دوشنبه 4 شهریور 1392 - 21:31

دلیل آسیب دیدگی شدید بدلکار گچسارانی از زبان خودش

بدلکار و ورزشکار گچسارانی با بیان اینکه آسیب‌دیدگی شدید نخاعی من محصول سودجویی برخی افراد است گفت: افراد سودجو به راحتی اقدام به برگزاری مسابقات غیر قانونی پارکور می‌کنند.

خبرگزاری فارس: آسیب‌دیدگی شدید نخاعی من محصول سودجویی برخی افراد است

سعید رامین امروز در گفت‌و‌‌گو با فارس در گچساران اظهار کرد: به دلیل نبود جایگاه و رشته بدلکاری در گچساران و کهگیلویه و بویراحمد و حمایت این رشته در شهرهای بزرگ به ویژه تهران، برای ادامه رشته‌های مورد علاقه‌ام بدلکاری و پارکور به تهران رفتم.

وی با بیان اینکه در تعدادی از فیلم‌های مستند و سینمایی بدلکار بوده‌ام با تشریح وضعیت پیش آمده‌، افزود: در روزی که در صحنه‌های از یک فیلم مستند مشغول فیلم‌برداری و انجام حرکات بدلی بودم، از طریق پیامک در زمینه برگزاری مسابقه پارکور برای 17 و 18 مردادماه  اطلاع‌رسانی شد.

این استاد حرکات نمایشی پارکور تصریح کرد: پیامک‌های برگزاری مسابقه پارکور به سراسر کشور ارسال شده بود؛ به همین دلیل از سراسر کشور حدود 300 نفر برای شرکت در این مسابقه حضور پیدا کرده بودند.

این بدلکار و ورزشکار گچسارانی ادامه داد: درست همان روز بعد از انجام فیلم‌برداری در حالی که خسته بودم برای شرکت در مسابقه پارکور به محل مسابقه رفتم که البته برای حضور در این مسابقه مبلغ 200 هزار ریال بابت بیمه و کارت حضور در مسابقه به صورت دستی از ما دریافت شد و ظاهرا همه چیز قانونی و طبیعی به نظر می‌رسید.

وی یادآور شد: روز مسابقه با موضوع جالبی برخورد کردم که برگزاری مسابقه پارکور در سالن فوتسال بود؛ آن هم با وسایل غیر استانداردی از جمله باکس و داربست‌های فلزی.

رامین عنوان کرد: در آن روز در حین انجام مسابقه پای من روی یکی از باکس‌های غیر‌ استاندارد لیز خورد که این اتفاق سبب سقوط من از ناحیه گردن به روی تشکی که قطر نازکی داشت شد که این سقوط سبب آسیب دیدن نخاع و مهره‌های گردن من شد.

                     

این ورزشکار و بدلکار گچسارانی افزود: بعد از وقوع این اتفاق، متوجه شدیم که در محل برگزاری این مسابقه هیچ‌گونه خدمات بهداشتی یا آمبولانسی در نظر گرفته نشده است و درست پس از گذشت نیم ساعت در حالی که من روی زمین افتاده بودم، آمبولانس مرا به بیمارستان رساند که بنا بر گفته دکتر جابه‌جایی‌های غیر اصولی آسیب نخاعی مرا شدیدتر کرده بود.

وی با گلایه از بی‌مهری و سودجویی عوامل برگزاری این مسابقه و برخی مسئولان گفت: در مدت زمان بستری شدن من در بیمارستان هفت تیر هیچ شخص یا مسئولی به دیدار من نیامد.

رامین با تأکید بر این که حدود 300 نفر در این مسابقه شرکت داشتند، عنوان کرد: این مسابقه ظاهرا غیرقانونی از آب درآمد زیرا برای رشته پارکور فدراسیون و مسئولی در سطح کشور تعریف نشده است.

این بدلکار و مربی نجات غریق گچسارانی با یادآوری نحوه بروز این حادثه بیان کرد: با توجه به این که در حال حاضر از گردن به پایین من فلج شده است، بنا به تشخیص پزشک به دلیل آسیب‌دیدگی شدید نخاعی و مهره‌های گردن باید حدود یکسال بستری باشم تا شاید به مرور زمان به بهبودی برسم.

وی با انتقاد و گلایه از بی‌مهری مسئولان برگزاری مسابقه پارکور در تهران اظهار کرد: کسانی که از یک ماه قبل از طریق پیامک و سایت‌های مختلف ما را جهت شرکت در مسابقه ترغیب و تحریک کردند، الان که این اتفاق برای من افتاده است کجا رفته‌اند و چرا پاسخگو نیستند.

رامین افزود: نکته جالب در برگزاری مسابقه پارکور بی‌اطلاعی مسئولان آمادگی جسمانی و پارکور از این مسابقه بود.

بدلکار گچسارانی فیلم‌های سینمایی و مستند بیان کرد: در روز برگزاری مسابقه هیچ چهره شناخته شده‌ای در سالن نبود اما فضا به گونه‌ای بود که هیچ شکی در غیر قانونی بودن مسابقه ایجاد نمی‌شد.

رامین در پایان از مسئولان خواست تا با پیگیری و جلوگیری از برگزاری مسابقات غیر قانونی توسط افراد سود‌جو از بروز چنین اتفاقاتی برای جوانان جلوگیری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما