پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 15:27

پسرک ۹ ساله از آغوش مرگ گریخت

حوالی ساعت 21 دیشب کودک 9 ساله‌ای در پارک ملت شهرکرد دچار برق گرفتگی شد.

خبرگزاری فارس: پسرک ۹ ساله از آغوش مرگ گریخت / زور برق به پسرک نرسید

به گزارش فارس، کودک در عالم کودکی به چیزی جز بازی و سرگرمی نمی‌اندیشد و این ما والدین و مسئولان شهر هستیم که باید از گل‌های زندگی خود و دیگران مراقبت کنیم در حالی که گاهی از این وظیفه خود به هر دلیلی سرباز می‌زنیم و حادثه رخ می دهد که ممکن است هرگز نتوانیم جبران کنیم. مثال این حوادث ناگهانی حوالی ساعت 21 دیشب در پارک ملت شهرکرد اتفاق افتاد.

پسر بچه‌ای 9 ساله که همراه با خانواده خود به پارک ملت شهرکرد رفته بود درحین بازی با آب دچار سانحه برق‌گرفتگی شد و اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری است.

مادر احمد‌رضا طهماسبی پسر بچه آسیب‌دیده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد پیرامون جزئیات حادثه گفت: دیشب به پارک ملت شهرکرد رفته بودیم ولی نمی‌دانستم چه اتفاقی شومی انتظار فرزند دلبندم احمد‌رضا را می‌کشد.

حمیرا رحیمی افزود: در پارک ملت آبشار مصنوعی تعبیه شده که چندین تیر چراغ برق در آن قرار دارد تا فضای پیرامون آبشار را روشن کند ولی همین موضوع مسبب اصلی برق‌گرفتگی فرزندم شد.

وی خاطر نشان کرد:  احمدرضا برای بازی پاهایش را داخل آب استخر فرو کرده بود که ناگهان دچار برق‌گرفتگی شد و علت آن سیم برق لختی بود که به درون آب افتاده بود.او از شدت ترس دستش را به یکی از تیرهای چراغ برق گرفت ولی جریان برق این بار با شدت بیشتری وی را به بیرون استخر پرتاب کرد. ما سریعاً او را به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد رساندیم در حالی که از زنده ماندنش قطع امید کرده بودیم ولی با اقدامات به‌موقع و سریع پزشکان و پرستاران اورژانس احمد‌رضای کوچک من دوباره به زندگی بازگشت و اکنون در بخش مراقبت‌هایی ویژه بیمارستان آیت‌الله کاشانی بستری است.

وی با یادآوری اینکه اکنون دیگر جان احمد‌رضای من مطرح نیست بلکه جان بسیاری از کودکان شهر که برای بازی و سپری کردن اوقات فراغت به پارک ملت می‌آیند مهم است خاطر نشان کرد: پاسخ‌دهی به اتفاقات این چنینی بر عهده مسئولان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد و سایر مسئولان مربوط است.

به گزارش فارس، تحقیقات، بازدیدها و مطالعات آمار پزشکی قانونی از کشورهای مختلف در مورد برق‌گرفتگی که باعث مرگ شده است ثابت می کند که 50 درصد آن در اثر تماس مستقیم با سیم حامل برق در حمام ،استخر ، حیاط ، پارک ها و یا جاهای مرطوب بوده که جریان برق مستقیماً از بدن افراد عبور می‌کند و بقیه به‌علت فرسودگی کابل‌ها و یا عایق نبودن صحیح لوازم صنعتی و خانگی و دستگاهای برقی و یا سیم کشی های غلط و استفاده از لوله‌های فلزی و سیم افشان اتفاق افتاده است .

با ورود جریان برق به بدن در اثر انقباض های الکتریکی سفت ، عضلات تنفسی یا آسیب مراکز تنفسی در مغز ایست تنفسی عارض می شود و پس از مدتی قلب نیز از حرکت می ایستد . البته اگر جریان برق از خود قلب نیز عبور کرده باشد با ایجاد انقباضات کرمی شکل، غیر مؤثر و اسپاسمودیک در بطن ایست قلبی اولیه خواهیم داشت . پس از ایست قلبی – تنفسی اگر در عرض 4 تا 6 دقیقه عملیات احیاء شروع نشود مرگ قطعی و حتمی خواهد بود . از دیگر آسیب‌های وارده به بدن می‌توان به آسیب به سیستم عصبی،سیستم قلب و عروق، سیستم تنفسی، گوارش و عضلانی و اسکلتی اشاره کرد.

اتفاقی که برای احمدرضا طهماسبی رخ داد هشداری برای مردم و به ویژه مسئولان پارک ملت شهرکرد است که با بی توجهی و غفلت جان همشهریان و کودکان مظلوم را به خطر نیندازند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=68396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما