شنبه 30 شهریور 1392 - 17:08

3 استاندار جدید معرفی می‌شوند/ نقش نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار مطلبی درباره احتمال برکناری وزیر کشور در یکی از سایت های خبری، گفت: این مطلب بی اساس است و آقای رحمانی فضلی با قوت به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش بویر نیوز، حسینعلی امیری در گفتگو با مهر ، با اشاره به درج مطلبی دریک سایت خبری با مضمون پیشنهاد کنار گذاشته شدن عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دلیل انتصابهای جدید در وزارت کشور تاکید کرد که این مطلب بی اساس است.

سخنگوی وزارت کشور به بخش هایی از خبر این سایت در ارتباط با بکارگیری برخی مدیران دولت گذشته در مقام استاندار گفت: اساسا هیچ گونه پیشنهادی از سوی وزارت کشور برای مدیرانی که مربوط به دولت گذشته بوده اند به هیات دولت ارائه نشده است و خبر مذکور قویا تکذیب می گردد.

وی رحمانی فضلی را از مدیران باسابقه، معتقد ، متدین و شناخته شده جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: وزیر کشور هم اکنون با جدیت و قدرت مشغول به کار است و امروز هم برای معارفه استاندار جدید خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

امیری تصریح کرد: برنامه های آقای رحمانی فضلی بر اساس سیاست های نظام، منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های رئیس جمهور محترم تهیه شده است و وزیر کشور بر همین مبنا اقدامات خود را انجام می دهد که بر این اساس با قوت و قدرت به اداره وزارت کشور مشغول است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در زمان معرفی به مجلس مخالفی نداشت و لذا فرصتی برای معرفی برنامه های خود پیدا نکرد، گفت: خوشبختانه در چند روزی که بنده در وزارت کشور در خدمت ایشان بوده ام آقای رحمانی فضلی با اقتدار ، اندیشه و دانش به انجام وظایف خود در این وزارتخانه مشغول است.

قائم مقام وزیر کشور از ویژگی های بارز رحمانی فضلی به مشورت پذیری، تحول گرایی و مزین بودن به اخلاق اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: وزیر کشور در انجام وظایف این وزارتخانه به بحث های کارشناسی بسیار اهمیت می دهد.

دلیل روند کند انتخاب استانداران

وی درباره اعمال سعه صدر وزارت کشور در انتخاب استانداران نیز عنوان کرد: دلیل کند بودن انتصاب استانداران که البته به نظر ما کند نیست طی شدن یک فرایند حقوقی و قانونی در انتصاب این افراد است. وزارت کشور هم اکنون با جدیت در حال بررسی افراد مختلف برای سپردن سکان مدیریت استانداری ها به آنهاست.

امیری یادآور شد: در انتصاب استانداران هر چه دقت بیشتری از سوی وزارت کشور صورت گیرد افراد واجد صلاحیت بیشتر و اصلح تر انتخاب می شوند که این موضوع هم اکنون در وزارت کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور مرجع بررسی صلاحیت افرادی است که برای استانداری ها معرفی  می شوند خاطر نشان کرد: وزارت کشور در انتخاب های خود باید شاخص های مد نظر دولت و رئیس جمهور را برای احراز صلاحیت استانداران مد نظر قرار دهد و قطعا این موضوع نیاز به دقت زیاد دارد.

قائم مقام وزیر کشور کارآمدی، تجربه، تعهد، تخصص، داشتن برنامه تحولی، مشی اعتدال سیاسی، روحیه تعامل و هم افزایی، اعتقاد به گفتمانی که دکتر روحانی در ایام انتخابات مطرح کردند و … از جمله ویژگی های مورد نظر وزارت کشور برای انتخاب استانداران خواند و اضافه کرد: پس از بررسی این شاخص ها درباره افراد و تایید آنها در وزارت کشور، افراد مورد نظر به هیات وزیران و رئیس جمهور معرفی می شوند و نهایتا تصمیم گیری درباره استانداران با آنهاست.

امیری با اشاره به برخی انتصابات صورت گرفته در وزارت کشور و زیر سئوال برده شدن افراد گمارده شده در برخی عناوین از سوی عده ای گفت: معاون عمرانی فعلی وزارت کشور در چند استان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده و در سطح کلان و ملی نیز مدیریت هایی داشته است، استاندار خراسان شمالی علاوه بر مسئولیت های اجرایی ، سابقه فرمانداری و معاونت استانداری را در کارنامه داشته و نسبت به وظایف استانداری آشناست و در نهایت مدیر بازرسی وزارت کشور که گفته شده دندانپزشک است، دارای تحصیلات حقوقی است و تدبیر وزیر این بوده که برای این بخش کسی که دارای تحصیلات حقوقی است برگزیده شود.

نقش نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران

وی در خصوص نحوه تعامل وزارت کشور با نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران نیز تصریح کرد: در تعامل با نمایندگان سعی بر این است که همکاری ضابطه مندی وجودداشته باشد. بر این اساس اگر نمایندگان افرادی برای استانداری حوزه انتخابیه اشان در نظر داشتند می توانند به وزارت کشور پیشنهاد بدهند و اگر آن افراد دارای شاخص های مورد نظر وزارت کشور باشند مطلوب این وزارتخانه خواهد بود و پس از بررسی به دولت معرفی خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اگر افراد در نظر گرفته شده از سوی نمایندگان با شاخص های مورد نظر وزارت کشور همخوانی نداشته باشند آن گاه این وزارتخانه افرادی را مطرح و معرفی خواهد کرد و پس از انجام بررسی ها و تطبیق افراد با شاخص های مورد نظر، نسبت به معرفی اقدام خواهد کرد.

وی نحوه تعامل و همفکری وزارت کشور و نمایندگان را در معرفی استانداران یک قوت و امتیاز خواند و اظهار کرد: وزارت کشور و مجلس بدنبال این هستند که افراد واجد صلاحیت، توانمند  و شاخصی برای اداره استانها انتخاب شوند که از عهده کار برآیند.

امیری تاکید کرد: وزارت کشور معتقد به لحاظ حقوق تمامی شهروندان با هر ذوق و سلیقه ای است، افرادی که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت دارند. جامعه ما جامعه متکثری است اما با وجود رهبر معظم انقلاب وحدت در عین کثرت در کشور برقرار است.

به زودی سه استاندار جدید معرفی می شوند

وی در پاسخ به این سئوال که جدای از 4 استاندار معرفی شده آیا افراد دیگری برای اداره سایر استانها از سوی وزارت کشور در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: در حال بررسی و رسیدگی به صلاحیت کسانی هستیم که به عنوان استاندار سایر نقاط باقیمانده مطرح هستند. سعی وزارت کشور بر این است که هر چه زودتر تکلیف مدیریت استانداری های باقیمانده کشور را روشن کند تا آنها نیز فرمانداران خود را انتخاب کنند و کار دولت یازدهم در استانها شکل رسمی تری به خود بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر 4 استاندار تعیین شده تعداد دیگری از استانداران در حال بررسی هستند و این موضوع در دستور کار وزارت کشور است. کار بررسی سوابق 3 استاندار دیگر در وزارت کشور مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی این افراد برای تایید به هیات دولت معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: انتظار وزارت کشور از رسانه ها این است که قبل از انتشار اخبار در خصوص صحت و سقم آن با این وزارتخانه تماس بگیرند. هر چند ما این حق را برای مردم و رسانه ها قایل هستیم که همانگونه که ریاست محترم جمهور اشاره کردند به عنوان یکی از ارکان دموکراسی بر کار دستگاه های دولتی نظارت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69695
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما