چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 14:01

خاتمی به مراسم تحلیف روحانی دعوت نشد

فارس نوشت:

سیدمحمد یثربی مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی از افزایش میهمانان خارجی مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی خبر داد.

وی تصریح کرد: تاکنون حضور یازده رئیس‌ جمهور، 7 رئیس مجلس، 2 نخست وزیر، 4 معاون رئیس جمهور، 3 معاون نخست وزیر و 9 وزیر خارجه در مراسم تحلیف رئیس جمهور یازدهم قطعی شده است.

یثربی با بیان اینکه لیست میهمانان خارجی تا عصر فردا (پنج‌شنبه) قطعی خواهد شد، گفت که رئیس ‌جمهوری سودان و رؤسای مجلس ازبکستان و امارات جدیدترین میهانان مراسم تحلیف روحانی هستند.

مدیر کل تشریفات مجلس همچنین از «خاویر سولانا و معاون دبیر کل سازمان ملل» به عنوان میهمانان ویژه مراسم تحلیف نام برد.

وی با اشاره به حضور میهمانان داخلی در مراسم تحلیف، گفت: در این مراسم از آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رؤسای سابق و فعلی قوه قضائیه دعوت شده است.

یثربی از حضور حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان در مراسم تحلیف نیز خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی هم به مراسم تحلیف دعوت شده‌اند.

مدیر کل تشریفات مجلس در پایان با بیان اینکه از محمد خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف دعوت نشده، از پخش مستقیم این مراسم از شبکه‌های اول و خبر سیما و همچنین شبکه‌‌های press tv و العالم خبر داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما