شنبه 12 مرداد 1392 - 1:24

چرا روحانی نمی تواند رئیس جمهور موفقی باشد؟ / ترس آیت اله هاشمی از چیست؟ +تصاویر

 گروه سیاسی بویرنیوز –  با توجه به جوی که در آستانه تشکیل کابینه دکتر روحانی در فضای سیاسی و رسانه ای کشور ایجاد شده است نباید به تشکیل کابینه ای مستقل و بدور از حاشیه که بتواند مشکلات و مسائل مردم را مرتفع کند؛ امیدوار بود.

به گزارش بویر نیوز، هر روز که به آغاز دولت یازدهم نزدیک تر می شویم از طرفی گزینه های اصلی کابینه روحانی نمایان تر می شود و از طرفی دیگر افراد مطرح شده با سیل انتقادات و تخریب ها مواجه می شوند و می توان گفت روحانی برای تشکیل کابینه دلخواه که بیشترین قرابت فکری را با وی داشته باشند در شرایط ویژه ای قرار گرفته است.

5

جریان تندروی اصولگرایی یک طرف قضیه هستند. این گروه روحانی را اصلاح طلب نمی دانند و بر این موضوع تاکید می کنند که رئیس جمهور یازدهم بیشترین قرابت فکری را با آنان دارد و با گزینه های نزدیک به اصلاح طلبان مخالفت های صریح خود را روزانه در قالب تذکر، هشدار و توصیه به رئیس جمهور منتخب اعلام می کنند.

از سوی دیگر جریان تندروی اصلاح طلب نیز از قافله عقب نمانده و سهم خواهی ها و درخواست های خود را روز به روز نمایان تر می کنند و هر روز با انتشار گمانه زنی های گسترده تعلق بخشی از کابینه روحانی را از خود می دانند چرا که معتقدند رای جریان اصلاح طلبی روحانی را به کرسی ریاست جمهوری رسانده است.

4

فشارها از هر دو سمت به رئیس جمهور منتخب باعث شده است که نگرانی های تحمیل افراد به کابینه یازدهم، به نزدیکترین فرد به روحانی یعنی آیت الله هاشمی هم سرایت کند و ایشان اخیرا در سخنانی گفته است ” اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.”

این اظهارات آیت الله هاشمی البته برای دولتی که حتی هنوز کابینه خود را به صورت رسمی شکل نداده قدری عجیب بنظر می رسد چرا که همواره در انتهای دولت چنین مباحثی مطرح می شود نه در ابتدای آن.

هاشمی با این مطلب پرده از عمق فشارهای وارده به روحانی برای شکل دادن به کابینه دلخواه را فاش کرد و این موضوع پیام امیدوار کننده ای در پی نخواهد داشت.

سایت ها و رسانه های مختلف به محض قطعی شدن گزینه های روحانی بسرعت دست به کار شده و با شانتاژ های خبری و رسانه ای دست روحانی را برای معرفی کابینه دلخواه می بنندند و در نهایت روحانی را مجبور به کابینه تحمیلی با گزینه هایی می کنند که حتی ممکن است اعتقادی به تفکر روحانی نداشته باشند.

3

پیغام های مجلسیان هم البته برای روحانی خوشامد نیست.، مجلسیان به روحانی هشدارهایی دادند که اگر فلان فرد در لیست باشد ما رای اعتماد نخواهیم داد و این شاید اولین و بزرگترین چالش دولت روحانی با مجلس باشد.

روحانی باید کابینه ای درست کند که هم خودش تمایل به کار با آنها را داشته باشد و هم مورد نظر مجلسی های اصولگرا و بعضا تندرو باشد!! و هم رسانه ها را اقناع کند! کاری که البته بنظر دشوار می آید.

New Picture (2)

با فرض چنین حالتی نمی توان به آینده دولتی که این چنین مورد فشار و هجمه افراطیون قرار دارد امیدوار بود و باید تمام اشخاص برای رای و خواسته مردم که در 24 خرداد بدست آمد ارزش قائل شوند و اجازه دهند تا رئیس جمهور منتخب ملت ایران خود برای ترکیب کابینه نظر دهد و در چنین شرایطی است که مسئولیت اعمال دولت به پای روحانی نوشته می شود چرا که اگر غیر از این باشد، فردا روز روحانی می تواند مدعی شود که “نگذاشتند” کار کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لر دریا دل گفت:

    بزارید که کلیدشو فرو کنه ببینیم اصلا به قفله میخوره

  2. آره جون شما شاه کلیده گفت:

    سلام
    آره جون شما شاه کلیده

    فرونرفته , چین را باز کرد

    …………………………………….

دیدگاه شما