دوشنبه 13 آبان 1392 - 18:23

احمدی‌نژاد عامل زدوخورد دو روشنفکر/ عکس جالب یک پیرمرد در راهپیمایی/دولت هم به مذاکرات هسته ای خوش‌بین نیست/ عکس: آگهی ترحیم اوباما

روزنامه‌ها کدام بخش سخنان رهبری را تیتر کردند؟، بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های آمریکایی، زمانی که احمدی‌نژاد عامل دعوای فیزیکی دو روشنفکر شد، حمله موفق حامد زمانی به رادیو فردا، آگهی ترحیم اوباما، عراقچی: ما هم به مذاکرات خوش‌بین نیستیم و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش بویر نیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

کسی که حقیقت را می‌گوید جنایتکار نیست

هفته‌نامه “اشترن” و نشریه “اشپیگل” یک بیانیه را از ادوارد اسنودن منتشر کرده است که در آن این افشاگر جاسوسی‌های اطلاعاتی آمریکا مبارزه علیه جاسوسی‌های جهانی را خواستار شده و از خود در برابر این انتقاد که یک مجرم است دفاع کرده است همچنین خواستار یک برخورد انتقادی با تکنیک جاسوسی در دنیا شده است.

به گزارش تسنیم، وی در این بیانیه همچنین بیان کرده است کسی که حقیقت را می‌گوید جنایتکار نیست. ظاهرا این بیانیه در اول نوامبر نوشته شده و با ایمیل رمزدار ارسال شده است و به گزارش “اشپیگل” 51 نفر از شخصیت‌های معروف آلمانی خواهان پناهندگی اسنودن به آلمان شده‌اند.

“اولا اشمیدت”، از سیاستمداران بلند‌پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره اظهار داشته است که ما باید به همه سخنان اسنودن درباره همه چیز گوش دهیم.

رانندگی دلیل بازداشت زن کویتی در عربستان

یک زن کویتی در عربستان یک هفته پس از اقدام اعتراض‌آمیز بانوان سعودی علیه ممنوعیت رانندگی وسائط نقلیه توسط خانم‌ها در عربستان، به اتهام رانندگی ماشین بازداشت شد، زنان کویتی در سال 2005 پس از سال‌ها مبارزه توانستند به حق رای دادن و کسب مقام‌های سیاسی، اجازه رانندگی در کشور خود هستند و نسبت به زنان عربستان حقوق بسیار بیشتری دارند که مجاز به مسافرت به خارج از این کشور، گشایش حساب بانکی یا اشتغال بدون رضایت بستگان مذکر خود نیستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان کویت تایمز افزود: زن کویتی در ناحیه مرزی عربستان همراه پدرش که در صندلی سرنشین نشسته بود، توسط ماموران پلیس متوقف شد، بنابر گفته این زن پدرش به علت بیماری قند، توانایی رانندگی نداشته و نیازمند انتقال به بیمارستان بوده است، اکنون این زن در انتظار بازجویی به سر می‌برد.

عربستان 25 زیردریایی از آلمان می‌خرد

یک روزنامه آلمانی نوشت عربستان سعودی قصد دارد 5 فروند زیردریایی به ارزش 2.5 میلیارد یورو از آلمان خریداری کند، ممکن است این قرارداد به خرید 25 فروند زیردریایی آلمانی به ارزش 12 میلیارد یورو نیز گسترش یابد. در این صورت، اجرای این قرارداد، طولانی مدت خواهد شد.

به گزارش عصر ایران، سخنگوی دولت آلمان در واکنش به سؤال خبرگزاری فرانسه درباره این قرارداد، از ارائه واکنش خودداری کرد. دولت عربستان سعودی نیز معمولا از واکنش و اظهارنظر درباره چنین خبرهایی خودداری می‌‌کند. قبل از این دولت عربستان سعودی قراردادهای خرید تانک‌های چند‌منظوره و خودروهای زرهی را با آلمان امضا کرده بود.

نیروی دریایی عربستان سعودی براساس آمار سال 2001 شامل 5 هزار نیرو است. این نیرو دارای ناوگان شرقی مستقر در خلیج فارس و ناوگان غربی در دریای سرخ است.

شبکه فریب این بار سراغ انگلستان رفت

“شبکه فریب: نگاهی به نقش انگلستان در دنیا” سومین کتاب از مجموعه “غرب‌شناسی‌” این انتشارات و اثر مارک کرتیس است که نویسنده با نگاهی مستقل از عملکرد احزاب حاکم و با استفاده از منابع و مدارکی فراتر از ادعاهای رسانه‌های غالب و با گشودن پرونده‌های برنامه‌ها و نقشه‌های دولت، واقعیت نقش انگلستان در گذشته و حال دنیا را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، این اثر با مستندات خود خطاب به مردم انگلیس می‌گوید که باید خود را از قید و بند شبکه گزارش‌ها و تحلیل‌های ابهام‌زا و مخدوش‌کننده حقیقت و فریب‌هایی که نخبگان کشورشان مسبب آن هستند، آزاد کنند و بدانند که نوعی خباثت خاص انگلیسی در پشت زبان دیپلماتیک و ظاهر سیاست‌گذارانشان سنگر گرفته است و هر چند در صحنه سیاست خارجی عموماً غیراخلاقی انگلستان، استثنائاتی هم مشاهده می‌شود، اما آن‌ها در مقایسه با کلیت صحنه، متأسفانه اندک و بی‌رنگ و رو هستند.

نویسنده با بیان چندین داستان از مداخلات گذشته انگلستان مانند پرونده دخالت در ایران، مالزی، گویان و کنیا، نشان می‌دهد که این دخالت‌ها ویرانگرتر از آنچه که تا به حال تصور می‌شد، بوده‌اند.

عراقچی: ما هم به مذاکرات خوش‌بین نیستیم

سید عباس عراقچی معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر خوشبین نبودن به مذاکرات با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای اظهار داشت: ما هم در این خوش‌بین نبودن شریک هستیم و بدبینی خود را نسبت به آمریکا حفظ کرده‌ایم و این به دلیل سوابق عملکرد و سیاست‌های این کشور است.

عراقچی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هیچ نقطه درخشانی در تاریخ چند دهه گذشته آمریکا نسبت به ایران وجود ندارد که باعث خوش‌بینی ما شود، بنابراین بدبینی‌ها جای خود را دارد. اما بدبینی مانع از انجام مذاکرات نیست، اگر دو طرف نسبت به هم خوش‌بین باشند، چه‌بسا احتیاج به مذاکره‌ وجود نداشته باشد و بتوانند راحت درباره مسائل خود تصمیم‌ بگیرند و اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران با ماموریت مشخصی مذاکره می‌کند و این ماموریت مورد تایید مقام معظم رهبری است، گفت: در هر مذاکره‌ هدف اصلی ما اثبات حقوق‌مان و تثبیت احترام طرف مقابل به این حقوق است که شامل غنی‌سازی هم می‌شود. بنابراین هرگونه راه‌حلی باید تضمین‌کننده حقوق هسته‌‌ایی ایران از جمله حق غنی‌سازی باشد، اولین چارچوبی که در پیشنهادمان به 1+5 معرفی کردیم و مورد پذیرش طرف مقابل هم واقع شد، تعیین هدف مشترک است. در این هدف مشترک احترام به حقوق هسته‌‌ایی ایران از جمله غنی‌سازی وجود دارد.

معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که از مذاکرات آینده با 1+5 در ژنو چه انتظاری دارید، تصریح کرد: انتظار ما این است که این بار وارد بحث‌های “محتوایی” شویم و بتوانیم درباره “محتوا” به سمت توافق پیش رویم، در مذاکرات با آژانس قرار شد که به صورت گام به گام پیش رویم. بازدید از پارچین از نظر ما جزء گام‌هایی است که به دلیل حساسیت مراکز نظامی احتیاج به فضای مساعد برای همکاری دارد و در فضای فعلی امکان فراهم شدن آن وجود ندارد. بنابراین ما با آژانس توافق کردیم تا اقداماتی که دشوارتر است را به آینده موکول کنیم و از گام‌هایی آغاز کنیم که می‌تواند فضا را از تنش و تقابل به فضای همکاری تغییر دهد.

عراقچی با اشاره به اینکه روسیه و چین همواره از حق هسته‌ای ایران از جمله حق غنی‌سازی حمایت کرده‌اند و این موضوع جزء مواضع اعلامی آن‌ها نیز بوده است، بیان داشت: هم‌چنین مخالفت خود را با تحریم‌های یک جانبه هم در عمل و هم مواضع‌شان اعلام کرده‌اند و ما از این جهت تاکنون تغییری در مواضع آن‌ها ندیده‌ایم. آن‌چه این دو کشور می‌توانند در 1+5 عمل کنند، نقش سازنده‌ای است که در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌های مجموعه 1+5 به واقعیت و رویکردهایی که بتواند ما را به نتیجه برساند، ایفا کنند.

تیتر روزنامه‌های اسرائیلی بعد از سخنرانی رهبر انقلاب

بیانات رهبر انقلاب واکنش سریعی را در سایت‌ها و روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی داشت که علاوه بر واکنش سایت‌ها و روزنامه‌های آمریکایی، روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نیز سریعا بیانات رهبر انقلاب را را با تیترهای متفاوتی در سایت‌ها و روزنامه‌های خود بازتاب دادند.

به گزارش جام‌نیوز، سایت روزنامه جروزالم پست نوشت: رهبر عالی ایران، اسرائیل را نامشروع خواند و آن را یک رژیم حرام‌زاده نامید.
هاآرتص نیز در یک مطلب تحلیلی با عنوان “‌حمایت از روحانی، رهبر ایران خواست تا روند مذاکرات تضعیف نشود” نوشت:  رهبر عالی ایران در پیامی که افراط‌گرایان را خطاب قرار داده بود، تصریح کرد که هیچ‌کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازشگر خطاب کند.

 

روزنامه صهیونیستی “تایمز” اسرائیل خشم خود را با این عنوان بیان کرد که رهبر عالی ایران اسرائیل را یک رژیم حرام‌زاده خواند.

پیرمردی در راهپیمایی 13 آبان

آگهی ترحیم اوباما

حمله موفق حامد زمانی به رادیو فردا!

بولتن‌نیوز نوشت، رادیو فردا چندین گزارش که بیشتر به فحاشی شباهت داشت تا خبر، در انتقاد از نصب بیلبوردهای موثر و فرهنگساز صداقت آمریکایی منتشر کرد و همچنین یک سرود انقلابی با صدای زمانی آنقدر برای رادیو فردا سخت به نظر رسیده که باید برای آن خبر تیتر یک تهیه کند و به زعم خودش علیه حامد زمانی خواننده محبوب کشورمان، جوسازی رسانه‌ای کند. رادیو کذاب در خبری با عنوان “پخش دو سرود جدید ضدآمریکایی در آستانه روز ۱۳ آبان” می‌نویسد:

“در آستانه روز ۱۳ آبان که سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران است، از دو سرود جدید ضدآمریکایی که توسط دو خواننده قدیم و جدید پاپ خوانده شده است، رونمایی شد. یکی از این سرودها با نام “مرگ بر آمريکا” با صدای حامد زمانی پخش شده است که به گفته این خبرگزاری، “خواننده پاپ ارزشی” است.

و بعد نوبت به اعلام ضربه‌ای که وی به خواننده آمریکایی‌صفت آن‌ها زده می‌رسد: سپس رادیو فردا به جای قرار دادن لینک سرودی که به ضرر آن‌هاست، آن را کاملاً سانسور کرده و بخش‌هایی از متن آن را فقط می‌نویسد!:

“در بخشی از متن ترانه “مرگ بر آمريکا” آمده است: مرگ بر حقوق بی‌بشر، مرگ بر تبر، مرگ بر شراره‌های شر، مرگ بر سفارت شنود، مرگ بر کودتای دور، زنده باد زندگی او، زنده باد زندگی من تو ما، يک کلام، مرگ بر آمريکا” و در حالی‌که این رادیو کذاب فراموش کرده که تا دیروز همه تحریم‌های آمریکا را به خاطر عملکرد احمدی‌‌نژاد عنوان می‌کرده، دلیل کاملاً جدیدی برای تحریم‌ها ذکر می‌کند:

“گروهی به نام دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به سفارت آمریکا در تهران حمله کرده و پرسنل آن را به مدت ۴۴۴ روز به گروگان گرفتند. اين حادثه به قطع روابط سياسی و ديپلماتيک ايران و آمريکا و اعمال تحريم‌های گسترده ايالات متحده عليه ايران منجر شد”.

پرنده‌ای که برای نتانیاهو خبر می‌آورد

هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد”Skylark I” – ) چکاوک1 نوعی پهپاد کوچک است که برای حمل در کوله‌پشتی برای شناسایی و نظارت تکنیکی به کار می‌رود، ارتش رژیم صهیونیستی به سقوط یک فروند هواپیمای شناسایی این رژیم در شمال نوار غزه با نام چکاوک اذعان و اعلام کرد که تحقیقات در این باره آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، چکاوک 2 در سال 2006 عرضه شد که بردی 60 کیلومتری دارد و برای به کارگیری به وسیله 2 نفر طراحی شده است، برد این پهپاد 20 تا 40 کیلومتر است. نظامیان استرالیایی، کانادایی، کروات‌ها، جمهوری‌چک، مجارستان، اسرائیل، مقدونیه، هلند، لهستان، اسلواکی و سوئد از آن استفاده کرده‌اند و به افغانستان و عراق نیز فرستاده شده است.

این پهپاد را با دست پرتاب می‌کنند و با وزن تقربی 7 کیلوگرم، در آن تجهیزاتی برای فعالیت در نورکم در طول شب تعبیه شده است به طوری که در طول فعالیت می‌تواند تصاویر ویدئویی ارسال کند.

زمانی که احمدی‌نژاد عامل دعوای دو روشنفکر شد

به گزارش عصر هامون، در جریان مناظره‌ای که با حضور عباس سلیمی نمین و اکبر اعلمی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، قبل از شروع مناظره بحثی بین سلیمی‌نمین و اعلمی پیرامون احمدی‌نژاد و عملکرد وی در می‌گیرد که در جریان این بحث، اعلمی برافروخته شده و سیلی محکمی به سلیمی‌نمین می‌زند. بعد از این عمل برگزارکنندگان مراسم مداخله کرده و فضا را آرام می‌کنند.

نقص کمربند انفجاری جان کودکان را نجات داد

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی تأکید کردند: یک زن تروریست را قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری مقابل یک دبستان در شهرک صدر در شرق بغداد دستگیر کردند، این زن که حدود 40 سال دارد پس از چند بار تلاش نتوانست کمربند خود را منفجر کند.

تابناک نوشت، یک گشتی ارتش که نزدیک مدرسه بود، پس از آنکه متوجه اضطراب این زن شد او را دستگیر و کمربند انفجاری را خنثی کرد، شاهدان عینی گفتند، این زن منتظر خارج شدن دانش‌آموزان از مدرسه بود. این تروریست که هیچ‌گونه مدرک شناسایی نداشت، پس از دستگیری مورد ضرب و شتم اهالی خشمگین منطقه قرار گرفت.

نگهبانان یک مهد کودک نیز توانستند دو نفر را که قصد داشتند نزدیک دیوار این مهد بمب‌گذاری کنند، دستگیر کرده و به پلیس تحویل دهند، یک تروریست ماه گذشته با یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده مدرسه روستای ترکمان نشین در تلعفر را مورد حمله قرار داد که در نتیجه 9 کودک کشته و 24 نفر زخمی شدند.

بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های آمریکایی

روزنامه واشنگتن‌پست در شماره روز یکشنبه خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران نسبت به تخریب دیپلمات‌های ایرانی هشدار داد؛ این روزنامه نزدیک به کاخ سفید سخنان رهبر انقلاب را نشانه تازه‌ای از حمایت (آیت الله خامنه‌ای) از رئیس‌جمهوری اسلامی اعلام کرده و هدف پیام ایشان را تندروهای داخل ایران دانست.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گزارش داد: سخنان روز یکشنبه آیت‌الله علی خامنه‌ای تازه‌ترین حمایت وی از تلاش رئیس‌جمهوری حسن روحانی برای مذاکره با غرب می‌باشد و این سخنان در زمانی بیان می‌شود که تندروها تیم مذاکره کننده، ایران را متهم به سازشکاری کرده‌اند.

صدای آمریکا روز یکشنبه در گزارشی درباره سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر عالی ایران روز شنبه حمایت قاطع خود را از تلاش رئیس‌جمهوری در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد و به تندروها هشدار داد که حسن روحانی را به سازشکاری با دشمن دیرینه ایران متهم نکنند.

اما شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان این بخش سخنان رهبر انقلاب را برجسته دیده است که “به مذاکره با غرب خوشبین نیستم” و در ادامه افزوده است، رهبر عالی ایران حمایت خود را از گفتگوهای هسته‌ای اعلام کرد اما گفت که نسبت به آن هم خوشبین نیست.

رویترز نیز در گزارش خود با عنوان آیت‌الله خامنه‌ای از تندروها خواست مذاکرات هسته‌ای را بر هم نزنند و نوشت که رهبر عالی ایران تاکید کرد هیچ‌کس نباید مذاکره کنندگان ما را سازشکار بنامد. این خبرگزاری می‌افزاید که رهبر عالی ایران تاکید کرد نباید به دشمنی که لبخند می‌زند، اعتماد کرد.

روزنامه‌ها کدام بخش سخنان رهبری را تیتر کردند؟

خبرآنلاین نوشت، رهبر معظم انقلاب روز گذشته بیانات مهمی را درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران ایراد فرمودند. سخنان دیروز رهبری انعکاس گستردهای در رسانه‌ها داشت، امروز نیز تیتر اول اکثر روزنامه‌ها به سخنان رهبر معظم انقلاب اختصاص داشت که در ادامه بخشی از آن‌ها میآید:

نام روزنامه

تیتر انتخابی برای بیانات رهبر معظم انقلاب

کیهان هر دولتی به آمریکا اعتماد کند ضربه خواهد خورد
ایران کسی نباید تیم مذاکره را سازشکار بداند
تهران امروز اتکا به دورن موجب اقتدار در مذاکره است
مردمسالاری هیچکس نباید تیم مذاکره کننده را سازشکار بداند
جام جم آمریکا منفورترین دولت است، مذاکره کنندگان نباید تضعیف شوند
همشهری حمایت از مذاکره کنندگان، بی‌اعتمادی به دشمنان
شرق مذاکره کنندگان ما انقلابی‌اند، نه سازشکار
اعتماد دفاع رهبر انقلاب از مذاکره کنندگان هسته‌ای
آفتاب یزد هیچکس نباید مذاکره کنندگان را سازشکار بداند
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=75870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما