سه شنبه 17 دی 1392 - 1:49

برف یاسوج جان یک جوان را گرفت

بارش برف سنگین در یاسوج و مناطق اطراف، در کنار زیبایی‌هایش حوادثی را نیز به وجود آورد که در یکی از این حوادث با وجود همه تلاش‌های امدادگران، پرونده زندگی یک جوان 23 ساله در نخستین برف یاسوج بسته شد.

خبرگزاری فارس: لرز سرما و تب ایثار جلوه‌های پررنگ یک عملیات امدادی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، گزارش صحنه‌های ایثار و فداکاری در قالب جملات کاغذی کاری سخت بوده که به هیچ عنوان نمی‌توان از لابلای سطور یک دست نوشته و خبر، عمق زیبایی‌های یک اقدام انسانی و بشردوستانه را درک کرد.

بارش برف سنگین در یاسوج و مناطق اطراف، در کنار زیبایی‌هایش حوادث و سختی‌هایی را نیز برای برخی افراد و خانواده‌ها آفرید.

در میان همه این حوادث و اتفاقات کوچک و بزرگ، برف‌گیر شدن یک جوان 23 ساله در کوه‌های اطراف سپیدار بیش از همه دلخراش‌ و نگران‌کننده‌ بود.

ساعت 22 شب است که یک بار دیگر تلفن 115 به صدا در می‌آید تا خبر گم‌شدن این جوان 23 ساله را در کوه‌های جلیل در بالادست منطقه سپیدار اطلاع دهد.

نیرویی که مغلوب سرما نشد

بلافاصله بعد از این اطلاع، پایگاه جاده‌ای اورژانس سپیدار به محل اعزام و بعد از 10 کیلومتر طی مسافت با خودرو ناچار به پیاده شدن می‌شوند تا ادامه مسیر را برای یافتن این جوان پیاده شود.

دمای هوا از 15 درجه زیر صفر هم گذشته است و تنها چیزی که می‌تواند این سوز سرما را برای یک انسان قابل تحمل کند، عشق به امداد و کمک به یک هم نوع است که در کهگیلویه و بویراحمد بارها از سوی امدادگران ناشناس اورژانس 115 این استان خلق شد.

در پای کوه، بچه‌های هلال‌احمر بابامیدان و یاسوج نیز به بچه‌های 115 اضافه می‌شوند تا حلقه امدادگران این استان تکمیل شود و امید به زنده ماندن این جوان مانده در برف در دل مادر پیر او بیشتر و بیشتر شود.

آن‌گونه که اهالی سپیدار تعریف می‌کنند، این جوان به اتفاق چند نفر از دوستانش راهی کوه می‌شوند که در ادامه مسیر به علت شدت برف که عمق آن به یک متر هم می‌رسید از هم جدا شده و در برف راه را گم می‌کند.

امدادگران اطلاعات لازم را از اهالی و همراهان این جوان می‌گیرند و پای در راه یک امداد بزرگ دیگر می‌گذارند.

سوز سرما و بوران، امان را از امدادگران بریده است ولی یک نیروی قوی‌تر از سوز سرما آنها را به جلو می‌برد.

امدادگران بعد از یک ساعت جستجو در کوه‌های پوشیده از برف، در ساعت 23 شب موفق به یافتن جوانی می‌شوند که گویا سال‌ها است در این سرما مانده است.

بدن مصدوم کاملا یخ زده است؛ بلافاصله عملیات احیای قلبی روی بدن یخ‌زده این جوان انجام می‌شود.

امید همچنان وجود دارد، امدادگران می‌گویند، امکان برگشت جان فرد یخ‌زده وجود دارد، گفته‌ای که می‌تواند پیام‌آور یکی از خوش‌ترین خبرها برای چشمان منتظر پدر و مادر این جوان مانده در برف و بوران باشد.

در آن شدت سرما و بوران امکان ادامه عملیات احیای قلبی دشوار می‌شود؛ دستان امدادگران اورژانس 115 و هلال‌احمر یخ‌زده و بی‌حس شدند ولی تلاش برای نجات جان این جوان حتی ثانیه‌ای متوقف نشد.

قنبری، علی‌پور و برافراشته سه امدادگر اورژانس 115، مسیر یک ساعته برگشت از کوه را دنبال می‌کنند و بدن یخ‌زده و بی‌جان مصدوم را از کوه به پایین حمل می‌کنند.

برخی اهالی می‌گفتند که این جوان از ساعت هشت شب در برف گرفتار شده است.

مسیر یک ساعته برگشت به طول چهار کیلومتر در برف طی می‌شود و وقتی امدادگران به پای کوه می‌رسند دوباره عملیات احیای قلبی را شروع می‌کنند.

دستان بی‌حس امدادگران در کنار سختی کار احیای قلبی نیروهای کمکی را به امداد فرا می‌خواند تا بلکه تلاش‌ها برای نجات جان این جوان سرمازده جواب دهد.

آمبولانس‌های مجهز و کمک‌دار نیز به محل حادثه آمدند و عملیات احیای قلبی روی این جوان تا ساعت دو بامداد ادامه پیدا می‌کند ولی گویا پرونده زندگی این جوان 23 ساله با بارش نخستین برف 92 پایان یافته است و تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران نتیجه‌بخش نبوده است.

نام محسن اسلامی در لیست قربانیان نخستین برف زمستانی کهگیلویه و بویراحمد در سال 92 ثبت شد تا روی دیگر برف در کنار زیبایی‌ها و فواید خوشحال‌کننده‌اش، مرگ یک جوان 23 ساله را رقم بزند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    رمان نوشتي

    • مسعودي گفت:

      اصلا نيروهاي هلال احمر به منطقه اي كه اتفاق افتاده نر فتن مردم عادي كه در منطقه بودند با پاي پياده به اونجا رفتند ومرحوم را آوردند برادر چرا دروغ مي نويسي !!!!!!!

    • مسعودي گفت:

      هلال احمر كجا مردم عادي مرحوم را بعد از يك ساعت فوت آوردند ديروز كامنت گذاشتم چرا حذف كردي دروغ ننويس

  2. ناشناس گفت:

    خدا رحمتش کنه،خدا نشاءله به خانوادهش صبر و شکیبابی بده،برای شادی روح جوان درگذشته فاتحه صلوات

  3. چابک گفت:

    تاکی باید این استان گشنه محروم بدبخت توسری خور و ضعیف باشد مسولین این استان واقعا چکار می کنند .بخدا بیشترین ستم ازجانب این مسولین بر مردم می باشد که تبعات بدی بر جامعه داشته

دیدگاه شما