چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 1:41

در حاشیه دیدار موحد با هاشمی

نورمحمد حسینی

نورمحمد حسینی / دیدار آقای موحد با هاشمی ، مجددا نام موحد را برزبانها جاری کرد.افرادی نقد کردند. عده ای حمله نمودند.برخی هم دفاع نمودندند.
برخی از دوستان از ما هم می پرسیدند که نظر شما در این خصوص چیست. من هم بنا به دلایل روحی که البته با فرمول های امروزی ضعف شدید است سالهاست ارتباط ارگانیک خود را با سیاستمداران استانی به حداقل رساندم ولی لازم دیدم برای دفاع از اقدام ایشان ، تاکید می کنم اقدام ایشان چند جمله ای بنویسیم..
در یکی از سایت های استان با جهت گیری خاصی تا کنون چند مقاله در نقد موحد و دیدار وی با هاشمی نوشته شده است.

در حاشیه دیدار موحد با هاشمی

صرف نظر از جهت گیری های و انگیزه های سیاسی و اجتماعی این عده ، محور عمده انتقادات این عده در موارد زیر خلاصه می شود..
الف: عمده انتقادات به همراهان و ملازمان موحد بوده است. تحصیلات و جایگاههای اجتماعی و عقاید سیاسی و حتی شغل و پیشه این ملازمان مورد سوال خوانندگان و نقادان قرار گرفته بود.
ب: برخی از مقالات به اندیشه و جهت گیری سیاسی موحد مربوط می شود.
که چرا در فلان انتخابات چنین و در فلان انتخابات چنان کرده است. به سهم خویش ، به عنوان یک فردی که در فضای مجازی حضور دارد لازم است دو گزاره فوق را به نقد و نقادی بکشانم.
در رابطه با همراهان موحد، لازم است موحد را عمیق تر مطالعه نمایید. من برخی از آقایان را نمی شناسم .
ولی در خصوص افرادی که در مقاله ها به نقد آنها اشاره شده بود ، جناب اقای دولت موجه ترین و نزدیک ترین به جناب موحد است.
ایشان از فرهنگیان بازنشسته و خوشنام شهرستان کهگیلویه هستندو در بسیاری از جلسات ملی سیاسی ، حضور فعال دارند .
فرد دیگری که زیاد مورد هجمه قرار گرفت جناب راد بوده است. ایشان مدیر مخابرات شهرستان کهگیلویه بوده اند .
ایشان هم یک فرد بیسواد و کم بنیه هم نبوده اند . اینکه سرمایه موحد را به این عده محدود کنید ، خطایی بزرگ و توهین به بدنه بزرگ طرفداران ایشان است. ولی اینکه چرا موحد فقط این عده را به دیدار هاشمی برده اند ، سوالی است که باید به شکلی دیگر مطرح شود نه به آن شیوه که انگار موحد مشتی افراد کم بنیه را به به عنوان مشاوران و سرمایه های خود به دیدار هاشمی برده اند و از هاشمی در خواست کرد که به این افراد پست وزارت و وکالت عطا فرمایید.
همه شما می دانید که برخی از این افراد همیشه و همه جا همراه موحد هستند . کاری هم غیر این ندارند. موحد دفتر ندارد و لی اینان همانند کارمندان دفتری موحد عمل می کنند.
حال شما یکی را به عنوان مسئول دفتر ، دیگری را به عنوان معاون و ……محسوب نمایید.
موحد به دیدار هاشمی برود ، خاتمی راببیند، به دیدار زنگنه برود ، ویا شما به دیدن موحد بروید، همین افراد را می بینید.
پس برای کسانی که با روحیات و زندگی موحد آشنایی دارند حضور این عده در دیدار با هاشمی نه به دلیلی نخبگی و انتخاب بوده است .
این ها چون همیشه همراه موحد هستند پس در دیدار هاشمی هم باید باشند. خود این عده هم می دانند که موحد در بسیاری از جهت گیری های سیاسی ، از کسی در سطح استان مشورت نمی گیرد.
حتی عکس این قضیه هم در برخی موارد صادق است.
به شخصه تاکنون کسی را ندیدم که بتوان شهرت مشاوره به موحد را داشته باشد. پس خبر هم این است و لا غیر.
موحد به دیدار هاشمی رفت و باوی دیدار و گفتگو کرد. قطعا در هر دیداری افرادی هم حضور دارند.اینکه چرا این عده باوی رفتند صرفا به منظور زیر سوال بردن اصل ملاقات است.والا اینها بهانه بنی اسراییلی است.
در رابطه با جهت گیری های سیاسی موحد ، قطعا غیر از خود ایشان ، هیچ سندی قبول نیست. استناد به سخنان یکی از همراهان موحد هیچ ربطی به موحد ندارد. تا جایی که من سراغ دارم فرد مورد نظر از طرفداران سرسخت روحانی بوده است . موحد در انتخابات سال ۱۳۸۴ به عنوان مسئول ستاد هاشمی بوده است . این را که نمی توان کتمان کرد. تا آخرین لحظه انتخابات هم وفادار بود.
حداقل بنده به عنوان یکی از مسولین ستاد هاشمی در استان تا آخرین لحظه هم با وی ارتباط و خبر رجعت وی به سمت احمدی نزاد را نشنیدم. ولی در آخرین تماسی که با ایشان داشتم نظر کارشناسی شان قبولی احمدی نژاد بود نه طرفداری.
برخورد دارودسته احمدی نژاد با اطرافیان موحد موید همین نکته است. انتخابات اخیر را من اطلاع دقیق ندارم ، ولی آن چه معلوم بود ایشان نه طرفدار قالیباف بود و نه جلیلی ،بسیاری از همراهانش از جمله اکثر افراد رویت شده در عکس دیدار با هاشمی ، از طرفداران روحانی بودند.
برادران منتقد ،جنتی وزیر فرهنگ دولت ، فرند جنتی ، معاون سیاسی وزارت کشور احمدی نژاد بوده است ،جناب نهاوندیان مگر مسئول اصلی ستاد ولایتی نبود و حتی ولایتی از وی نیز درمصاحبه ها نام می برند ایشان الان عضو ارشد کابینه و بر کار همه وزرا نظارت دارند.
فضلی طرفدار کی بود. پورمحمدی به چه کسی گرایش داشت.و……
شما یا روحانی و ولایتی را نمی شناسید و یا از هاشمی خبر ندارید یا هنوز در هوای سیاسی عصر تندروها به سرمی برید.
کمی تعقل در تحلیل های سیاسی ، واجب عینی است. برادران محترم ، موحد یک سرمایه است با انتقادات فراوان . مثل همه ماهها ، مثل همه مسئولین ، موحد خود به همه مدارج رسیده است . هیچ چیزی کم ندارد. موحد سالهاست خود و خانه و خانواده اش را فدای پیگیری کارهای مردم شهرستان کرده است.
هر چند در این پیگیریها هم احتمالا ۵ اشتباه هم وجود دارد ولی قبول کنید که ۱۵ پیگیری آن هم درست است و باطل نیست.حتی اگر این تناسب هم برعکس شود بپذیریم که ایشان فرد بانفوذی است و از نفوذ خویش برای حل مشکلات مردم استفاده می کند تاکنون هم مشکلات عده زیادی را هم حل نموده است.
این عده هرکس می خواهند باشند افرادی هستند که هم استانی ما و هم شهرستانی ما هستند. موحد یک شخصیت عمل گراست. توانسته است با عمل گراییش ، با طیف هاشمی کارکند .
در عصر خاتمی ،علیرغم نقش بسیار بارز وی در استضاح وزیر کشورش ، با خاتمی و معاونین و وزرایش کار کند.وحتی با آنها دیدار خانوادگی هم داشته باشد. آنقدر دارای برش شخصیتی بود که توانست درحکم استانداری جناب حسینی که احمدی نژاد مهم ترین مخالفش بود نقش بسیار بارزی و اصلی را داشته اند.
وی را به استانداری استان برساند.ایشان هم وقتی به مقام رسید هرچه شمشیر و نیزه داشت به شکم و قلب نیروهای معقول و مومن و متدین اطرافیان موحد و عقلای جناح های دیگرمی نماید و تنها به حلقه بسیار بسته و تنگ اطرافیان سابق خویش فکر می کرد و لا غیر.
برای نمونه یکی از افتخارات جناب آقای حسینی استاندار ، حذف مساعده ۱۰۰هزارتومانی مرحوم حسین پناهی بوده است که برای دفاع از بیت المال مسلمین ، انجام داده است. باز هم می گویم موحد یک مردم داری است که برای انجام امور مردم شیوه خاص خود را دارد.
با تئوری های اصول گرایی بسته و اصلاح طلبی باز ، قابل مطالعه نیست. این ویژگیها به معنی دورویی و نفاق و…. نیست. این نوعی دیپلماسی است که بتوانی در دایره جمهوری اسلامی ایران ، با دولتمردان آن کار بنمایی و گره از مشکلات مردم برداری.
اینکه چقدر این شیوه موفق بود یا نبود بماند، ولی قبول کنید که شیوه های دیگری که برخی ها پیشه کردند ، جز پرت کردن کلید قفل های بسیار زیاد توسعه استانی ،نتیجه ای در بر نداشته و ندارد.
ما اگر به موحد انتقاد داریم به دنبال آلترناتیو قوی تری باید بگردیم .آلترناتیوی که بتواند خود را به صف مسئولین تراز اول مملکت برساندو نظریه بدهد و نیرو بکارد و اعتبارات کلان را توزیع کنید. فعلا که نداریم.پس به حکم عقل فعلا به ایشان سلام می نماییم.

h3 در حاشیه دیدار موحد با هاشمی
برادران محترم. اگر خدای ناکرده فردا زلزله ای بیاید و شهر و دیار ما را به ویرانه ای تبدیل نماید ما می گوییم موحد فلان است و تاجگردون بهمان و زارع و بزرگواری بیسار هستند . یا در آن موقع همه ناخودآگاه به کمک می ایند. استان ما امروز در شرایط پسا زلزلزله است. مخروبه است ، توسعه نیافته است ، عقب افتاده است ، فقر بیداد می کند ، بیکاری نابود می کند ،اعتیاد ویران می کند ،جاده ها مرتبا آدم می بلعند، مزارع ما ضرر می دهند،منابع ما بلا استفاده اند ،دانشگاههای ما لیسانس تربیت می کنند ، مدارس ما از دانش آموزان مواظبت می کنند ،وسیاسیون به فکر کدخدایی بر این مردمان محروم و عقب نگه داشته شده اند.
ای سیاسیون متنفذ: ، موحد ، تقوی ، ملک حسینی ، سید باقر موسوی ، بزرگواری ، هدایت خواه ، زارع ، کریمیان ،مندنی پور ،لاهوتی ،منطقیان ،شیخ دانش ،غلام تاجگردون ، بهرام تاجگردون ، سید قدرت حسینی،عدل هاشمی، باور کنید که استان در شرایط بحرانی محرومیت و فقر قرار دارد. متحد شوید. به جای اینکه همدیگر را می کوبید و به همدیگر حمله می کنید به هم استانی هایتان کمک نمایید.
یکی ، دوتا و سه تا و بیشتر و بیشتر . اگر سیاست برادرانه شما در این دنیا جواب ندهد در آخرت به کارتان خواهد آمد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65883
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رادمهر گفت:

    با سلام و تحیات فراوان برادر عزیز نور محمد حسینی؛ اینجانب موارد نقد و بررسی حضرتعالی را مطالعه نمودم و بسیار مسرور گردیدم، مسرور از افق دید بلندتان، خدا پدر و مادرت و همه بزرگان شما و خانواده‌تان که در تربیت شما نقش داشته‌اند را بیامورزد که مرزهای عدل و انصاف را به شما آموختند. برادر عزیز شما جناب آقای محمد موحد را با دل شناختید اینجانب افتخار خدمت‌گذاری این بزرگوار را در پایان سال‌های دهه 70 را داشته و از نزدیک شاهد حضور همشهریان استانی در مجلس و منزل ایشان جهت حل مشکلات‌شان بوده‌ام. خدا را شاهد می‌گیرم شاید بتوانم به اغراق بگویم هیچ نماینده مجلسی این چنین برای همشهریان، حتی نزدیکانش اینقدر وقت نمی‌گذاشت و اینقدر به این وزیر و معاون و مدیرکل در سازمان‌های مختلف زنگ درخواست مساعدت نمی‌زدند.تا جایی که معزل پذیرایی و جای خواب این همشهریان عزیزمان و مشکلات تردد در منزل(صبح، ظهر، شب، نیمه شب، تعطیلی، غیر تعطیلی نداشت) ایشان و استفاده از تلفن، دیگر فضا را برای بیت معززشان طاقت را از آنان به سر منزل مزاحمت رسانده بود ولی این بزرگوار تعهد و مسؤولیت خطیرشان را به آسایش خانواده ترجیح می‌دادند.یکی از جالب‌ترین نکاتی که حضرتعالی فرمودید این بود که حاج محمد موحد یک مردم‌داری است که برای انجام امور مردم شیوه خاص خود را دارد و با تئوری‌های اصول گرایی بسته و اصلاح طلبی باز ، قابل مطالعه نیست.این نوعی دیپلماسی است که بتوانی در دایره جمهوری اسلامی ایران ، با دولتمردان آن کار بنمایی و گره از مشکلات مردم برداری.

    خدایا تو شاهد و آگاهی که این چنین خدمت‌گذارانی که بوده و با چه هدفی به سوی تو گام بر می‌دارند آن کن که صلاح استان و همشهریانمان و کشورمان و هم‌وطن‌نمان است. آمین

  2. ساجد گفت:

    بندهای آخر صحبت ها و تفسیر استان به پسا زلزله بسیار جالب بود

  3. ياسوج گفت:

    جناب آقاي نور محمد حسيني

    جناب آقاي موحد سرمايه است درسته ولي ايشان و همراهان محترمشان در چه ستادي از اقاي روحاني فعاليت داشتند يا كجا براي اقاي روحاني صحبت داشتند واگر براي منافع اينده خود و دوستانش اين ديدار را فراهم نكردند براي چه بود . همه استان ايشان را بخصوص همراهان محترمشان را مي شناسند و اهدافشان را مي دانند.در اين استان بجز نيروهي اصلاح طلب(افراد شاخص و نخبه منظور است نه مردم محترم) چه كسي از نخبگان براي اقاي روحاني كار و تلاش كردند حتي يك نفر شما نمي شناسيد اگر مي شناسيد يك نفر را نام ببريد حالا آقاي موحد و دوستانش با آقاي هاشمي جلسه مي گيرند و خودشان موج مي اندازند موحد معاون روحاني مي شه.دنيا را ببين چه بازي هايي داره

  4. عادل گفت:

    درود بر حسینی جالب بیان نمود

  5. ناشناس گفت:

    تو را قران ارزش این مطلب چیه؟ یعنی چی؟ چرا اینقد فقر فکری و مطلب تو این استان باشه؟

  6. ;dhk گفت:

    انصافا قحطی مطلب و تیتر اومده؟ آخر چاپلوسی. لطفا پخش کنید. احترام به شعور مرد

  7. حسن گفت:

    بدبختی تا کی.تو را خدا از این کارهای سیاسی بیهوده دست بردارید.آقایانی که همراه آقای موحد بودند سابقه آنها برای عموم آشکار است…مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید.

  8. همشهري جوان گفت:

    با سلام و احترام
    همه بر اينكه موحد آدم با نفوذي است شك ندارند ولي ايشان در دوران خود چه خدمت قابل توجهي به اين استان و شهرستان كهگيلويه داشتند ؟
    كهگيلويه هنوز در بن بست است .
    ايشان بجز فردگرايي و پرورش چند تن از دوستان و نزديكان آن هم در جهت اقتصادي و نه سياسي چه كار مفيدي انجام دادند ؟
    در شهرستان كهگيلويه چه كار زير بنايي انجام شد ؟
    آيا در شهرستان هاي جديد خدمت قابل توجهي انجام گرفت ؟
    آقاي حسيني عزيز لطفا پاسخ دهيد . اگه بوير بزارش تو سايت

دیدگاه شما