یکشنبه 31 شهریور 1392 - 10:08

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا 4 ماه آینده

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه مهم‌ترین هدف از آزادسازی قیمت ها ایجاد یک محیط رقابتی برای فعالیت ایرلاین‌ها است، گفت: آزادسازی قیمت‌ها در یک پروسه کوتاه کمتر از چهار ماه عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا پهلوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم دولت مکلف به آزدسازی قیمت بلیت هواپیما در سال سوم این برنامه است، گفت: اقداماتی که مربوط به سازمان هواپیمایی است، انجام شده و در حال تکمیل برنامه دولت در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها در یک پروسه کوتاه کمتر از چهار ماه عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از آزادسازی قیمت ها ایجاد یک محیط رقابتی برای فعالیت ایرلاین‌ها است و بطور حتم کیفیت خدمات پروازی نیز به‌طور قطع افزایش خواهد داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص فعالیت یک سرمایه گذار در حوزه حمل‌ونقل هوایی که اعلام شده بابت فروش نفت 2 میلیارد دلار به دولت بدهکار است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه ورود سرمایه‌گذار دست هر سرمایه‌گذاری را می‌فشارد و آنها را تشویق کرده و دستشان را می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه برای عدم کاهش سطح ایمنی پروازها باید یک سری پارامترها افزایش پیدا کند، افزود: در این راستا بسترسازی لازم برای ورود قطعات هواپیما از طریق تسهیلات گمرکی در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این با ابزارهای تشویقی از تولیدکنندگان داخلی برای تامین قطعات هواپیما حمایت کرده‌ایم.

معاون وزیر راه  و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌های مهم جهت حفظ سطح ایمنی و ارتقای آن بازرسی‌های دوره‌ای است، گفت: تعیین مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها مربوط به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیست و باید از کانال متخصصان سازمان هواپیمایی انجام شود.

پهلوانی با بیان اینکه محدودیت مسیری در سازمان هواپیمایی برای حضور هواپیمایی در پروازهای داخلی وجود ندارد، اظهار داشت: محدویت‌های کنونی پرواز مربوط به شرکت فرودگاه‌های کشور است و با هیچ ایرلاینی در این رابطه مشکل نداریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69775
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما