دوشنبه 22 مهر 1392 - 19:21

تفاوت معاون اول رئيس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه کیهان/ درخواست ظريف از مردم در روز عرفه و عید قربان/ حضور عضو شوراي شهر در زندان عراق / دختران بالا شهر تهران در زمان قاجار

هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

گفتگو كليد آشنايي مجلس ايران و كنگره آمريكاست

گريگوري ميكز نماينده نيويورك در كنگره آمريكا و عضو حزب دموكرات، افزايش تعامل و گفتگو ميان قانونگذاران ايران و آمريكا را مهم دانست و اظهار داشت: اين امر به بهبود روابط دو كشور كمك خواهد كرد و اميدوارم به اين سمت حركت كنيم.

رئيس اتاق گفتگوي كنگره آمريكا در گفتگو با ايرنا، با اشاره به اينكه در گذشته با برخي نمايندگان مجلس ايران صحبت كرده‌ام، گفت: تعامل دو مجلس به فهم ما از يكديگر و شناخت بيشتر از نظام قانونگذاري ايران و آمريكا كمك خواهد كرد، مي‌توان با رايزني از موانع عبور كرد و به همين دليل، گفت وگو امري كليدي است كه در اين راستا من آماده سفر و تعامل با ايران هستم و بر اين باورم كه مقام هاي ايران و مجلس ايران نيز بايد به آمريكا سفر كنند.

استقبال صميمي رئيس‌جمهور

به گزارش صراط، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری با حضور دکتر روحانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

پسر حسن روحانی پای سخنرانی پدر

در اين تصوير پسر حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دیده می‌شود كه در رديف عقب، نفر سوم از سمت راست (با عینک) دیده می‌شود.

حضور سياسيون طراز اول در مراسم برائت از مشركين 20 سال پيش

اين تصویر از مراسم برائت از مشرکین در ۲۰ سال پیش است که شخصیت‌های حوزوی و سیاسی طراز اول کشور در آن دیده می‌شود. این تصویر متعلق به حج تمتع در سال ۱۳۷۱ است و شماری از شخصیت‌های حوزوی و سیاسی طراز اول کشور دیده می‌شود که در مراسم برائت از مشرکین حضور داشته و از اسرائیل غاصب برائت جسته‌اند.

به گزارش خبرآنلاين، ا) تصویر آیت‌الله امامی کاشانی، 2) مرحوم آیت‌الله شیری، 3) آیت‌الله مظاهری، 4) آیت‌الله ری شهری، 5) آیت‌الله مکارم شیرازی، 6) مرحوم آیت‌الله خلخالی، 7)آیت‌الله مصباح یزدی، 8) مرحوم حجت‌الاسلام علی دوانی، 9) حجت‌الاسلام مجید انصاریان، 10) دکتر محسن رضایی، 11) علی‌محمد بشارتی و 12) آیت‌الله مهدی گیلانی در این عکس دیده می‌شود.

حضور عضو شوراي شهر در زندان عراق

خانم معصومه‌آباد پزشك حاذق و عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۴۱ در آبادان متولد شد و به سال ۱۳۵۹، هنگامی که برای کمک به مردم مناطق جنگ زده، عازم به شهر آبادان بود، در ۱۲ کیلومتری جاده ماهشهر-آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد و چهار سال از عمر خود را در “زندان الرشید بغداد” و اردوگاه‌های “موصل” و “الانبار” گذراند.

به گزارش شرق، اين عکس که توسط نماینده گان سازمان صلیب سرخ جهانی، از خانم ها “معصومه آباد” (نفر سمت چپ) و “شمسی بهرامی” در بیمارستان الرشید در بغداد گرفته شد و در مورخه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۱ برای خانواده آنان ارسال گردید.*

اين عکس ارسالی توسط توسط نماینده‌گان سازمان صلیب سرخ جهانی، از اردوگاه الانبار (عنبر)، دو نفر نشسته از راست خانم‌ها معصومه آباد و فاطمه ناهیدی و نفرات ایستاده از راست، مریم… و حلیمه آزموده

حكم رئيس‌جمهور براي برادرش

سایت آینده، تصویر حکم انتصاب حسین فریدون به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی را منتشر کرد.

39 کشوري كه اتباع ایرانی می‌توانند بدون روادید به آن سفر كنند

بیشتر از یک سال است که پرونده‌ی لغو روادید ایران با 60 کشور پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری‌ روی میز معطل است و ظاهرا ارگان‌های دخیل در این موضوع، تا‌کنون به اجماع نظر نرسیده و به جای آن، گزینه‌های دیگری را روی میز گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات‌، وزارت امور خارجه‌، پلیس مهاجرت و گذرنامه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارگان‌های تصمیم‌گیرنده درباره‌ی موضوع لغو روادید هستند. گویا تا به حال نیروهای امنیتی موافقت 100 درصد خود را به‌شکل شفاف و عمومی با این موضوع‌، اعلام نکرده‌اند. موضع وزارت امور خارجه نیز این بوده است که لغو روادید با سایر کشورها در یک فرآیند متقابل باید انجام شود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم پس از تغییر کردن مدیرانش، با تأکید بر مواضع قبلی می‌خواهد برای تسهیل کردن شرایط صدور روادید برای اتباع برخی کشورها و همچنین لغو روادید با کشورهایی که محدودیت و مانع ندارند، تلاش کند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ایران‌، اتباع تمام کشورها به‌ جز 10 کشور کلمبیا،‌ سومالی‌، آمریکا‌، انگلیس، کانادا،‌ بنگلادش‌، اردن‌، عراق‌، افغانستان و پاکستان‌ می‌توانند در فرودگاه‌های ایران، روادید بگیرند و از سوی دیگر، اتباع ایرانی می‌توانند به 39 کشور جهان بدون روادید یا با گرفتن روادید فرودگاهی سفر کنند،‌ کشورهایی مانند ارمنستان، کوزوو‌، ترکیه‌، ساموآ،‌ تووالو‌، پالائو،‌ کیپ‌ورد،‌ کومور‌، جیبوتی‌، کنیا،‌ ماداگاسکار‌، موزامبیک،‌ سیشل،‌ تانزانیا‌، توگو،‌ اوگاندا‌، بولیو‌ی، دومینیکا‌، اکوادور‌، گویان‌، هائیتی‌، نیکاراگوئه‌، ونزوئلا، کردستان عراق‌، لائوس‌، ماکائو‌، مالدیو‌، مالزی، نپال‌، سریلانکا،‌ تیمور شرقی،‌ سوریه و لبنان. اردن نیز به‌تازگی اعلام کرده است که از ابتدای سال 2014 میلادی، روادید‌ش را برای اتباع ایران، با انگیزه‌ی افزایش شمار گردشگران خارجی و مذهبی لغو می‌کند.

نامه بزرگترین اقلیت یهودی خاورمیانه به اوباما

به گزارش هشت صبح، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یهودیان ایران در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند از فرصت موجود و غیرقابل تکرار فعلی یعنی وجود رئیس‌جمهور معتدل در ایران برای اصلاح روابط واشنگتن – تهران استفاده کند، این درخواست در قالب نامه سرگشاده مطرح شده است، این نامه توسط همايون سامه‌يح نجف آبادی رئیس انجمن کلیمیان (یهودیان) تهران نوشته شده است و در این نامه آمده است: اگر آمریکا و جامعه بین‌الملل از این فرصت طلایی و غیر قابل تکرار استفاده نکنند در این صورت، وضعیت به سود همه کسانی خواهد بود که مخالف عادی‌سازی روابط میان ایران و آمریکا هستند.

در بخش دیگری از این نامه سرگشاده می‌خوانیم: چنین شرایطی باعث می‌شود افراد بدبین به راحتی در حسن نیت آمریکا ابراز شک و تردید کنند و بزرگترین اقلیت یهودی خاورمیانه، در ایران زندگی می‌کند، تعداد یهودیان ایرانی 300 تا 350 هزار نفر است که هم‌اکنون 250 هزار نفر از آنها در اسرائیل، 80 هزار نفر در آمریکا و 10 هزار نفر آنها در ایران زندگی می‌کنند. بیشتر یهودیان ایرانی در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز زندگی می‌کنند.

ميلياردرهاي قاره آفريقا

چه كسي فكرش را مي‌كند كه در قاره فقيري هم‌چون آفريقا، 55 ميلياردر زندگي كنند كه مجموع دارائي آن‌ها بيشتر از 143 ميليارد دلار باشد، بنابر اعلام مجله “ونچرز آفريكا” دارائي 55 ثروتمند اين قاره 143 ميليارد و 88 ميليون دلار است كه در رأس آن‌ها “آليكو دانگوت” كارخانه‌دار نيجريه‌اي است كه دارائي بيش از 2. 29 ميليارد دلار در اختيار دارد و همچنين ثروتمندترين زن قاره آسيا نيز كه صاحب يك شركت نفتي است، آلاكيجا نام دارد که 63 سال سن دارد و دارائي او در حدود 3. 7 ميليارد دلار تخمين زده شده است.

به گزارش تدبیر24، وي در نيجريه متولد شده و در كودكي چهار سال در مدرسه‌اي در ولز تحصيل كرده و سپس در لندن در رشته طراحي مد درس خوانده است. امروزه او صاحب چندين شركت مد و رسانه است. از سال 1993 او در حوزه نفت سرمايه گذاري كرده و بيشترين مجوزهاي حفاري در سواحل نفت خيز نيجريه متعلق به اوست.

تفاوت معاون اول رئيس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه کیهان

به گزارش صراط، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با سایت تدبیر و امید، یکی از ده‌ها رسانه حامی دولت به سوالی که به عنوان یک شوخی و سوال پایانی پیرامون تفاوت نام محمد شریعتمداری با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پرسیده شد اینگونه پاسخ داد:

تفاوت در نام کوچکشان است یکی حسین یکی محمد ولی به لحاظ ماهوی تفاوت است، ایشان خوب است و من خیلی بدم.

شفاف/ دختران بالا شهر تهران در زمان قاجار

درخواست تشكيل 13 حزب در دولت تدبير و اميد

حسینعلی امیری قائم‌ مقام و سخنگوی وزارت کشور، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید از 15 مرداد ماه تا امروز حدود 13 مورد تقاضای صدور پروانه حزب شده است، اظهار داشت: ‌احزابی هستند که مرکز فعالیت‌شان در تهران و برخی نیز در شهرستان‌ها و استان‌ها است.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با فارس، اذعان داشت كه بعد از اینکه استعلامات لازم از مراجع ذیربط انجام گرفت، این پرونده‌ متقاضیان پروانه حزب در اختیار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار گرفته و در آنجا رسیدگی نهایی صورت می‌گیرد، گفت: در این دوره وزارت کشور ضمن مدیریت بسیاری از فعالیت‌های حزبی، از احزابی که در چارچوب قانون فعالیت حزبی می‌خواهند داشته باشند صرف نظر از نوع گرایش آن‌ها، حمایت قانونی به عمل می‌آورد.

درخواست ظريف از مردم در روز عرفه و عید قربان

محمدجواد ظریف در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: کار دشواری آغاز شده است و به حمایت و دعای همه مردم ایران و نخبگان سیاسی نیاز داریم چراکه باید مذاکرات به نتیجه بسیار خوبی برسد و پیگیری این کار به صورتی باشد که منافع ملی و رفاه مردم را تامین کند و ما نیازمند این هستیم تا بسیاری از دوستان منافع ملی را مدنظر قرار بگیرند و قضاوت زودرس نکنند و اجازه دهند تا ارتباطات به صورت خوبی پیش برود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از ملت ایران می‌خواهم تا در روز عرفه و عید قربان دعاگوی ما باشند تا ان‌‌شالله بتوانیم به نتیجه خوبی در مذاکرات دست پیدا کنیم.

دريافت جايزه صلح نوبل رئيس‌جمهور

طنز/ ما برخی مواقع دسترسی پیدا می‌کنیم به ماشین زمانی که اخیرا از یکی از دوستان چینی‌مان خریده‌ایم، منتها به دلیل آنکه این دستگاه چینی است چندان نمی‌شود به دستاوردهایش اطمینان داشت!

به گزارش عصر ايران، در همین راستا سری به سال‌های آتی زدیم و متوجه شدیم رئيس‌جمهور هر چند امسال، جایزه نوبل نگرفت، اما چند سال بعد این اتفاق می‌افتد و تیترهای زیر هم منتشر خواهد شد: شمقدري: تعریف از خود نباشه اما باز هم این لابی ما بود که جواب داد!
احمدی‌نژاد‌: اسامی اونایی که پشت پرده این جایزه بودن تو جیبمه! ظریف در فیس‌بوکش‌: این صلح نوبل چندتا لایک داره؟!

عصرایران: روحانی جایزه صلح نوبل گرفت (+عکس)، ایران: ناگفته‌های صلح نوبل‌! جهان‌نیوز: آقای روحانی! معنای اعتدال همین بود؟! … جایزه صلح نوبل؟! … چرا کلیدهایت را برای این موارد شخصی به هدر می‌دهی؟!  رجانیوز: دولت می‌گوید کسری بودجه دارد و توانایی پرداخت یارانه به همگان را ندارد، اما رئیس‌جمهور برای دریافت یک جایزه بی‌اهمیت این همه پول هواپیما داده و به خارج می‌رود! واقعا که!!

جواد لاریجانی: برنده شدن روحانی در صلح نوبل توطئه صهیونیست‌ها بود! روحانی بعد از دریافت جایزه باید آن را در حلق داور جشنواره فرو می‌کرد تا دیگر آن‌ها هوس برنده کردن یک ایرانی را نکنند! روزنامه کیهان: جایزه صهیونیستی صلح نوبل در دستان روحانی!/ آیا واقعا این جایزه اینهمه خوشحالی دارد؟! فردا نیوز: یک جایزه این همه پُز دادن ندارد؛ قالیباف یک عالمه از این جوایز دارد اما رو نمی‌کند! غرضی: یک سؤال دارم، آیا جایزه صلح نوبل در طول حرکت می‌کند یا عرض؟! آیا این جایزه موجود زنده است؟!

صفار هرندی: جایزه صلح نوبل مسئله جامعه نیست! … کلا مسئله‌های جامعه رو من تشخیص می‌دهم و لاغیر! وزیر اقتصاد: آقای روحانی! پول نداریم یارانه بدهیم، اگه میشه جایزه تون رو بدید به ما تبدیل به ریالش کنیم بدیم به مردم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=73085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما