شنبه 26 مرداد 1392 - 22:05

شکار زنان درقالب دوستی خیابانی

مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 26 مرداد 1392

سه پسر جوان که در قالب دوستی زنان و دختران را اغفال می کردند در اتوبان تهران- قم شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 23:30 هجدهم مرداد مأموران گشت انتظامی در حین گشت زنی در بزرگراه تهران – قم به یک دستگاه خودرو 206 سفید رنگ پارک شده در حاشیه بزرگراه مشکوک شده و در حین بررسی علت توقف خودرو اطلاع پیدا کردند که سه جوان با تهدید و در حالی که زن جوانی توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، قصد دارند تا او را مورد آزار و اذیت قرار دهند.
با حضور مأموران هر سه سرنشین خودروی 206 دستگیر و به کلانتری 171 مصطفی خمینی منتقل شدند. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آزار و اذیت و به دستور شعبه 101 جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی، زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 17 روز حادثه در ایستگاه اتوبوس خیابان مدائن نشسته بودم که پسر جوانی در نزدیکی من نشست و با چرب زبانی، شماره تلفن همراه خودش را به من داد و از من خواهش کرد تا با او تماس بگیرم.
چند ساعت از این موضوع گذشته بود که با شماره تلفن این شخص به نام حمیدرضا تماس گرفته و او نیز بلافاصله برای همان روز با من قرار ملاقات گذاشت. ساعت هشت شب در خیابان شهید رجایی بود که حمیدرضا بر سر قرار آمد و عنوان کرد، با دو نفر از دوستانش و با ماشین به دنبال من آمده و به بهانه دور زدن از من خواست تا به همراه وی سوار ماشین 206 شوم.
زن جوان در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : هنوز چند دقیقه ای از سوار شدن من به ماشین و صحبت کردن با حمیدرضا نگذشته بود که راننده 206 اقدام به قفل کردن درب های ماشین کرد و زمانی که به این موضوع اعتراض کردم ناگهان حمیدرضا و دوستش شروع به ضرب و شتم من کرده و تهدید کردند که هیچ سر و صدایی نکنم و راننده 206 نیز به سرعت از شهر خارج شد.
با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان پایگاه نهم به تحقیق از متهمان به نام های حمیدرضا 25 ساله، ایمان 28 ساله و محمد 23 ساله پرداخته و آنها نیز که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند در اعترافات خود عنوان داشتند که با طرح و نقشه قبلی برای آزار و اذیت زن جوان اقدام به ربودن و انتقالش به خارج شهر کرده‌اند که توسط مأموران گشت انتظامی دستگیر شده اند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه ی اعلام این خبر با اشاره به انجام رفتارهای پرخطر از سوی برخی گروه سنی جوان جامعه عنوان داشت: با وجود اطلاع رسانی انجام شده از سوی پلیس و اصحاب رسانه به افراد جامعه به ویژه گروه سنی جوان و نوجوان و در این میان دختران و زنان جوان در برابر رفتارهای پرخطر و ارائه هشدارهای پلیسی در خصوص دوری از انجام اینگونه رفتارها، متأسفانه همچنان شاهد هستیم که برخی از افراد به علل و بهانه های مختلف و بدون هیچگونه توجه به آسیب های پنهان شده در رفتارهای پرخطر همچنان اصرار به انجام و تکرار اینگونه رفتارها ازجمله ایجاد روابط نامتعارف و تعریف نشده با افراد ناشناس دارند.
در بسیاری از پرونده ها به ویژه با موضوعات جرایم جنایی شاهد هستیم که طریقه آشنایی قربانی و متهم از طریق همین روابط نامتعارف بوده است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر با اشاره به صدور قرار قانونی برای متهمان گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مشابه در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
محمدیان از شکات و مالباختگانی که توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو سواری 206 سفید رنگ، به شیوه و شگردهای مختلف مورد آزار و اذیت، تهدید و احتمالا سرقت اموال و زورگیری قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

عامل قتل هولناک مادر و کودک 2 ساله پای چوبه دار
مرد جنایتکار که پس از قتل همسر و پسرش به مالزی گریخته بود، با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش مهر، متهم که مهدی نام دارد شامگاه پنجشنبه 12 اردیبهشت 87 همسر 25 ساله خود به نام الهام و کودک 2 ساله اش به نام عرشیا را به قتل رساند و از خانه شان واقع در خیابان رباط کریم تهران گریخت. اجساد قربانیان صبح روز بعد کشف و تحقیقات برای دستگیری مهدی آغاز شد.
در حالی که شواهد نشان می داد مهدی به خارج از کشور گریخته است، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی طی دستوری از اینترپل خواست قاتل فراری را شناسایی و دستگیر کند.
یک هفته بعد از این ماجرا مهدی در حالی که به خانه اش باز گشته بود از سوی مأموران پلیس محاصره شد. وی سعی کرد با گروگان گرفتن پسر خاله اش که آن زمان در منزل متهم بود راه فرار خود را باز کند ولی وقتی موفق به این کار نشد اقدام به خودزنی کرد و مأموران او را به بیمارستان منتقل کردند.
در ادامه متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل همسر و پسرش اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت.
در این جلسه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مهدی از او خواست تا به دفاع از خود بپردازد که متهم اظهار داشت: من با همسر و فرزندم رابطه خوبی داشتم. همسرم کارمند فرودگاه مهرآباد بود و من در یک شرکت موتورسازی کار می کردم. شب حادثه من و الهام بر سر محل کار من با هم درگیر شدیم. او مخالف کار کردن من در این شرکت بود. وقتی درگیری بالا گرفت جلوی دهان او را گرفتم تا سروصدا نکند اما دقایقی بعد متوجه مرگ او شدم. دو ساعت بالای سر جنازه گریه کردم بعد هم برای اینکه پسرم بی پدر و مادر بزرگ نشود او را هم خفه کردم. صبح روز بعد به مالزی رفته و مدتی آنجا بودم. اما خیلی زود پولهایم تمام شد و مجبور به بازگشت شدم که مأموران مرا دستگیر کردند.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات شعبه 113 دادگاه کیفری، مهدی را به اتهام قتل همسرش به قصاص و به اتهام قتل پسر بچه خود به 10 سال زندان محکوم کردند.
با اعتراض مرد جنایتکار به حکم مجازاتش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تایید کردند.

نفوذ هکرهای کلاه سفید به 41 سایت در سمنان
رییس پلیس فتای (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان سمنان، از دستگیری هکرهای کلاه سفید که به 41 سایت و وب سایت نفوذ غیرمجاز کرده بودند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد سید علی میراحمدی گفت: با کنترل و رصد فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا مشخص شد، وب سایت های استانی مورد حمله هکری واقع شده است.
با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه ای برای شناسایی عامل یا عاملان هک و نفوذ به سایت ها و وب سایت های استانی با هدف تامین امنیت در فضای مجازی تشکیل شد.
تیم ویژه پلیس فتا با اقدامات فنی خود در لایه های پنهان شبکه های اجتماعی و با استفاده از کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موفق به شناسایی دو هکر نوجوان شدند.
این مسئول انتظامی با اشاره به ضرورت دستگیری سریع متهمان و کشف تجهیزات آنان بیان داشت: پس از تشکیل پرونده و اخذ دستور قضایی، هر دو متهم دستگیر و کلیه تجهیزات رایانه ای آنان توقیف و برای بررسی فنی به آزمایشگاه ادله دیجیتال منتقل شد.
میراحمدی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های مقدماتی منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای بودند، تصریح کرد : اما پس از ارایه شواهد و اسناد از سوی ماموران پلیس، به هک بیش از 41 وب سایت اعتراف کردند.
متهمان قصد تخریب و یا اقدام خرابکارانه ای نداشته بلکه به دنبال معرفی و شناساندن خود در فضای مجازی بودند.
سرگرد میراحمدی با توصیه به کاربران فضای مجازی و تأکید بر افزایش ضریب امنیتی در این فضا، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با مجرمان سایبری که نقش مهمی در رشد شاخصه های امنیتی در این فضا دارد، از مهمترین اهداف پلیس فتا است.

جلوگیری از آتش سوزی پارک جنگلی چیتگر
اقدام به موقع آتش نشانان از سرایت آتش سوزی ضایعات به درختان پارک جنگلی چیتگر جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 00:34 دقیقه جمعه شب با دریافت خبر آتش سوزی ضایعات در مجاورت جنگل چتگر، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 30 و 76 را به فاز غربی پارک چیتگر اعزام کرد.
مهدی حیدری، فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در محل حادثه زمینی به وسعت تقریبی 1000 متر مربع مملو از انواع ضایعات و در مجاورت درختان پارک چیتگر دیده می شد که دچار آتش سوزی شده و هر لحظه امکان سرایت به درختان را داشت که آتش نشانان بی درنگ از چند جهت و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده اقدام به مهار شعله های آتش کرده و پس از 1ساعت و نیم تلاش توانستنتد شعله های سرکش را مهار و خاموش کنند.

نجات مرد میانسال از ارتفاعات جاده امام زاده داوود
آتش نشانان پس از یک ساعت عملیات مرد 41 ساله ای را که در محل صعب العبور کوهستان سقوط کرده بود نجات دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران دیروز جمعه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 74 و نجات 8 را به محل حادثه در جاده امام زاده داوود 100 متر بالاتر از شهربازی، جنب باغ وحش اعزام کرد.
مجتبی لطفی، فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در محل حادثه مرد 41 ساله ای به نام تقی در هنگام کوهپیمایی به علت عدم آشنایی به محل و فنون کوهپیمایی و نداشتن تجهیزات مناسب از ارتفاع سقوط کرده و از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شده بود.
آتش نشانان در این عملیات و طی مسافت زیادی به صورت پیاده خود را به محل حادثه رسانده و پس از فیکس کردن مصدوم بر روی برانکارد، با رعایت تمام نکات ایمنی شخص را به محل امن انتقال و تحویل امدادگران اورژانس برای انتقال به مراکز درمانی دادند.

نجات کارگر معلق بر روی جرثقیل
با تلاش نفسگیر آتش نشانان کارگر جوانی که بر اثر بی احتیاطی بر روی پله های جرثقیل ساختمان در حال ساخت گرفتار شده بود نجات یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر سقوط یک کارگر جوان از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 70 و نجاتگران ایستگاه 38 را ساعت 10:‌18 دقیقه دیروز جمعه به محل حادثه در خیابان یافت آباد شرقی، جنب مبل پایتخت اعزام کرد.
حبیب زهرایی، فرمانده نجاتگران ایستگاه 38 در این باره اظهار داشت: در این حادثه کارگری 27 ساله به نام علی در هنگام بالا رفتن از پایه جرثقیل ثابت در محل گودبرداری یک مجتمع تجاری در حال ساخت از فاصله حدود 14 متری به پایین سقوط کرده و در ارتفاع 9 متری معلق مانده و از ناحیه ران پای چپ دچار آسیب دیدگی شدید، از ناحیه کمر و گردن دچار خونریزی شده بود و هر لحظه امکان سقوط وی از ارتفاع به داخل پلکان جرثقیل بیشتر می شد.
با توجه به حساسیت حادثه آتش نشانان بلافاصله با ایجاد کارگاه کار در ارتفاع و انتقال تجهیزات نجات، مصدوم را فیکس کرده و در عملیاتی حساس و نفسگیر به بهترین نحو به پایین منتقل کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63398
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما