سه شنبه 5 شهریور 1392 - 11:56

اردن آماده حمله به سوریه میشود!

اعلام آمادگی اردن برای حمله به سوریه

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، منابع بلند پایه در دولت اردن اعلام کردند که این کشور آماده است تا در صورت لزوم شرایط لازم را برای استفاده از خاک این کشور در حمله به سوریه فراهم کند.

این منابع همچنین اعلام کردند: نشست فرماندهان ستاد ارتش کشورهای غربی و عربی در اردن با هدف گفت‌وگو درباره امنیت منطقه خاورمیانه و پیامدهای بحران سوریه برگزار شده و احتمالا این نشست یک روز دیگر تمدید شود.

بنا به گفته منابع مذکور، در این نشست درباره سناریوهای مختلفی از جمله دخالت نظامی در سوریه، امکان مسلح کردن مخالفان میانه‌رو سوری و ارتش آزاد و نیز تشکیل ائتلاف جدید بین‌المللی خارج از چارچوب شورای امنیت گفت‌گو می‌شود.

علاوه بر این حاضران در نشست اردن درباره امکان وارد آوردن ضربات سنگین به گروه‌های تندرو در داخل سوریه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

در همین راستا علی الموسوی، مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که دولت بغداد مخالف آن است که از عراق برای هرگونه حمله نظامی استفاده شود.

وی افزود: ما همواره مخالف اقدام نظامی علیه سوریه بوده و هستیم. ما خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستیم چراکه راهکار نظامی نتیجه‌ای جز پیچیده‌تر شدن اوضاع سوریه ندارد. ما اجازه نمی‌دهیم که از حریم هوایی یا خاک عراق برای حمله علیه کشور دیگری استفاده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65745
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما