چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 2:04
صبحانه خبری بویرنیوز

انتصاب‌های جدید وزیر نیرو / رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شد / بگم‌بگم‌هایی در انتظار توفیقی / معمای حل نشده دولت روحانی چه کسی است؟

انتصاب‌های جدید وزیر نیرو

به گزارش بویرنیوز؛ وزیر نیرو اظهار کرد: کیومرث حیدری به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در امور خصوصی سازی منصوب شد.

حمید چیت‌چیان همچنین خبر داد: تابع جماعت نیز به عنوان مدیر کل دفتر وزارتی با حکم وزیر نیرو منصوب شد.

 رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شد

دکتر سید تقی نوربخش با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

این حکم به دنبال جلسه دکتر نوربخش با دکتر علی ربیعی که در دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ابلاغ گردید.

دکتر نوربخش سابقه عضویت در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی را دارد.

بیمارستان میلاد، با تلاش وی برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمه شدگان تامین اجتماعی افتتاح شد.

نوربخش عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی و رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران است.

وی با بیش از 20 سال سابقه مدیریتی در نظام سلامت و بیمه تامین اجتماعی، از کارنامه موفقی در بخش بهداشت و درمان کشور برخوردار است.

بگم‌بگم‌هایی در انتظار توفیقی

محمدرضا تابش گفت: جالب است که آقایان منتظر توضیحات توفیقی نیستند و اصرار دارند که او خطاکاری است که گناهش بخشیده نخواهد شد. آن‌ها در شرایطی در حال پرونده‌سازی هستند که اگر قرار بود ما از اشتباهات و خطاهای اصول‌گرایان سندسازی کنیم، هزاران پرونده داشتیم. اما این کار در مرام اصلاح‌طلبی نیست.

اینکه پرونده‌سازی کنند و بگم‌بگم راه بیاندازند، اصلا در شأن جمهوری اسلامی نیست. در جلسه رای اعتماد به آقای میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم، نشان دادن فیلم باعث شد اذهان عمومی نسبت به جایگاه مجلس با تردید مواجه شود. این در حالی است که اشتباه، آن رویکردی است که تصمیم به دستگیری افرادی گرفته است که تعهدشان به نظام و اهداف امام ثابت شده است. البته باید گفت که دستگیری آن‌ها تصمیم نظام نبود و به همین دلیل بود که به فاصله ۳ ساعت آن‌ها را در کمال احترام آزاد کردند و اتفاقا عذرخواهی هم داشتند.

معمای حل نشده دولت روحانی چه کسی است؟
این روزها صحبت ها درباره یونسی زیاد است. از جنس همان حرف و حدیث هایی که درباره ثمره هاشمی دولت نهم و دهم گفته می شد و در برخی مواقع صحت داشت و ثمره هاشمی را در متن تصمیم گیری های دولت نشان می داد. حالا باید دید معمای یونسی در روزهای آینده در دولت روحانی حل می شود و او مانند ثمره هاشمی مردپرنفوذ و پشت صحنه دولت خواهد بود؟

 اردیبهشت ماه سال 88 یک ون سفید مقابل وزارت کشور ایستاد و علاوه بر محمود احمدی نژاد یاران نزدیک او از جمله غلامحسین الهام، علی سعیدلو، مهدی کلهر، مسعود زریبافان و اسفندیار رحیم مشایی از این ون پیاده شدند. این افراد که در دولت نهم همواره همراه محمود احمدی نژاد بودند در رئیس جمهور شدن دوباره احمدی نژاد نقش قابل توجهی داشتند. از غلامحسین الهام که عضو حقوقدان شورای نگهبان بود و برخلاف قانون در مصلی تهران برای احمدی نژاد سخنرانی کرد تا اسفندیار رحیم مشایی که تصویر منتشر شده اش در پشت آن وانت آبی در شب های مناظره نشان داد که مرد پشت صحنه مناظرات انتخاباتی داغ سال 88 است. در بین این حلقه یک نفر دیگر هم بود که از تمام پست های خود کناره کشید تا تمام وقت خود را وقف پیروزی مجدد احمدی نژاد کند و در دولت هم به عنوان دستیار ارشد او به پاستور رفت. او کسی نبود جز دوست دوران دانشجویی وهمکلاسی احمدی نژاد در دانشگاه علم صنعت. از مجتبی ثمره هاشمی به عنوان مرد در سایه دولت احمدی نژاد یاد می کردند. عده ای می گفتند پیشنهاد نامه نگاری‌های احمدی نژاد به سران کشورهای دنیا از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و جرج بوش رئیس جمهور وقت  از سوی ثمره هاشمی مطرح شده است. بسیاری از تصمیمات راهبردی کشور برای مردم نهم در حلقه همین افرادی که آن روز از ون پیاده شدند گرفته می شد اما آن وقت ها مجتبی ثمره هاشمی را مرد در سایه دولت احمدی نژاد می دانستند. از قدرت و نفوذ در سایه ثمره هاشمی حرف و حدیث بود به قدری بود که که مجله نیوزویک در شماره اول ژوئن ۲۰۰۹ او را یکی از بیست شخصیت تأثیرگذار ایران انتخاب کرد. و این تاثیر گذاری در سال های بعد هم کمابیش ادامه داشت.
اردیبهشت ماه سال 92 نام چهره هایی مثل محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان، محمود واعظی، حسین فریدون و محمد باقر نوبخت به عنوان حلقه کلیدی حسن روحانی در انتخابات این سال مطرح شد. در این حلقه یک چهره امنیتی هم بود. روزی که حسن روحانی در یک همایش بزرگ برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرد. علی یونسی معاون حقوقی حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  از نخستین روزی که روحانی آمادگی خود را برای حضور در انتخابات آعلام کرد، در کنار او بود. یونسی ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح و پس از آن، در دوره اول ریاست جمهوری محمد خاتمی، وزارت اطلاعات را بر عهده گرفت و تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی در آن وزارتخانه ماند.
از حلقه کلیدی روحانی در انتخابات محمدرضا نعمت زاده و محمود واعظی وزارت گرفتند. محمد باقر نوبخت معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری شد و به همانجایی رفت که غلامحسین الهام اواخر دولت دهم حضور داشت. اما نام یونسی در پست‌های مختلف مطرح شد. از وزارت اطلاعات گرفته تا پست‌های سازمانی مختلفی که قرار بود برای حضور یونسی در پاستور ایجاد شود. ماجرای یونسی چنان پیش رفت که مجلس برای سپردن وزارت اطلاعات به این وزیر دولت اصلاحات پالس هایی به روحانی فرستاد. حسن روحانی یک وزیر غیرامنیتی را برای وزارت اطلاعات انتخاب کرد تا یونسی همچنان یک معادله حل نشده در حلقه نزدیکان حسن روحانی باشد. در ادامه گفته شد که قرار است یک معاونت جدید در پاستور تشکیل شد و علی یونسی به آنجا برود. معاونتی که به نام معاونت سیاسی- امنیتی رییس جمهور مشهور شد و باز واکنش هایی را به همراه داشت که ایجاد چنین معاونتی در ریاست جمهوری از چه روی است. چند روز بعد البته علی یونسی این ماجرا را تکذیب کرد و گفت که «این نوع خبرسازی‌ها در راستای فشارهای سیاسی بر بنده است.»
چندی بعد خبری منتشر شد مبنی بر اینکه علی یونسی عضو کمیته تعیین استانداران است که او باز هم در واکنش به این خبر گفت که «اصلا چنین کمیته‌ای تشکیل نشده و وجود خارجی ندارد.»
این روزها صحبت ها درباره یونسی زیاد است. از جنس همان حرف و حدیث هایی که درباره ثمره هاشمی دولت نهم و دهم گفته می شد و در برخی مواقع صحت داشت و ثمره هاشمی را در متن تصمیم گیری های دولت نشان می داد. حالا باید دید معمای یونسی در روزهای آینده در دولت روحانی حل می شود و او مانند ثمره هاشمی مردپرنفوذ و البته پشت صحنه دولت خواهد بود؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65894
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بویر صبحونه چه خردیت؟ 🙂

دیدگاه شما