چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 2:21

زمان حمله آمریکا به سوریه مشخص شد

مقامات ارشد امريکا مي‌گويند، اين کشور قصد دارد «تا روز پنج شنبه» سوريه را هدف حمله موشکي قرار دهد تا بدين وسیله دمشق را مجازات کند.

مقاماتی که نامشان فاش نشده است روز سه شنبه (۵ شهريور، ۲۷ آگوست) به شبکه خبري “ان‌ بي‌ سي” نيوز گفتند، سوریه «سه روز» هدف حملات محدودی قرار می‌گیرد و هدف از آن «نه کاهش توانايي‌هاي ارتش سوريه بلکه دادن پيامي به بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور است.»

 

۴ کشتي جنگي دوشنبه شب در درياي مديترانه و در جايي که مي‌توان سوريه را هدف حملات موشک کروز قرار داد، مستقر شدند.

 

به گزارش بویرنیوز به نقل از  پرس تی وی، مقامات دفاعي امريکا مي‌گويند، اگر اين کشور به دنبال دادن پيامي به اسد باشد، محتمل‌ترين گزينه نظامي، حمله با موشک‌هاي تاماهاک از يک کشتي در درياي مديترانه است.

 

ارتش امريکا طي هفته‌هاي گذشته به تجهيزات نظامي خود در منطقه افزوده است. گفته مي‌شود، اکنون چندين زيردريايي هسته‌اي و مجهز به موشک کروز در آب‌هاي نزديک به سوريه مستقر شده‌اند.

 

 

جان کري وزير امور خارجه امريکا روز گذشته دولت سوريه را به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي متهم کرد.

وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه در مقابل کري را به دروغگويي متهم کرد و از واشنگتن و متحدان اين کشور خواست براي دفاع از ادعاي خود مدرک ارائه دهند.

 

اين در حالي است که بازرسان سازمان ملل همچنان براي تحقيق در مورد حملات شيميايي، در سوريه به سر مي‌برند و قرار نيست تا روز يک شنبه اين کشور را ترک کنند.

روسيه و چين در مورد مداخله نظامي در سوريه هشدار داده‌اند. مسکو مي‌گويد، اقدام نظامي «تبعات فاجعه باري» براي تمام منطقه در پي خواهد داشت.

 

ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه طي يک تماس تلفني با ديويد کمرون، نخست وزير انگليس گفت، هيچ مدرکي مبني بر اينکه حمله‌اي رخ داده باشد يا عاملان آن وجود ندارد.

از سوي ديگر، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه هشدار داد که استفاده از زور بدون مجوز سازمان ملل نقض قوانين بين المللي محسوب مي‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65916
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرگوسن گفت:

    به نظرم غرب نقش خسته کننده ای را بازی میکند که حاصلی جز ویرانی وخونریزی به دنبال ندارد.سوریه زیبا بود مانند وجود چشم در صورت برای دنیای اسلام.

  2. ر گفت:

    امریکا هیچ غلطی نمیکند

  3. پویا گفت:

    جنگ یه نمونه از کری خونی های آمریکاست مهم ایرانه که ایمن بمونه

دیدگاه شما