دوشنبه 1 مهر 1392 - 7:44

اولین طلای تاریخ ایران در سنگین وزن کشتی فرنگی

فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم ایران به مدال طلای رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان دست یافت تا تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دو مدال طلا به کار خود در بوداپست پایان دهد.

 

به گزارش بویرنیوز به نقل از  (ایسنا)، در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، امیر علی‌اکبری موفق شد در فینال وزن 120 کیلوگرم، هیکی نابی نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان سال 2006 جهان از استونی را با نتیجه‌ی 4 بر صفر شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

 

ملی‌پوش ایران در سه دقیقه اول کاملا مهاجم بود و دوبار با بیرون بردن حریف از تشک دو امتیاز گرفت.

 

علی اکبری در سه دقیقه دوم هم یک بار حریفش را خاک کرد و 4 بر صفر پیش افتاد و همین نتیجه را تا پایان حفظ کرد تا قهرمان 120 کیلوگرم جهان شود.

 

علی‌اکبری با پیروزی بر الکساندر چرنتسکی از اوکراین (ضربه فنی)، یوهان مگنوس ائورن از سوئد (7 بر صفر)، ادوارد پاپ از آلمان (7 بر صفر) و رضا کایالپ از ترکیه (4 بر یک) به فینال رسیده بود.

 

 

این اولین مدال طلای ایران در تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی جهان است.

 

پیش از این بشیر باباجان زاده اولین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در جهان را بدست آورده بود که البته مدال برنز بود.

 

علی‌اکبری با این قهرمانی تعداد مدالهای جهانی خود را به عدد سه رساند.(دو طلا 2010 و 2013 و یک برنز 2009)

 

با این حساب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دو مدال طلای طالب نعمت پور در 84 کیلوگرم و امیر علی‌اکبری در 120 کیلوگرم به کار خود در مسابقات جهانی 2013 بوداپست پایان داد.

 

در مراسم اهدای مدال این وزن، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ایران حضور داشت و مدال نقره نابی از استونی را به گردن او آویخت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69898
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما