جمعه 19 مهر 1392 - 9:18

کاظم ساریخانی به لقاءالله پیوست

قهرمان آسیا و عضو پیشین تیم ملی جودوی جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه به‌علت ضایعه مغزی به ندای حق لبیک گفت.

خبرگزاری فارس: کاظم ساریخانی به لقاءالله پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، کاظم ساریخانی عضو پیشین تیم ملی جودوی جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه بر اثر ضایعه مغزی به ندای حق لبیک گفت و به‌ لقاء‌الله پیوست.

قهرمان پیشین جودوی آسیا و عضو تیم جودو جمهوری اسلامی ایران در وزن 81 کیلوگرم که با فن گهواره در جهان شهرت داشت افتخارات درخشانی در حوزه بین‌المللی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده بود.

کاظم ساریخانی که 16 فروردین ماه 1357 شمسی چشم به جهان گشود پس از تلاش و زحمت‌های وی در رشته جودو افتخاراتی همچون مدال برنز وزن 71 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 1996، مدال برنز وزن 81 کیلوگرم جودو بازی‌های آسیایی 1998، مدال نقره وزن 81 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 1999، مدال طلا وزن 81 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 2000 و مقام هفتمی وزن 81 کیلوگرم بازی‌های المپیک تابستانی 2000 سیدنی را کسب کرد و  18 مهر ماه سال جاری در سن 35 سالگی بر اثر ضایعه مغزی در بیمارستان تخصصی فیروزآبادی شهرری به لقاء‌الله پیوست.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان طی پیامی درگذشت این جوان غیور ایران اسلامی را تسلیت گفت.

دکتر صالحی امیری در پیام خود ضمن عرض تسلیت درگذشت تاسف برانگیز «کاظم ساریخانی» قهرمان سابق جودو ایران، آسیا و دارنده عنوان پنجمی المپیک سیدنی به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش کشور برای وی علو درجات را ازخداوند متعال خواستار شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=72636
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جودوکاری از ری گفت:

    باز هم قهرمانی دیگر از جمع ما رفت
    و حالا که در میان ما نیست، بازار صحبت ها در باب ایشان داغ است
    آن وقتی که کاظم ساریخانی نفس میکشید با این همه افتخار آفرینی،با یه ماشین قراضه تو خیابونها مسافر کشی میکرد آقایان کجا بودند؟؟
    اما امروز که از مراسم خاکسپاریش دارم برمیگردم،همانهایی که تا زنده بود چشم دیدنش را نداشتند و سالی یکبار هم سراغش را نمیگرفتند با چهره ای به ظاهر غمگین برای بدرقهء جسم بی جانش آمده بودند
    امثال ساریخانی ها کم نیستند در بین ما
    او که به سوی پرودگارش پر کشید،زنده ها را جانه مولا دریابیم
    خدا حافظ کاظم ساریخانی
    خداحافظ اسطوره ی جودوی ایران
    خداحافظ ای مرد تکرار نشدنی جودو
    خداحافظ ای کاظم عزیز
    غریق رحمت الهی و سر سفره ی اباعبدالله انشالله مهمان باشی

  2. ایرانی گفت:

    خدا لعنت کند آن اراذل و اوباش عربستانی را که از شدت حسادت نتوانستند توانایی یک ایرانی را تحمل کنند و او را به این روز انداختند

دیدگاه شما