چهارشنبه 6 آذر 1392 - 17:44

حکم روحانی برای مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی/ توافق برای اعطای لقب “هفتمین قدرت جهان” به ایران/ ناقوس مرگ در پایتخت/ نامه خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا به اوباما/ نماز جماعت به امامت یک زن! +تصاویر

چمدان‌ مرموز انگلیس‌ها در ژنو، مردی که روحانی در گزارش عملکرد 100 روزه او را سرهنگ خطاب کرد کیست؟، توافق برای اعطای لقب “هفتمین قدرت جهان” به ایران، نظر رهبری انقلاب درباره ظریف از زبان ناطق‌ نوری، چرا روحانی در گزارش تلویزیونی آیه عذاب قوم لوط را خواند؟ و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به  گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

چمدان‌های مرموز سیاستمداران

در جریان مذاکرات ژنو، یکی از کارمندان وزارت خارجه بریتانیا با کیف قرمز وارد فرودگاه ژنو شد، همان کیف معروف وزیر امور خارجه بریتانیا می‌توانست نشانه‌ای برای توافق در ژنو 3 باشد، مقامات و به خصوص وزیران خارجه برتیانیا به طور سنتی اسناد و مدارکی که باید با خود جابجا کنند را در این کیف حمل می‌کنند و می‌گویند وزیران خارجه این کشور اسناد را هم با خودنویسی به رنگ همین کیف امضا یا پاراف می‌کنند.

به گزارش مهر، شهریور ماه امسال انتشار تصویری که این کیف را روی میزی در قطار رها شده نشان می‌دهد که دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس را با دردسر مواجه کرد. دفتر نخست‌وزیر بریتانیا سعی کرد در بیانیه‌ای نشان دهد که اسرار کشور دچار مخاطره نشده است، این روزنامه نوشت هر کس که محتویات این کیف مخصوص را می‌خواند، می‌توانست از طرح‌های سری عملیات نظامی در سوریه یا جزئیات اختلاف‌نظر با روسیه آگاه شود. قبلاً مواردی از جا ماندن لپ‌تاپ‌های مقامات انگلیسی در وسایل نقلیه عمومی گزارش شده است.

مارگارت تاچر کیف دستی مشهوری داشت که به قیمت ۴۵۰ دلار خریده بود، او در سال ۲۰۰۰ گفته بود که این کیف چرمی مشکی تنها محل امن در دفتر نخست وزیر بوده است! این کیف مشهور در یک حراجی به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد. فعل To Handbag هم‌ به خاطر نحوه رفتار تاچر با وزرای کابینه‌اش مشهور شد و به همین خاطر وارد فرهنگ لغات آکسفورد شد.

مردی که دیشب روحانی، او را سرهنگ خطاب کرد، کیست؟

دکتر حسن روحانی در مصاحبۀ تلویزیونی خود با موضوع ارائۀ گزارش 100 روزه در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات برخی غربی‌ها در‌باره مذاکرات هسته‌ای ژنو گفت: “آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، حقوقدان نیستند و سرهنگ‌اند”، از آنجا که پس از مذاکرات‌، طرف آمریکایی و به‌خصوص وزیر خارجۀ آمریکا بر این مسئله تأکید کرده بود که حق‌ غنی‌سازی ایران در مذاکرات ژنو برای ایران تثبیت نشده، ظاهراً خطاب آقای روحانی به جان کری بوده است؛ چرا که ایران همچنان طبق توافقنامۀ ژنو می‌تواند در خاک خود غنی سازی 5% داشته باشد.

به گزارش آینده، سوابق نشان می‌دهد جان کری در جوانی یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا بود که دفاع آتشین وی از عقب‌نشینی آمریکا از ویتنام در سال 1971 در مقابل کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا بسیار مشهور است. در آن روز کری خطاب به نمایندگان گفت: “چگونه می‌خواهید یک اشتباه را برای مردی توجیه کنید که قرار است آخرین نفر باشد که در این جنگ کشته می‌شود؟ ”

جان فوربز کری، متولد 11 دسامبر 1943 در یکی از شهرهای ایالت کلرادو است. او تحصیلات خود را در دانشگاه معروف ییل در رشتۀ علوم سیاسی پشت سر گذاشته و از سال 1985 تا 2013 نمایندۀ ایالت ماساچوست آمریکا و رییس کمیتۀ روابط خارجی آمریکا بوده است. جان کری در سال‌های 1966 تا 1978 در نیروی دریایی آمریکا و در جنگ ویتنام خدمت کرده و سه مدال نظامی (برنز و نقره) نیز دریافت کرده است و وی در سال ۲۰۰۴ رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد که از جورج بوش شکست خورد.

حکم روحانی برای مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی

چندی پیش خبری توسط مهر منتشر شد که از انتصاب یک مادر و پسر در دو عنوان متفاوت در یک وزارتخانه حکایت داشت، این پسر خانواده کسی نیست جز مجری دیشب برنامه گزارش 100 روزه دکتر روحانی، “محمود احمدی افزادی” که در سال ۸۶ هم سابقه مدیریت دانشکده خبر را داشت، ۲۳ مهر ماه با حکم “محمد خدادی” مدیر عامل ایرنا، به دانشکده خبر رفت تا کلید اتاق ریاست این دانشکده را تحویل بگیرد.

به گزارش افکار، احمدی افزادی پیش از این مدیر کل اخبار شبکه جام‌جم، مدیرکل ارتباطات مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما بوده است. ضمن اینکه به عنوان “مشاور” در کنار اکبر ترکان هم حضور دارد. احمدی غیر از این‌ها سابقه اجرای برنامه تلویزیونی “نگاه یک” را هم دارد و برنامه زنده “شب آفتابی” در شبکه تهران هم از جمله فعالیت‌های فعلی او به عنوان تهیه کننده و مجری در تلویزیون است.

مادر وی “عفت شریعتی” که سابقه نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و سخنگویی و نائب رئیسی در کمیسون‌های فرهنگی و اجتماعی مجلس را دارد، روز ۲۳ مهر ماه با حکم علی جنتی، به عنوان مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان ابقا شد. شریعتی ۶۱ ساله که مشاور امور بانوان وزیر ارشاد دولت دهم هم بود، سه‌شنبه گذشته با حکم وزیر جدید ارشاد، در سمت خود ابقا شد. شریعتی، مدرک کارشناسی در رشته تاریخ و تمدن ملل، کارشناسی ارشد عرفان اسلامی و کارشناسی ارشد مدیریت دارد و تدریس دانشگاهی و تحصیلات حوزوی هم در کارنامه او به چشم می خورد.

توافق برای اعطای لقب “هفتمین قدرت جهان” به ایران

یک پایگاه خبری وابسته به آژانس اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که باراک اوباما رییس‌جمهوری و جان کری وزیر خارجه آمریکا توافق کردند با هدف تشویق ایران برای امضای توافقنامه موقت هسته‌ای، به این کشور  بدهند، خبر این توافق را از منابع خبری خود در واشنگتن دریافت کرده است، گرچه هنوز این رتبه‌بندی به طور رسمی اعمال نشده است، اما منابع خبری آگاه از توافق بین ایران و آمریکا در این زمینه خبر داده‌اند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وابسته به آژانس اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: گرچه ایران همواره خواستار احترام و جایگاه برابر به عنوان قدرت منطقه‌ای است، اما سیاستمداران ایرانی انتظار نداشتند، جایگاهی به عنوان یک قدرت بزرگ داشته باشند که از سوی شش قدرت جهانی به رسمیت شناخته شده و به آنان اجازه داده شود قدرت تصمیم‌گیری در منطقه گسترده خلیج‌ فارس، خاورمیانه و غرب آسیا به علاوه افغانستان را داشته باشند اما تل‌آویو و ریاض از این پیشرفت مبهوت شده‌اند.

برخی منابع دبکا فایل در داخل سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی اعلام کردند که تل‌آویو و ریاض ارتقای وضع جهانی ایران را تکان دهنده‌تر از (آنچه) دستیابی ایران به سلاح اتمی (عنوان می‌کنند) می‌دانند و هیچ کدام گمان نمی‌کردند که دولت اوباما بتواند چنین تصمیم تندرویانه‌ای را بگیرد.

ناقوس مرگ در پایتخت سوریه

انفجارهای کور تروریستی در سوریه همچنان قربانی می‌گیرد، در آخرین مورد، انفجار تروریستی در پایتخت سوریه ده ها کشته و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش جام، به نوشته پایگاه خبری شبکه العالم در این انفجار که در منطقه “السومریه” در دمشق روی داد، دست کم 15 تن کشته و 35 نفر مجروح شدند.

نظر رهبری انقلاب درباره ظریف از زبان ناطق‌ نوری

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) در لواسان و در پایان درس ماهانه اخلاق، درباره مذاکرات ژنو و توافقنامه ایران با گروه ۱+۵ گفت: مذاکرات ما با این گروه چیز جدیدی نبود. در آلماتی هم پیگیری شد ولی به جهت برخی شیطنت‌ها به نتیجه نرسید. تمام مذاکراتی که در سطوح عالی انجام می‌شود از ابتدا تا انتها و در همه سطح‌ها باید به عرض مقام معظم رهبری برسد و تایید بکنند و اذن بدهند، آنگاه می‌روند و مذاکره می‌کنند.

به گزارش جهان، ناطق نوری تاکید کرد: هیچ مذاکره‌ای بدون اذن ایشان رخ نمی‌دهد. هر جا بدون اذن بوده، ایشان تذکر داده‌اند مثل برخی از کارهای سفر به نیویورک که ضمن تقدیر و تشکر از دولت محترم برخی کارها را به‌جا ندانسته‌اند و تذکر داده‌اند. در مذاکرات ژنو هم همینطور تایید فرمودند. این توافقنامه یک موفقیت بود. دلیل آن هم اینکه چند گروه عصبانی شدند، حالا اسرائیل عصبانی است.

ناطق نوری با اشاره به خاطرهای درباره سفر رهبری به سازمان ملل اظهار کرد: در سفر رهبری معظم انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری ایشان به نیویورک که بنده هم همراه ایشان بودم، وقتی با آقای ظریف روبه‌رو شدیم فرمودند: “این آقای ظریف را می‌بینید، او عمیقا متدین است.”

ناطق نوری افزود: این آقای ظریف از زمان قطعنامه ۵۹۸ یَل مذاکره و مباحث حقوقی است و هم رهبری، هم مراجع و هم مردم از این آرامش به وجود آمده خوشحال هستند.

کیف چرمی دیپلمات خوش اخلاق

چرا روحانی آیه عذاب قوم لوط را خواند؟

رضا مهدوی روزنامه‌نگار و طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم در صفحه شخصی خود نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دقایق پایانی گفتگوی زنده تلویزیونی که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: من سپیده را می‌بینم. سپیده‌ای که منجر به صبح روشنایی خواهد بود. من توسعه را برای سال‌های آتی کشور به خوبی می‌بینم. ….مردم ما حتما آن صبح را خواهند آفرید. الیس الصبح بقریب.

به گزارش پارسینه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری و عضو جامعه روحانیت مبارز در این بخش از سخنان خود به آیه 81 سوره هود اشاره کرده است. توجه به متن کامل آیه و ترجمه آن قابل تامل به نظر می‌رسد:  متن عربی آیه : قَالُواْ يَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّكَ لَن يَصِلُواْ إِلَيْكَ فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّيْلِ وَلاَ يَلْتَفِتْ مِنكُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَكَ إِنَّهُ مُصِيبُهَا مَا أَصَابَهُمْ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ

ترجمه فارسی آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اى لوط! ما رسولان پروردگار توايم‌، آن‌ها هرگز دسترسى به تو پيدا نخواهند كرد، در دل شب با خانواده‌ات (از اين شهر) حركت كن و هيچيك از شما پشت سرش را نگاه نكند، مگر همسر تو كه او هم به همان بلائى كه آن‌ها گرفتار مى‌شوند گرفتار خواهد شد، موعد آن‌ها صبح است، آيا صبح نزديك نيست؟!

گزارش یک رسانه غربی درباره همسران ایرانی مقامات آمریکایی

یکی از رسانه‌های غربی به همسر ایرانی سفیر انگلیس در واشنگتن اشاره کرد و نوشت: همین تازگی‌ها بود که رسانه‌های آمریکا خبر دادند سفیر بریتانیا در واشنگتن در مقاله‌ای خواهان آن شده بود که از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خودداری شود و همیشه برای کاربرد دیپلماسی تلاش زیادی کرده است، سفیر انگلیس در آمریکا “پیتر وست ماکوت” است که همسر ایرانی او خانم “سوزان نمازی” از خانواده مشهور و ثروتمند نمازی‌های اهل استان فارس ایران است.

به گزارش بولتن، شیرازی‌ها خاندان نمازی را بخاطر بیمارستان مشهور نمازی در این شهر می‌شناسند. بیمارستانی که هدیه پدر خیر سوزان و حسن نمازی به شهر زیبای زادگاه خود است، خانم سوزان نمازی مانند پدرش خود نیز در امور خیریه در اروپا فعالیت زیادی داشته است. او که رسانه‌های انگلیس نامش را “سوزی” می‌نویسند، در کنار زبان انگلیسی به فرانسه هم تسلط کامل دارد و در بهترین دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کرده و همواره با بزرگان در تماس بوده و بخش بزرگی از زندگی‌اش را برای کارهای خیریه و بشردوستانه وقف کرده است.

سوزی نمازی خواهر حسن نمازی دیپلمات مشهور آمریکایی ایرانی‌الاصل است که همواره حامی حزب دموکرات آمریکا بوده است. حسن نمازی ابتدا با بیل کلینتون رییس‌جمهوری پیشین آمریکا دوستی نزدیکی داشت و کلینتون تا به امروز حامی مهم اوباما است و هر گاه که اوباما با سختی‌های زیادی روبرو می‌شود، این نفوذ کلینتون، دوست نزدیک حسن نمازی است که به داد اوباما می‌رسد.

بر اساس این گزارش، برخی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران حسن نمازی را با شورای ایرانیان آمریکا در ارتباط دانسته و می‌گویند این شورا به منزله پلی برای بهبود مناسبات ایران و آمریکا عمل کرده و از واقعیات در ایران غافل شده است اما اعضای این شورا نظرات خاص خود را داشته و دارند و حال نیز از توافق هسته ای بدست آمده با ایران حمایت می‌کنند.

شهید همت در اوایل جوانی

تعلیم زندانیان گوانتانامو به عنوان جاسوس سیا

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با استفاده از یک تاسیسات مخفی در زندان گوانتانامو شماری از بازداشتیان را برای جاسوسی و کار برای دولت این کشور تعلیم می‌داده‌ است. مقامات کنونی و سابق آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند، این طرح که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، در مجتمعی به نام “پنی لین” که تنها چند صد یارد از دفاتر اداری زندان خلیج گوانتانامو فاصله دارد انجام شده است.

به گزارش تابناک، مقامات در ادامه افزودند که ظاهرا این طرح سبب شده است سازمان سیا “بسیاری” از عاملان القاعده را پیدا کند و بکشد. برخلاف دیگر بخش‌های زندان گوانتانامو که بازداشتیان در آن مورد “روش‌های سخت بازجویی” قرار می‌گیرند، در درون بازداشتگاه پنی لین، تخت‌های راحت، آشپزخانه خصوصی و حتی مجلات و فیلم‌های مستهجن در اختیار کسانی که آن را طلب کنند، قرار می‌گرفت و به زندانیان پرداخت مبالغ میلیون دلاری از حساب بانکی مخفی این سازمان را وعده می‌داد.

افزون بر پیشنهاد مبالغ کلان، سازمان سیا به شماری از زندانیان وعده دادند که خانواده‌هایشان در امان خواهند بود و تعدادی دیگر را با تهدید کودکانشان مجبور به همکاری کردند، به گفته یکی از مقامات، شماری از اطلاعات ارائه شده از سوی این جاسوس‌ها در انجام حملات از سوی پهپادهای تروریست امریکا به عاملان القاعده مورد استفاده قرار گرفت. شماری از زندانیان در نهایت، پس از آزادی همکاری با سازمان سیا را متوقف کردند.

نامه خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا به اوباما

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما با اشاره به فرا رسیدن روز شکرگزاری، آزادی عزیزان‌شان را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، متن نامه این خانواده‌های ایرانیان زندانی به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا به این شرح است:

به نام خدا جناب آقای باراک حسین اوباما

رئیس جمهور محترم ایالات متحده آمریکا، به عنوان خانواده‌های شماری از ایرانیان زندانی در آمریکا، خرسندیم که فرا رسیدن روز بزرگ شکرگزاری را به ملت آمریکا شادباش بگوییم. این روز، فرصت ارزشمندی است تا افراد و خانواده‌ها بر اساس سنت دیرین دور هم گرد آیند و نعمات بی‌شمار الهی از جمله حضور در کانون گرم خانواده را سپاس بگویند.

متاسفانه مدتی است که خانواده‌های ما در روزهای مشابه مذهبی و ملی در ایران مانند نوروز و عید فطر که شما به خوبی آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهید، از نعمت حضور عزیزان‌مان به علت بازداشت در آمریکا محروم شده‌اند. برخی از این عزیزان حتی یک‌بار هم تا‌کنون به ایالات متحده سفر نکرده‌اند و هیچ‌گونه اقدامی علیه منافع کشور شما انجام نداده و چنین قصدی نیز نداشته‌اند.

در آستانه این روز بزرگ که دارای جایگاه ارزشمندی در فرهنگ اجتماعی آمریکاست، از شما تقاضا می‌کنیم با آزادی هر چه سریع‌تر عزیزان‌مان، امکان پیوستن آنان به آغوش گرم خانواده‌های‌شان را فراهم آورید. جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا

نماز جماعت به امامت یک زن!

به گزارش افکار، در نمازخانه‌ای در محله “کامدن” در لندن، پایتخت انگلیس، نماز جماعت با حضور زنان و مردان نمازگزار و به امامت یک زن به نام “نعیمه” برگزار می‌شود.

“طراحی” صحنه برنامه تلوزیونی روحانی وسط گزارش

طراحان صحنه محل مصاحبه دیشب رییس‌جمهور، وسط برنامه یادشان افتاد که باید صحنه اندکی تغییر کند. در حالی که در تصاویر مربوط به ابتدای گزارش تلویزیونی دیشب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، کتاب “دا” (خاطرات سیده زهرا حسینی) بر روی میز پشت سر رییس‌جمهور وجود نداشت، در تصاویر بعدی این کتاب اضافه شد.

به گزارش جهان، هر چند در مورد انگیزه “طراحان” این کار اطلاعاتی در دست نیست اما در میان انبوهی از کتاب‌های مختلف، انتخاب کتاب حماسی “دا” آن هم در هفته بسیج اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

شیمون پرز: اگر می‌خواستیم عرفات را با گلوله می‌کشتیم!

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی پیش از سفرش به مکزیک در مصاحبه با روزنامه مکزیکی ” اکسلسیر” مدعی شد: من بر این باور نیستم که یاسر عرفات (رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین) با سم کشته شده باشد و نظریه‌های ارائه شده در این خصوص را تایید نمی‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی می‌خواست از دست عرفات خلاص شود، بسیار راحت‌تر بود که وی را با گلوله بکشد؛ تاکنون به صورت قطعی دلایل مرگ یاسر عرفات مشخص نشده است و تعداد بسیاری از فلسطینی‌ها بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی با تبانی با برخی اطرافیان عرفات، وی را مسموم کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=79003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما