دوشنبه 4 شهریور 1392 - 16:55

کارشکنی و مخالفت شدید یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با گزینه های بومی برای استانداری

گروه سیاسی – سیاوش آذر : تاکنون تکلیف استانداری بیش از 13 استان کشور مشخص شده و مجمع نمایندگان این استان ها توانتسته اند بر روی یک گزینه بومی متناسب با شرایط اعلام شده از سوی وزارت کشور به توافق برسند تا هر چه زودتر دولت یازدهم بتواند کار خود را در این استان ها آغاز کند.

به گزارش بویر نیوز، همواره استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مطالبات جدی خود را نبود مدیران اجرایی و کاربلد در راس هرم مدیرتی استان دانسته و مردم آن تاکید دارند تا برای برون رفت از بن بست توسعه نیافتگی در بخش صنعت و راه و ایجاد شرایط مناسب و زیرساختی برای ایجاد مشاغل پایدار و صنعت بادوام، لزوم استفاده از مدیران توانمند، باتجربه، دلسوز، آشنا به مسائل و مشکلات استان، بی حاشیه و سفارش ناپذیر در راس هرم مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

شنیده ها حاکی از آن است که در میان گزینه های موجود بومی که توسط برخی نمایندگان مطرح شده همه تفکر اصلاح طلبی دارند و برخی از آنها هم در گذشته سوابق بسیار روشنی داشته و حتی در میان مردم هم از محبوبیت بالایی دارند، اما شنیده های خبرنگار بویرنیوز حاکی از آن است که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تمایل به استفاده از نیروی بومی توانمند به عنوان استاندار دارند اما یکی از نمایندگان استان که البته ادعای اصلاح طلبی و حمایت از نیروهای بومی ایشان گوش فلک را کر کرده با انتخاب استاندار بومی کاملا مخالف است.

از آنجا که وزارت کشور به نمایندگان اعلام داشته تا فردی را معرفی کنند که در سوابق شغلی خود حداقل استاندار، معاون استاندار، نماینده مجلس، معاون وزیر یا وزیر را در پرونده خود داشته باشد،  ظاهرا این نماینده چون فرد مناسبی در حوزه انتخابیه خود برای تصدی گری استانداری ندارد با استاندار بومی مخالفت می کند و البته همواره در مجامع عمومی ادعا می کند که همه باید به هم کمک کنیم و گرمسیری و سردسیری باعث عقب ماندگی استان خواهد شد.

چندین بار ایشان نوشته و گفته که خودزنی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می کند، حال سوال اینست که اصرار این نماینده برای آوردن استاندار از خارج استان خو نوعی خودزنی نخواهد بود؟

اگر ما نتوانیم استانداری بومی در استان داشته باشیم و تحمل همدیگر در استان به این کوچکی را نداشته باشیم چطور توقع رشد و پیشرفت یکدیگر را داریم.

پیش بینی این است که در نهایت و با کارشکنی برخی نمایندگان، وزارت کشور هم از فرصت استفاده کرده و چند گزینه غیربومی را پیشنهاد داده و مثل همیشه غریبه پرستی را در کهگیلویه و بویراحمد به اوج برسانیم

امید است تا نمایندگان استان با مردم خود صادق باشند و بجای سحنرانی برای استفاده از نیروهای بومی، در عمل به هم استانی های خود اعتماد کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65614
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    انصافا هر کدومش هست باید دستش را بوسید. بومی یعنی نان عده ای خاص در روغن بومی است

  2. ناشناس گفت:

    استاندار باید کاربلد باشه بومی و غیر بومی مهم نیست.

  3. ناشناس گفت:

    مشت نمونه ی خروار است. حسینی را ندیدم که دوباره روی خوش به بومی نشان دهیم حالا گیریم بومی اصلاحطلب باشد مثل حسینی است و برعکسش. شما رسانه ها هم با قضیه احساساتی برخورد نکنید بگذارید استاندار فردی کارآزموده خلاق و همه تر از همه ارتباط نزدیک با راس دولت داشته باشد مثل دوستی و نیکزاد

  4. غریب گفت:

    بومی که چه دکان عده ای خاص شود

  5. ناشناس گفت:

    اسم نماینده مد نظر جیست؟

  6. ابوحمید گفت:

    قابل توجه نمایندگان محترم آقایان تاجگردون .بزرگواری.زارعی.استاندار باید بومی باشد مثل مهندس سیدمهدی وفائی مقدم که دارای سوابق درخشان مدیریتی و مردمداری در شهرداری دهدشت.فرمانداری الیگودرز.معاون استاندار لرستان.مشاور استاندارانی از جمله دوستی.نوذری.حسینی.صابری.دهمرده.عضو هیئت مدیره بنیادشهیدکشور.دکترای افتخاری مدیریت.فوق لیسانس مدیریت.رزمنده دفاع مقدس بیش از 30ماه.جانباز20درصد.دارای نفوذ سیاسی و اجتماعی.

    • از ياسوج گفت:

      تا حالا اسمش را نشنيديم احتمالا دفتر داره اونا بوده يكم دقت كن

    • ناظر گفت:

      همین بومی و غیر بومی کردید که اینقدر استان عقبه . استانهای پیشرو را ببینید برایشان تخصص مهمه نه بوی یا غیر بومی بودن چه در دانشگاهها چه در کارهای اجرایی. کو گوش شنوا !!!

    • شاهين گفت:

      با سلام توانايهاي برادر آقاي ….. را در دفتر تحول استانداري ديديم كه حتي نميتونه يك نامه اداري بنويسه حتي كامپيوتر را هم نميتونه روشن كنه كه با خيانت آقاي نوذري با اين استان انتخاب شد نمايندگان با برداشتن آقاي نيك زاد چه ضربه اي به استان زدند ميخواهيد يكي مثل صابري بياد

  7. کوروش گفت:

    با سلام به همه مخاطبین محترم بویر نیوز _خدای خود و وجدان خودتون رو قاضی بذارین زمانی که ما استاندارمون بومی بود چه گلی به سر این استان زد جز اینکه با دستکاری کردن آمارها توسط مدیران نور چشمی و غیر متخصص و مطرح کردن این آمارها برای دولت و رفع محرومیت کردن این استان در روی کاغذ چه کارنامه مثبتی داشتند ؟ حداقل اون زمانی که استان محروم بود هم کارمندامون اضافه حقوقی از بابت محرومیت دریافت میکردند هم سالانه بودجه مضاعفی جهت اشتغال_ تولید _ توسعه فضاهای گردشگری و … اختصاص میدانند

  8. مدیر ومدبر گفت:

    مهندس جهانگیر حبیبی بهترین گزینه برای استانداری استان

    • یوسف گفت:

      اقای مهندس جهانگیر حبیبی بهترین گزینه استانداری هستند از انجا که شعار دکتر روحانی اعتدال میباشه اقای حبیبی مظهر اعتدال است .
      ضمنا اگه اقای تاجگردون دنبال اصلاحاته که همین حبیبی اصلاح طلبه البته اصلاح طلب با انصاف و معتقد به اصول

  9. هم استانی گفت:

    استاندار بومی دراین استان جواب نخواهد داد

  10. ناشناس گفت:

    استاندار بومی یعنی دلالی و پیمانکاری برای عده ای خاص جز این دیگر هیچ

  11. ناشناس گفت:

    حتماً شما منظورتان اینه که سید باقر موسوی را بیاورید.
    سید باقر موسوی و هر کس دیگری که شما منظورتان هست به اندازه تعداد کلمه حرفی که در 8 سال گذشته در دفاع از جریان اصلاح طلبی زده یا نوشته، حق صحبت کردن داره نه کم تر و نه بیشتر.
    اری

  12. واقع بين گفت:

    استاندار توانمند باشد بومي ويا غير بومي فرقي نمي كند متاسفانه رسانه هاي ما هنوز هم ازعامي عامي ترند

  13. هو شنگ گفت:

    این فرد ….. است

  14. رزمنده گفت:

    فقط سید باقرموسوی

  15. ناشناس گفت:

    به نظر من اگر بنا دارند واقعا کار بکنند هیچ گزینه ای بهتر از اول غیر بومی بهتر نیست برا این استان و این را هم استانیهای عزیز خوب می دانید اگر از حوزه بویر احمد باشه دهدشتی ها و گچسارانی ها ناراضی و اگر از این دو حوزه باشه بویر احمدی ها ناراضی پس بهتر از همه که فکر می کنم می تونه برا این استان کار بکند گزینه غیر بومی هست اگر نمایندگان بتوانند نیکزاد وزیر راه و شهر سازی را بیاورند خیلی خوب هست

    • رضا گفت:

      اگر گزینه گچسارانی یا کهگلویه ای قوی هم باشد خوب است. اما بهتر است بومی باشد. مطمئنا سیدباقر موسوی به عنوان نماینده به همه استان نگاه یکسانی خواهد داشت.

  16. دنا گفت:

    بومی=پارتی بازی

  17. آشنا گفت:

    تاریخ استان ما نشان داده که مسئولین غیربومی برای ما بهتر و خوب بوده .قطع به یقین بدانید آنهایی که موافق بومی بودن هستن فقط به فکر منافع شخصی خودشان می باشند .

    درود بر این نماینده

    • رضا گفت:

      جناب آشنا کجای تاریخ استان اینو نشان داده؟ چرا حرف بدون دلیل و سند میزنی
      ما تاکنون یک استاندار بومی داشتیم که خیلی سیاسی اما پاک دست بود. دلیل این همه عقب ماندگی اینه که استاندار بومی کم داشتیم. هروقت توانستیم معادل استانداران غیربومی استانداربومی داشته باشیم و عملکرد جمع آنها را مقایسه کنیم میتوانیم قضاوت کنیم. نه فقط با یک بومی در طول تاریخ استان

  18. حمید گفت:

    غیر بومیاشم تا دلتون بخواد پارتی بازی می کنن این درختای قسمت ساحلی که بریدنش نمونه اش شما از خیلی چیزا خبر ندارین نشستین تو خونه دارین دمپختکتون رو می خورین یه نظریم پرتاب می کنین به نظر من هم استانیمون بخور بخور کنه بهتر از اینه یه غیر بومی بخور بخور کنه در صداقت سید باقر موسوی شکی هست؟به نظر من موسوی می تونه گزینه خوبی باشه

  19. ناشناس گفت:

    خودتونو به آب وآتش نزنید.یک بار یک استاندار بومی اومد 30سال انداختمون عقب.خواهش می کنم باتدبیروحوصله تصمیم بگیرید وانتخاب کنید.بومی توی استان ما جواب نمیده.فقط نون بعضی ها می افته توی روغن…………..

  20. دانشجو گفت:

    درود وصدبدرود براین نماینده شایسته ولایق

    • بارونی گفت:

      اصلا ح طلب مشخه!خدا به داد این مردم برسد تا این استان از این همه محرومیت دربیادهر کسی برای آبادانی وبا نیت خیر کار کند مردم از او حمایت جدی می کنند.

  21. شهروند بویر احمدی گفت:

    ما تا خودمانرا باور نداشته باشیم هیچ پیشرفتی نداریم غیر بومی ها چه گلی به سر ما زدند که بومی ها نمی توانند اگه تمام مسئولین استان بومی نباشند دیگه کسی به این نماینده ها رای نمیده

  22. رضا گفت:

    استفاده از استاندار و مدیران بومی و از همه بدتر عدم اعتماد به نخبگان و مدیران توانمند داخلی نشانه هرج و مرج فکری مردم استان است. این قضیه مثل خانواده ای است که خودشان نمیتوانند مشکلات داخلیشان را حل وفصل کنند و بروند از غریبه هایی که دلسوز هم نیستند بخواهند مشکلاتشان را حل کنند. البته نشانه توهم هم هست. دلیلش این است که خیلی ها فکر می کنند دلیل عقب افتادگی شهرهای استان یاسوج است. من نمیدانم چرا فقر و عقب ماندگی استان را به یاسوج نسبت میدهند که تاکنون فقط یک بار استاندار بومی داشته و آنهم یکی از پاکترین نیروهای استان بوده ولی مدیریت قوی نداشته که معلوم است گزینه اشتباهی بود. ولی محرومیت وعقب افتادگی استان ریشه در تاریخ استان، بافت اجتماعی، جغرافیا، جمعیت و … دارد. همه امکاناتی که در بویراحمد هست در دنا هست، در گچساران، دهدشت، سوق و لنده هست.

  23. حق شناس گفت:

    جالب است مدیریت سایت بویرنیوز فقط نظراتی را میئگذارد که با طبع و زائقه خودشون خوش بیاد اولا استان به دلیل عقب ماندگی فرهنگی که همه بران واقف هستیم و گریزی از حقیقت نیست استاندار بومی را نمی پذیرد وگرنه به گواه دوست و دشمن منصف همه میدانند چه قدر استاندار بومی زحمت کشید چقدر شبانه روز به محرومترین نقاط استان بدون دوربین و گمنامانه سرکشی کرد چقدر روستاها گازگشی و برق گشی شد با چه زحمتی جاده یاسوج بابامیدان به بهره برداری رسید و صدها چقدر دیگر ولی چون به دلیلی که گفتم این عقب ماندگی در نخبگان و خواص استان هم به وفور مشاهده می شود مگر صابری غیر از فقر و کم کردن بودجه استان چه کرد و بقیه استاندارهای دیگر که فقط پارکی ساختند و نامی برای خود گذاشتند حال بگذارید نیروهای توانمد بومی چه چپ و چه راست در همان مناصب کشوری یا استانهای دیگر بمانند و توانی وافر خود را به باد تهمت دو افترا و بی تقوایی خواص استان نگذارند

    • بویر نیوز گفت:

      حق شناس گرامی!
      اولا متن خبر با دیدگاه شما همسو است پس دلیلی ندارد که بخواهد فیلتر نشود.
      درثانی؛ اینکه تا بحال کامنتی نگذاشته اید که رد یا تایید شده باشد و خیلی راحت در مورد ثبت نظرات دیدگاه خود را بیان می فرمایید با جمله شما درمورد عقب ماندگی فرهنگی بیگانه نیست!

  24. محمدذ گفت:

    وای و صد وای که هزاران درخت را استانداران غیربومی جلوی چشم مردم شهر یاسوج سر بریدند و یک فاجعه تاریخی را رقم زدند ولی صدای شورای شهر وقت را حتی تا در اتاق هایشان هم کسی نشنید وای که این همه فاجعه استانداران غیر بومی را ندیدیم و این چنین بر استاندار و مدیران بومی خود تاختیم تاریخ باید بنویسد که هیچگاه مردم لر به دلیل خود زنی قبیله ای و طایفه ای به هیج جاهی نخواهد رسید چرا که فقط نصفه خالی لیوان استاندار و مدیران بومی را می بینیم و فقط ذره ای آب ته لیوان استانداران و نیروهای غیر بومی را از هر نقطه ای از این استان نیروی بومی بیاوریم و استاندار کنیم باز هم همین تخریب و تهمت هست که هست این خانه از پای بست ویران است

  25. kbjk گفت:

    انصافا بومی ،مخصوصا حسینی استاندار توانای قبلی،ای خوب ویبو

  26. احمد گفت:

    دور از انصاف است که به صرف يک تجربه ناموفق مديريت بومی را به با د استيضاح بگيريم و اين فرصت تاريخی را از دست بدهيم

  27. پویا1 گفت:

    من می خوام بدونم متخصصان این استان چه چیزی از متخصص های غیر بومی دارن که انقدر سنگ اون ها رو به سینه میزنیم . مشخصه که اون فرد کارشکن کیه و داره با مقاومت نا درستش باعث نابودیه این استان میشه

  28. ایرانی گفت:

    استاندار لایق باشد خوبه بومی یا غیر بومی ندارد اتفاقا غیر بومی انصاف بیشتر و مجال بهتری جهت کار و انتقال تجربیات را دارا می باشد

    • آریوبرزن گفت:

      به نظر من استاندار اگه بومی باشه بهتره، ما نیروهای توانمند زیادی هم تو استان و هم خارج از استان داریم که دارن تو استانای دیگه تو رده های مدیریتی و حتی در سطح معاونت وزارتخونه خدمت می کنن اگه ازاشون دعوت بشه حتماً برا پیشرفت استانشون قدم جلو میزارن، استاندار غیربومی چن تا از فامیلا و همشهریای خودشو بر میداره میاره اینجا بهشون پست می ده و اونا هم حسابی استفاده می کنن و بودجه استانو می برن جاهای دیگه. ولی استاندار بومی حداقل استانو میشناسه، مردمو میشناسه، البته مردم هم نباید توقعات بی جای قومی قبیله ای داشته باشن بلکه باید بذارن کسی که میاد برای اعتلای استان سعی و تلاش کنه!

    • سعید گفت:

      ما باید قیمت دوغ و دوشاب را بدانیم وبه صرف اینکه یک استاندار بومی جواب نداده نباید همه افراد بومی را با یک چشم ببینیم.چرا که این استان استاندارهای غیره بومی زیادی را به خود دیده وبیشتر اونها نیز فرد شایسته ای برای این منصب نبوده اند.ما باید به فرزندان لایق وشایسته خودمان بها بدیم .وسوابق قبلی اونا را هم ببینیم وبعد تصمیم بگیریم .بدرود

  29. تلزالی بویراحمد گفت:

    هر که موافق استاندار بومی میباشد امتیاز (+)مثبت و هر که موافق استاندار غیر بومی میباشد امتیاز(_) منفی بزاره تا مسئولان حداقل اماری از نظرات مردم عزیز رو داشته باشند.

  30. سيدمجتبي گفت:

    سابقه نشان داده اصلاح طلب غير بومي بانفوذ نزدمقامات بالا كاركردبهتري دارد تا بومي از مقايسه ي دوستي وحسيني چنينن امكاني به ذهن متبادر ميشود وهمچنين بايدگفت استاندار نبايد خودش را در ياسوج محدود كندوبه به تمامي نقاط استان نگاه يكساني داشته باشد

    • هم استانی گفت:

      جالبه دوستی فقط و فقط چندتا پارک درست کرد و حسینی به اکثر روستاهای استان گاز رسانی کرد دوستی پارک ساخت و هر رو ز به گواه نزدیکترین افراد به ایشان و شاهد بچه های محیط زیست جمعه ها و روزهای کاری و غیر کاری تو پاسگاه خاریدون سی سخت به کباب و گردش کوه دنا بود و حسینی جاده کشوری یاسوج بابامیدون رو پیگیری کرد تا باز شد ای امان از انصاف و بی انصافی مردم حال باید فهمید چرا علی ع سر در چاه می کرد و با چاه سخن می گفت 

  31. يك شهروند گفت:

    اگر مي خواهيد واقعا استانمان واقعا پيشرفت كند بهترين گزينه براي سكان استاندار جناب مهندس كورش اميدي پور است كه هم دست پاك است و هم سوابق اجرائي خوبي دارد و هم توانمند است وهم كسي هست كه اگر ميدان به ايشان بدهيد مي تواند اين استان را نجات بدهد چون كار بلد است

  32. بویر گفت:

    الکی خودتون خسته نکنید استاندار مشخص شده آقای غریب پور است

  33. بابا گفت:

    انصافا فردی به شجاعی ومدیدی وباهوشی دکتر مسعودی در استان نداریم

  34. معترض گفت:

    کی گفته استاندار حتما باید بومی باشه؟این مطلب مصداق بارز قبیله گرایی و نظام عشیره ایه

  35. فوق مهندس گفت:

    باسلام.استانداردبومی باشد.بهتراست.چراکه درداین مردم  رابهترمیدونند.البته افرادی خبرکارکشته مثل  مهندس غریبپور.سیدباقرموسوی باشند.

    • تویی که میشناسمت.. گفت:

      مهندس جان.ازموده را دوباره ازمودن خطاست.
      به نظرشما استانداربومی قبلی درد مردم را نمیدونست؟
      البته که میدونست ولی…….
      تخصص .برادرعزیز یاید کاربلد باشی نه مثل اونهایی که اسمشون رو اوردی.
      اولی که توی سن 25سالگی بارانت شد فرماندار.
      دومی هم که حسابش باکرام الکاتبینه

  36. مار گزیده گفت:

    اگه توجه کرده باشید کسانی که با بومی بودن استاندار موافقند همگی به یه نحوی از شخص خاصی همایت میکنند که ارتباط نزدیک با او دارند واین یعنی حفظ منافع شخصی نه منافع عمومی پس بنابراین فکر بومی بودن استاندار را از سرتون بکنید بیرون .

  37. فراجناهي گفت:

    بهترين گزينه مهندس بهرامي هست

  38. دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت:

    بهترین گزینه برای استانداری دکتر مندنی پور است

دیدگاه شما