شنبه 26 مرداد 1392 - 13:19
بسته خبري بويرنيوز

اولین انتصابات زنگنه در نفت / درخواست عجیب یک معاون احمدی‌نژاد از هاشمی! / دیپلماسی جای شعر و شعار و کف و تکبیر نیست / مردي همسرش را به خاطر رفتن بدون اجازه به خريد کشت / خواننده سوری در فلسطین محجبه شد (عکس)

اولین احکام زنگنه در نفت

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت صبح امروز با صدور سه حکم جداگانه تغییرات در نفت را کلید زد.

وزیر نفت طی حکمی کریم زمانی را به سمت مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی منصوب کرد. همچنین زنگنه، دکتر منصور معظمی را به عنوان سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب کرد.
وزیر نفت در سومین حکم صادره نیز مهندس محسن پاک نژاد را به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.
وزیر نفت همچنین در نامه های جداگانه ای از زحمات احمد خالدی در طول تصدی سمت معاونت امور بین الملل و بازرگانی و از زحمات علیرضا نیکزاد رهبر در طول مدت خدمت در سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی قدردانی کرد.
بیژن نامدار زنگنه، در نخستین پیام خود خطاب به کارکنان صنعت نفت هم ضمن سپاسگزاری از آنها، اعلام کرد: “امروز با ک

 

درخواست عجیب یک معاون احمدی‌نژاد از هاشمی!

یکی از مدیران حلقه اول احمدی‌نژاد در روزهای اخیر با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

به گزارش بويرنيوز به نقل از یک سایت اینترنتی وابسته به تیم آقای حسن روحانی نوشت: شنیده‌ایم “ش م” از معاونان رئیس جمهور در دولت دهم در روزهای اخیر با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

وی در این دیدار از هاشمی خواسته است برای بقای او در مسؤولیت کنونی با دکتر روحانی رایزنی کند.

 

این مدیر دولت دهم که انتصابش با مخالفت‌های گسترده اصول‌گرایان همراه بود مدتی را به اتهامات مختلف در بازداشت به سر برد و حمایت از وی هزینه‌های سنگینی را متوجه شخص احمدی‌نژاد کرد.

 

وی همچنین در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت گسترده‌ای را به نفع دکتر روحانی کلید زد.

خطا در سیاست خارجی از جیب مردم خرج کردن است/ دیپلماسی جای شعر و شعار و کف و تکبیر نیست

حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیران قبلی و جدید خارجه در وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاست خارجی جایی نیست که بدون دقت کسی بتواند سخن بگوید و موضع بگیرد و یا دربرابر طرف خارجی مطلبی را مطرح کند.

وی خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی اشتباه برای ملت بسیار سنگین خواهد بود و اگر در سیاست خارجی موضع گیری خطا صورت گیرد از جیب مردم خرج شده است و باید پاسخ گوی ملت بود.

وی ادامه داد: عنوان حقوقی ما متعلق به ما نیست و ما امانت دار عنوان هستیم و عنوان رئیس جمهور، وزیر خارجه، نماینده مجلس و هر عنوانی را به ما سپرده اند و اگر فردی با عنوان حقوقی سخن می گوید باید یادش باشد که یک امانت دار بیش نیست و بر امانت به گونه ای رفتار کنیم که صاحب امانت ضرر نکند.

روحانی خاطر نشان کرد: گاهی مواقع نسبت به عناوین احساس مالکیت داریم در حالی که در این کشور هیچ کس عنوان حقوقی اش غیر مشروط نیست و همه عناوین مشروط به رعایت قانون، منافع و مصالح ملی و در چارچوب قانون اساسی است.

روحانی تاکید کرد: مردم در انتخابات اخیر تجدید نظر در سیاست خارجی را خواستار شدند اما تجدید نظر به معنای تغییر در اصول و مبانی نیست ولی شیوه و عملکرد باید تغییر کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: سیاست خارجی جای شعار نیست و اگر خیلی دوست داریم تکبیر یا کف بگیریم راه های دیگری وجود دارد، سیاست خارجی را حق نداریم صرف تکبیر و کف کنیم چون سیاست خارجی بسیار حساس است.

وی ادامه داد: کلید حل مشکلات ما در دوره شرایط کنونی سیاست خارجی است و به شکلی که در بیان منافع ملی با کسی تعارف نداریم و با شهامت منافع ملی را دنبال می کنیم اما سخن باید عاقلانه، دقیق و منطقی باشد چون سیاست خارجی جای شعر و شعار نیست جای فهم دقیق وقایع جهانی است.

مرد افغان همسرش را به خاطر رفتن بدون اجازه به خريد کشت

يک مرد افغان همسرش را پس از آنکه بدون اجازه از وي به خريد رفته بود، به ضرب گلوله کشت.

اين حادثه در شمال افغانستان در استان کندوز روي داد.

سرور حسيني، سخنگوي پليس اين منطقه گفت: اين مرد که فقط به نام خدايداد معرفي شده است، پس از اين شليک مرگبار به همسرش گريخت.

بر اساس اين گزارش، پليس در تلاش است محل اختفاي اين مرد را پيدا کند.
بر اساس قوانين سخت طالبان، با زنان مانند شهروندان درجه دو رفتار مي‌شود و اغلب مرداني که با زنان بدرفتاري مي‌کنند، مجازات نمي‌شوند.
پايگاه اينترنتي گلوبال پست گزارش داد: در فاصله زماني ميان ماه مارس تا اکتبر 2012، مقامات پليس بيش از چهار هزار مورد خشونت ضد زنان گزارش دادند که اين رقم در مقايسه با سال پيش از آن در همين مدت زماني، 28 درصد افزايش داشته است.

خواننده سوری در فلسطین محجبه شد (عکس)

اصاله” خواننده معروف سوری به هنگام حضور در مسجد قبه الصخره در شهر قدس اشغالی، حجاب بر سر کرد. او که به همراه همسرش به شهر قدس سفر کرده بود؛ در مسجد قبه الصخره نیز نماز به جا آورد.

اصاله همچنین به شهر بیت الحم فلسطین نیز رفت و مورد استقبال محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین قرار گرفت و در چند برنامه، ترانه هایی برای مردم فلسطین خواند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63260
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما