چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 10:42

زن 41 ساله پس از قطعی، دوباره زنده شد

زن 41 ساله استرالیایی که مرگ وی بر اثر حمله قلبی طی 42 دقیقه از نظر بالینی قطعی شده بود توسط دستگاهی با فناوری بالا که خون را به مغز رساند به حیات بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ونسا تاناسیمو پس از یک حمله قلبی به سرعت به بیمارستان منتقل شد، مدت کوتاهی پس از رسیدن به بیمارستان، مرگ وی از نظر بالینی تأیید شد.

پزشکان در بیمارستان قلب ملبورن تلاش کردند سد شریانهای حیاتی را باز کرده و ریتم قلب وی را با استفاه از یک دستگاه با فناوری بالا که خون را در مغز جاری نگاه می داشت، به حالت عادی بازگردانند.

مقامات این بیمارستان بازگشتن این زن به زندگی را شگفت انگیز توصیف کردند.

تاناسیو مادر 2فرزند از نروارن ملبورن پس از حمله قلبی چند الکتروشوک دریافت کرد که یکی از آنها در آمبولانس و در راه بیمارستان صورت گرفت.

دفیبریلاتور (دستگاه شوک غیر هماهنگ) که بیشتر به نام الکتروشوک شناخته می‌شود، دستگاهی است که فیبریلاسیون بطنی (Ventricular fibrillation) را از بین می ‌برد. فیبریلاسیون بطنی زمانی رخ می‌دهد که فیبرهای عضله قلب به صورت نامنظم منقبض می ‌شود.

تاناسیو گفت: احساس خوبی دارم، به عنوان کسی که نزدیک یک ساعت مرده بود احساس بسیار خوبی دارم.

پزشکان بخش اورژانس این بیمارستان از دستگاهی به نام LUCAS 2 استفاده کردند تا جریان خون وی را حفظ کنند، از سوی دیگر تلاش کردند که سد شریانهای اصلی قلب وی را باز کنند.

این زن به عنوان یک فروشنده کار می کند و سابقه هیچ نوع مشکلات قلبی نداشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=64285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما