جمعه 1 آذر 1392 - 17:16

کنایه معنی دار احمدی نژاد به روحانی/ جان کری در توصیف دیدار با ظریف چه گفت/ توصیه خاتمی به عناصر افراطی چه بود؟/ اموال مرحوم عسگراولادی چقدر است/ مهران مدیری با چه سریالی به صدا و سیما برمی گردد؟

* جان کری وزیر خارجه آمریکا در توصیف مذاکرات خود در ژنو 4 با محمدجواد ظریف گفته است: “ظریف سه بار سر من فریاد کشید. او می‌گفت چرا توافقات و متن قبلی را به هم زدید؟ من به جواد گفتم تا حالا در طول عمرم هیچ فردی این گونه سرم فریاد نکشیده و مرا این گونه متهم به سوء نیت و بی‌اعتمادی نکرده بود.”
*تعدادی از عناصر افراطی به دیدار خاتمی رفته و از وی خواسته‌اند در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران حضور یابد و سخنرانی کند. خاتمی در پاسخ گفته من در این مراسم نه حضور می‌یابم و نه سخنرانی می‌کنم اما به شما هم توصیه می کنم سخنرانانی که دعوت می‌کنید نباید تند و افراطی باشند. ما باید فضای سیاسی و دانشگاهی کشور را کنترل کنیم. ما نباید هزینه افراطی‌گری افراد و گروه‌های سیاسی را بپردازیم. به شما توصیه می‌کنم وارد نقد دولت روحانی را نشوید. نقد روحانی مایه انشقاق اصلاح‌طلبان خواهد شد.”
*احمدی‌نژاد در جمع گروهی از حامیان خود گفته است: “در دانشگاه ایرانیان بنا ندارم وارد کارهای سیاسی شوم. باید محیط علمی دانشگاه ایرانیان حفظ شود. بنا دارم در اینجا کار دانشگاهی کنم و وارد سیاست نشوم.” احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به دشواری‌های کار اجرایی افزود: “دولت جدید تازه متوجه مشقت‌های کار اجرایی شده است و فهمیده‌اند اداره دولت و تأمین نیازهای مردم چه مشقت‌هایی دارد. دولت نباید مشکلات را فرافکنی و به دیگران نسبت دهد.”
*شنیده‌ایم ‌به‌رغم آنکه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات رأی به ریاست “ابوذر ابراهیمی ترکمان” بر این سازمان داده است اما با مخالفت‌های صورت‌گرفته در دولت با انتصاب وی، برخی خبرها حکایت از احتمال معرفی “علیرضا معیری” سفير و نماينده سابق جمهوري اسلامي ايران در دفتر اروپايي سازمان ملل متحد در ژنو دارد.
*برخی حامیان احمدی‌نژاد می‌گویند احتمال تعویق دادگاه وی وجود دارد. احمدی نژاد 9 شاکی حقیقی و حقوقی دارد. طبق زمان اعلام‌شده، رسیدگی به شکایت‌ها از احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه 5 آذر در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.
*شبکه تلویزیونی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی از 22 بهمن کار خود را آغاز خواهد کرد. نام‌های “سروش” و “امید” برای این شبکه پیشنهاد شده است. این شبکه تلویزیونی با روزی 4 ساعت کار خود را کلید خواهد زد و از فروردین آینده زمان پخش آن به 6 ساعت خواهد رسید.
*شنیده‌ایم حسن روحانی با حضور در مراسم 16 آذر مخالفت کرده و گفته است:” بنده قراری برای شرکت در این مراسم نداشته‌ام.” وی همچنین ضمن مخالفت با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم گفته است: “نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هرگونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، اساتید و دانشجویان است.”
*بر اساس آمارهای گرفته‌شده، تعداد هیئت‌های مذهبی کشور از مرز 80 هزار گذشته است. تعداد هیئت‌های مذهبی در شهر تهران بیش از 21 هزار است. در مراسم محرم امسال با رشد 8 درصدی، بیش از 70 هزار روحانی به شهرها و روستاهای کشور برای بزرگداشت عاشورا و محرم اعزام شدند.
*اخیرا مؤسساتی برای شناسایی نخبگان داخل کشور شروع به کار کرده‌اند. این مؤسسات وظیفه دارند نخبگان داخلی را برای دانشگاه‌های خارجی شناسایی نمایند. این مؤسسات ضمن فراخوان‌دادن برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های خارجی، اقدام به ثبت نام از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر داخلی برای اعزام به دانشگاه‌های خارجی می‌کنند. در این مؤسسات سؤالات از خارج کشور آمده و امتحانات زیر پوشش دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود. سپس پاسخنامه‌ها به خارج کشور ارسال و مدتی بعد افراد نخبه انتخاب و به دانشگاه‌های خارجی دعوت می‌شوند.
*شنیده‌ایم “مهران مدیری” و “رامبد جوان” مذاکراتی را با مسؤولان سیما برای ساخت سریال‌های تلویزیونی آغاز کرده‌اند. سریال “رامبد جوان” مایه طنز اجتماعی دارد. مدیری هم که پیش از این به دلیل اختلافات مالی از صدا و سیما جدا شده بود با طرح‌های مختلف به‌ویژه در مایه‌های طنز وارد مذاکره شده است.
*برخی کارشناسان از ضرورت جدا شدن بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گویند. شنیده‌ایم در دولت هم بحث‌هایی برای بازگشت به ساختار سابق و تبدیل این وزارتخانه به دو وزارتخانه صنعت و معدن، و وزارت بازرگانی کلید خورده است. در صورت تصویب وزارت بازرگانی، از یحیی آل‌اسحاق به عنوان وزیر پیشنهادی نام می‌برند.

*شنیده‌ایم در بخشی از وصیت‌نامه مرحوم عسگراولادی چنین آمده است: 1-نماز و روزه قضا ندارم. 2- بدهی بابت خمس و سهم امام ندارم. 3-از مال دنیا فقط یک باب خانه در خیابان ایران دارم که آن هم به همسر و فرزندانم به ارث می‌رسد.

مشرق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=78106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید سعید گفت:

    اخی بمیرم برا عسکر اولادی کم مونده بگه همسرمو تحت پوشش کمیته قرار بدیت

دیدگاه شما