سه شنبه 15 مرداد 1392 - 3:08

اصلاح طلب بودن تاجگرودن قلابی از آب درآمد + سند

سیاوش آذر : نتیجه اکثر انتخابات های انجام شده در گچساران و باشت نشان می دهد مردم این دیار دیدگاه اصلاح طلبانه داشته اند.

به گزارش بویر نیوز، گچسارانی ها از همین رو در انتخابات مجلس نهم “غلامرضا تاجگردون” ی را که داعیه اصلح طلبانه داشت با اکثزیت آرا به بهارستان فرستاند.

اما رفتارها و رویکردهای سیاسی تاجگردون چه در منطقه و چه در سطح کشور نشان می دهد که تاجگردون اگر غیر از این جریان سیاسی نباشد، حداقل با این طیف فاصله زیادی دارد.

تاجگردون در دولت اصولگرای احمدی نژاد همواره صاحب  پست و منصب بود و این موضوع در دولتی که به حذف رقیب سیاسی متهم می شد در مورد وی دچار تناقض است.

نماینده مردم گچساران و باشت در روزهای اول به کرسی نشستن در مجلس به عضویت فراکسیون اصولگرایان در آمد که این موضوع در آن مقطع از زمان انتقادات فراوانی را برای وی به همراه داشت چرا که تاجگردون می توانست همچون سایر نمایندگان اصلاح طلب در فراکسیون اقلیت قرار گیرد.

نزدیکان غلامرضا تاجگردون در واکنش به موج انتقادات این رفتار تاجگردون را برای استفاده وی از تریبون حداکثری در جهت پیشبرد اهداف وی خواندند!

اما رفتار دوگانه اصلاح طلبی – اصولگرایی تاجگردون به این موضوع ختم نشد و حمایت وی از “محسن رضایی” کاندیدای مستقل و نزدیک به اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ضمن حضور “محمدرضا عارف” کاندیدای اصلاح طلب و “حسن روحانی” کاندیدای معتدل نزدیک به اصلاح طلبان بازهم موضع گیری های سیاسی وی را زیر سوال برد هر چند که تاجگردون در آخرین ساعات منتهی به انتخابات با چرخشی غیر منتظره به سمت ستاد روحانی رفت که بازهم با واکنش برخی از منتقدین وی و متهم کردن ایشان به عدم ثبات سیاسی همراه بود و نکته قابل توجه این که تاجگردون برای محسن رضایی سخنرانی کرد اما برای روحانی نه!

اما اخبار جالبی که در آستانه تشکیل کابینه از تاجگردون به گوشی می رسد حاکی از خوشحالی ایشان در مورد انتخاب وزیر “اصولگرای” روحانی است.

سایت تابناک هم در خبری تحت عنوان ” دلیل انتصاب غیر منتظره رحمانی فضلی به وزارت کشور چیست؟ ” به موضع نمایندگان اشاره کرد.

تابناک نوشت: تصویر زیر نمایندگانی را نشان می‌دهد که عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند و احتمالا به دلیل حضور رحمانی فضلی در کابینه همکاری بیشتری با وی در تأیید اعضای کابینه خواهند داشت.

بهرحال به نظر می رسد رفتار دوگانه تاجگردون به همین جا ختم نشود و عدم ثبات سیاسی ایشان بازهم همچون ایام گذشته اعتراض اصلاح طلبان گچسارانی را با خود به همراه داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60786
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    خوبه سر مردمو گول بمال و رای بگیر
    سر نظامو گول بمال و قدرت بگیر
    یکی از این دوتاست دیگه؟

  2. ناشناس گفت:

    چون اقاي تاجگردون شخصيت علمي است اصولگراواصلاح طلب بودن اوخيلي مهم نيست مهم اين است كه اقاي تاجگردون شخص باسوادواگاه به مسائل اقتصادي است مااورابه خاطراطلاعات وسوادش دوست داريم

  3. ناشناس گفت:

    عقايد اينجا با باد و طوفان عوض ميشود .

  4. ناشناس گفت:

    گور پدر اصولگراها و اصلاحات كه اين دو طيف مملكت رو به سمت نابودي برده اصلا مهم نيست كه آقاي تاجگردون جز چه گروهي باشه مهم اينكه ايشون آگاه هستش و اين آگاهيش تاثير زيادي روي مسايل گذاشته است مگه سه نمايندگان قبلي استان وبه خصوص سه نماينده اصولگراي قبلي گچساران چه گلي به سر اين استان وگچساران زده اند كه ايشون نزده كه متاسفانه مدام ايشون رو تخريب مي كنيد نمايندگان قبلي همگي نقش مجسمه رو در مجلس داشتن  

  5. یار تاجگردون گفت:

    در پاسخ به شما:
    عقل حکم می کند یک فردی که داعیه سیاسی بودن را دارد بتواند شرایط زمانی و مکانی را که در ان قرار گرفته بود را به خوبی درک نماید و بر اساس آن تصمیم بگیرد. تاجگردون اگر می خواست برای مردم منطقه اش مفید باشد غیر از این رفتار از ایشان چیز دیگری انتظار نمی رفت چرا که مجلس یکپارچه مجلسی اصولگراست بدنه اصولگرایی که خود دو طیف تندرو و کندرو داشت. در چنین شرایطی با توجه به روحیه اعتدالتی تاجگردون، عقل حکم می کند که با طیفی که همخوانی بیشتر و کارایی بیشتری در تصمیم سازی دارد ائتلاف کند که این رفتار تاجگردون در طیف رهروان ولایت را بدین سان می توان تفسیر کرد.

  6. یار تاجگردون گفت:

    تاجگردون قبلاً هم گفته بود اگر از طیف اصلاح طلبان نیروی کارآمدی بیاید که امکان رأی آوری بالا داشته باشد از ایشان حمایت خواهند کرد و گرنه با توجه به چهره اقتصادی بودن محسن رضایی و اینکه تنها کاندید حوزه زاگرس بود که ایشان الان رئیس فراکسیون آن را بر عهده دارد حمایت خواهند کرد. اگر عارف و روحانی هر دو می ماندند قطعاً نتیجه به این صورت رقم نمی خورد. زمانی که رهبر اصلاح طلبان و آقای هاشمی رفسنجانی حجت را بر همگانی که فکر اصلاح طلبی دارند برای ائتلاف و حمایت از روحانی، ایشان به وظیفه ذاتی خود عمل کردند و شماها دیدید که چه در باشت و چه در گچساران آقای روحانی بیشترین رأی را در استان داشت که بی شک این تأثیر حضور و حمایت جناب تاجگردون بود

  7. یار تاجگردون گفت:

    شماها با این خبرتان و تحلیل سطحی تان قصد دارید وجهه جناب تاجگردون را خراب کنید ولی غافل از این هستید که امروزه مردم خود بزرگترین مفسر و داور هستند در این زمینه.
    لطفاً وجهه قلم را حفظ نمایید و مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل نماید.

  8. واقع بین گفت:

    آقای تاجگردون پس شما هم تو زرد از آب در آمدید.

  9. منقد تاجگردون گفت:

    بنده به تاجگردون انتقاد دارم و اتفاقا طرفدار دکتر محسن رضایی بوده ام. ولی این گزارش سایت محترم بویر نیوز برگرفته از مطالب بی مایه سایت … و آقای …. و احتمالا به سفارش امثال آقای ……. که دارای روحیاتی ضد گچساران! ست و به منظور تخریب چهره نماینده گچساران منتشر شده است.

  10. ناشناس گفت:

    آقای تاجگردون بینش منفعت طلیانه دارد واین موضوع را فبلا به اثبات رسانده

  11. په بگم چه! گفت:

    خیلی جالبه! چطور تاجگردون با این همه چرخشهاش فردی آگاه به مسائل سیاسی و کشوره اما تا بزرگواری بیچاره کوچکترین نظری بده همه منتقدش میشن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  12. سیسختی گفت:

    گجسارانی ها قدرنماینده خود رابدانیدای کاش که ماهم چنین نمایندای داشتیم نماینده شما در بعد اقتصادی درکشور وبخشی از جهان شناخته شده است

  13. محسن گفت:

    متأسفم که امروز فضای اخلاق سیاسی ما به سمتی رفته و آنقدر نابه سامان شده که حتی با استفاده از حربه دروغ و شایعه پراکنی نیز برآنیم همدیگر را از صحنه برانیم و خود به مقصود برسیم.

    در میان اتهامات وارده دو نکته که بارها گفته شده و مرتبا نیز بر این طبل کوبیده می شود را در حد توانم جهت روشن شدن اذهان و پایان پذیرفتن این شایعه پراکنی ها و اتهامات ناروا پاسخ می دهم.

    ۱) بحث عدم اصلاح طلب بودن دکتر تاجگردون به دلیل حضور ایشان در فراکسیون رهپویان ولایت و عدم حضور ایشان در فراکسیون اقلیت مجلس نهم که اصلا وجود خارجی ندارد!

    «اصلاح طلبی در واقع به جریانی گفته می شود که تغییر در جامعه را از طریق انجام اصلاحات در قوانین و سیاست ها و نه از طریق انقلاب و تعویض حکومت، تبلیغ می کند و اصلاح طلب کسی است که خواستار تغییر در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است بدون آن که در اساس جامعه دگرگونی ایجاد شود.»

    حال با این تعریف واضح و روشن است که کی اصلاح طلب است و کی نیست ؟ دکتر تاجگردون که در طی سال های گذشته هر جا نقطه ضعفی از سوی نهادی مشاهده شد که به ضرر مردم بود لب به انتقاد گشود و در جهت اصلاح آن تلاش کرده اصلاح طلب است یا آنها که در این چند سال سکوت و گوشه نشینی را ترجیح دادند؟ اگر دکتر تاجگردون با این همه سابقه اصلاح طلبانه، اصلاح طلب نیست، پس کی اصلاح طلب است؟

    حتما آن کسی که در چند سال گذشته در خارج از استان به دنبال منافع اقتصادی بود و حالا که دولتی پیروز شده که الحمدالله همه خود را پیروز میدان می پندارند، یاد تفکر اصلاح طلبی افتاده که هر چه داشته و دارد، از این تفکر بوده ولاغیر!

    چرا در این هشت سال سراغی از امثال آیت الله هاشمی رفسنجانی نمی گرفتند و به یکباره و برای دنبال کردن اهداف خویش و دوستانش به دیدار ایشان می روند و خبر آن را با آب و تاب فراوان در رسانه ها منتشر می کنند؟ مگر به قول خودشان عضو شورای سیاست گذاری یک روزنامه نبوده، پس چرا در این چند سال از این تریبون برای دفاع از تفکر اصلاح طلبی استفاده نکردند؟ آیا اصلاح طلب مد نظر شما این است؟

    البته شاید آن نماینده محترمی را اصلاح طلب می دانید که از نام اصلاح طلبان خوشنام مرکز استان برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان استفاده کرد و پس از آن با رفتار و گفتار خود، آنها را از کرده خود پشیمان کرد و همین رفتار خود را در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به نوعی دیگر و کاملا برعکس تکرار کرد و قبل و حین برگزاری انتخابات از یک نامزد به صورت فعال حمایت کرد و وقتی دید بدون سبد رای اصلاح طلبان بیش از چهار درصد رأی مرکز استان را ندارد ناگزیر سعی کرد با ترفندهای متفاوت خود را به نامزد پیروز انتخابات نزدیک کند که در این وادی، ره به جایی نبرده و نخواهد برد!؟

    آیا می دانیم دلیل عدم اقبال مردم شریف مرکز استان به نماینده مورد حمایت شما چیست؟ دلیلش همین کارهای پشت پرده و رفتارهای دوگانه و عدم ثبات سیاسی است ولاغیر.

    ۲۶ اردیبهشت ۹۱ دبیر فراکسیون اقلیت مجلس هشتم در گفتگو با خبر آنلاین اسامی هشت نماینده اصلاح طلب شاخص راه یافته به مجلس را بیان کردند که دکتر تاجگردون هم جزء آن هشت نفر بود. ضمنا جهت اطلاع شما عرض کنم که همان اوایل شروع به کار مجلس نهم اعلام شد که با توجه به تعداد کم نمایندگان اصلاح طلب مجلس، فراکسیون اقلیت تشکیل نمی شود و هرگز هم تشکیل نشد و اتفاقا از مجموع همان هشت نفر نماینده شاخص اصلاح طلب، هم در حال حاضر به غیر از دو نفر، بقیه عضو فراکسیون رهپویان ولایت هستند. با این حساب بقیه این دوستان هم اصلاح طلب نیستند.

    مگر در همان فراکسیون نماینده شجاع مردم تهران دکتر علی مطهری حضور ندارد که شاید به جرات بتوان گفت بیشترین حمایت از اصلاح طلبان و منش اصلاح طلبی توسط ایشان در این چهار سال گذشته که اصلاح طلبان تریبونی برای دفاع از خود نداشتند، صورت پذیرفت. براستی مگر اصلاح طلب بودن به حرف است یا به عمل؟ گفتار و کردار دکتر مطهری اصولگرا، اصلاح طلبانه تر است یا عملکرد نمایندگان اصلاح طلبی که در هیچ فراکسیونی حضور نداشتند و از اصلاح طلبی فقط اسمش را یدک می کشیدند؟

    موضوع دوم: حمایت نماینده مردم گچساران و باشت از دکتر محسن رضایی و عدم حمایت ایشان از دکتر روحانی!

    اولا: حضور و سخنرانی دکتر تاجگردون در برنامه ترتیب داده شده برای دکتر محسن رضایی در فروردین ماه گذشته در شهرستان گچساران فقط برای خوش آمد گویی به نمایندگی از مردم مهمان نواز گچساران و باشت به دکتر رضایی به جهت هم زبان بودن و همچنین به پاس زحماتی که در جبهه های جنگ حق علیه باطل برای سربلندی ایران اسلامی آن هم در حالی صورت پذیرفت که نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان هنوز مشخص نشده بود و تحت هیچ عنوان ایشان نه در آن برنامه و نه هیچ جای دیگری بحث حمایت از دکترمحسن رضایی را مطرح نکرده اند. اگر غیر از این است سند بیاورید.

    ثانیا: دکتر غلامرضا تاجگردون آن زمان که نام بردن از سید محمد خاتمی هزینه داشت و برخی از دوستان شما در خانه خود هم می ترسیدند که نام ایشان را ببرند، بارها اعلام کردند که اگر خاتمی کاندیدا شود از ایشان حمایت می کند و تا آخرین لحظات هم منتظر ثبت نام ایشان بودند. و حتی زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند، حمایت خود را از ایشان بارها اعلام کردند و به صورت کاملا فعال در مقابل امثال دوست شما در مجلس که هر روز بر علیه ایشان طومار جمع می کردند از ایشان حمایت می کرد چون مورد حمایت اصلاح طلبان بود.

    ثالثا : بعد از تأیید صلاحیت ها توسط شورای محترم نگهبان و شرایط بوجود آمده ، با توجه به این که دو نامزد نزدیک به اصلاح طلبان در صحنه انتخابات حضور داشتند ، دکتر تاجگردون هم مثل سایر اصلاح طلبان نمی توانست یکی از این دو را انتخاب و اعلام حمایت کند و سعی کرد تابع نظر بزرگان اصلاح طلب تا زمان اجماع و مشخص شدن نامزد نهایی مورد حمایت اصلاح طلبان از ابراز نظر و اعلام حمایت خودداری کند.

    لحظه ای که نتیجه اجماع مشخص شد از دکتر روحانی اعلام حمایت کرد و هواداران و نیروهای فعال ایشان هم از همان لحظه شروع ستاد در محل ستاد مرکزی دکتر روحانی در گچساران حضور پیدا کردند.

    با این حساب دکتر تاجگردون باید به چه شیوه ای از دکتر روحانی اعلام حمایت می کرد که مورد قبول شما باشد؟

  14. گچساران گفت:

    این هم ابو موسی اشعری اصلاح طلبان بوقلمون صفتی خیلی زشته

  15. بویراحمدی گفت:

    تاجگردون مرد بزرگ وشایسته ایست .صلاح نیست بخاطر اختلافات قومی ومنافع شخصی به او اهانت کنیم

دیدگاه شما