سه شنبه 5 شهریور 1392 - 16:20

آماده باش انگلیس برای حمله نظامی به سوریه

دولت انگلیس اعلام کرد نظامیان این کشور به منظور مشارکت در مداخله نظامی احتمالی در سوریه به حالت آماده باش در آمده اند.

به گزارش مهر به نقل از استاندارد، سخنگوی نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه لندن هنوز تصمیمی در مورد حمله نظامی به سوریه نگرفته است از آماده باش نظامیان این کشور برای مشارکت در حمله احتمالی در صورت لزوم خبر داد. به گفته این سخنگو، دولت انگلیس خود را به دلایل استراتژیک ملزم می داند به استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه واکنش نشان دهد.

این در حالی است که تصمیم نهایی در این خصوص، امروز بعد از ظهر در نشست مجلس نمایندگان انگلیس اتخاذ می شود. در همین حال “دیوید کامرون” نخست وزیر با نیمه تمام گذاشتن تعطیلات تابستانی خود به لندن بازگشته و دستور برگزاری نشست شورای امنیت ملی انگلیس را صادر کرد.

روز دوشنبه “جان کری” وزیر خارجه آمریکا مدعی شد کشورش در مورد به کارگیری سلاح های شیمیایی در جنگ داخلی سوریه به اطمینان رسیده و واکنش مقتضی را طی روزهای آینده نشان خواهد داد. در همین رابطه “تونی بلر” نخست وزیر اسبق انگلیس طی یادداشتی که برای روزنامه تایمز نوشت با اذعان به جنگ افروزی انگلیس و آمریکا در عراق و افغانستان مدعی شد مداخله نظامی در سوریه امری لازم و غیرقابل اجتناب است.

مخالفان سوری در حالی ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرده اند که تصاویر ماهواره ای ثبت شده از سوی روسیه نشان می دهد، بمبهای حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت سیطره تروریستها به منطقه الغوطه اصابت کرده و در این مسئله یک کشور عربی به همراه یکی از گروههای مسلح نقش مستقیم داشته است. ارائه اسناد این اقدام تروریستها توسط روسیه به اعضای شورای امنیت در نشست اخیر آنها باعث سکوت و تغییر موضع اولیه آنها شده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما