جمعه 22 شهریور 1392 - 13:41

راز جنایت خانوادگی کشف شد+عکس

کارآگاهان موفق به کشف راز جنایت خانوادگی شدند که طی آن اعضای یک خانواده برای سر به نیست کردن پسر معتاد خود، او را به قتل رسانده و در شورآباد رها کردند.

خبرگزاری فارس: راز جنایت خانوادگی کشف شد+عکس

به گزارش فارس، در ساعت 02:30 بامداد ششم اردیبهشت امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلِسی 110 یک فقره کشف جسد در منطقه بازیافت شورآباد به کلانتری 170 کهریزک اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق است به مردی ناشناس حدودا 30 ساله با دست و پاهای بسته شده و دارای آثار ضرب و جرح بر روی سر که در داخل یک پتو  پیچیده شده بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 27 تهران, پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت مقتول

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی و با مراجعه به بانک اعلام فقدان افراد موفق به شناسایی هویت متهم نشده؛ در ادامه و با توجه با اعلام نظریه تیم بررسی صحنه جرم مبنی بر اعتیاد مقتول به مصرف مواد مخدر و احتمال داشتن سوابق دستگیری, کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت مقتول به نام رسول.م (34 ساله) شدند که پیش از این یک بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود.

تحقیقات از خانواده مقتول

با شناسایی خانواده مقتول, کارآگاهان با شناسایی محل سکونت آنها در خیابان هاشمی تصمیم به تحقیق از آنها را داشتند که پدر مقتول پس از حضور در اداره دهم اعلام کرد که از کسی شاکی نیست و خواستار بسته شدن پرونده است.

پدر مقتول در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص علت عدم اعلام فقدانی پسرش نیز به کارآگاهان گفت: پسرم معتاد بود و مدت ها به خانه نمی آمد و من نیز به همین علت شکایتی نکردم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همسر مقتول نیز به علت اعتیاد همسرش از حدود 9 ماه پیش به خانه پدرش بازگشته و طی این مدت هیچ اطلاعی از مقتول نداشته است.

کشف راز قتل خانوادگی

در شرایطی که پدر مقتول در طول رسیدگی به پرونده تأکید داشت که هیچ شکایتی از فرد یا افرادی نداشته و خواستار مختومه شدن پرونده بود، کارآگاهان برای کشف حقیقت و در ادامه رسیدگی به پرونده به تحقیق از همسایگان و اهالی محل سکونت مقتول پرداخته و اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از کشف جسد مقتول و تشکیل پرونده در اداره دهم، درگیری با موضوع تقسیم ارثیه مابین مقتول و اعضای خانواده اش (پدر و دو برادراش) رخ داده و آنها نیز با طرح اعتیاد وی به موادمخدر با درخواستش مخالفت کرده‌اند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص درگیری مقتول با اعضای خانواده و همچنین اعلام نظریه پزشکی در خصوص علت مرگ مقتول که خفگی ناشی از فشار بر عناصر حیاتی گردن و کاهش اکسیژن تنفسی اعلام شده بود، کارآگاهان اداره دهم ضمن انجام هماهنگی با بازپرس پرونده نوزدهم شهریور اقدام به دستگیری پدر و دو برادر مقتول کرده و تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

در شرایطی که پدر و دو برادر مقتول در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بودند، اما با ادامه تحقیقات سرانجام یکی از دو برادر مقتول در روز بیست و یکم شهریور لب به بیان حقیقت گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: برادرم (مقتول) در ساعت 10:00 دوم شهریور به خانه آمد و به علت مصرف مواد، من با او درگیر شدم که از منزل بیرون رفت اما در ساعت 17:00 مجددا به خانه آمد و اینبار پدرم او را به خانه راه نداد.

مجددا ساعت ۲ بامداد سوم شهریور بود که به خانه آمد و مجددا با من درگیر شد؛ من نیز با کمک پدر و برادرم با او درگیر شده و در یک لحظه دست هایم را به روی گردنش فشار دادم که باعث خفه شدن او شد؛ با کمک پدر و برادرم, دست و پاهایش را بسته و جسد را داخل یک پتو گذاشته و برای اینکه کسی از همسایگان متوجه جسد نشود، او را داخل کارتن یخچال گذاشته و با چرخ دستی به خیابان دامپزشکی برده و در داخل سطل زباله مکانیزه رها کردیم.

در ادامه از پدر و برادر مقتلو به عنوان دو متهم دیگر پرونده تحقیق بعمل آمد و آنها نیز که چاره ای جز اعتراف نداشتند، اعترافات متهم اصلی پرونده را تأیید کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و هر سه متهم با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=68491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما