چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 1:23

وحشت مسئولان علوم پزشکی از افشاگری های بویرنیوز / لغو حکم چندین کارمند علوم پزشکی

اعتصاب کارمندان؛ رتبه دانشگاه در کشور؛ انتقادات نمایندگان مجلس؛استاندار ؛ فرماندارن و حتی ائمه جمعه درباره این دانشگاه با “لابی گری سیاسیون و چوب احمقانه قومیت‌گرایی و بومی‌گرایی” در ارتباط است؟

سردبیر / جمشید ارجمند – از روزی که پایگاه خبری تحلیلی «بویر نیوز» پا به عرصه اطلاع رسانی نهاده است لطف خدا وهمراهی مردم باعث شد تا به یکی از مهمترین و مطمئن ترین رسانه ها برای پیگیری درخواست های مردم کهگیلویه و بویراحمد و حتی جنوب کشور تبدیل شویم و کسانی که در هر عرصه ای انتقادی داشته اند از طریق این تریبون مستقل و مردمی بیان کرده اند که مهمترین دغدغه این پایگاه خبری همواره خواسته ها و توقعات بجای مردمی بوده است که آمار بازدید و خوشنامی «بویر نیوز» گواه این موضوع است.

البته هرگز خود را خالی از نقصیه ندانسته و همواره سعی کرده ایم تا انتقادات بجا و شایسته  مخاطبان فهیم و فرهیخته خود را به نحو احسنت پاسخ دهیم و در صدد رفع اشکالات خود برآمده ایم و خدا را شاکریم که فشار جیره خواران و معامله گران نتوانسته بر رویه این مجموعه خبری تاثیر بگذارد.

به گزارش بویر نیوز؛ در راستای احقاق حقوق شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی همواره در جایگاه منتقد دستگاه هایی که ضعف عملکرد و نا کارآمدی آنان باعث تضییع حقوق مردم و عقب راندگی استان شده اند عملکرد دستگاه های ضعیف را گزارش داده ایم.

روز گذشته خبرگزاری فارس در مقاله ای غیرقابل باور تحت عنوان آرامشی که در طوفان سیاسیون و جوسازان عرصه سلامت محو می‌شوددر خبری کاملا سفارشی به حمایت از “دانشگاه علوم پزشکی” پرداخته و به این پایگاه خبری نسبت های ناشایستی داده است که البته مردم باید میان ما قضاوت کنند.

«بویر نیوز» در ماه های اخیر و با توجه به شواهد و مدارک مستند عملکرد و ضعف “دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد” را مورد بررسی قرار داده است که متاسفانه هیچگاه مسئولان این دانشگاه پاسخ مناسبی به موضوعات مطرح شده نداده و در اقدامی تعجب برانگیز از طریق رسانه ی دیگری به سفسطه بافی و انحراف از موضوع اصلی پرداخته اند.

«بویر نیوز» در خبری نوشت که مدیران ناتوان غیر بومی باعث پسرفت و عقب ماندگی حوزه سلامت در استان شده اند و اگر نخواهیم به گذشته بپردازیم و به مشکلات و مصائب همین چند روز دقت کنیم به چند سوال می رسیم که به اختصار به چند مورد می پردازیم:

1 – نبود “شیرخشک” و نایابی قطره “فلج اطفال” در همین چند روز اخیر که اتفاقا تولید داخلی هستند؛ چگونه توجیه می شوند؟

2- استخدام های فامیلی گسترده و تبعیض در میان داوطلبان استخدامی در این دانشگاه که پس از افشاگری بویر نیوز باعث اخراج چندین نفر از این دانشگاه شد را چگونه جوابگو هستند؟

3- در مقاله سراسر اغراض خبرنگار فارس آمده است: “باز هم بحث کهنه و فرسوده بومی و غیر بومی!” و خود این خبرنگار در ادامه آورده است “معاونان غیربومی دانشگاه یکی لرتبار و دیگر داماد لرها است”… که لازم است ایشان با این تناقضات نوشتاری بدانند “بحث بومی و غیر بومی نیست” بحث توانمندی و دلسوزی است چیزی که البته در عملکرد این دانشگاه می یافت نشود و مطمئنا مردم محروم این دیار آنقدر قدردان هستند که خدمات دستگاه کارآمد را از یاد نبرند.

4- پاسخگوی مرگ چندین بیمار و نوزاد دربیمارستان های یاسوج؛ دهدشت و گچساران بر عهده چه نهادی است؟ آیا از غرض ورزی و ناسپاسی بویر نیوز است!؟

5- اعتصاب کارمندان؛ رتبه دانشگاه در کشور؛  انتقادات نمایندگان مجلس؛استاندار ؛ فرماندارن و حتی ائمه جمعه درباره این دانشگاه با “لابی گری سیاسیون و چوب احمقانه قومیت‌گرایی و بومی‌گرایی” در ارتباط است؟

6 – …

مطمئنا بویر نیوز این آمادگی را دارد تا همچون گذشته در راستای اطلاع رسانی پاک و شفاف پاسخ مسئولان محترم این دانشگاه را منتشر کند ولی کسانیکه برای رانت های ویژه وامتیازات خاص خبرهای سفارشی می نویسند و برای مسئولانی که خودشان هم باور ندارند “این چنین هستند” نوشابه باز می کنند باید بدانند خیانت آنها در حق سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه بخشودنی نیست…

بعد از التحریر :

آورده اند: به خاطر میخی، نعل افتاد؛ به خاطر نعلی، اسبی افتاد؛ به خاطر اسبی سواری افتاد؛ به خاطر سواری، جنگی شکست خورد؛ به خاطر شکستی، مملکتی ویران شد و همه اینها به خاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود…!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65843
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یک دانشگاهی گفت:

    علوم بزشکی و درمان در استان ک و ب افتضاح اندر افتضاح است. بابا چرا آزمایشگاه های این استان اینقدر از مردم مریض بدبخت کم بضاعت بول میگیرند ولی جواب ازمایش ها همه غلط است. انصافا این ها در روز قیامت چه جوابی دارند؟

    • ناشناس گفت:

      … ولی جواب ازمایش ها همه غلط است
      هیچ دکتری داخل شیراز آزمایشات یاسوج قبول نداره
      چون تفاوتشونه خم و تی خم دیمه

  2. ناظر گفت:

    استخدام فاميلي همگي تبا سفارش نمايندگان فعلي ميباشد انجام ميگيرد اگه راست ميگي سري به دارو غذا بزن بوير جان

    • سید گفت:

      با سلام
      پیرو تائید صحبت دوستان به چند نکته اشاره میکنم1-بویر نیوز در عین حال  که  یک کارتازه میباشد ولی هنوز خیلی با یک سایت حرفه ای و بیطرف بودن فاصله دارد و در این انتشار خبر فوق خود را کمی زیاد تحویل گرفته( وحشت مسولان و..) 2-در بسیاری از مراکز و جایگاه های مهم مدیریتی استان از مدیران بومی استفاده شده ولی آیا مشکلاتی که در مطالب فوق آورده شده در این پستها و ادارات وجود ندارد؟ بعنوان مثال به نمایندگان مجلس که بومی هستند نگاه دیگری بیاندازید. انتصاب و استخدام بسیاری از افراد در همین دانشگاه بر اثر فشار و توصیه مدیران ونمایندگان صورت میگیرد3- کمبود دارو و شیرخشک و بسیاری از اقلام دارویی به صورت کشوری می باشند ونه فقط در این استان 4- اشتباهات مراکز درمانی حتی در شیراز و تهران واصفهان و…  هرچند به صورت غیر عمد می باشند ولی به دلایل مختلف از جمله کمبود نیروی انسانی ویا امکانات و اقدامات غیر علمی و… رخ میدهند البته در بیمارستان یاسوج چندین نفر از پرسنل درمانی بر اثر اقدامات  بیشرمانه  و به دور از عقل و اخلاق همراهان بیمار دچار مصدومیت و معلوایت شده اند5- یکی از اقدامات وتفکرات غلطی که در این استان وجود دارد اهمیت دادن زیاد به بومی بودن میباشد در حالیکه توان علمی و عملی و همچنین سوابق اجرایی و مدیرتی در این شرایط بیشتر اثربخش می باشد. اگر نگاهی به استان های دیگر بیاندازید متوجه می شوید که در بسیاری از پست های مدیریتی که البته موفق  هم می باشند از افراد با توان بالا وغیر بومی استفاده شده

      • بویر نیوز گفت:

        مخاطب حرفه ای گرامی!
        گفته ایم که خود را بی عیب نمی دانیم (گل بی خار خداست) اما بیا و با وجدان بیدار قضاوت کن!
        بعنوان مثال چطور در همه استان ها دو قلم داروی ذکر شده یافت می شود ولی در کهگیلویه وبویراحمد نایاب است؟ (اشاره شده که این داروها تولید داخلی هستند)
        نمی گوییم هیچ کار مثبتی انجام نشده است اما بنگرید مردم چقدر رضایت دارند.

        • آگاه گفت:

          بویر نیوز: منکر مشکلات دانشگاه نیستم ولی شما کارشناس شیر خشکی آیا؟ اصلا در جریان هستی که از شیراز و نوراباد و سایر شهرهای هم جوار برای شیر خشک به یاسوج هم مراجعه می کنن؟ میدونی مشکل شیرخشک کشوریه؟ عجولانه مطلب نزنین

        • سید گفت:

          سلام مجدد به مجریان بویر نیوز
          1- همانطور که قبلاً هم گفتم بنده از طرفداران ولی در عین حال منتقد بویر نیوز هستم به عنوان مثال بارها و بارها بنده و دیگر  کاربران  در قسمت نظریات خبرها از نوع تیتر و عدم ارتباط با متن خبر گلایه نمودیم ولی پاسخی دریافت نکرده و روند کار هم متاسفانه ادامه پیدا کرد
          2-در متن اولیه بنده به نکته های مختلفی اشاره کردم ولی شما فقط یک نکته را مورد نظر قرار دادید3-موضوع کمبود دارو واقعاً یک معضل کشوری است البته منکر این نیستم که در بعضی استانهای محروم ممکن است شدت آن بیشتر باشد ولی بعضی از اقلام دارویی که در شیراز و اصفهان یافت نمیشوند در یاسوج قابل تهیه هستند (مثلاً داروی تزریقی جهت انجام سی تی اسکن و ام آر آی)4-درخصوص پافشاری بیش از حد بر بومی بودن نیز تجدید نظر کنید به نظر بنده دلسوز بودن ارجح است( مدیران بومی هم بنا به دلایل مختلف دچار مشکلات قومیتی و طایفه گری می شوند ویا از این طریق تحت فشار قرار میگیرند)

          • بویر نیوز گفت:

            سید جان سلام!
            همواره انتقادات مخاطبین و مشکلات مردم مهمترین دغدغه بویر نیوز بوده و انشالله خواهد بود.
            در مورد تیترها و سوء تیترها هم باور بفرمایید که گاهی خودمان هم ناراضی هستیم ولی گاهی اوقات هم لازم است. انتقاد شما به تیتر ها از طرف برخی دیگر از کاربران هم مورد بحث قرار گرفته است انشالله در جلسه های که همکاران خواهند داشت حتما مطرح و بازنگری خواهد شد.
            بحث مدیریت بومی و غیر بومی هم نیاز به یک گفت و گوی مفصل دارد که بررسی شود.
            دیدگاه ما اینست که در شرایط برابر از نظر توانمندی و تخصص مدیر بومی با توجه به شناخت بهتر می تواند موفق تر عمل کند.
            منکر مزایای مدیر غیر بومی نیستیم و صد البته در میان مدیران غیر بومی عزیزانی بوده اند که برای این استان زحمات زیادی کشیده اند که قدردان هستیم

    • ناشناس گفت:

      واقعا اين همه بي عدالتي تا كي؟؟ۀ؟؟؟؟؟
      بوير جان، اگر ميشه يسر به دارو غذا بزن بببن كي بايد پاسخگوي اين همه بي عدالتي باشه

      /
      /

  3. یاسوج گفت:

    مرگ عزیزانمان در بیمارستانهای یاسوج هرگز از یاد برده نمی شود وان هم بواسطه سوء مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وزیر محترم بهداشت تقاضا مندیم نسبت به تغییر مدیرییت در این دانشگاه اقدام سریع نمایند /نبوی زاده با لشکر کشی قومیتی و وضعف مدیریتی بی توجه به مشکلات مردم در پیشگاه خداوند شرمنده است //خداوندا کسانی که نسبت به حق مردم کوتاهی می کنند نابود گردند

  4. حق گو گفت:

    به نظر می رسد بهترین عنوان برای دانشگاه تحت مدیریت نبوی زاده علوم … است چون ….. و….. و…..و…… به حمایت قاطع نبوی زاده نه تنها در دانشگاه بلکه در همه ادارات به تبعیت از دانشگاه شیوع پیدا کرده است.

  5. بابک گفت:

    آفرین صد آفرین بر این شجاعت و عدالتخواهی

  6. کارمند دانشگاه - محمدی گفت:

    ارجمند عزیز :
    جالب اینجاست که آقای م. روابط عمومی دانشگاه ، در یاداشتش اومده فرافکنی کرده ، یعنی طوری وانمود کرده که انگار ما دشمن پزشک های غیر بومی هستیم، نه بابا ما با چند مدیر پزشک ماب که سلامت استان را لگد مال کردن طرف هستیم. ما مخلص همه ی پزشک های غیر بومی عزیز هستیم. 

  7. کارمند ضعیف گفت:

    احسنت بر شجاعت و بلاغت ارجمند عزیز و بویر نیوز / کیست نداند که در علوم پزشکی چه خبر است. همه ناراضی هستند

  8. یاسوج گفت:

    خداییش خوب دقت کنید اقا ی دکتر محمد حسینی در زمانی که مدیر بیمارستان امام سجاد بود این بیمارستان را به ویرانه ای تبدیل کرد ان را برداشتند گذاشتند معاون پشتیبانی خدایا مردم این استان چقدر بد بختند چه کسانی این افراد را برای این پستها انتخاب میکنند .میتوان نتیجه گرفت که ان افراد هم با لابی گری این پستها را به دست اورده اند

    • علی(کارمند بیمارستان امام سجاد) گفت:

      آقای دکتر محمد حسینی بیمارستان را ویرانه کرد؟خودتون میدونیت آقای دکتر به بیمارستان امام سجاد خدمت کرد.در حوزه عمرانی دیدیت که اتفاقات جدید در زمان ایشون بهره برداری شد.محوطه جدید.انبار بیمارستان .ساماندهی بخش ها.و تعمیرات اساسی در خود بیمارستان.خرید تجهیزات جدید بیمارستانی و ……..حالا ویرانش کرده؟بعد از دوران مدیریت ایشون هیچ کار عمرانی و وکار مهمی در بیمارستان انجام نشد.آره جلو سو استفاده خیلی ها رو گرفت…بعد از ایشون دکتر دهراب پور اومد که 2ماه نشد استعفا داد .مدیریت بیمارستان سخته آقا….و بعد از دکتر دهراب پور 2مدیر دیگر بیمارستان داشت که باز رفتن…قدر دکتر محمد حسینی رو باید دانست.منم از شخص مدیر فعلی دانشگاه رضایت ندارم.اما باید قدر مدیران بومی توانمند رو دانست

    • رضا گفت:

      … چندین بار میزبان …. بوده شاید نمک کارخودشو کرده

  9. سعید گفت:

    واقعیت همینه که بویر نیوز گفته.واقعا ضعف مدیریت باعث شده تا مرگ و میر در بیمارستان یاسوج زیاد باشه.وضعیت کلینک ها و شلوغی و …. هم که قوز بالا قوزه.

  10. حق گو گفت:

    به زمان انتشار نگاه کنید:تاريخ انتشار: ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ – ۱:۲۳ ق.ظ واقعا بویر نیوز داره زحمت میکشه و شب و روز براش معنی نداره
    دمت گرم بویر نیوز

  11. فرزنددنا گفت:

    اقاچقدرازبی عرضگی مسئولین استان بگیم وکسی ککش نگزه.بنده چندماهه برای تامین شیرخشک بچه ام یابایدبه استان اصفهان یافارس سربزنم.چون توزیع کننده های شیرخشک استان دلال های استان فارس هستندوازاین استان تامین می شود.متاسفانه معاونت داروی سازمان غذاوداروی استان نیزفردی است که دارای ……. وهروقت هم که تماس میگیری وپیگیرنبودشیرخشک دراستان میشیم فقط اظهارمیکنن که پیگیرهستیم .خوداین اقای معاون هم دارای داروخانه شبانه روزی وتامین کننده شیربقیه داروخانه هاست ولی بیشترشیرخشک روباسه اشنا وسفارش شده هامیزارن.ازمدیریت محترم سایت بویرنیوزتقاضادارم که وضعیت نبودشیرخشک دراستان وبالاخص شهرستان ها روپیگیری کنن ماکه گوش شنوایی دربین مسئولین استان ندیدیم.

  12. م روشن گفت:

    آزمایشگاه های این استان به خصوص آزمایشگاه های یاسوازبهترین آزمایشگاه های کشور هستند و تخصصی ترین آزمایشات در یاسوج اجام می شود و ربطی هم به مدیریت دانشگاه ندارد قدر آزمایشگاه ها و بخصوص آزمایشگاه های بومی و ماندگار استان را بدانید .

  13. رضا گفت:

    بویرنیوز عزیز
    اگر عاطفه ام اجازه میداد در باره بعضی افراد مطالبی می نوشتم که معلوم شودکی به کی است. می گویم هر نیرویی چه بومی چه غیربومی پتانسیل سوئ استفاده و فساد و ضعف را دارد. این رسانه ها هستند که باید مو را از ماست بکشند. کاش یکی پیدا میشد فقط نحوه پرداخت حقوق …. به دقت بررسی میکرد. من چیزهایی شنیده ام تاسف بار است

  14. م روشن گفت:

    آزمایشگاه های این استان به خصوص آزمایشگاه های یاسوج ازبهترین آزمایشگاه های کشور هستند و تخصصی ترین آزمایشات در یاسوج اجام می شود و ربطی هم به مدیریت دانشگاه ندارد قدر آزمایشگاه ها و بخصوص آزمایشگاه های بومی و ماندگار استان را بدانید . آزمایشگاه دکتر یزدانپناه ودگتر عزیزی بی نظیر هستند ناشکر و ناسپاس نباشیم

  15. ناشناس گفت:

    دانشگاه علوم پزشكي فقط از پزشكاي بدبخت پول مي گيرد مثلا از بي عرضگي دانشگاه است كه دفع زباله هاي عفوني بيمارستان ها پشت صد شاه قاسم تخليه مي شود وقتي ……….. نمي تونن يه زباله سوز بگيرند بايد تعداد ايدز و هپاتيت بالا بره

  16. دوست گفت:

    ……. درشبکه کهگیلویه را از قلم انداختی بی عداتی در شبکه بیداد میکند هیچی سر جای خودش نیست تی این چند سال نمایندگی بزرگواری در تمام ادارات دهدشت فقط خاله خورزو بازیه اوجش تو سیستم بهداشت درمانه بویر جان

  17. آن روی سکه گفت:

    جامعه ای آگاه و روشن و بدور از شایعه و پرده پوشی است که رسانه هایش فعال بوده و خودسانسور و خدای ناکرده مواجب بگیر القا ء کنندگان مطالب نادرست نباشند . دانشگاه علوم پزشکی از معدود اداراتی است که باید از مداخلات سیاسی و جناحی و قومی بدور باشد تا وظیفه اش که ارتقا ء سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه است را بخوبی به سرمنزل رساند ومتاسفانه افت و نزول و حرف و حدیث ها در این دانشگاه از موقعی شروع شد که آقایان مدیران ارشد دانشگاه علاقمند به سیاست گردیند و با سیاسیون و نمایندگان نشت و برخواست نموده و نظرات عامیانه آنها را به تصمیمات کارشناسانه خود ارجح دانسته و کار اصلی خود را در درجه دوم اهمیت قرار دادند . کار رسانه ها سخن پراکنی است پس مدیران محترم علوم پزشکی جلوی چیزها ( شایعات ) را با عملکرد مثبت واحدهای خود باید گرفت چرا که در دروازه را میشه بست ولی در دهن مردم را نه .

  18. یک بیمار گفت:

    آقای م روشن شما هم که از بین پیغمبران جرجیس را انتخاب کردی.دو آزمایشگاهی که نامبردی یکیش ……. است دومی هم که یکی در میون آزمایشات را یا انجام نمیده یا
    انجام نده بهتره.شما از پزشکا بپرس ببین چه خبره.باز اگر آزمایشگاه آریوبرزن را میگفتی یه چیزی که به خاطر انتخاب اسم اریوبرزن اجازه تبلیغ بهش ندادند ولی فقط یک بار برو ببین چقدر هزینه شده و چه احترامی برای بیماران قایل شدند.

  19. رضا گفت:

    حق مدیریت اطرافیان نبوی زاده در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اساتید و اعضای هیات علمی و روسای دانشکده ها و مدیران گروهها بیشتر است. این که چرا یک کارشناس باید 1.700 تومان حق مدیریت غیرقانونی دریافت کند را نبوی زاده باید پاسخگو باشد. درحالی که اضافه کار کارگران و کارمندان را خیلی کم در نظر میگیرند

دیدگاه شما