورد توجه قرار داده و نوشته که پیش‌تر مردان آمریکایی معمولا همسرانی را انتخاب می‏کردند که از نظر درآمد جایگاه پایین‌تری از آن‌ها داشتند، برای مثال بسیاری از مردان شاغل، همسرانی خانه‌دار داشتند و یا برای مثال مردان پزشک با پرستاران ازدواج می‏کرده‌اند.

اما افزایش برابری جنسیتی در آمریکا طی دهه‌های اخیر و افزایش حضور زنان در مشاغل مختلف و همچنین افزایش سطح درآمد زنان باعث شده که اکنون مردان و زنانی که سطح درآمد آن‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر است، تشکیل خانواده بدهند. پدیده‌ای که باعث شده اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمد خانوارها در آمریکا افزایش یابد چرا که الگوی سابق در انتخاب همسر در مقایسه با الگوی فعلی، باعث توزیع مساوی‌تر درآمد در میان خانوارهای آمریکایی می‌‌شد.

همچنین در تحقیق فوق آمده که اگر الگوی انتخاب همسر از وضعیت فعلی به وضعیتی تصادفی تغییر می‌‏کرد، به این معنی که افراد همسران خود را بر اساس تصادف انتخاب می‏کردند و هیچ معیاری را برای ازدواج در نظر گرفته نمی‌شد، آنگاه ضریب جینی در آمریکا از 0.43 فعلی به 0.34 تغییر می‏کرد. از ضریب جینی به عنوان شاخصی برای سنجش نابرابری درآمدی استفاده می‏شود که این ضریب هرچه به یک نزدیک باشد، نابرابری درآمدی بیشتر و هرچه به صفر نزدیک تر باشد، نابرابری درآمدی کمتر را نشان می‏ دهد.

محققان برای بدست آوردن نتایج فوق داده های مربوط به اقتصاد و جامعه آمریکا از سال 1960 تا سال 2005 را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌‏دهد که افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند نسبت به دهه‌های گذشته تمایل بیشتری دارند که با افرادی ازدواج کنند که آن ها نیز از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند.

هیلاری رئیس‌جمهور بی‌نظیری خواهد بود

در کتابی با نام “اسرار دولت و تولد دوباره هیلاری کلینتون”، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، که به تازگی به چاپ رسیده،‌ اظهارات “دیوید پترائوس”،  در خصوص او نیز ذکر شده است. بر اساس این کتاب، پترائوس در خصوص کلینتون گفته است: او رئیس‌جمهوری بی‌نظیر خواهد بود. کلینتون مانند دیگر رهبران بزرگ، در سختی‌ها ویژگی‌های خود را بارزتر نشان می‌داد. برای مثال در جریان حملات بنغازی، او بسیار مصمم و قاطع بود.

به گزارش بهار، پترائوس در زمانی که حملات بنغازی رخ داد، مدیر سیا بود. در این حملات چهار آمریکایی از جمله کریس استیونز، سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند. شبکه خبری ای بی سی نیوز مدعی شد که پترائوس و کلینتون در دورانی که کلینتون وزیر امور خارجه بود، با هم دوست شده بودند. علاوه بر این بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، کلینتون، پترائوس را در سال 2008 به خانه‌اش دعوت کرد و آنها در خصوص مسائل خاورمیانه صحبت کردند. همچنین گفته می‌شود پس از اینکه پترائوس به دلیل رسوایی اخلاقی، از ریاست سازمان سیا کناره‌گیری کرد، کلینتون در نامه‌ای با او ابراز همدردی کرده و با توجه به خیانت شوهر خود، بیل کلینتون گفت: من در این خصوص تجربه دارم!

اتاقِ عملیات در “نوفل لوشاتو”

عکسی که می‌بینید، اتاقی است در محل اسکان حضرت امام در دهکده “نوفل لوشاتو” در فرانسه. محلی که باید آن را “اتاقِ عملیات روح‌الله” نام گذاشت. اتاقی که تماس‌های مستقیم با حضرت امام، با خط تلفن موجود در آن انجام می گرفت. همچنین، آخرین سخنرانی‌ها و پیام‌ها و فرامین و اعلامیه‌های آن عزیز، با خط تلفن موجود در این اتاق، به ایران منتقل می شد.

به گزارش جهان، یک دستگاه ضبط صوت و تعدادی نوار کاست که در عکس دیده می‌شوند، مربوط به همین مهم هستند. احتمالا، مرحوم “حاج احمد خمینی” در زمان گرفته شدن این عکس، مشغول انتقال شفاهی یکی از فرامین حضرت امام، به رابط‌های معتمد در ایران هستند. در حقیقت، این اتاق، محل هدایت آخرین مراحل انقلابِ اسلامی ایران است. انقلابی که تاریخ را در مسیر غیر قابل بازگشت قرار داد.

بولتون: اگر اوباما به ایران سفر کرد، تعجب نکنید!

دبلیو ان دی نیوز (wnd) نوشت: “جان بولتون” (نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل) در یک مصاحبه رادیویی گفت: جای تعجب ندارد اگر روزی اوباما به بهانه صلح به ایران سفر کند. من حتی شایعاتی در این‌باره شنیده‌ام و از شیندن این شایعات اصلا تعجب نکردم. شما خانم “وندی شرمن” (معاون وزیر امور خارجه) را می‌شناسید.

به گزارش جام، بولتون افزوده است: وی الان رئیس نمایندگان ما در مذاکرات با ایران است و درگذشته رئیس مذاکرات رئیس جمهور، کلینتون،  با کره شمالی بود، ایشان و خانم “آلبرایت”، سعی داشتند تا قبل از خاتمه دوره ریاست جمهوری کلینتون، ترتیبات سفر ایشان را به کره شمالی بدهند، و الان همان شرایط، برای رئیس جمهور اوباما هم پیش آمده و اگر آنها تلاش کنند تا شرایط سفر وی را به ایران محیا کنند، جای تعجب ندارد.

درپایان این گزراش آمده است: جان بولتون در آخر این مصاحبه متذکر شد که به نظر من اگر به ایران این فرصت را بدهیم که به طور قانونی به برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم بپردازد و در همان هنگام هم فکر کنیم که جلوی ساخت تسلیحات اتمی ایران را گرفته‌ایم، درواقع دچار توهم شده‌ایم و من فکر می‌کنم که این کار برای آمریکا و دوستانش در منطقه، چه اسرائیل و کشورهای عرب، خطرناک است.

ناو جنگی ایران تیتر یک فاکس نیوز

شبکه خبری “فاکس‌نیوز” آمریکا به طور ویژه به حرکت ناو جنگی ایران به سمت آب‌های ایالات متحده پرداخت و نوشت: هدف جمهوری اسلامی ایران از ارسال ناوگان دریایی خود به نزدیکی سواحل آمریکا، تلافی کردن اقدام مشابه ناوگان آمریکا در سال‌های اخیر است.

به گزارش رجا، این شبکه با استناد به اظهارات چند روز پیش “امیر افشین رضائی حداد”- فرمانده ناوگان شمال کشور- مبنی بر حرکت چند ناوگان دریایی ایران به سمت آب‌های آمریکا برای اولین بار، خبر داده که این ناوگان شامل ناوشکن سبلان و یک ناو بالگردبر و لجستیکی خارک است که در ماموریتی سه‌ماهه به سر می‌برند. در این ناوگان، علاوه بر ملوانان، تعداد 30 نفر از دانشجویان دانشکده افسری نیروی دریایی نیز برای گذراندن دوره آموزشی حضور دارند.

افشاگری‌های اسنودن سایت می‌شود

قرار است وب سایت جدیدی در هفته جاری راه‌اندازی شود که به طور عمده گزارش‌های آن بر روی فایل‌‌هایی متمرکز است که توسط “ادوارد اسنودن” به بیرون درز پیدا کرده‌اند. این اطلاعات توسط شخصی به نام “پیر امیدیار” سرمایه‌دار مدیریت و منتشر می‌شود. وی فرد مهمی در حوزه فن‌آوری است که در پس شرکت رسانه‌ای First Look Media قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم‌،‌ امیدیار در یادداشتی از خود بیان کرده که این سایت جدید توسط یک تیم مجرب و برنده جوایز متعدد، متشکل از “گلن گرینوالد”، “لورا پویتراس”، و “جرمی اسکیهیل” اداره خواهد شد و تمرکز اولیه آن در مورد اسناد طبقه‌بندی شده ادوارد اسنودن خواهد بود. سایت جدید از حقوق روزنامه نگاران در سراسر جهان حمایت می‌کند و طبق این گزارش به اطلاعات حساس و بحث برانگیزی می‌پردازد که آن‌ها از منابع مختلف کسب می‌کنند. نام دقیق این وب سایت در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

عکسی که مقامات آمریکایی را عصبانی کرد

به گزارش گاردین، “ارینا رودنینا” اقدام به انتشار عکسی از “باراک اوباما” در صفحه توئیتر خود کرده که موجب واکنش مقامات آمریکا شده است. در این عکس که دستکاری شده است اوباما در حالتی شگفت‌زده به یک موز نگاه می‌کند. گاردین این عکس را نشانه‌ای از وجود نژادپرستی در روسیه توصیف کرده و می‌نویسد: ارینا رودنینا که از اعضای حزب روسیه متحد (حزب تحت امر پوتین) بوده و در دوما حضور دارد عکسی دستکاری شده منتشر کرده که این اقدام می‌تواند موجب تشدید تنش‌ها میان آمریکا و روسیه شود.

به گزارش مهر، “ارینا” پیش از ورود به “دوما” از ورزشکاران معروف روسیه محسوب می‌شد. “مایکل مک فال” سفیر آمریکا در روسیه، این اقدام را عملی دانسته که در نهایت موجب شرمساری رودنینا خواهد شد. علاوه بر مک فال، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو نیز به این تصویر واکنش نشان داده و اعلام کرد که این عکس نشان می‌دهد منتشرکنندگان آن به بیماری نادیده گرفتن دیگران مبتلا هستند.

اما رودنینا در واکنش به این انتقادات گفته که به موجب آزادی بیان این اقدام را انجام داده و این تصویر را دوستان او که در آمریکا زندگی می‌کند برای وی ارسال کرده‌اند. گاردین در ادامه می‌نویسد که استفاده از موز برای تمسخر سیاه پوستان در روسیه سابقه دارد، برای مثال در سال ۲۰۱۱ میلادی زمانیکه “روبرتو کارلوس” بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل، برای ادامه دوران فوتبال خود به روسیه آمد و در تیم “ماخاچکالا” بازی می‌کرد در یکی از مسابقات این تیم که در برابر تیم زنیت برگزار می‌شد با پرتاب موز از سوی یکی از تماشاگران مواجه شد، از زمین برون رفت و متعاقب آن باشگاه زینت محکوم به پرداخت جریمه شد.

هنوز کاخ سفید واکنشی به این اقدام نماینده دوما نشان نداده اما احتمال آن وجود دارد که این اقدام موجب بروز دوباره جنگ لفظی میان آمریکا و روسیه گردد.

تخریب قبور فلسطینی‌ها

موسسه وقف و آثار باستانی “الاقصی” اعلام کرد صهیونیستها با حمله به گورستان روستای المزیرعه در استان الرمله که اهالی آن در سال 1948 میلادی رانده شدند، 15 قبر را تخریب کردند.

به گزارش انقلاب به نقل از العالم، “عبدالمجید اغباریه” مسئول بخش مقدسات موسسه الاقصی، رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت پلید دانست و گفت: جنایت مزبور در چارچوب جنایات سازمان یافته گروههای یهودی افراطی علیه مقدسات اسلامی در فلسطین است. وی افزوده است که موسسه الاقصی به وظیفه خود در قبال این جنایت عمل نموده و تدابیر لازم را برای احیای قداست مقابر و ارائه گزارش به طرفهای ذی ربط درباره خسارات وارده به گورستان اتخاذ می کند. گورستان روستای المزیرعه تاکنون چند بار مورد تعدی قرار گرفته و حتی از آن به عنوان مسیر تردد استفاده شده است، لذا موسسه الاقصی طرح بازسازی سالانه آن را به مرحله اجرا گذاشته است.

غش کردن ایزابل آلنده بعد از امضای 900 کتاب

” اسدالله امرایی” در صفحه شخصی خود در فیسبوک با اشاره به تصویر زیر، از بیهوش شدن “ایزابل آلنده” بعد از امضای 900 نسخه از کتاب جدیدش گفت که غش کرده است.

واکنش “احمدی‌نژاد” به توزیع سبد کالا

“محمود احمدی‌نژاد” رئیس‌جمهور سابق کشورمان که ظهر امروز برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم بنیانگذار انقلاب حضور یافته بود در جمع خبرنگاران درباره جایگاه امام عظیم‌الشأن نزد ملت‌ها، اظهار داشت: خدای متعال که انسان‌ها را خلق کرد همه را دوست دارد و خداوند اراده کرده که همه انسان‌ها به قله‌های کمال دسترسی پیدا کنند و به حیات خود ادامه دهند.

فارس نوشت: احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در این مسیر هدایت گران و پیامبرانی برای انسان‌ها قرار داد، تصریح کرد: جنس این افراد متفاوت است البته آنها انسان هستند اما افرادی متعالی و آسمانی محسوب می‌شوند لذا حضرت امام نیز یک هدیه آسمانی به بشریت بود. در شرایطی که قدرت‌های جهانی همه حیثیت انسان‌ها را له کرده‌اند و همه رویکردها به دنبال قدرت و ثروت و یأس فراگیر شده بود، امام این مرد آسمانی مانند یک نور عظیم در دل تاریکی همه دل‌ها را بیدار کرد.

احمدی‌نژاد در مقایسه وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما از هیچ به مسیری آمدیم که آینده آن به همه ارزش‌های الهی ختم خواهد شد و این امر را مدیون امام، لطف خداوند و عنایات ویژه امام عصر(عج) هستیم. ملت ایران پیام‌آور آمدن انسان کامل است؛ لذا دهه فجر تجدید عهد و آغازی دوباره برای حرکت است و ملت ایران فارغ از هر موضوعی آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کند.

احمدی‌نژاد درباره حضور خود در انتخابات مجلس گفت: کدام مجلس منظورتان است؟ رئیس‌جمهور سابق کشورمان، درباره توافقنامه ژنو و سبد کالا فقط به لبخندی اکتفا کرد.

برپایی نمایشگاه بزرگ “با آمریکا چه باید کرد” در مسیر راهپیمایی

به گزارش دانا، همزمان با یوم‌الله 22 بهمن، نمایشگاه بزرگ “با آمریکا چه باید کرد” به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستعفین برپا می‌شود. این نمایشگاه در 2 محل، خیابان آزادی، مقابل سازمان حج و زیارت و خیابان شهید سعیدی، مقابل بازار میوه و تره بار آزادی در مسیر راهپیمایان تهرانی تشکیل می‌شود.

مردی که سرش را مثل جغد می تواند 360 درجه بچرخاند

به گزارش جام،شاید در نگاه اول تصور کنید که این عکس ها فتوشاپ اند ولی در حقیقت اینطور نیست. این عکسها  “مارتین الکتروفورز” را نشان می‌دهد که بیشتر به مرد جغدی معروف بوده است.

این مرد می‌توانسته سر خود را 360  درجه بچرخاند. او متولد سال 1886 بوده است. تصویری از او را در این آلبوم مشاهده میکنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=90176
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما