یکشنبه 19 آبان 1392 - 1:14
گفتگویی متفاوت با خواننده؛

آهنگ شنیدنی «مشک بی تاب» متعلق به کیست؟ + دانلود

گروه فرهنگی بویرنیوز- طی چند روز اخیر آهنگ های زیادی با حال و هوای محرم از طرف خوانندگان مختلف و با سبک کارهای مختلف به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بولتن نیوز، یکی از این ترانه ها متعلق به خواننده جوان کشورمان ” آترین بی نیاز ” است که در سایت های موزیک برای دانلود ارائه شده است.

ترانه زیبای ” مشک بی تاب” در سبک پاپ برای حضرت ابولفضل (ع) خوانده شده است علاوه بر موسیقی و ترانه مناسب از محتوای پرباری برخوردار است که با صدای آترین بی نیاز شنیدنی است

خبرنگار فرهنگی بولتن نیوز، تلاش کرد تا صاحب این اثر را پیدا کند و با وی در این باره صحبتی داشته باشد.

 

 

در پایان همین مصاحبه این آهنگ کامل ” مشک بی تاب”  برای دانلود قابل دسترسی است.

آنچه در ادامه می آید گفتگوی صمیمی خبرنگار ما با آترین بی نیاز است که بهمراه همسرش مهمان تحریریه بولتن نیوز بود.

***

*  بفرمائید چند وقت است در زمینه خوانندگی و دنیای موسیقی فعالیت دارید؟

تقریبا از ده سالگی به خوانندگی علاقه داشتم ولی بصورت جدی از سال ۸۵ بود که با مرحوم استاد محمد نوری آشنا شدم و عضو گرو کر ایشان شدم.

برای آواز دوره های تخصصی آواز و صدا رو زیر نظر استاد نوری و استاد علیرضا شفقی نژاد گذروندم.

 اجراهای زیادی هم با این گروه داشتم که معروف ترین آن اجرای گروه کر مدار صفر درجه بود.

 * چی شد ازموسیقی کلاسیک به پاپ روی آوردید؟

بنظرم ریشه هر موسیقی رو باید در موسیقی کلاسیک جستجو کرد و در واقع شیوه علمی آموزش موسیقی از آشنایی با این سبک شروع می شه.

 

 

ولی درمورد تغییر سبک اعتقادم اینست که پاپ پاپیلوار یا همون مردمی تر و شنیداری تر از سایر سبک هاست و از طرف دیگر در آواز کلاسیک بشتر ترانه هایی رو می خوندیم که به زبان های خارجی مثل ایتالیایی و آلمانی بود به همین دلیل ترجیح دادم که به زبان مادری و زبان مردم خودم بخونم تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشه

 

*  این تصور که برای جذب مخاطب بیشتر پاپ رو انتخاب کردی وجود داره چرا که می تونستی موسیقی سنتی ایرانی را انتخاب کنی!

اینکه کسی از مخاطب بیشتر بدش بیاد و معروفیت رو دوست نداشته باشه یک شوخی هنریه؛ ولی عامل اصلی این نبود و دلایلی از جمله جنس صدا و اینکه پیانو گیتار کار می کردم هم دخیل بود.

موزیک پاپ رو واقعا دوست دارم.

 

*  خوب چی شد برای محرم و مخصوصا برای “حضرت ابولفضل (ع)” خوندی؟

(همسر آترین به او اشاره می کند که خودش می خواهد توضیح دهد): آترین همیشه به حضرت ابولفضل (ع) احترام و اردات خاصی داشت و در همه کارهاش و مخصوصا وقتی که احساس می کند به کمک نیاز دارد از ایشان یاری می طلبد و همین باعث شد تا با ارائه این اثر ارادت قلبی خودش رو نشان دهد.

آترین: دقیقا من از بچگی به آقا ابولفضل (ع) عشق و علاقه قلبی داشتم؛ خیلی وقت بود که می خواستم کاری در وصف بزرگی ایشون بخونم اما نمیشد تا اینکه امثال دو اتفاق خوبی در زندگیم افتاد، یکی اینکه ازدواج کردم و دیگری اینکه با انرژی و کمکی که همسرم داشتند موفق شدم این آهنگ رو بخونم.

 

* درباره ” مشک بی تاب” بیشتر توضیح بدین. فضای کار یک فضای متفاوته و قطعا برای شما هم یک تجربه جدید بوده. آهنگ پاپ مذهبی کمتر شنیده شده می تونید نمونه ای شبیه کارتون معرفی کنید؟

آهنگ “حس غریبی” آقای لهراسبی که همه اون رو بارها شنیدیم و واقعا دلنشینه یک نمونه در این کلاس کاریه.

 

با یک حال و هوای جدید میشه مفهوم را بهتر به مخاطب انتقال داد و برخلاف برخی از مداحی ها که تحت تاثیر ریتم برای دسته های عزاداری هستند و البته جایگاه بالای خودشون رو هم دارند در این کار سعی شده بیشتر روایتگر باشه و در واقع مفهوم رو بهتر برسونه

همسر آترین: ببشتر در این کار سعی شد که حماسه سازی ها و مردانگی ایشان روایت بشه و خارج از فضای ریتم یک کار تاثیرگذار ارائه بشه. مثلا آنجایی که میگه ” مردی و مردونگی ….” اشاره به سقای دشت کربلا داره که می شنویم میگن حضرت ابولفضل (ع) بعد از ضربت های زیادی که خوردند بازهم از تلاش برای بردن آب به خیمه امام حسین(ع) دست نکشید.

و در تک تک کلام هاب بکار رفته تلاش شده تا از بزرگی؛ مردانگی؛ غیرت عشق و علاقه حضرت ابولفضل(ع) به امام حسین(ع) روایت بشه.

 

*  شما هم در تهیه این کار نقشی داشتید؟ (خطاب به همسر آترین)

نه ولی در همه مراحل کار بودم البته دستی هم به قلم دارم.

 

*  ترانه کار رو چه کسی گفتن؟
ترانه سرای این کار دوست خوبم آرشا هستند. علی خوشکام عزیز هم زحمت تنظیم رو به عهده داشتند و موزیک رو هم خودم ساختم.

 

 * برای متن ترانه برنامه ریزی خاصی داشتید؟

سعی کردم با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمون و اون چیزی که از بچگی از محرم یاد گرفتیم روایت داشته باشیم و در واقع خواستیم بیان کنیم ما ایرانی ها با هر نوع سلیقه ای و هر نوع نگاهی ارادت و احترام ویژه ای برای محرم قائلیم.

 

*  از چه سازهایی استفاده شده؟

کلارینت که داوود اریکه کار کردن و گیتار آکوستیک سازهای اصلی هستند و برای ایجاد حال و هوای محرم از سنج و طبل هم استفاده کردیم.

 

* از شروع کار تا پایان آن چقدر طول کشید؟

بخاطر خاص بودن کار حدود دو هفته انجام شد و بر خلاف بقیه کارهام که بین یک ماه تا یک ماه و نیم طول می کشید خیلی زود و خیلی هم خوب به پایان رسید که بنظرم بازهم لطف حضرت ابولفضل(ع) و کمک ایشان باعث شد تا به این نحو به پایان برسه.

 

 

*  شما در این کار فقط درباره حضرت ابولفضل (ع) خواندید؛ امکان داره این کار ادامه پیدا کنه و مثلا شاهد باشیم که سال آینده آلبومی با موضوع محرم ارائه بدین؟

قطعا؛ …

همسر آترین: چرا که نه؛  اتفاقا صحبتش انجام بود که سال آینده درباره شخصیت های مختلف کربلا و روز عاشورا و تاسوعا قطعاتی کار بشه که باید ببینیم خدا چی می خواد.

 

*  کار مناسبتی دیگه هم داشتید؟

یک کار دیگر به نام “خلیج فارس” هست که بنظر خودم کار خیلی خوبی خواهد شد و تا ایام دهه فجر آماده میشه (به همسرش اشاره می کند که یک جمله خاصش رو بگوید ولی وی منصرفش می کند) و کار دیگری هم که به امید خدا تا اواسط اسفند و با حال و هوای عید به پایان می رسد با عنوان “هفت سین” خواهد بود که درباره شهداست.

 

*  برای شبکه های ماهواره ای هم کار فرستادی؟

به هیچ وجه این کار رو انجام نمیدهم. میخواهم روال عادی خودم رو طی کنم .

همسر آترین: آترین اصلا به این موضوع اهمیت نمی دهد و برایش مهم نیست که بخواهد به هر طریقی جلو برود.

 

*  از اینکه این وقت را در اختیار بولتن نیوز قرار دادید بسیار سپاسگزاریم. اگر صحبتی دارید بفرمائید:

 از همسرم بخاطر محبت و همراهیشون و پدر و مادر عزیزم تشکر می کنم.

بنده هم از اینکه این فرصت رو در اختیارم گذاشیتد بسیار تشکر می کنم.

همسر آترین: من هم جا دارد از شما و همه همکارنتون تشکر و قدردانی کنم و برای آترین آرزوی موفقیت دارم و امیدوار به آرزوهاش برسه.

دانلود آهنگ مشک بی تاب آترین بی نیاز با کیفیت ۳۲۰

دانلود آهنگ مشک بی تاب آترین بی نیاز با کیفیت ۱۲۸

/پایان/

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=76522
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. milad گفت:

    بزاریم تو ماه محرم گوش بدیم کاراشو

  2. پرهام گفت:

    کسانی که برای حضرت ابوالفضل میخوانند اجرش را از خودش می گیرند

  3. لیلا گفت:

    مصاحبه جالبیه. خوبه که خانمشم آورده بود. 🙂

  4. مشک بی تاب گفت:

    —- با اجازه در وبلاگم گذاشتم آهنگشش خوبه

  5. محمد گفت:

    باتشکر از شما

  6. ملیکا گفت:

    عالیه بود

دیدگاه شما