سه شنبه 3 دی 1392 - 16:44

سخنرانی جنجالی شریعتمداری در دانشگاه تهران/ علت فتنه 88 انتخابات نبود

حسین شریعتمداری گفت: علت فتنه 88 انتخابات نبود، بلکه انتخابات فقط بهانه‌ای برای آغاز ماجرا بود و این ماجرا از سال‌ها قبل تدارک دیده شده بود.
به گز ارش ایسنا، مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به عوامل شکل‌دهنده ماجرای فتنه 88 و نهم دی تاکید کرد که بر اساس اسناد صحبت می‌کنم، اسنادی که پنهان و طبقه‌بندی شده نیست و در دسترس همگان است.
وی به ماجرای شکل‌گیری جنگ جمل در زمان امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان امام علی (ع) فرمودند اصحاب فتنه مثل رعد غریدند و چون برق جهیدند، اما وقتی پای آزمون شد، لغزیدند. ما نمی‌غریم مگر آنکه کاری کنیم و نمی‌باریم مگر آنکه سیل راه بیندازیم، پس دیدیم در 9 دی وقتی صبر مردم لبریز شد بخصوص پس از اهانت به ساحت اباعبدالله‌الحسین (ع) چه حماسه‌ای برپا شد.
شریعتمداری با بیان این‌که فتنه 88 مثل جنگ احزاب بود، اما بسیار گسترده‌تر، پردامنه‌تر و پیچیده‌تر از صدر اسلام، خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب که به آن جنگ خندق هم می‌گویند همه احزاب موجود وقتی دیدند راه‌های مختلف آنها را به نتیجه نمی‌رساند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذارند و متحد شوند و ائتلاف کنند تا اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: در فتنه 88 نیز اتفاقی شبیه جنگ احزاب افتاد؛ چرا که شاهد بودیم ریچارد هاوس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی می‌گوید ائتلاف سفید ما نتیجه نداد و یک سال قبل از آن آقای جان کین از MI6 وارد ایران شد و در مواردی با عوامل فتنه بعدی صحبت کرد و به آنها تاکید می‌کند که فعلا اختلاف را کنار بگذارید چون معتقد بود هر چه نقاط اشتراک در یک ائتلاف بیشتر باشد دامنه ائتلاف کوتاه‌تر است پس لازم است همه روی یک نقطه اتفاق نظر داشته باشند که آن نقطه مقابله با جمهوری اسلامی است پس گروه‌هایی که تا آن زمان مخالف هم بودند کنار یکدیگر جمع شدند از جمله بهائی‌ها، مخالفین، توده، حزب دموکرات و حتی عبدالمالک ریگی که در مصاحبه‌ای با VOA‌ اعلام کرد در مقابل آزادی دستگیرشدگان فتنه حاضر هستیم نیروهای انتظامی که به اسارت گرفته‌ایم را آزاد کنیم.
وی با بیان این‌که هرگاه دیدید جریاناتی که دیدگاه‌های متفاوت دارند در یک نقطه ائتلاف کرده‌اند به تابلوی آن ائتلاف توجه نکنید، تصریح کرد: برای یافتن علت ائتلاف باید از مواضع این جریانات مخرج مشترک بگیریم که در ائتلاف فتنه 88 براندازی و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بود.
شریعتمداری با بیان این‌که علت فتنه 88 انتخابات نبود و انتخابات آغاز ماجرایی بود که از سال‌ها قبل دیده شده بود، به اسنادی در تایید صحبت خود پرداخت و گفت: در سال 78 به دعوت آقای مهاجرانی، جان کین به ایران آمد. همچنین در اردیبهشت 81 آقای یورگن هابرماس وارد ایران شد و جلسات پی در پی با کدیور، مهاجرانی و مجتهد شبستری داشت که اسامی دقیق‌تر آن را در کتابی که به زودی منتشر خواهد شد اعلام می‌کنم .در این هنگام دانشجویان حاضر در جلسه در تایید صحبت‌های او شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان این‌که حامیان کنونی فتنه که تعدادشان اندک است اگر مامورین مرفه بی‌درد نباشند خیلی از نظر فکری عقب‌افتاده‌اند، خطاب به دانشجویانی که در اعتراض به او شعار “مرگ بر مرتجع” می‌دادند، گفت: این شعار را ندهید چون ممکن است نفرین‌تان دامن سران خودتان را بگیرد.
وی در ادامه به دیدار ریچارد فورتی در خرداد 83 با اعضای حزب مشارکت اشاره کرد و گفت: احیاگر اندیشه پولورایسم، همچنین آلن تورن از مرکز مطالعات احیای دموکراسی، تیموتی صاحب تئوری چانه‌زنی از بالا، رهبر حزب همبستگی لهستان، فرح کریمی از منافقین هلند از جمله افرادی بودند که قبل از فتنه 88 وارد ایران شدند و حضور آنها نشانه‌ای از تدارک دیده شدن فتنه بسیار قبل از انتخابات 88 است.
در این قسمت از سخنرانی شریعتمداری، تعدادی از دانشجویان که نزدیک به درب سالن تجمع کرده بودند در اعتراض به صحبت‌های شریعتمداری شعار “کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک” را سر دادند که دانشجویان دیگر در اعتراض به آنها “مرگ بر منافق و مرگ بر میرحسین” گفتند.
شریعتمداری در پاسخ به دانشجویان معترض به سخنان خود گفت: شما فرزندان این مملکت هستید، اما سرانی که شما را فریب داده‌اند در سوراخ موش خزیده‌اند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: سران فتنه جرات استدلال کردن ندارند و شما توان شنیدن ندارید و یکی از دوستان سران شما یعنی خانم هیلاری کلینتون دیروز اعتراف کرد که مخالفت اسرائیل با توافقنامه ژنو با هماهنگی ما بوده است که در این لحظه دانشجویان همه با هم شعار “مرگ بر آمریکا” سر دادند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=83023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شفی گفت:

    اقای شریعتمداری مرکز اماره اسناده متصل به وحیه نمیدانم ولی چرا درباره ماجراهای عاسورای بهار 76 صحبت نمیکنه؟

    • ناشناس گفت:

      گل گفتی: کارناوال عاشورا رو میگی در ضمن باید بگم ایشان تا چند سال پیش از مدیحه سرایان تراز اول آقای هاشمی بوده وروزنامه این آقا وروزنامه رسالت در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در تئوریزه کردن (دشمنی با هاشمی دشمنی با رسول خداست) نقش مهمی داشته طی روزهای گذشته هم آقای عبدالرضا داوری از نیروهای نزدیک به احمدی نژاد پرده از ارتباط ایشان بایک شرکت انگلیسی برداشتهکه تا امروز بی پاسخ مانده است

      • ناشناس گفت:

        این حرف ها کذبه حاج حسین همه شما را تنهایی عاصی کرده مرد خط اول جنگ نرم حاج حسین شریعتمداری

      • ناشناس گفت:

        روزنامه کیهان تنها رزونامه ای است که همیشه منافع ملی کشور را در نظر گرفته و به ااشخاص وابسته نیست نمونه های زیادی از اطلاع رسانی و تذکرات مهم و مستند به دولت احمدی نژاد و مخالفت با اطرافیان وی را دیدیم . پس منصف باشید و ..

        • شفی گفت:

          منافع ملی …! نهایت تلاش برای شکست مذاکرات و در نتیجه ادامه تحریم ها و ادامه بد بختی ها…

  2. علی حسن گفت:

    بویرنیوز تو را بخدا از بین این همه رجل سیاسی عاقل وفهمیده ومنطقی اصولگرایان کسی را پیدا نکردی که افاضات این انسان ……..حراف را پخش میکنی .بخدا شما هم در معصیت این آدم شریک هستید اگر به همین روال ادامه دهید.نگاه به….

  3. حمید گفت:

    شریعتمداری بر خلاف خواست مردم قدم بر می دارد از نظر او فقط خودش انفلابی است ولی بقیه هاشمی و خاتمی و…… منافق هستند . در حالی که او مطرود همه مردم می باشد

  4. آرین گفت:

    خدایا …. که باعث عقب ماندگی این ملت شده را از این مملکت کم کن.أمین یا رب العالمین

  5. asad گفت:

    هر چه بد بختی تو مملکت هست از بنگاه خبر پراکنی این شریعتمداریه

  6. ناشناس گفت:

    بویر نیوز شما مثلا یک رسانه هستید چطور به اصطلاح افشاگری های این آقارو که در تهمت وافترا هیچ حدومرزی برای خودش قایل نیست در سایتت گذاشتی ولی افشاگری های من رو درباره شریعتمداری که به صورت محترمانه ودر جواب شفی گذاشتم سانسور کرده ای!؟

  7. بویر احمد گفت:

    خودت کاملا شبیه ..هستی اقای شریعتمداری

  8. چیتاب گفت:

    چقدر این ادم در جامعه…

  9. کارمند گفت:

    شریعتمداری مردی است که وارد معاملات بده وبستانها نشده وبه همین دلیل جرات گفتن واقعیات را دارد واو خاری است در چشمان دشمنان این مملکتدر ابعاد بزرگ

  10. محمود گفت:

    بویر نکنه میخوای با موسوی و کروبی باشی مردم هیچوقت نمیبخشنشون وهر کی باهاشونه

  11. علی گفت:

    سلام سایت خبری عالی داریدمن هرروزبه سایت سرمیزنم درصورتی که وقت پیدانکنم درسایتhttp://www.rozpatogh.ir اخبارسایت راپیگیری میکنم

  12. محمد گلپایگانی گفت:

    با سلام و احترام در خصوص مطالب جناب اقای شریعتمداری و در تکمیل ان نکاتی بشرح ذیل را تقدیم می نمایم :
    الف : سعید حجاریان که به غلط تئوریسین و مغز متفکر اصلاح طلبان لقب گرفته است در اوایل دهه 80 بیان کرد که عن قریب اصلاحات در ایران خواهد مرد ونیاز به این داشتند تا در یک میدان معرفتی نیز وارد شوند و بقول خود اقای حجاریان وقتی در میدان معرفتی کارمی کنید منزلت اجتماعی پیدا می کنید و اسوه می شوید و مردم به شما اقبال می کنند لذا از اوایل دهه یاد شده بمرور متفکران وابسته و امنیتی غرب با عناوین و اسامی مختلف به سمت ایران حرکت کردند و اخرین انان نیز که فردی بود بنام تیموتی گرتن اش که حجاریان بدون ذکر نام وی استراتژی “فشار از پایین و چانه زنی از بالا ی”وی را مالخود کرده بود وارد ایران گردیدند و هریک بنا به مقتضیلت فکری خویش راهبردهای مختلفی را ارائه کردند که در نهایت و علی رغم تلاش اصلاح طلبان برای فعالیت در میدان معرفتی و کسب وجهه و عقبه مردمی ،افکار اقای تیموتی گارتن اش استارت سر اغازی بود بر یک رشته ازمایشات نظریات اجتماعی جند وجهی این متفکران توسطاصلاح طلبان در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همه انان در یک نقطه و زبان مشترک و بقول اقای شریعتمداری در یک مخرج مشترک به هم رسیدند و ان هم براندازی نظام سیاسی کشور و ایستادن در برابر نظام ولایی بود و اقای حجاریان که دیگر صبر و تحمل خود را از دست داده و خویش و همفکرانش را در استانه حذف از ساختار سیاسی کشور می دید بااستفاده از نظریه گارتن اش و القابی چون :بناپارتیسم سیاسی و یا کودتای رجالگان بر علیه اصلاح طلبان سعی کرد تا بر بحران درونی اصلاحات سرپوش گذارد./ب : در باره اینکه فتنه سال 1388 از سالها قبل در حال بستر سازی و اماده سازی در داخل و خارج بوده است نیز کاملا درست است . وقتی که شعار پروتستانیسم اسلامی سر داده می شود /وقتی که سازمان دهی ان جی او ها بعنوان نیروهای میدانی و پیاده نظام اغتشاشات و اهرم های فشار تلقی می شوند که می توانند در یک زمان خاص معادله قدرت را بنفع غرب برهم بزنند / وقتی مقدار کنترل شده ای از خشنونت و درگیری با نیروهای انتظامی و حامیان جمهوری اسلامی تجویز می شود / وقتی که به نقش زنان در بوجود اوردن یک انقلاب زنانه ! توجه ویژه ای می شود که در ان ظرفیت های زنان در ایجاد بحران در جامعه و بنیانهای خانواده را زمینه یک انقلاب می نامند / وقتی شاخص های توسعه سیاسی و پیشرفت را ازادی همجنس گرایی تلقی می کنند /وقتی که یک کانال ارتباطی بین داخل و خارج برقرار و در ان تحصیلکردگان و عناصر مستعد براندازی به کارگا ه های اموزش یراندازی در کشورهای همسایه و اروپا هدایت می شوند تا بتوانند بموقع به کار سازماندهی و هدایت عناصر میدانی در داخل به سرانجام برسانند /و… و این روندی است که همچنان ادامه دارد و احزاب خندق در صورت بوجود امدن شرایط قطعا دوباره و با تجربه ای دوچندان به میدان خواهند امد در نتیجه بصیرت امری واجب است که همه ما باید به ان مسلح شویم .والسلام

دیدگاه شما