پنجشنبه 28 شهریور 1392 - 11:27

ارزانی خودرو پس از عقب‌ نشینی سکه و ارز

ریزش نرخ سکه و ارز سبب شد بازار خودرو نیز با افت قیمت روبه‌رو شود و در این بین، وارداتی‌ها بیش از خودروهای داخلی ارزان شدند.
روزنامه دنیای اقتصاد: ریزش نرخ سکه و ارز سبب شد بازار خودرو نیز با افت قیمت روبه‌رو شود و در این بین، وارداتی‌ها بیش از خودروهای داخلی ارزان شدند.آن طور که فعالان بازار مي‌گويند، در حال حاضر بازار خودرو همچنان راکد است و مردم تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، اما آنچه که دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها به شمار می‌رود، ریزش نرخ سکه و ارز است. البته موضوع دیگر این است که انتشار اخبار خوش مبنی بر لغو تحریم‌ها و بهبود روابط ایران و غرب و همچنین رسیدن به تفاهمی بین‌المللی در بحث انرژی هسته‌ای، مردم را به آینده خوشبین کرده و آنها به گمان ارزانی بیشتر، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند.

طبق اخبار رسیده از بازار، خودروهای وارداتی تا مرز سه میلیون تومان طی روزهای اخیر ارزان شده اند و داخلی‌ها نیز کاهش قیمتی حداکثر یک میلیونی را تجربه کرده اند.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر هيوندايي آزرا 204 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با 142 ميليون تومان دارد که اين موضوع از کاهش قيمت يک ميليوني آن حکايت مي‌کند.

هيوندايي IX55 نيز هم‌اکنون 212 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و ديگر مدل هيوندايي به نام IX35 نيز که دو ميليون تومان ارزاني را به خود مي‌بيند، در حال حاضر 151 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. هيوندايي i30 نيز که افت قيمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون 103 ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت سه ميليوني‌اش، 152 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که يک ميليون تومان ارزان شده، 87 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم يک ميليون تومان افت قيمت را به خود مي‌بيند و در حال حاضر 106 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

اما سري هم به بازار خودروهاي داخلي بزنيم که افت قیمت‌های کمتری در آن به چشم مي‌آيد.

به گفته فعالان بازار، تندر ايران خودرو 34 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد و تندر پارس خودرو که 200 هزار تومان افت قيمت را به خود مي‌بيند، هم‌اکنون 35 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رود. تندر مدل E1 هم 32 ميليون و 800 هزار تومان قيمت دارد.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت 87 ميليون تومان به فروش می رود که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می کند. فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه رو نبوده و در حال حاضر 20 ميليون تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما اما خبر مي‌رسد اين محصول با افت قيمت یک میلیونی روبه‌رو بوده و 115 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

نيسان تيانا هم در حال حاضر با قيمتي برابر با ۱45 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که نشان از ارزاني يک ميليون توماني آن دارد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱31 ميليون تومان قيمت دارد که نشان دهنده ارزانی یک میلیون تومانی آن است. همچنین مزدا3 هم 119 ميليون تومان به فروش مي‌رود، اما از بازار خبر مي‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تيپ ۲ با توجه به تثبیت قیمت اش، 36 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ5 اين محصول هم در حال حاضر 36 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. مدل صندوقدار و اتومات 206 يعني V9 هم با قيمتي برابر با ۵۲ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين V8 نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با 38 ميليون و 500 هزار تومان برخوردار است. V20 نيز به عنوان ساده ترين مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر 34 ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود.  در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با 27 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX که آن هم روزهاي با ثباتي را در بازار خودرو مي‌گذراند 27 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. همچنين پژو پارس نيز در حال حاضر 34 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از افت قيمت 300 هزار تومانی پارس حکايت دارد.

همچنين خبر مي‌رسد رانا 32 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد، مدل 111 در حال حاضر 17 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي‌رسد. پرايد 131 نيز که تغييري در قيمت آن به وجود نيامده، 16 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود که 200 هزار تومان ارزان شده است. پرايد 132 هم 16 ميليون و 300 هزار تومان قيمت دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما