چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 10:07

نگاهي به هفته هفتم ليگ برتر فوتبال

هفت مسابقه از هفته هفتم ليگ برتر روز جمعه برگزار مي‌شود. اين در حالي است که قرار بود روز پنجشنبه ديدار استقلال و استقلال خوزستان برگزار شود اما اين بازي به روز شنبه موکول شد. اين هفته هفته خطرناکي براي برخي از مربياني است که نتوانسته‌اند خوب نتيجه بگيرند و شايعه‌هاي زيادي در مورد اين مربيان به گوش مي‌رسد.

به گزارش فارس، نگاهي به ديدارهاي اين هفته مي‌اندازيم؛

پرسپوليس – فولاد خوزستان؛ زورآزمايي دايي با فولاد!

سرخپوشان تهراني بعد از بازي پرانتقاد و شکست دقيقه 93 مقابل نفت تهران در شرايط بدي قرار گرفتند. هواداران پرسپوليس در پايان آن مسابقه عليه بازيکنان شعار سردادند و علي کريمي را تشويق کردند و سرخپوشان با چنين شرايطي بايد به مصاف صدرنشين ليگ برتر بروند. شاگردان علي دايي کار سختي يک هفته قبل از دربي دارند. آنها بايد فولادي را شکست بدهند و خم کنند که در ليگ برتر اين فصل فقط يک شکست دارد. حسين فرکي که زماني در تيم ملي مربي علي دايي بوده با او دوست صميمي است اما در اين 90 دقيقه هيچ رفاقتي با دايي ندارد و مي‌خواهد تيمش را همچنان در صدر جدول نگه دارد. علي دايي در هفته‌اي که گذشت فشار زيادي را متحمل شده است و تنها راه خروج از اين وضعيت، پيروزي مقابل فولاد است. پرسپوليس با دو گل خورده بهترين خط دفاع ليگ را در اختيار دارد اما همين دو گل شش امتياز از پرسپوليس کم کرده است. سرخپوشان دو باخت يک گله مقابل سايپا و نفت داشته‌اند و اميدوارند مقابل فولاد بدشانسي‌هايشان به پايان برسد.

پرسپوليس البته اگر فولاد را شکست بدهد هم وضعيت خود را قبل از دربي بهبود مي‌بخشد و هم ممکن است زمينه‌ صدرنشيني استقلال رقيب ديرينه خود را در ليگ قبل از دربي فراهم کند!

داماش گيلان – سپاهان؛ کار سخت زردپوشان در رشت

داماش گيلان بعد از پيروزي خوب هفته گذشته برابر گسترش فولاد تبريز توانست خود را از انتهاي جدول جدا کند اما بلافاصله بعد از اين برد کميته انضباطي يک امتياز از داماش به دليل فحاشي تماشاگرانش در بازي با استقلال کم کرد تا امير عابديني مديرعامل کهنه‌کار فوتبال ايران انتقادهاي تندي عليه فدراسيون بر زبان بياورد. با اين حال داماش از نظر روحي و رواني در شرايط خوبي قرار دارد و سپاهان هم هفته گذشته در خانه صباي قم را شکست داده تا با 10 امتياز همچنان در جمع مدعيان حضور داشته باشد. زردپوشان اصفهاني در رشت کار دشواري دارند. افشين ناظمي سرمربي داماش به اندازه کرانچار تجربه در ليگ برتر ندارد اما قطعا مشاوره‌هاي فني عابديني مي‌تواند برايش بسيار مفيد باشد.

صباي قم – فجرسپاسي؛ پايان ناکامي مايلي‌کهن؟

صباي قم بعد از دو برد هفته اول و دوم ليگ، ديگر رنگ برد را نديده است. بنابراين بازي با تيم آخر جدول مي‌تواند بهترين فرصت براي مايلي‌کهن باشد تا سومين بردش را به دست بياورد. البته فجر سپاسي در دو هفته اخير توانسته سپاهان را شکست بدهد و از تراکتورسازي هم امتياز بگيرد بنابراين شاگردان غلام پيرواني شايد بتوانند اولين برد خارج از خانه خود را هم به دست بياورند تا از قعر جدول جدا شوند. ديدار اين دو تيم بعيد است که پرتماشاگر باشد. با اين حال نتيجه بازي مهم است.

مس کرمان – ملوان انزلي؛ جدال ته جدولي‌ها

مس و ملوان نبرد دو تيم ته جدولي است. ملوان در رده چهاردهم و مس در رده پانزدهم قرار دارد. هر دو سرمربي در شرايط بدي قرار دارند. ياوري و اسکوکيچ سرمربيان مس و ملوان اگر در اين بازي نتيجه نگيرند شايد آينده شغلي‌شان به خطر بيافتد. البته هر دو باشگاه اولتيماتوم دادن به سرمربيان خود را تاييد نمي‌کنند با اين حال بعيد است که از جايگاه‌شان در جدول راضي باشند. شايد مس بتواند در خانه از ملوان سه امتياز بگيرد و اولين برد فصل خود را دشت کند.

راه آهن – گسترش فولاد تبريز؛ نوار باخت‌ها قطع مي‌شود؟

راه آهن هفته گذشته شکست سنگيني را مقابل استقلال تجربه کرد تا ابراهيم‌زاده در نشست خبري بگويد مشکلي با برکناري‌اش ندارد ولي او مي‌داند که در تيمش چه کاري انجام داده و بعد از مدتي مي‌تواند تيم مطلوبش را بسازد و بابک زنجاني مالک باشگاه هم گفته که کادر فني تيمش جا افتاده است و از مربيان راه آهن حمايت مي‌کند. با اين حال حضور در رده دوازدهمي براي تيم پولدار راه آهن راضي کننده نيست و اين هفته بايد پيروز شود تا نوار ناکامي‌هاي شاگردان ابراهيم‌زاده بعد از سه باخت متوالي قطع شود. گسترش فولاد هم هفته گذشته در خانه‌اش مقابل داماش شکست خورد و به اين ترتيب براي جبران اين باخت به تهران مي‌آيد. ابراهيم‌زاده مربي با تجربه‌اي در ليگ برتر محسوب مي‌شود اما خطيبي به اندازه او تجربه ندارد و بايد ديد نبرد اين دو مربي را کدام يک مي‌برد. رسول خطيبي جوان يا ابراهيم‌زاده با تجربه؟

ذوب آهن – نفت تهران؛ نفت به دنبال صدرنشيني!

ذوب آهن با پيروزي خارج از خانه مقابل ملوان در شرايط مناسب روحي قرار گرفته است و مي‌خواهد در بازي خانگي اين هفته خود هم به پيروزي برسد. البته حريف قدرتمندي مثل نفت پيش رو دارد. نفتي که در اين هفته شانس صدرنشين شدن هم دارد و اگر استقلال و فولاد خوزستان دچار لغزش شوند و اين تيم در اصفهان پيروز شود مي‌تواند به صدر بيايد. البته لوکا بوناچيچ مربي‌اي نيست که به راحتي به حريفانش امتياز بدهد.

تراکتورسازي – سايپا؛ جلالي روي لبه تيغ!

تراکتورسازي در اين فصل نتوانسته هنوز رضايت هوادارانش را جلب کند و تماشاگران پرشمار و پرشور تبريزي دوست ندارند تيم‌شان را در رده ششم جدول ببينند. برخي از اعضاي هيئت مديره باشگاه نيز به طور تلويحي به مجيد جلالي سرمربي تيم اولتيماتوم داده‌اند. سايپا اما وضعيت خوبي دارد و فيرات و بازيکنان جوانش توانسته‌اند در رده هفتم قرار بگيرند که براي تيمي مثل سايپا رده خوبي محسوب مي‌شود. سايپا اگر بتواند در اين بازي امتياز بگيرد وضعيت خود را در جدول بهتر مي‌کند و ممکن است براي جلالي اتفاق بدي رخ بدهد ولي اگر تراکتورسازي در اين ديدار خانگي پيروز شود شرايط جلالي در تبريز خوب و مساعد خواهد شد.

برنامه و اسامي داوران هفته هفتم ليگ برتر به شرح زير است:

پنجشنبه – 7 شهريور ماه

صنعتي استقلال خوزستان – استقلال تهران، ساعت 19، ورزشگاه تختي اهواز

محمدرضا اکبريان – بابک داوري – سعيد علي نژاديان – محمد ملکي – ناظر: خداداد افشاريان

جمعه – 8 شهريور ماه

داماش گيلان – سپاهان اصفهان، ساعت 19:30، ورزشگاه عضدي رشت

جمشيد دانش مهر – محمدرضا اميني – بهروز برون – فرشيد افشار – ناظر: محمد پيروزرام

صباي قم- فجرسپاسي شيراز، ساعت 19:30، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم

پيروز سيف‌اله‌پور – حسن کامراني‌فر – محمد راهي – محمدرضا فغاني – ناظر: محمدرضا فلاح

مس کرمان – ملوان بندرانزلي، ساعت 19:30، ورزشگاه امام علي (ع) کرمان

حسن اکرمي – رضا سخندان – مهدي شفيعي – وحيد کاظمي – ناظر: ابوطالب طاهريان

راه‌آهن تهران – گسترش فولاد تبريز، ساعت 19:30، ورزشگاه تختي تهران

يداله جهانبازي – مجيد ويشگاهي – محمدرضا مديرروستا – جواد شرفي – ناظر: محمود رفيعي

ذوب‌آهن اصفهان – نفت تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

رسول رهبرفام – محمدرضا کناري – محمد عطايي – علي صفايي – ناظر: نادر جعفري

تراکتورسازي تبريز – سايپا البرز، ساعت 19:30، ورزشگاه يادگار امام تبريز

موعود بنيادي‌فر – امير بهرام حسيني نقوي – فريد اميدوار – حميد حاج ملک – ناظر: فريدون اصفهانيان

پرسپوليس تهران – فولاد خوزستان، ساعت 19، ورزشگاه آزادي تهران

تورج حق‌وردي – محمدرضا ابوالفضلي – مصطفي فراهاني – سيدحسين زرگر- ناظر: مسعود عنايت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65934
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما