یکشنبه 27 مرداد 1392 - 23:05

اعدام سه شیطان درکرج / دستگیری 100فروشنده گوشی‌های‌مسروقه / بازداشت زنی که عکس‌های مبتذل خودش رامنتشرکرد

مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 27 مرداد 1392

رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه تقلبی و مسروقه و بازداشت بیش از 100 متهم خبرداد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان، در حاشیه اجرای طرح برخورد با فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه تقلبی و مسروقه در محدوده خیابان جمهوری و حافظ به تشریح جزئیات این طرح پرداخته و از دستگیری بیش از 100 متهم در این خصوص خبر داد و گفت: یکی از سئوالاتی که همیشه از سوی شهروندان مطرح شده این است که سرنوشت تلفن‌های همراه مسروقه که از شهروندان به سرقت می‌رود چه می‌شود؟ از آنجا که اکثر سارقان تلفن‌های همراه مسروقه را به مالخران اموال مسروقه فروخته و سرانجام این تلفن‌های مسروقه با جعل کارتن و شماره سریال از سوی مالخران، به شهروندان فروخته می‌شود، پلیس موظف است این موضوع را پیگیری کرده و اقدام به ردیابی تلفن‌های همراه مسروقه کند.
در راستای اجرای تدابیر رییس پلیس تهران‌بزرگ، درخواست شهروندان و همچنین شکایت‌های ارایه شده از سوی کسبه و اهالی محدوده خیابان‌های جمهوری و حافظ، مبنی بر تجمع فروشندگان گوشی‌های تلفن‌همراه مسروقه و تقلبی، پلیس‌آگاهی تهران بزرگ اقدام به اجرای این طرح کرد.
در ابتدای طرح ماموران پلیس آگاهی پایتخت به صورت نامحسوس اقدام به مستندسازی و شناسایی چهره این افراد که در برابر یکی از مجتمع‌های تجاری این محدوده تجمع کرده و اقدام به خرید و فروش دستگاه‌های تلفن‌همراه مسروقه و تقلبی می‌کنند، کرده و با حضور نیروهای گشت یگان امداد و پلیس پیشگیری تهران بزرگ این افراد را دستگیر کردند.
در ابتدا ماموران با بررسی‌های نامحسوس موفق به شناسایی این افراد شدند – که بعضا مالخر و سارق اموال مسروقه هستند و در پیاده‌رو تجمع کرده و ضمن سد معبر اقدام به توزیع گوشی‌های تلفن همراه مسروقه، تقلبی یا کارتن‌ها و شماره سریال‌های جعلی می‌کنند- و در یک عملیات ضربتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از 100 تن از آنان را بازداشت کردند.
محمدیان در ادامه ضمن توصیه به شهروندان درباره دقت در زمان خرید تلفن‌همراه، تاکید کرد: شهروندان و خریداران گوشی‌های تلفن همراه مراقب باشند هنگام خرید به مراکز معتبر مراجعه کرده و در زمان تحویل کالا، مشخصات، شماره سریال و کد فاکتور را بررسی کنند و همچنین از وجود هولوگرام معتبر روی کارتن دستگاه اطمینان پیدا کنند.
وی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 را به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و پلیس برشمرد و از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را با پلیس در میان بگذارند.

انهدام باند کشرو فیوج
کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ اعضای باند سارقان کشرو را دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در 25 خردادماه خانمی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک‌قدس به ماموران اعلام کرد که در زمان خروج از صرافی و زمانی که سوار یک دستگاه خودرو مسافرکشی سمند زردرنگ بوده، توسط دو سرنشین آقا (راننده خودرو) و خانم مورد سرقت قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از خرید دلار از مغازه صرافی در محدوده میدان کاج به قصد رفتن به خانه سوار یک دستگاه خودرو سواری زردرنگ با دو سرنشین آقا و خانم شدم. راننده ماشین مدعی شد که خانم داخل ماشین یک مسافر خارجی است و قصد دارد تا مقداری از پول‌های همراهش را برای رفتن به خارج از کشور به ارز خارجی تبدیل کنند. با طرح این موضوع از سوی راننده، زمانی که عنوان کردم که به همراه خود مقداری دلار دارم مسافر زن داخل ماشین که با لهجه خاصی صحبت می‌کرد با اشاره از من درخواست کرد تا پول‌های خود را به او نشان دهم و او نیز پس از آن که پول‌ها را از دستم گرفت آنها را مجدد به من بازپس داد اما زمانی که به خانه آمده و شروع به شمارش پول‌ها کردم، متوجه شدم که مبلغ 590 دلار از پول‌ها کم شده است.
با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با چهره‌نگاری از مالباخته و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت راننده خودرو سمند زردرنگ به نام سیامک شدند که در بررسی سوابق وی مشخص شد که او پیش از این نیز چندین بار به اتهام ارتکاب جرام مختلف سرقت به شیوه کف‌زنی دستگیر و روانه زندان شده است.

 سیامک متهم به سرقت
با شناسایی هویت سیامک کارآگاهان مخفیگاه وی، در منطقه شهرزیبا را شناسایی کردند و پس از انجام مراقبت‌های پلیسی و اطمینان از حضور سیامک در مخفی‌گاش او را دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند.
با انتقال سیامک به پایگاه دوم آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اقدام به مواجه حضوری سیامک با مالباخته کردند که بلافاصله توسط مالباخته شناسایی شد و سیامک که چاره‌ای جز اعتراف و معرفی همدست خود نداشت، به ناچار لب به اعتراف گشود و یکی از سارقان زن طایفه فیوج به نام سیما 35 ساله را به عنوان همدست خود معرفی کرد.
وی درمورد نحوه آشنایی خود با سیما به کارآگاهان گفت: داخل زندان با یکی از سارقان طایفه فیوج به نام سعید آشنا شدم و پس از آزادی از زندان، از طریق وی با سیما آشنا شدم. سیما به من پیشنهاد داد که از طریق سرقت به شیوه کف‌زنی می‌توانیم در زمان کوتاهی پول زیادی به دست آوریم و با قبول پیشنهاد گروه دو نفره خود را تشکیل داده و در پوشش مسافرکشی شروع به سرقت می‌کردیم و با توجه به مهارت سیما در کف‌زنی، او سرقت‌ها را انجام می‌داد و من نیز در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن افراد (مالباختگان) می‌کردم.

سیما از سارقان زن طایفه فیوج
در ادامه تحقیقات، مخفی‌گاه وی در شهرستان کرج – منطقه شاهین ویلا شناسایی و کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضایی، سیما را نیز در مخفی‌گاهش دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند که او نیز در تحقیقات، اعترافات سیامک را تایید و توسط مالباخته نیز شناسایی شد.
سرهنگ کارآگاه جان‌پرور، رییس پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در سرقت به شیوه کف‌زنی و اعتراف متهمان به سرقت‌های مشابه در تهران و دیگر شهرهای کشور، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی قاضی صادر شد.
وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

وقوع بیشتر جرایم جنایی در نیمه نخست سال/ قتل سریالی نداشتیم
سرهنگ هادی مصطفایی، رئیس پلیس مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی گفت: به علت افزایش فعالیتهای اجتماعی در نیمه نخست سال، جرایم جنایی بیشتر در این دوره رخ می دهد.
او به مهر گفت: تا کنون بررسی در خصوص میزان تاثیر گرمای هوا در بروز جرایم جنایی انجام نشده است اما براساس پرونده های پلیس آگاهی وقوع اینگونه جرایم در نیمه نخست سال بیشتر از نیمه دوم است. افزایش فعالیتهای اجتماعی، میزان حضور مردم در جامعه، اماکن تفریحی و سفر موجب جنب و جوش بیشتر شده و همین موضوع می تواند در بروز درگیری ها موثر باشد.
در 6 ماه اول سال شاهد وقوع بیشترین پرونده های تجاوز و قتل هستیم. البته با توجه به اقدامات انجام شده توسط پلیس و افزایش ایمنی،میزان سرقت های مسلحانه کاهش چشمگیری یافته است.
به گفته رییس پلیس مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در سال جاری وقوع قتل سریالی آشکار نداشته ایم و پس از وقوع قتل دو کودک در شهرستان بهارستان، امسال نیز دو کودک طی یک هفته در این شهرستان مفقود شدند که با اقدامات پلیسی شناسایی و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.
قاتلان دو کودک در شهرستان بهارستان رباط کریم اگر با اقدام به موقع پلیس دستگیر نمی شدند،به قتل کودکان ادامه می دادند. بررسی های پزشکی قانونی نیز سلامت روحی و روانی این دو قاتل را در زمان ارتکاب جرم تایید کرد.

اعدام سه شیطان صفت در ملاعام
سه پسر شیطان صفت که مرتکب آدم ربایی، تجاوز به عنف و سرقت در کرج شده بودند صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش مهر، رسیدگی به این پرونده از آذرماه سال گذشته همزمان با شکایت دختر جوانی در دستور کار تیم قضایی- پلیسی کرج قرار گرفت. دختر جوان در حالیکه سراسیمه بود به ماموران گفت:امروز برای رفتن به خانه سوار یک خودرو پراید شدم که پس از طی مسیری سه پسر جوان که سرنشین پراید بودند با تهدید مرا به محلی خلوت برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.
پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و همزمان با تجسس ها ی پلیسی دختر دیگری علیه سه پسر شیطان صفت شکایت مشابهی را مطرح کرد.
تحقیقات نشان داد سه پسر شرور در ایستگاههای مترو طعمه ها را شناسایی و پس از کشاندن آنها به محلی خلوت دختران را مورد آزار و اذیت قرار داده و از مردان نیز سرقت می کردند. سرانجام با ردیابی های پلیسی متهمان دستگیر و در بازجویی ها به آزار و اذیت دو دختر جوان و سرقت از 13 مرد اعتراف کردند.
با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت فوق العاده در دادگاه کیفری استان البرز رسیدگی و متجاوزان به اعدام، زندان و شلاق محکوم شدند. با تایید حکم مجازات در دیوان عالی کشور سحرگاه امروز سه پسر شیطان صفت در سه منطقه محمدشهر،میدان طالقانی و فردیس به دار مجازات آویخته شدند.
پس از اجرای حکم مردم از قاطعیت دستگاه قضایی و پلیس در برخورد با متجاوزان و نا امن کنندگان امنیت جامعه با شعارهایی تشکر کردند.

انفجار گاز در کرج حادثه آفرید
آرش رحمتی، معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز از انفجار گاز خانگی در کرج خبر داد و به ایسنا گفت: این حادثه عصر دیروز در یکی از منازل مسکونی منطقه رجایی‌شهر رخ داد.
خوشبختانه این حادثه هیچ فوتی در پی نداشت، ولی یکی از ساکنان منزل بر اثر فشار گاز مصدوم و به بیمارستان مدنی منتقل شده است.

دستگیری زنی که عکس‌های مبتذل از خودش منتشر می‌کرد
رییس پلیس فتای خراسان‌جنوبی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل از خود و خانواده‌اش در اینترنت کرده بود، خبرداد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسینی در این باره گفت: در راستای مقابله با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی، ماموران فتا هنگام پایش فضای مجازی به صفحه‌ای برخورد کردند که در آن فردی به هویت معلوم اقدام به گذاشتن تصاویر مستهجن از خود و خانواده‌اش و دانلود رایگان آنها کرده بود که با رویت آن، اقدامات برای دستگیری متهم در دستورکار قرار گرفت.
حسینی با بیان اینکه این اقدام باعث ترویج بی‌بند و باری و فساد درجامعه و فضای مجازی شده بود، اظهارکرد: ماموران با انجام اقدامات سایبری، متهمه را شناسایی و به مقر این پلیس احضار کردند.
متهمه در بازجویی‌ها ضمن قبول اقدامات سوء خود و بارگذاری تصاویر مستهجن در فضای مجازی ابراز پشیمانی کرده و دلیل آن را خودنمایی و تأثیر فضای مجازی عنوان کرد.
متهمه به علت رواج بی‌بند و باری در جامعه با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

علت حادثه ریلی مسیر تهران – جنوب در حال بررسی است/ جابه جایی 2600 مسافر با مینی بوس
پس از بازگشایی محور ریلی سراسری تهران – جنوب در ساعت دو بامداد امروز مسئولان امر در راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که علت وقوع سانحه از سوی کمیسیون عالی سوانح راه آهن در حال بررسی است.
مسیر ریلی مومن آباد- ازنا در محدوده راه آهن لرستان که روز گذشته در پی خروج تعدادی واگن باری از خط مسدود شده بود، با تلاش مامورین فنی راه آهن ساعت دو بامداد امروز بازگشایی و قطارهای مسافری این محور طبق برنامه به حرکت خود ادامه دادند.
غلامرضا پاپی، شهردار ازنا با اشاره به سانحه رخ داده طی عصر روز گذشته در محور ریلی لرستان، از جابه جایی دو هزار و 600 نفر از مسافران قطارهای مسیر تهران – اهواز و بالعکس در قالب 174 فقره سرویس دهی خبر داد و به مهرگفت: شب گذشته به دلیل مسدود بودن خط آهن سراسری تهران – جنوب حد فاصل ایستگاه های ازنا تا مومن آباد این مسافران توسط 25 دستگاه مینی بوس و یک دستگاه اتوبوس بین دو ایستگاه جابه جا شده اند.
محمود بوالحسنی، فرماندار شهرستان ازنا نیز از بازگشایی راه آهن سراسری تهران – جنوب خبر داد و به مهر گفت: با تلاش تیم‌های فنی اعزامی از راه آهن به محل وقوع حادثه، مسیر راه آهن تهران – جنوب در ساعت دو بامداد بازگشایی شد و اکنون جابه جایی قطارها در این مسیر روند عادی پیدا کرده است.
بنابر این گزارش هفت واگن یک قطار باری حامل مازوت و روغن خام حوالی ساعت 13 و 15 دقیقه ظهر روز شنبه در حد فاصل دو ایستگاه ازنا و مومن آباد در استان لرستان کیلومتر هفت شهر ازنا از ریل خارج و موجب مسدود شدن محور ریلی تهران – جنوب شد که با تلاشهای صورت گرفته ساعت دو بامداد امروز این مسیر بازگشایی شد.
به گفته متولیان امر در راه آهن جمهوری اسلامی ایران علت وقوع سانحه از سوی کمیسیون عالی سوانح راه آهن در حال بررسی است.

ایجاد اختلال در سیستم شرکت به علت حسادت/ مدیر مرا اخراج کرد انتقام گرفتم
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری فردی که پس از اتمام قرارداد کاریش، دست به خرابکاری و اختلال در سیستم های شرکت زده بود، خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ محسن عرفانی، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول پرونده شکایت یکی از صاحبان مشاغل مبنی بر اختلال و نا امنی در فضای کاری شرکت، از سوی فرد یا افراد ناشناس با هدف نامشخص به این پلیس، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
ماموران با توجه به اظهارات نماینده حقوقی شرکت مبنی بر اینکه به تازگی اختلالاتی در حوزه فروش و اطلاعات سیستمی شرکت رخ داده، تحقیقات فنی آغاز و با بررسی ادله دیجیتالی نتایجی دال بر نفوذ فردی که پسوردهای مدیریتی را در اختیار داشته پیدا شد که با پیگیری استعلامات مربوطه و اقدامات فنی ماموران، فردی به نام سعید که کارمند قبلی شرکت بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.
متهم پس از دیدن شواهد با ندامت، لب به اعتراف گشود و در خصوص بزه ارتکابی خود گفت: از کارم رضایت داشتم تا اینکه قراردادم تمام شد و در کمال ناباوری خواهر زاده یکی از همکاران شرکت به جای من منسوب شد، من که تحمل چنین رفتاری را از سوی رئیسم نداشتم با داشتن پسوردهای مدیریتی، برای تخریب چهره کارمند جدید دست به یک سری اقدامات خرابکارانه زدم.
گفتنی است متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.
وی در پایان با اشاره به ماده 8 قانون جرایم رایانه ای گفت: هرکس به طور غیرمجاز داده دیگری را از سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حاملهای داده حذف یا مختل یا غیر قابل پردازش کند به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63770
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    بدنبود

  2. هموطن گفت:

    احسنت وخداقوت
    بردستگاه قضایی وپلیس به خاطر اعدام سه پسر شرور در ملا عام

دیدگاه شما