یکشنبه 27 مرداد 1392 - 12:13

دست راست و نفر اول حسن روحاني كيست؟

در هر دولتي معمولا فرد يا افرادي هستند كه به رئيس دولت بسيار نزديك هستند، مثلا در دولت احمدي نژاد مشايي را مي توان به فردي موثر در تصميمات مهم احمدي نژاد به حساب آورد.

به گزارش بويرنيوز، همه اكنون اين سوال وجود دارد  كه چنين نقشي را چه كسي در دولت روحاني ايفا مي كند.

IMAGE635114330483473449

آنگونه كه پيداست و از اخبار مشخص است؛ تنها كسي كه اطلاعات دقيق از وضعيت كابينه داده و معمولا سخنانش بعدا تصديق شده و تو گويي كه خود روحاني آنها را گفته است كسي نيست جز محمد رضا صادق.

اما محمد رضا صادق كيست؟

محمدرضا صادق از مشاوران ارشد حسن روحاني و عضو دفتر ریاست جمهوری و مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی از چهره های فرهنگی و رسانه ای به شمار می آید و سابقه مدیریت در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دارد. او همچنین فعالیت هایی در وزارت اطلاعات داشته است.

محمدرضا صادق رياست كميته تبليغات ستاد انتخاباتي هاشمی رفسنجانی را به عهده داشت كه با انحلال ستاد انتخاباتي هاشمی رفسنجانی به به یکی از اعضای موثر تیم حسن روحانی تبدیل و در مستند تبلیغاتی او حاضر شد.

محمد رضا صادق با وجود آنكه نقشي در كابينه نداشته و سمت چندان مهمي در مجموعه روحاني ندارد، اما به گفته منابع آگاه نقش وي در تصميم گيري هاي روحاني بسيار پررنگ است و حتي عده اي بسياري از تصميمات روحاني را نتيجه مشاوره صادق مي دانند.

صادق مشاور هاشمي رفسنجاني بوده و عضو موثر ستاد انتخابات ايشان و شايد ايشان نقش رابط آيت اله هاشمي با روحاني را نيز به عهده دارد.

معمولا تمامي اخبار مربوط به انتخاب افراد كابينه روحاني از زبان صادق در خبرگزاري ها و سايت ها منتشر شده و اين گواه مهمي براي نشان داده نقش صادق در كابينه روحاني است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63572
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما