جمعه 30 تیر 1391 - 12:46

وصیت‌نامه کامل شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز: نشر «شاهد» وصیت‌نامه کامل شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را با تصحیح «مهدی علیایی‌مقدم» منتشر کرد.

نشر شاهد در کتاب «وصیت‌نامه کامل شهدا» که این بار به شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد به خاطرات نود و شش شهید این استان پرداخته است که از جمله آن می‌توان به وصیت‌نامه شهید «عزت‌الله حبیب‌پور»، «سیدبهاءالدین حسینی»، «جبار خدامیان»، «قدرت‌الله خندانی»، «محمدحسین دارکوب»، «خدارحم دامن‌خشک»، «عین‌الله دهراب‌پور»، «کرامت‌الله رهبر»، «بارانی شیخی»، «مسعود طاهری»، «محمدرضا طیبی»، «علی‌حسن ظفری»، «محمد عزیزی»، «سیدرضا عوض‌پور»، و «شعبان شاهینی» اشاره کرد.

در این اثر شهید «کشواد حسن‌پور» وصیت‌نامه خود را با نیایشی خالصانه با خدای خویش می‌آغازد و از او می‌خواهد رزمندگان را در جبهه‌ها پیروز گرداند و امام خمینی (ره) را تا انقلاب مهدی (عج) محافظت کند و او را به فیض شهادت برساند سپس در وصیت خود به برادر از رنج‌های زندگی می‌گوید و از او می‌خواهد تا در شهادت او صبور باشد و دوستان سپاهی و همرزم را برادر خود بداند و سلاح بر زمین مانده او را به دست گیرد. در بخش دیگری از وصیت شهید حسن‌پور خطاب مادر خود او را به صبر و بردباری دعوت می‌کند و از او طلب حلالیت دارد، بخش‌های پایانی این وصیت دعوت اقوام به صلح و آشتی و حفظ وحدت و قدردانی از برادران سپاهی و دعوت به خدمت خالصانه برادران بنیاد شهید است.

در بخش دیگری از این کتاب، شهید «حاجت‌الله حسینی» در وصیت‌نامه کوتاه خود از پدر و مادر خود می‌خواهد به جای گریه و زاری برای فرزند خود افتخار کنند که فرزندشان به جبهه حق علیه باطل رهسپار شده و فردای قیامت در برابر شهدا شرمنده نیستند. اقامه نماز جماعت و دعا برای رزمندگان و پشتیبانی از جبهه از توصیه‌های شهید به امت است. شهید خود را در برابر دین و ناموس خود مسئول می‌داند و از خانواده خود می‌خواهد تا طرفدار حق و عدالت باشند.

در کتاب «وصیت‌نامه کامل شهدا» وصیت‌نامه شهید «سیدعلی حسینی» بیان شده است این شهید دارای 2 وصیت‌نامه بوده که یکی از آنها به صورت تایپی و دیگری دست‌نویس است.

شهید حسینی در وصیت‌نامه نخست خود امیدوار است که وصیت او موجب بیداری و به یاد خدا بودن و اتحاد مردم شود و در ادامه شهید از حضور خود در جبهه‌های نبرد سخن به میان می‌آورد و انگیزه خود را عشق به ولایت فقیه و پاسخ به ندای حسینی امام خمینی (ره) بیان می‌کند.

در بخش دیگری از این وصیت شهید حسینی از مقاومت در جبهه‌ها و لزوم همراهی مردم سخن می‌راند و در پایان مردم را به قطع تعلقات دنیوی فرا می‌خواند؛ در وصیت دیگر خود که ظاهراً بخشی از آن مفقود است این شهید سعید رزمندگان اسلام را به مقاومت در برابر دشمن دعوت می‌کند و بهشت موعود را جایگاه آنان می‌داند.

شهید حسینی انگیزه حضور خود در جبهه را در این وصیت عمل به فتوای امام خمینی (ره) ذکر می‌کند و اعلام می‌کند در راهی که انتخاب کرده، مصمم است. در ادامه شهید از مادر خود دلجویی می‌کند و توصیه‌هایی را به مردم شریف ایران ابلاغ می‌کند به نوعی دعوت به حجاب از آخرین توصیه‌های شهید حسینی است.

مؤسسه فرهنگی هنری شاهد کتاب  «وصیت‌نامه کامل شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد» را در 729 صفحه و با قیمت 12000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7315
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما