چهارشنبه 10 مهر 1392 - 8:32

حکم قصاص برای جوان ۲۴ ساله کهگیلویه و بویراحمد

این جوان ۲۴ ساله است که مدتی تحت تعقیب بوده و از طریق قسامه ارتکاب قتل به اثبات می رسد.

 رییس کمیته حقوق عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :آنچه که در ماده ۲۷ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست درباره ازدواج سرپرست با فرزندخوانده آمده است متاسفانه انعکاس وسیعی یافته و قداست فرزندخواندگی را زیر سوال می برد.

سعید ملک زاده در ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که روز سه شنبه در سالن اجتماعات وزارت دادگستری برگزار شد افزود: این مصوبه تصور را در ذهن سرپرست مرد ایجاد می کند که روزی قرار است با کودکی که او را به عنوان فرزند قبول کرده ازدواج کند.
وی ادامه داد:همچنین این تصور در ذهن زن هم بوجود خواهد آمد که این بچه می تواند روزی هووی او شود که به این قبیل مسایل باید به طور جدی رسیدگی کرد.
رییس کمیته حقوق عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری در مورد جوانی که به اتهام قتل به مدت هشت سال در استان کهگیلویه و بویر احمد تحت تعقیب بوده ، گفت:با توجه به آخرین رسیدگی های انجام شده ،تقاضای اعاده دادرسی متهم مورد قبول واقع شد .
ملک زاده توضیح داد :این جوان ۲۴ ساله است که مدتی تحت تعقیب بوده و از طریق قسامه ارتکاب قتل به اثبات می رسد.
وی افزود :حکم قصاص این جوان صادر می شود و در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور مورد تایید قرار می گیرد که تقاضای اعاده دادرسی آن مورد قبول واقع می شود.
عضو کارگروه حقوقی و قضایی کنوانسیون حقوق کودک در مورد عضویت مشروط ایران در کنوانسیون حقوق کودک و اعتراض برخی کشورها به این عضویت مشروط گفت : هر کشوری می تواند حق شرط بگذارد و حتی اگر کشوری عضویت کشور دیگری را در کنوانسیون نپذیرد ان کشور به عضویت کنوانسیون در می اید .
ملک زاده افزود : چون این کنوانسیون به روابط متقابل ربطی ندارد به همین منظور کشورها حساسیت زیادی روی عضویت مشروط دیگر کشورها ندارند.

منبع: کبنانیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=71166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما