یکشنبه 28 مهر 1392 - 12:04

فرجی دانا کیست؟

زمزمه‌های معرفی فرجی‌دانا به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از همان ابتدا یعنی پیش از معرفی میلی‌منفرد به بهارستان بر سر زبانها بود.

خبرگزاری فارس: فرجی دانا کیست؟

به گزارش فارس، سرانجام پس از چند هفته کش و قوس، رئیس جمهور شب گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس، 3 وزیر پیشنهادی باقی مانده دولت یازدهم را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. نامه‌ای که در آن جعفر توفیقی (سرپرست کنونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) جایی ندارد و رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس پیشنهاد شده است. این درحالی است که توفیقی (که حضورش در این وزارت خانه با مخالفتهای فراوانی روبرو بود) بارها اعلام کرد وزیر پیشنهادی از سوی دولت است.

رضا فرجی‌دانا مدرک کارشناسی خود را در سال 1365 در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس تحصیل خود را در مقطع کارشناسی‌ارشد (1368) و دکترا (1372) در همین رشته در دانشگاه واترلو کشور کانادا ادامه داد.

زمزمه‌های معرفی رضا فرجی‌دانا رئیس پیشین دانشگاه تهران به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از همان ابتدا یعنی پیش از معرفی میلی‌منفرد به بهارستان (به عنوان وزیر پیشنهادی علوم) بر سر زبانها بود اما اعلام شد که وی در کانادا به سر برده و از قبول این پست امتناع کرده است.

فرجی دانا قبل از انتصاب به عنوان ریاست دانشگاه تهران مدتی ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و پس از آن هم به مدت بیش از 5 سال (1377 الی 1381) ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.

مسئولیت دیگر فرجی دانا، ریاست مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران بین سالهای 1375 الی 1381 و ریاست انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران (IEEE Iran Section) در سالهای 1386و1387 است.

او پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم سید محمد خاتمی، برای احراز پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد که نتوانست از مجلس اصلاح‌طلب ششم (آن هم با اکثریت طیف مشارکت) رای‌اعتماد بگیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=73722
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما