یکشنبه 20 بهمن 1392 - 2:57

هتک حیثیت دختر یاسوجی در اینترنت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل هتک حیثیت یک دختر 19 ساله یاسوجی در فضای مجازی در شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد.

 

به گزارش بویرنیوز، سید عبدالمطالب مرتضویان امروز در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت خانم جوان 19 ساله‌ای مبنی بر اینکه طی روزهای اخیر فردی با ساخت صفحه‌ای به نام وی در فیس بوک عکسهای خصوصی و خانوادگی وی را منتشر و موجبات هتک حیثیت او را فراهم کرده موضوع شناسایی مجرم در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بررسی‌های انجام شده در فضای سایبر توسط کارشناسان نهایتا متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده متهم در ابتدا اظهار بی‌اطلاعی کرد و به کلی منکر موضوع شد اما پس از انجام بازجویی فنی و ارائه مستندات پرونده نهایتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه این کار را انتقام جویی از دختر خاله خانمی بوده که مشکل تراشی برای بنده می‌کرد و از طریق گوشی دختر خاله‌اش که خواستگارش بودم عکس شاکیه را برداشتم و با خصومتی که از وی داشتم به لحاظ انگیزه تلافی جویانه اقدام به ایجاد صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی بنام وی کردم.

 

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: بنا بر این ماده قانونی هرکسی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم‌های رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی با مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضررمادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=89863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رهگذر گفت:

    چرا دختر خانم ها اینقدر به ذخیره عکس وتصاویر خانوادگی ان هم به هر شکلی در تلفن های همراه خود بی خیالند .قطعا این افراد بدانند که همیشه احتمال از دست رفتن اطلاعات انان وجود دارد البته خیلی هاشان به این موضوع اطلاع دارند اما…….

  2. عيبي گفت:

    عيبي نداره معروف ميشي

  3. ياسوج گفت:

    ….. اگه كسي با خواهر خودت اين كار رو ميكرد چه حال بهت دست ميداد؟؟؟؟

  4. علمداري گفت:

    با سلام ضمن تشكر وقدر داني از عوامل پليس وفتا انتظاري كه از مسولين امر داريم اين است كه مسبب اين عمل را به اشد مجازات برساننند و ….

  5. شهروند گفت:

    متاسفانه افت اخلاقی در جامعهدر حد وسیعی وجود دارد و ما به یک رستاخیز اخلاقی نیازداریم

  6. دلسوز گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.
    دوستان یکی از آثار آخر الزمان مواجه شدن با چنین حوادث ناگوار خواهد بود . آخه دختر چرا عکسهای خود و خانوادگی را در فیس بوک بذاره ؟ اصلا چرا با فیس بوک به کارهای خود برسه . دختر باید به فکر زندگی شرافت مندانه در کنار خانواده خود باشد و از تفکرات پبشرفت ظاهری خارج شود . به فکر سلامت دینی خود باشد . این فیس بوک و حال و صفا را بزاره برای مواقع ازدواج و شوهر داری .
    خلاصه جدا شدن از خدا و دوری از عبادت خالصانه انسان را به طرف بدترین لحظات شیطانی می بره . بیایید به سوی خدا بریم و از شیطان فرار کنیم . شیطان در لباسهای مختلف به زندگی شرافت مندانه انسانها لطمه وارد می کند . پس با توکل به خدا زندگی را از شرافت انسانی خود خارج نکنیم .

  7. شهروند گفت:

    بروباباحال نداری همه دنیاازتکنولوژی استفاده میکنندهمه چیزناشی ازبی فرهنگی ماهست که این جورسواستفادها میشه هرچیزی فقط راه منفیش واردمیشیم

    • فرهنگی گفت:

      تمام مشکل از اینجاست که تکنولوژی زودتر از فرهنگ استفاده اش دست من و شما افتاد!

دیدگاه شما