سه شنبه 28 آبان 1392 - 21:31

نتایج جلسه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با معاون رئیس جمهور

گروه سیاسی – امشب (سه شنبه شب) نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جلسه ای پیرامون مسائل استان داشتند.

نوبخت

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران «بویر نیوز» به تشریح مصوبات این جلسه پرداختند.

زارعی : بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت خواهد شد / اعتبارات راهها بی نظیر است

رئیس مجمع نمایندگان استان در تشریح جلسه نمایندگان استان با دکتر نوبخت گفت: در این جلسه چند موضوع مهم در دیدار با معاونت رئیس جمهور طرح و مصوب شد.

زارعی 123غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «بویر نیوز» بیان کرد: در این جلسه 200 میلیارد ریال برای پرداخت بخشی از مطالبات مناطق محروم فرهنگیان در نظر گرفته شد

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق 90 درصدی اعتبارات راه سمیرم – یاسوج – بابا میدان در سال 92، که این اقدام در نوع خود در کشور بی نظیر است نیز یکی از دستاوردهای این جلسه بود چرا که معمولا تخصیصی بالای 20 معمولا به ندرت اتفاق می  افتد.

وی با اشاره به فاصله زیاد اعتبارات جاری استان نسبت به سایر استان ها کشور، تصریح کرد:  تا با تخصیص اعتبار کافی، اعتبارات جاری استان از متوسط کشور که حدود 60 درصد است کمتر نباشد.

زارعی در پایان گفت: دکتر نوبخت وعده دادند تا اعتبار احداث خط راه آهن یاسوج از محل فاینانس خارجی تامین اعتبار شود.

بزرگواری : امتیازات و اعتبارات خوبی برای استان بدست آمد

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد درمجلس شورای اسلامی  نیز با اشاره به مصوبات صورت گرفته در این جلسه گفت: خوشبختانه جلسه خوبی با دکتر نوبخت داشتیم که ثمرات و دستاوردهای زیادی برای استان داشت.

بزرگواریسید علی محمد بزرگواری در گفتگو با خبرنگار سیاسی «بویر نیوز» افزود: یکی از مهمترین دلایل توسعه نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد عدم وجود زیرساخت و راههای ارتباطی مناسب است و که باعث می شود سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته باشند که برای رهایی استان از این موانع در این جلسه صحبت شد.

بزرگواری با بیان اینکه ” دکتر نوبخت ” معاون راهبردی رئیس جمهور نیز از وضعیت توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد برغم تمامی تلاش ها اظهار نگرانی نمود، خاطرنشان کرد: اعتبارات ویژه ای در حوزه راهسازی برای محورهای ارتباطی پاتاوه – دهدشت حدود 20 میلیارد تومان ، باغچه – سادات – جلیل حدود سه میلیارد تومان و بابامیدان – یاسوج – سمیرم نیز 90 درصد اعتبار موردنیاز تخصیص داده شد و با توجه به اعتبارات سایر مناطق کشور که برای حوزه های عمرانی که نزدیک به 30 درصد است توانستیم حدود 70 درصد اعتبار براب پروژه های عمرانی  مصوب کنیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برای مطالبات فرهنگیان نیز معاون راهبردی رئیس جمهور دستور ویژه داد تا 20 میلیارد تومان از 120 میلیارد تومان پاداش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تخصیص این میزان اعتبار برای پاداش به فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ارزیابی و بیان داشت: شرایط اقتصادی کنونی کشور شرایط حساسی است اگرچه مجمع نمایندگان استان پیگیر پرداخت مابقی مطالبات فرهنگیان خواهند بود.

وی افزود: معاون راهبردی رئیس جمهور تسهیلات ویژه ای برای مدارس شبانه روزی کهگیلویه و بویراحمد نیز درنظر گرفت و از سویی تسهیلات ویژه ای برای توسعه همه جانبه استان درنظر گرفته شد.

نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی از دستور ویژه ” دکتر نوبخت ” معاون رئیس جمهور برای تهیه نقشه توسعه کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

بزرگواری با اشاره به مستعد بودن استان در زمینه گردشگری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با همه منابع خدادی از نظر توسعه نیافتگی در کشور اول است که می توان با تمرکز بر روی موضوع گردشگری زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

وی افزود: تهیه نقشه توسعه کهگیلویه و بویراحمد با محوریت ” گردشگری ” از مصوبات نشست مجمع نمایندگان استان با معاون راهبردی رئیس جمهور بود که می بایست سریع تهیه و تقدیم دکتر نوبخت شود.

بزرگواری در پایان افزود: آقای تاجگردون بعد از اتمام جلسه با توجه به تخصصشان برای پیگیری مصوبات بودجه زمان بیشتری ماندند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=77789
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ارمان گفت:

    بویر نیوز لطفا این کامنت را بگذار …….اقای زارع نیروهای را از دست داری میدی که با عشق وباتمام وجود برات مایه گذاشتند ……نیاد اون روزی که ازت برگردن

  2. ناشناس گفت:

    بهمئی حالا بیاید به بزرگواری رای بدهید
    اصلا انگار نه اینکه بهمئی او را وارد مجلس کرد
    اون کسایی که نماینده اش تو بهمئی بودند پس چرا ساکتید ؟؟؟

  3. واقع بین گفت:

    واقعا درود بر حاج زارع اگر توجه کنیم در این جلسه یشترین منافع سهم بویراحمد و دنا شده است.

  4. هم وطن گفت:

    درود بر زارعی و تاجگردون موفق باشید.

  5. رامين گفت:

    اي داد بيداد وقتي كه يك زير گذر در اصفهان كه طولش 2 كيلومتر است 12 ميليارد تومان بودجه براش تعريف مي كنند جناب بزرگواري از 3ميليارد تومان براي جاده جليل به دهدشت كيف مي كند يا مبلغ 20 ميليارد براي جاده دهدشت به پاتاوه حال مي كنيد بابا تو بايد 120 ميليارد بودجه مي گرفتي تا شايد يه كاري انجام گيرد چون اين مبالغ ريز كه اعتبار گرفتي اينا حيف و ميل مي شوند .

  6. راهساز گفت:

    كل اعتبار محور باباميدان-ياسوج- سميرم 2 ميليارد تومان مي باشد كه نود درصد ميشود 1.8 ميلياد تومان كجاي ان بي نظير است جناب حاج زارع

  7. 110 گفت:

    چرا خبری از عکس جناب تاجگردون نیست

  8. بهروزی گفت:

    با سلام .مشکل استان با ده میلیارد و صد میلیارد هیچ دولتی حل نمیشود .بخشی از درامد نفت و گاز این استان باید به استان برگردد تا بخشی از کم کاریهای گذشته جبران شود.

  9. ناشناس الف گفت:

    سلام می گم آقای بزرگواری که وعده چماق داداه بود در این دیدار آیا چماق را به همرا داشت یا نه

  10. ناشناس الف گفت:

    سلام . سایت شما را نگاه کردم . تعصبی مطالب خود را انتخاب می کنید . این خلاف رویه است

  11. یل باوی گفت:

    تاج و خو بی یا رفته بی گل بچینه البته تاج بیشتر سی استان کردستان بودجه ایسونه یه زیر گذر من گچساران دارن ایزنن که باندازه لوله نفت عسلوه و شوروی بیشتر طول کشیده و بودجه اولیش 4 میلیارد تومن بیده الحمدالله رشد کرد ه وابیده 18 میلیارد چون زیرش چاه نفت درامده و تازه اقای اردلان زینل زاده زحمت 40%کار زیر سازی و اسفالتش میکشه با هزینه شهرداری و نیروی شهرداری و ماشین الات شهرداری چون پیمانکار جدید شهر ما اردلان زینل زاده است نه شهرداره …..

  12. دوست دار حاجی گفت:

    جناب آقای حاج زارع خسته نباشی پیگیری شهرستانی مارگون به کجارسید کهگیلویه هر 15کیلومتری یه شهرستان داره به فکر بویراحمد باش هدایت خواه که نتونست فقط مردم را دست به سر میکردتا باقی بماند و8سال وعده پوچ میداد منتظر شما هستیم .از طرف داران شما دربخش مارگون/

  13. جواد گفت:

    اقای بزرگواری چند ساله تو مجلسی به غیر از جاده باغچه سادات از چه پروژه ای حرف زدی؟سیمان دهدشت چی شد؟پتروشیمی دهدشت چی شد؟بیکاری جوانان؟لنده چرام بهمئی چاروسا دیشموک …..انگار نه انگار که شما نمایندشونی

دیدگاه شما