چهارشنبه 18 دی 1392 - 4:27

کهگیلویه و بویراحمد در صدر آمارهای سقط جنین قانونی در کشور

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در طول سال جاری همانند سال گذشته در صدر آمار سقط جنین قانونی قرار دارد که به بیماری‌های جنینی و مادران برمی‌گردد.

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد در صدر آمارهای سقط جنین قانونی در کشور

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از یاسوج، صبح امروز نشست مطبوعاتی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرگزاری‌ها و صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان به تشریح آمارهای سال جاری تاکنون و مقایسه آن با آمار 9 ماهه سال گذشته پرداخت.

امینی در همین خصوص افزود: در حوادث مصدومین رانندگی تعداد کل مراجعه کنندگان در سال گذشته در 9 ماهه سال دو هزار و 781 نفر بود که در سال جاری این آمار به دو هزار و 771 نفر رسید که سه دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول در ادامه به آمار حوادث فوتی رانندگی و اجساد ارجاعی اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال 91 تعداد 134 جسد و در سال جاری تعداد 130 جسد به پزشکی قانونی ارجاع داده شده که آمار سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان آماری دیگر، از مراجعین مدعی نزاع در استان گفت و افزود: در 9 ماهه سال 91 تعداد پنج هزار و 549 نفر و در 9 ماهه سال 92 تعداد پنج هزار و 377 نفر با سه درصد کاهش را داشته‌ایم.

این مسئول در بخش دیگری از این آمار با اشاره به فوتی‌های غیر طبیعی در استان و در آمار 9 ماهه امسال نسبت به سال قبل تصریح کرد: آمار کل اجساد در سال جاری 373 نفر و سال گذشته 349 نفر داشتیم که  افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به حوزه سقط جنین اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال گذشته تعداد 73 مورد مراجعه کننده برای سقط جنین قانونی داشتیم که در سال جاری این تعداد به 91 مورد رسیده است که هم سال گذشته و هم امسال و البته با یک اختلاف فاحش نسبت به سایر استان‌های کشور و به نسبت جمعیت مقام اول را به خود اختصاص می‌دهیم.

وی بیمارهای مادران و جنین را از عوامل اصلی و مهم برای این گونه مراجعات به پزشکی قانونی دانست و گفت: مجوز ما برای سقط جنین تنها در پایین‌تر از چهار ماهگی صادر می‌شود.

امینی در ادامه به بحث تخلفات پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و در 9 ماهه اول سال تعداد 17 پرونده قصور پزشکی و در سال جاری نیز همین تعداد پرونده را داریم که با هم برابری می‌کنند.

وی از افزایش غرق‌شدگی در استان آماری را عنوان کرد و گفت: در سال 91 و در آمار 9 ماهه تعداد 11 مورد غرق شدگی و در سال جاری تعداد 15 مورد را داشته‌ایم که باز هم افزایش را نشان می‌دهد.

امینی کل مراجعات سرپایی در 9 ماهه سال گذشته را تعداد 18 هزار و 326 و امسال را 18 هزار و 176 مورد عنوان کرد که کاهش آمار را نشان می‌دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=85080
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    بذارین سقط جنین کنن.چه عیبی داره؟مگه این بچه هایی ک تا حالابدنیااومدن چه افتخاری داشتن واسه خونوادشون وجامعه؟ قراره چه دردی ازجامعه دواکنن.تواین مملکت کسی بدنیانیادبهتره!

  2. حسین گفت:

    چرا باید کشور ایران منشا همه بیماری های خطرناک از جمله سرطان – ایست قلبی – فشار خون – بیماری های لاعلاج دیگر باشه و حتی جنین درون شکم مادر هم مبتلا به بیماری بشه که مجبور به سقط بشن – آیا این قضایا سوال برانگیز نیست ؟ بلی به خدا هست !!

دیدگاه شما