جمعه 29 شهریور 1392 - 10:14

مسابقه قوی‌ترین مردان جنوب کشور در یاسوج + حواشی و تصاویر

با شرکت ورزشکاران سه استان مسابقات قوی‌ترین مردان جنوب کشور در یاسوج برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان جنوب کشور در یاسوج + حواشی و تصاویر

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از یاسوج، عصر امروز و با حضور ورزشکاران سه استان، مسابقات قوی‌ترین مردان جنوب کشور در پارک ساحلی یاسوج در روز دوم پی‌گیری شد.

یوسف رازقی در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مسابقات با عنوان قوی‌ترین مردان جنوب کشور به مدت دو روز و با شرکت‌ ورزشکاران سه استان کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان جنوب کشور ادامه داد: از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان میزبان 25 ورزشکار و در کل از این سه استان تعداد 40 ورزشکار حضور دارند.

رازقی در همین خصوص گفت: مسابقات در روزهای 27 و 28 شهریور جاری در یاسوج در حال برگزاری است که مسابقات مقدماتی در روز گذشته انجام شد و پس از غربال‌گیری امروز مسابقات نهایی برگزار می‌شود.

وی از اوزان ورزشکاران شرکت کننده گفت و افزود: در دور نهایی تعداد هشت نفر در گروه 90- کیلوگرم و تعداد هفت نفر در 105- کیلو و شش نفر نیز در 105+ کیلوگرم حضور خواهند داشت.

 

داور مسابقات قوی‌ترین مردان جنوب کشور تصریح کرد: این مسابقات تقریباً به صورت خودجوش برگزار شده و حمایت خاصی از سوی فدراسیون پرورش اندام نشده‌ایم.

رازقی در همین زمینه گفت: اگر امروز خودروی آتش‌نشانی و اورژانس را می‌بینید به صورت خودجوش به این‌جا آمده‌اند و کسی و نهادی از آن‌ها برای حضور در کنار مسابقات دعوتی نکرده و این اقدام برای کمک به ورزش قابل تقدیر است.

 

رئیس کمیته برگزاری قوی‌ترین مردان جنوب کشور از جوایز در نظر گرفته شده برای ورزشکاران حاضر در این مسابقات گفت و افزود: جوایز از وجهی که خود ورزشکاران برای ورودی داده‌اند تهیه شده و این‌گونه است که پول خودشان را خرج جوایز کرده‌ایم و این نشان دهنده شوق و علاقه به این مسابقات است.

وی ادامه داد: به نفر نخست این رقابت‌ها مبلغ 300 هزار تومان و به نفرات دوم و سوم هر کدام به ترتیب 200 و 100 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به گزارش فارس، تماشاگران این مسابقات اغلب خانواده‌های ورزشکاران بودند که تشویق فرزندان خود را با شور و حرارت خاصی دنبال می‌کردند.

 

همان‌گونه که در صحبت‌های رازقی با فارس مشهود بود اعضای برکنار شده چند روز اخیر در ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد همچون نیرومند و رحیمی‌زاده از این مسابقات به عنوان نمایندگان ورزش در مسابقات حضور داشتند که در نوع خود جالب به نظر می‌رسید.

عجیب‌ترین نکته‌ای که می‌توان در این مسابقات به آن اشاره کرد تدارکات مسابقات بود که جوانی خراشیده‌تر از همه مردان حاضر در مسابقات به صورت متناوب وزنه‌هایی را که ورزشکاران با زحمت جابجا می‌کردند به راحتی و به دفعات برای آماده‌سازی جابجا می‌کرد و مورد تشویق بی‌امان تماشاگران حاضر قرار می‌گرفت.

آن‌چه که باز هم عجیب بود نام استان‌های شرکت کننده در این مسابقات است چرا که از استان‌های جنوبی تنها بوشهر شرکت کننده داشت و اصولاً کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ربطی به استان‌های جنوبی ندارند.!!

وسایل به کار رفته در این مسابقات بسیار ابتدایی و در حالت کلی غیر استاندارد به نظر می‌رسید که به هیچ وجه در حد و اندازه اسم این مسابقات نبود. «قوی‌ترین مردان جنوب کشور».

به نظر می‌رسید که بسیاری از جوانان حاضر در این مسابقات برای نخستین بار چنین میدانی را تجربه می‌کردند چرا که عده‌ای از آن‌ها در بستن کمربند مخصوص برای جابجایی وزنه‌ها مشکل داشتند.

با این حال به نظر می‌رسد که به دلیل سنگینی وسایل مرتبط با این ورزش باید مسئولان توجه بیشتری به سلامتی بدنی جوانان داشته باشند تا در آینده مشکلات جسمی بر آن‌ها چیره نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69522
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بگ ممد گفت:

    موندم ماشن اتش نشانی اینجا چه میکنه در حالی که حتی یه ماشین اورژانس نیست

  2. عباس الف گفت:

    نفر اول 300 هزار تومن! لااقل می نوشتید 3 میلیون ریال تا یه خورده دیرتر ناراحت میشیدیم!

  3. مرضیه گفت:

    چون عقل نباشدجان درعذاب است.مثلاکه چی؟اینهمه زوربزنی یه لاستیکوازجابلندکنی که چی بشه!

  4. حمید گفت:

    یوسف رازقی مرد بزرگیه دوستانی میگن سیصد هزار تومن مبلغ ناچیزیه براشون متاسفم که همه چیز رو با مادیات می سنجن مطمن باشید اون کسی که نفر اول میشه هیچ نیازی به سیصد تومن نداره که این همه زور میزنه و خطرات اینکارو به گردن می گیره  عشق و علاقه اس که حرف اول رو میزنه فوتبال که نیست میلیاردی بگیرن  ورزش پهلوونیه مرام و معرفت می خواد یوسف خان افتخاریه برا استانمون ایشون تو دانشگاه اآزاد بوشهر یه چور نماد صلابت و غیرت تو دانشگاه آزاد بوشهر به شمار می اومد و یاسوجی های دانشگاه از داشتن همچین پهلوونی لذت می بردن ماشالله استعداد خیلی خوبی دادن حیف حمایت لازم نمیشن

  5. مهندس گفت:

    یوسف رازقی یه مرد بزرگه که به ورزش استان و جوونا خیلی اهمیت میده…

  6. احسان گفت:

    سلام_یوسف رازقی انسان خوش اخلاقیه و به نظرم بین ورزشکاران انسانی به این با معرفتی و خصوصیات اخلاقی خوب کم پیدا میشه و ایشان افتخار استان کهگیلویه و بویراحمدهستن چرا که سال گذشته پس از چندین ماه تمرینات سخت و سنگین و هزینه های زیادی که از خودشون مایه گذاشتن پا به عرصه مسابقات مردان آهنین گذاشتن ولی در نهایت بد شانسی نتوانستن به مرحله پایانی مسابقات راه پیدا کنند _دریغ از اینکه حتی مسئولین بی لیاقت ورزش استان از این ورزشکار هم استانی حداقل حمایت(چه مادی چه معنوی) رو داشته باشند _درود بر شخصیت پاک و پهلوانیت

  7. سلام پهلوان گفت:

    دوستانی که همه چیز را در مادیات می بینند لازمست توجه کنند که ورزش پهلوانی خیلی ربطی به پول ندارد مثل فوتبالیستها نیست که همش دنبال درآمدهای میلیاردی هستند اما عده ای از آنها هم دریغ از یک ذره اخلاق و مرام .
    یوسف رازقی برای همه جوانان ورزشکار استان واقعاً یک الگوی به تمام معنا پهلوانی(اخلاق و پاکی و غیرت و مردانگی) هست ، درود بر این پهلوان بزرگ که مایه افتخار هرچه ورزشکاره .

  8. مهدی گفت:

    وقتی مسئولان تربیت بدنی و ورزش و هیات مربوط عرضه خریدن وسایل ندارند یا اصلاً نمی خواهند بخرند باید از وسایل غیر استاندارد استفاده کنند .

  9. مسعود رجب پور گفت:

    بى صاحب ترىن ورزشى که تا حالا دىدم.

دیدگاه شما