سه شنبه 8 مرداد 1392 - 20:37

آقای مدیر، مردم کهگیلویه و بویراحمد از خیر آبرسانی گذشتند، آبرویشان را نبرید

گروه اجتماعی – سیاوش آذر: گرمای بیسابقه هوا در تابستان امسال و همزمانی با ماه مبارک رمضان مصرف آب را بالا برده است.

به گزارش بویر نیوز، قطعی های مکرر آب در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا عطش، تاب و تحمل برای مردم باقی نگذارد و بسیاری از مخاطبان بویر نیوز خواستار پیگیری مشکلات بی آب و کم آب شده اند.

کمبود آب شرب در پر آب ترین استان کشور + تصاویر

استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور، بیش از 10 درصد از منابع آبی کشور را داراست و اینکه اکنون با مشکل کم آبی در مناطق مختلف روستایی و شهری بخصوص یاسوج مواجه شده ایم غیر منطقی به نظر می رسد.

بر اساس گزارش های رسیده به بویر نیوز؛ تابستان امسال سهم شهروندان یاسوج از این منابع آبی عظیم خدادادی از کنار رودخانه بشار ( خیابان های رجا) ، شهرک امام حسین و بلوار قرنی، سی متری شهدای تلزالی و روستای تلخسرو گرفته تا دوردست ترین مناطق روستایی در لوداب و برخی از روستاهای کهگیلویه و گچساران، تشنگی است.

 علی جان صادق پور، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در اظهاراتی عجیب وتامل برانگیز دلیل مشکلات آبی را اینگونه توصیف می کند:” مشکلات آب امسال تنها به استان ما ختم نمی‌شود بلکه در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر کشور کمبود آب و قطعی وجود دارد.

استفاده از آب آشامیدنی برای نیازهای کشاورزی از سوی برخی مشترکین از جمله دلایلی بود که صادقپور به آن اشاره کرد و گفت: به وضوح مشاهده می‌شود که در شهرها و روستاهای ما به صورت شبانه‌روزی این نیاز حیاتی مردم به پای باغچه‌ها و سبزی‌کاری خانه‌ها ریخته می‌شود و کسی هم سخنی از آن نمی‌گوید.

خبرگزاری فارس: سنگ‌اندازی معارضین در راه آبرسانی بهتر به شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی

 

 همه وظیفه داریم بدون مزد و منت این ضعف بزرگ را فرهنگ‌سازی کنیم تا در آینده با بحران بزرگ کم‌آبی و خدای ناکرده بی‌آبی مواجه نشویم.

از دیگر مشکلات بزرگ بر سر راه آبرسانی بهتر به مردم این استان وجود معارضین است که صادقپور با گلایه شدید از وجود چنین پدیده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر راه اقدامات عمرانی اظهار کرد: وقتی بر سر کارگر و مأمور آب و فاضلاب می‌ریزند و او را کتک‌کاری می‌کنند تکلیف ما برای خدمت به مردم چیست.

صادقپور تصریح کرد: هر چه می‌خواهیم این کار انجام شود معارضین اجازه نمی‌دهند و به همین خاطر مجبور شدیم شبکه قدیم را وصل کنیم که دلیل کم‌آبی منطقه یاد شده و برخی مناطق دیگر همین است.

وی افزود: مأموران آب و فاضلاب را در حین عملیات وصل آب به شبکه جدید مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند که این خود از بزرگترین معضلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب است.

صادقپور به وظیفه دستگاه‌های قضایی و انتظامی اشاره کرد و گفت: هرگونه اقدام قاطعی که از سوی آن‌ها انجام پذیرد مشکلات کنونی ما را برطرف خواهد کرد.

کمبود آب شرب در پر آب ترین استان کشور + تصاویر

به گزارش بویر نیوز؛ هر چند برخی از سخنان صادق پور از جمله عدم فرهنگ صحیح مصرف آب و مصرف بیش از اندازه یکی از معضلاتی هست که وجود دارد و شهروندان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند اما آنچه از سخنان مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد می توان برداشت کرد بیشتر نوعی فرار رو به جلو است چرا که برخی از توضیحات وی غیر منطقی به نظر می رسد که با ذکر نکاتی این موضوع را بررسی می کنیم.

نکته اول اینکه : استان هایی که با مشکل کم آبی مواجه هستند منابع آب کافی ندارند و اینگونه توجیه کردن در استانی که می تواند نیمی از آب کشور را تامین کند پذیرفته نیست.

نکته دوم : همواره در فصل تابستان با طولانی شدن روزهای سال و افزایش گرمای هوا مصرف آب بالا می رود که نیاز دارد قبل از فرا رسیدن این ایام برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های لازم این مشکلات مرتفع گردد و در واقع عدم درک صحیح کارشناسی از وضعیت پیش رو و برنامه ریزی مناسب باعث بوجود آمدن این مشکلات می شود.

کمبود آب شرب در پر آب ترین استان کشور + تصاویر

اما نکته سوم و البته عجیبی که در سخنان صادق پور به چشم می آید صحبت از معارضین آبرسانی است؛ ایشان با این کلمات زننده و پیش کشیدن بحث ضرب و شتم ماموران آبرسانی، وجهه مردم را زیر سوال برده اند.

حال چند پرسش مطرح می شود که اولا در کجای دنیا مردم جلوی خدمات شهری و عمران و آبادانی را می گیرند که آقای صادق پور از مردم کهگیلویه و بویراحمد این ایراد را می گیرند.

دوما؛ اگر هم در منطقه ای مردم به هر دلیلی جلوی اقدامات اداره مربوطه را گرفته اند پس مشکل سایر مناطق که از مشکل ارائه خدمات رنج می برند چیست؟ آیا می توان این مسئله را به تمام نقاط مربوط دانست؟

کمبود آب شرب در پر آب ترین استان کشور + تصاویر

سوما؛ خوب است آقای صادق پور بدانند اگر در نقطه ای مردم نسبت به عبور خطوط لوله آب و یا سایر خدمات شهری اعتراضی داشته باشند در اولین مرحله اقدام ضربتی نمی کنند و البته با توجه به اینکه مملکتی که در آن زندگی می کنیم قانون دارد می توان این مسائل را پیگیری کرده تا با افراد خاطی برخورد شود نه اینکه خدای نخواسته با این توجیهات غیرقابل قبول نسبتی ناروا به مردم بدهیم.

با این تفاسیر به نظر می رسد مشکلی به نام کم آبی وجود ندارد و دلیل عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم روزه دار این خطه نبود مدیریت صحیح و عدم اقدامات کارشناسی است که به بحران کم آبی و بی آبی در پر آب ترین استان کشور دامن زده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=59320
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت

    • بی ابی(عطش) گفت:

      جناب اقای صادقی جنابعالی ایا می دانی بی ابی درماه مبارک رمضان یعنی چه تعداد220واحد مسکونی مهر درخیابان شرکت گاز اداره راه حدود 2ماه است که اب ندارد وچند روز است که بطور کلی قطع شده است مگر وضیفه اداره اب وفاظلاب چیست که باهمکار شما صحبت می شود می گوید وظیفه ما این نیست که جواب ارباب رجوع راتلفنی بدهیم ایا مگر شما درقبال اب تعرفه های انچنانی نمی گیرید علاوه بروظیفه ابرسانی باید ادب ونزاکت هم داشته باشید درقبال مشترگین اگر نمی توانید بعنوان یک مدیر توانمند مشگلات راحل نماییدپس ادب را به کارمندان خود نشان دهید که تلفن را برروی ارباب رجوع قطع نکند وبی احترامی نکند ماررا بس …شما فقطدر دورهای قبل اعلام می گرددیدکه در مورد اب استان هیچ مشگلی نداریم پس این هم ازگاف های مدیریتی شما بوده شمارابخدا به فکر مردم باشید نه بفکر ریاست خود…….

  2. از اهالی کوچه توحید 50تلخسرو گفت:

    تا حدودی حرفشون درسته اما دلیل بر نادیده گرفتن کم کاری این برادر نمیباشد البته در تل خسرو مورد ضرب و شتم قرار گرفتن و از جناب آقای فعال که نسبت به حل مشکل کوچه توحید 50 تلخسرو اقدام نودندن کمال تشکر را داریم گرچه حدود 40درصداز مشکل ما حل شد و فشار آب فقط تا شیر آب درون حیاط میباشد که انشاءاله این برادر عزیز دستور پیگیری بیشتر را قطعا صادر مینمایند البته از برادران بویر که دلسوزانه و شجاعانه پیگیر موضوع هستند تشکر ویژه مینمایم

  3. بویراحمد گفت:

    مشکل بی آبی در روستاها مربوط به مدیریت رستگار مدیر آب وفاضلاب روستایی است که ایشان مشکلات را به گردن بقیه مسئولین می اندازد از جمله نیروی انتظامی /دادگستری ومردم و……………………

  4. شهر یاسوج گفت:

    تمام این عکسها مربوط به اب وفاضلاب روستایی است وربطی به ابفای شهری ندارد
    روستاهای استان از جمله دشتروم/بخش لوداب/سرچنار/زیلایی را دریابید

  5. جعفر گفت:

    مدت سه سال است که درماه مبارک رمضان وفصل زمستان فرعی های انقلاب مشکل کمبود آب وجوددارد وهرچه پیگیری میکنیم کسی جوابگو نیست حتی چند بار هم به 113که ربطی به آب فاضلاب ندارد زنگ هم زدیم واین هم کار ساز نبود بخدا مدت 8سال دریکی از شهرهای کویری ایران زندگی میکردم یادم نیست یکبار آب قطع شده باشد چون آنجامدیریت دلسوز بود نه مدیریت باندی وجناحی وقبیله ای.

  6. جعفر گفت:

    میدان انقلاب فرعی های انقلاب در شهر یاسوج

  7. کارمندابفای سی سخت گفت:

    اقا اگر بقیه ی مسئولین شرکت اب وفاضلاب مثل رییس اب وفاضلاب سی سخت بی کفایتند که باید فاتحه اب وفاضلاب رو خوند.

  8. ناشناس گفت:

    البته قبول کنید فرهنگ مردم در استفاده درست از آب خیلی پائینه 

  9. علی گفت:

    دیگه خبری از اون بارندگی ها که نیست ، کره زمین هم گرم شده ، باید صرفه جویی کنیم ، به خانم ها بگین حیاط را اینقدر با آب نشویند ، باور که یه شب دیدم مدیر آبفای شهرستان آقای فعال بنده خدا ساعت 3 شب داشت می رفت کنار منبع آب

  10. درپاسخ به منتقدین رستگار گفت:

    مشکل شما آب مردم نیست چون در زمان مدیریت شما و دوستانتان مردم که از آب بی بهره بودند مشکل شما وامثال شما با رستگار عملکرد خودتان هست اگه هنوز اطلاع از عملکرد خودتان ندارید یه سر به حراست شرکت بزنید تا اطلاع پیدا بکنید از اوضاع خودتان البته بموقع همه چیز روشن می شود عجله نکنند مخالفین رستگار

  11. حقیقت گفت:

    باسلام خدمت همشهریان لب تشنه حسین شهرستانهای بویراحمد و دنا میرسانم که مدیرکلهای اب وفاضلاب شهری و روستای هیچ وقت در فکر مردم محروم استان نبودند و نیستندوفقط مواظب پست مدیریتیشون هستند.والسلام

  12. قوچعلی گفت:

    نمدانم با رفتن رستگار چه خواهد شد
    ضمنا هرچه گزارش دادیند به حراست همگی نقش برآب شد
    به فکر خودت باش که چی میشی
    راستی اون گزارشها از سال73تاکنون هیچی توشون در نیامدندانستی بدان

  13. دولت آباد گفت:

    آب منطقه دولت آّباد هم یا قطعه اگه قطع نباشه فشارشون کمه.ی فکر ی به حال مردم کنید.با حرفای حاشیه ای از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید آقای صادق پور.حالا اگه ی اتقاق تو ی منطقه ای برا ی مامور آبتون بیفته این توجیه کم کاری شما رو نمی شه که همه مناطق شهر یاسوج مشکل آب رو داشته باشن.

  14. داریوش گفت:

    اتوبوسی اومدی باید اتوبوسی هم بری.با زور شیخ الاسلام رئیس شدی وگرنه کارشناسی هم از سرت زیاد بود

دیدگاه شما